poolse stucadoor??

09-05-2012 13:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij willen ons nieuwe plafond laten stucen, nu hebben wij een offerte van 2 stucadoors ontvangen, maar we hebben ook nog een offerte opgevraagd bij een stucadoor uit polen (hij woont, werkt al 13 jaar in nederland met zijn eigen klussenbedrijf en spreekt gewoon heel goed nederlands). De recensies die ik op marktplaats over hem lees zijn geweldig, zijn indruk op mij was ook goed en zijn prijs is veel goedkoper, maar toch twijfel ik......erg he? Gewoon door de "verhalen" die je weleens hoort over poolse werkmensen. Wat zouden jullie doen?? Gewoon de gok wagen, of toch maar 1500 meer betalen bij een erkend nederlands bedrijf?
Alle reacties Link kopieren
zijn prijs is goedkoper?
*
1500 euro is wel een erg groot verschil als het alleen gaat om stucwerk, of hebben jullie een enorm groot huis?
Alle reacties Link kopieren
Wat hoor jij dan over Poolse werkmensen? Polen werken juist kei en keihard.



Maar goed iemand die al 13 jaar in nederland woont vind ik gewoon een Nederlander. Kan aan mij liggen hoor..
Alle reacties Link kopieren
naar mijn mening werken polen ontzettend hard!!
Vertel, wat voor verhalen hebben we het hier over?
Alle reacties Link kopieren
zo denk ik dus eigenlijk ook, hij is gewoon nederlander, maar feit blijft dat het 1500 euro goedkoper is (wat toch echt de poolse prijzen zijn ;)). Voor die 1500 die we uitsparen aan het plafond kan hij dan meteen ook alle muren doen (wat we dus bij die andere stucadoors niet zouden doen, omdat het simpelweg teveel geld gaat kosten en we dan dus over het oude, wat slechtere stukwerk alleen maar zelf zouden schilderen op de muren).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dergelijke 'verhalen' nooit eigenlijk. En bovendien vermoed ik zomaar dat je niet alle Poolse stucadoors over 1 kam kunt scheren...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook goede ervaringen met Oostblok-klussers (dat waren Joegoslaven en Tsjechen trouwens). Inderdaad goedkoper, goede kwaliteit, flink doorwerken zodat het snel af was. Ik vind het zelf wel belangrijk dat ze goed NL spreken, zodat je een beetje behoorlijk kunt communiceren. Anders stuct ie ineens de slaapkamer ipv de woonkamer of zo.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Stromboli schreef op 09 mei 2012 @ 13:11:

Ik hoor dergelijke 'verhalen' nooit eigenlijk. En bovendien vermoed ik zomaar dat je niet alle Poolse stucadoors over 1 kam kunt scheren...



Ik helaas wel, vandaar dat ik ook twijfel.

Verhalen die ik gehoord heb zijn bv dat ze niet op komen dagen, niet opruimen, vloeren niet afdekken en dus beschadigen of beginnen en het vervolgens niet niet meer komen afmaken (helaas allemaal meegemaakt door bekende en dus niet van horen zeggen).

Maargoed, jullie hebben gelijk, HIJ geeft mij geen enkele reden om hem met die mensen over 1 kam te scheren. Ik hoef pas achteraf te betalen, als alles naar wens is, hij heeft een vaste prijs en netjes op papier gezet wat hij voor dat geld gaat doen. Maar ik krijg er natuurlijk geen rekening van (hij werkt zwart, bij mij in ieder geval, of hij dat altijd doet weet ik niet) en kan dus ook geen aanspraak maken op garantie oid.
Alle reacties Link kopieren
gewoon afspreken betalen na oplevering.

(desnoods na plafon 1e gedeelte)

de de 1500 euro na de muren.



Mooie van stukken is je ziet of het vlak is of niet en als er vrij veel goede recenties zijn???



Weet niet wat stukker rekenen maar dacht zwart iest van 10euro m2 wanden en 15 euro m2 plafon?



gewoon bij oplevering betalen (zijn ze zeker wel gewend hoor, en ook gebruikelijk)
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij niet toevallig al een klus bij jullie de buurt gedaan? Misschien dat je dan die mensen mag bellen en mag komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Vind het verschil wel veel. Als deze bijv. E 500,= vraagt, dan vraagt de Nederlandse stucadoor E 2000,=, voor 1 plafond?
Alle reacties Link kopieren
Het verschil is behoorlijk, maar het is ook het plafond in het hele huis, ongeveer 140 m2, dus niet alleen in de woonkamer ofzo...
Alle reacties Link kopieren
hij vraagt daar 1250 voor en de nederlandse bedrijven (die dan dus niet zwart werken) vragen allebei rond de 2700
Alle reacties Link kopieren
De Pool is zwart en de andere offertes wit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof hier dus geen klap van. Als die man in NL woont, heeft hij gewoon nederlandse lasten, en zou hij, als hij netjes belasting betaald in NL, nooit het werk voor zoveel minder kunnen doen. Denk dan eerder dat deze man gewoon tijdelijk in NL werkt, en zijn geld mee neemt naar Polen waar het veel meer waard is. En dat zou ik persoonlijk niet doen, dat vind ik broodroof.
Alle reacties Link kopieren
Of hij werkt idd zwart.
Alle reacties Link kopieren
quote:funnymiss schreef op 09 mei 2012 @ 13:22:

hij vraagt daar 1250 voor en de nederlandse bedrijven (die dan dus niet zwart werken) vragen allebei rond de 2700

De Poolse man vraagt 9e per m2, en de Nederlanders ongeveer 20e per m2.



Het ene kan zwart zijn, maar het kan ook aan de kwaliteit van de stuc liggen....
Alle reacties Link kopieren
even navragen in de buurt kan ik wel doen, goede tip mooiedromen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 09 mei 2012 @ 13:23:

De Pool is zwart en de andere offertes wit?klopt helemaal!
Ik ben dol op Poolse "mannetjes". Goed en goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, zou er zelf niet aan beginnen, maar dat komt meer omdat de branche waarin mijn man werkt inmiddels bijna volledig is overgenomen door Polen en Oostduitsers die voor de helft hetzelfde werk doen. Of ze werken zwart, of ze werken hier drie maanden om vervolgens hun geld mee naar Polen te nemen. Al met al slecht voor de NL economie.
Alle reacties Link kopieren
quote:funnymiss schreef op 09 mei 2012 @ 13:27:

[...]





klopt helemaal!Dus je vindt het prima om iemand zwart te laten werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven