Geplande keizersnede rond de hoeveel weken?

17-03-2012 09:50 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
als je een geplande keizersnede krijgt rond de hoeveel weken is dat dan altijd?



ik dacht zo 38 weken (weet niet waarom ofzo)...maar of dat klopt?
volgens mij klopt dat wel ja...om te voorkomen dat de bevalling alsnog vanzelf inzet denk ik.

hoezo?
Alle reacties Link kopieren
oh nou ik zou dat wel beter vinden ben nu namelijk 1 dag voor mijn zoon zijn verjaardag uitgeteld...
Alle reacties Link kopieren
als het gepland is ivm stuitligging oid bij 39 weken tegenwoordig. om redenen bij het kind (groeiachterstand bv) afhankelijk van hoe het kind het doet.

38 weken was eerst gangbaar, maar nu wachten ze liever nog een weekje extra ivm de rijpheid van het kind
Alle reacties Link kopieren
Bij mij 2x 39 weken precies. Dat is beter voor de gezondheid van het kind.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook 39 weken. Dat het niet handig uitkomt is niet eerste vereiste...
Alle reacties Link kopieren
bij mijn zoon was het met 37 weken op de dag af..anders was ie prematuur officieel.. Dit hebben we net gehaald (ik heb een placenta aanleg afwijking) waardoor het niet verstandig was om dit kindje langer in mijn buik te houden.. dus 37 weken was een streefdatum die we op de dag af gered hebben, deze datum was overigens wel ingepland, of we hem zouden halen was de vraag.. Gelukkig wel.



Ik had geen keuze in data overigens.. gyn. zei in die en die week plannen we je KS..
quote:priempje schreef op 17 maart 2012 @ 10:12:

oh nou ik zou dat wel beter vinden ben nu namelijk 1 dag voor mijn zoon zijn verjaardag uitgeteld...

tja, krijg je al een geplande ks of wil je het omdat de uitgerekende datum zo tegenvalt?

Geef je weinig kans in dat laatste geval.

Als je al op de planning staat, dan kun je de datum vast wel bespreken met de gyn. maar ik heb geen idee in hoeverre ze er in meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reden.



Heb je een indicatie of zou je ook natuurlijk kunnen bevallen?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de geplande keizersnee met 39 plus 2 dagen. (normaal is meestal precies 39 dagen, maar was ivm weekend en vrije dagen geloof ik twee dagen later)
Alle reacties Link kopieren
Was trouwens bijna een jaar geleden...
Alle reacties Link kopieren
Hier gepland voor 39 weken en 1 dag. Uiteindelijk met precies 38 weken gehaald, omdat mijn fysieke gesteldheid rap achteruit ging. Overigens had ik haar graag nog wat langer bij mij gehad, ze heeft echt een dip gehad na de geboorte ivm het niet sterk genoeg zijn om uit de borst te kunnen drinken. Nu gelukkig alles goed.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de keizersnede met 38 weken.
Alle reacties Link kopieren
bij mij was de ks met 38.6 gepland ivm voetligging, maar mevrouw kwam toch nog een dag eerder: mn vliezen braken.

komende maandag horen we of meneer (ook)nogsteeds in stuit ligt en of en wanneer we dus weer een ks gaan krijgen.

voor mij heeft een ks een klein pluspunt net als bij Priempje: ik ben uitgerekend op dochters 3de verjaardag en met een ks weten we iig zeker dat ze ieder hun eigen verjaardag krijgen
Alle reacties Link kopieren
nee moet een keizersnede en een week eerder is ook prima
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er rond de 39 weken een krijgen (ben uiteindelijk toch normaal bevallen met 40+3).
Alle reacties Link kopieren
Bij mij met 38 weken, vanwege het feit dat ik 2 januari was uitgerekend. En tussen kerst en oud & nieuw wordt er niet geopereerd als het geen spoed is.
Alle reacties Link kopieren
Hier een keizersnede ivm grote baby bij 38 weken precies. Ze doen het liever bij 39 weken maar in mijn ziekenhuis was er in overleg veel mogelijk! Ik wilde liever iets eerder ivm kerst en veeeeeel voorweeen...En bij ons werkte het zo: gyneacoloog 1 heeft maandag OK, 2 op dinsdag, 3 op woensdag , enz..Dus de week was wel "vast" maar de dag dus niet!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het gepland op 37.5 wkn. Maar vliezen braken met 37.2 al dus mevrouw kwam wat eerder.
Alle reacties Link kopieren
Keizersnede gehad met 37 weken en een met 38 weken. 38 weken was gangbaar, 37 niet maar mijn gezondheid ging niet zo lekker.



Datum is in overleg geprikt. Ze wilden eerst de keizersnede doen op de sterfdag van mijn oma. Dus gevraagd of het op een andere dag kon en was geen probleem.



zoontje dat met 37 weken is geboren heeft wel aardig wat opstart problemen gehad, had hem graag nog een weekje langer in de buik gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn derde ks was gepland bij 38.6. Het moest ergens in de 39e week en het werd de dag dat de gyn op de ok dienst had.

Ik wist toen ik 3 maanden zwanger was al wanneer ik zou gaan bevallen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
381/2 ivm zwangerschapsvergiftiging en 39 ivm niet indalen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2e ks is gedaan met 38.5. Aankomende augustus staat de 3e ks gepland in wederom de 39e week. We weten nog geen datum en bij complicaties of dergelijke gaat het niet op maar dat is iig de bedoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven