Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.



Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.



Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik ben bang dat ik na zo'n dieet nog veel sneller aan zal komen. 500 calorien per dat is niet veel. Ik ben bang dat ik al na een uur werken op de grond lig van duizeligheid.

Wel lees ik met je mee. Misschien dat je me het tegendeel kan bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een week eerder begonnen, ik zit nu precies op dag 7.

En het gaat top, eerste weegmoment gehad en die was heeeel positief! Het niet eten, en kauwen is heel erg wennen en nu nog maar ik zie uit na volg wk dan mag ik aan de repen.

Ik moet ongv 37kg afvallen nog wel een weg te gaan.



Heb je al een intake gesprek gehad? en een klik met je consulent?
Alle reacties Link kopieren
En tuurlijk is het opeens een ommezwaai naar 500kcl. als je na gaat dat ik voorheen veelste veel at. En het is behoorlijk wennen, je mag de eerste 2 weken ook gewoon niet sporten dit vraagt behoorlijk wat van jezelf maar dit is juist de positieve boost die ik nodig heb!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder doet het. Weet alleen dat het super duur is
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
@kusunum: Die angst heb ik ook nog wel hoor maar ik ken ook mensen die na het dieet al heel lang op hetzelfde gewicht zijn, o.a. ook mijn consulente.



@pindarotsje: fijn dat het zo goed gaat, hoeveel was jij kwijt na een week? Leuke nick en avater heb je (zeker nu).

Mij lijkt het niet kauwen ook een crime.

En een intakegesprek heb ik al gehad afgelopen maandag. Leuk mens die consulente, helder en duidelijk en ook kritisch...niet zo'n goeroe die geen kwaad woord spreekt over cambridge.

Ik wil ongeveer 20-25 kg kwijt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:pindarotsje86 schreef op 02 november 2011 @ 22:28:

En tuurlijk is het opeens een ommezwaai naar 500kcl. als je na gaat dat ik voorheen veelste veel at. En het is behoorlijk wennen, je mag de eerste 2 weken ook gewoon niet sporten dit vraagt behoorlijk wat van jezelf maar dit is juist de positieve boost die ik nodig heb! Ik probeer nu al minder te eten als zijnde soort van afbouwfase.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Als je het kauwen mist: veel worstel eten :-)

Dat mag je er hopelijk toch wel bij nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tikal schreef op 02 november 2011 @ 22:41:

Als je het kauwen mist: veel worstel eten :-)

Dat mag je er hopelijk toch wel bij nemen?



worstel??

Nee haha je mag er echt helemaal niets bij...nog geen smintje.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij heeft het ook proberen te volgen...is er ontzettend ziek van geworden! Ze heeft alle spullen ingeleverd en is niet meer gaan snoepen,is meer water gaan drinken en op de porties gaan letten. Alleen hiermee is ze nu al zo'n 10 kg kwijt..ze doet er wel wat langer over, maar ben overtuigd dat dit veel gezonder is dan cambridge...
Alle reacties Link kopieren
@Nimmie: hoe bedoel je ziek? Ik weet dat er bijwerkingen zijn en dat je het dieet ook beter niet kunt volgen als je bepaalde ziekten hebt of bepaalde medicatie slikt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Toverwoord is ketose, google het maar.

Na twee weken mag je een reep, de peanut crunch is erg lekker vind ik,.

En ik hou helemaal niet van shakes dus ik eet voornamelijk pap, de appel kaneel vind ik ook echt lekker.

Ben 6 weken bezig, 12 kilo kwijt, nog 15 te gaan.

Maar eigenlijk wil ik er hier niet teveel over uitweiden want over het algemeen word er op dit forum erg negatief op gereageerd...
Alle reacties Link kopieren
Bijwerkingen van het dieet? Zoals wat?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mij deed/doet het en die deelt de shakes in 2 porties omdat ze anders tegen de vlakte gaat.

Toegegeven, ze is veel kilo's kwijt, maar ook best wel wat energie.
Alle reacties Link kopieren
De enige bijwerking hier is dat ik afval..
Alle reacties Link kopieren
quote:_newwoman_ schreef op 02 november 2011 @ 22:49:

Toverwoord is ketose, google het maar.

Na twee weken mag je een reep, de peanut crunch is erg lekker vind ik,.

En ik hou helemaal niet van shakes dus ik eet voornamelijk pap, de appel kaneel vind ik ook echt lekker.

Ben 6 weken bezig, 12 kilo kwijt, nog 15 te gaan.

Maar eigenlijk wil ik er hier niet teveel over uitweiden want over het algemeen word er op dit forum erg negatief op gereageerd...



Goed bezig newwoman.

Ik denk dat ik mij er weinig van aan ga trekken als er hier zo negatief gereageerd wordt.



Had van mijn consulente een proefzakje naar keuze meegekregen om alvast te proeven, heb toen de appelkaneelpap gekozen die idd best lekker is. De peanut crunch hou ik in gedachte.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Succes, een vriend van mij is in korte tijd 25kilo kwijtgeraakt en nu (maanden later) nog niets aangekomen!!! Maar het vraagt veel van jezelf, het is best moeilijk dat je niks mag op verjaardagen enz!



Maar als je het echt echt wil is het een goede methode, succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 02 november 2011 @ 22:49:

Bijwerkingen van het dieet? Zoals wat?Hoofdpijn, duizeligheid en een gigantische slechte adem de eerste dagen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst heel veel succes met het dieet! Het begin is zwaar, maar het went wel. Ik heb het nu een aantal keer gedaan, dit omdat ik een periode erg gemotiveerd ben maar dit daarna weer afzwakt helaas.



Mijn ervaring is dat wanneer je stopt en als je daarna maar eventjes weer in je oude patroon vervalt, je de helft van de kilo's er zo weer bij hebt zitten.. Daarnaast kost het gewoon veel geld. Maar ik denk wel wanneer je goed gedisciplineerd bent, tijdens, maar vooral na het dieet, je er zeker succesvol mee kan afvallen. Of t gezond is, is natuurlijk een tweede.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Als ik start maandag ben ik sowieso een weekje vrij van mijn werk. Dat had ik zo gepland om te wennen.

Ik wil er ook echt voor gaan.



Ga nu maar eens mijn bed opzoeken, morgen half 6 op.



Welterusten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 02 november 2011 @ 22:55:

[...]





Hoofdpijn, duizeligheid en een gigantische slechte adem de eerste dagen.

De eerste week is het moeilijkste omdat je lichaam over schakelt in ide vetverbrandingsstand, de zgn ketose. Kijk maar op wikipedia.

Ben je eenmaal in ketose zjin die klachten over en voel ik me prima!

Als je ter voobereiding minder gaat eten neem dan vooral minder koolhydraten, dan ben je dadelijk sneller in ketose.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde dus WORTEL :-)
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard val je hier veel van af, maar gezond is het zeker niet!!!

Met een gezonde levensstijl (3x per dag een maaltijd) en fruit als tussendoortjes val je ook af. En dan mag je ook best af en toe wat lekkers nemen. Dan is het ook veel beter vol te houden!

Zelf ben ik op deze manier 21 kilo kwijtgeraakt. Het duurde dan wel een jaar (dan heb ik mezelf ik vakanties gewoon laten gaan) maar het komt er een stuk minder snel aan. Natuurlijk moet je blijven opletten, maar je hebt dan al je levenststijl (gezond) aangepast dus is dat makkelijker vol te houden
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de "makkelijke" versie waarbij je s'avonds gewoon eet, en ik word zelfs gek van de hoofdpijn! Ben nu 4 dagen bezig en het valt me zwaar. Shakes zijn vies, soepen zijn ronduit smerig...

Ik zie het somber in voor mezelf.



Ben na 2 keer zonder resultaat naar de diëtiste geweest en heb vruchteloos geweight watcherd.. Nu dus de ongezonde manier van afvallen omdat ik toch iets moet.

Ik ben geen fan....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een week bezig en al 3 kilo kwijt. Nu hoef ik in totaal 'maar' 10 kilo dus dat gaat goed. In januari heb ik ook al een ronde Cambridge gedaan en daar toen 8 kilo mee afgevallen. Toe had ik er even genoeg van dus ben ik gestopt. Ik ben gelukkig niets aangekomen daarna. Nu is mijn motivatie terug en ga ik voor ronde 2.



Succes. Enne....de eerste drie dagen zijn het moeilijkst en heb je echt honger...bereid je daarop voor......daarna wordt het makkelijker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven