Geld & Recht
alle pijlers
ClickandBuy rekent ¤ 15,- extra op een download van ¤ 0,99??
donderdag 20 september 2012 14:37
Lieve forummers,
Zie onderstaande email van Click and Buy... Mogen zij dit zomaar doen? De reden dat er niet geïncasseerd kon worden van mijn rekening is omdat deze niet meer bestaat, ik heb sinds lange tijd een nieuw rekeningnummer en hier totaal geen erg in gehad aangezien ik vrijwel nooit nummers download via I-tunes. (oude rekeningnummer stond blijkbaar nog ergens in hun systeem, nooit aan gedacht mijn nieuwe rekeningnummer aan hen door te geven)
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Geachte mevrouw Beschuitje,
Het openstaande bedrag betreffende de transactie Rekeninguitdraai 17.09.2012 IN-103242872-41 van 17.09.2012 ter hoogte van ¤ 0,99 kon niet worden afgeschreven.
Volgens de melding die wij van uw bank hebben ontvangen, zijn de door u verstrekte rekeninggegevens niet correct. Zodoende kunnen wij u tijdelijk helaas geen toegang tot de service van ClickandBuy verlenen.
Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij ¤ 15 aan u hebben doorberekend.
Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.
Na ontvangst van de betaling krijgt u natuurlijk weer automatisch toegang tot ClickandBuy
Zijn er nog onbeantwoorde vragen?
Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder Help.
Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team
Zie onderstaande email van Click and Buy... Mogen zij dit zomaar doen? De reden dat er niet geïncasseerd kon worden van mijn rekening is omdat deze niet meer bestaat, ik heb sinds lange tijd een nieuw rekeningnummer en hier totaal geen erg in gehad aangezien ik vrijwel nooit nummers download via I-tunes. (oude rekeningnummer stond blijkbaar nog ergens in hun systeem, nooit aan gedacht mijn nieuwe rekeningnummer aan hen door te geven)
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Geachte mevrouw Beschuitje,
Het openstaande bedrag betreffende de transactie Rekeninguitdraai 17.09.2012 IN-103242872-41 van 17.09.2012 ter hoogte van ¤ 0,99 kon niet worden afgeschreven.
Volgens de melding die wij van uw bank hebben ontvangen, zijn de door u verstrekte rekeninggegevens niet correct. Zodoende kunnen wij u tijdelijk helaas geen toegang tot de service van ClickandBuy verlenen.
Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij ¤ 15 aan u hebben doorberekend.
Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.
Na ontvangst van de betaling krijgt u natuurlijk weer automatisch toegang tot ClickandBuy
Zijn er nog onbeantwoorde vragen?
Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder Help.
Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team
donderdag 20 september 2012 14:42
Jazeker. Eerst een mail in het Nederlands verstuurd maar dat begrepen ze niet. Daarna precies hetzelfde verhaal in het engels en vervolgens kreeg ik dit terug:
Dear Ms. Beschuitje,
Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.
You have given us instructions via our e-money institution to transfer a payment which we have processed on your behalf.
We tried to collect the amount as agreed in due time. Unfortunately your financial institution did not honour our request which resulted in a failed transaction.
The failed transaction fee is EUR 15,00 regardless what amount the initial purchase was for. As clearly stated in our fee table included in the terms and conditions which you agreed to when registering with ClickandBuy.
For further reference please also see paragraph 4.6 and 10.5 of the terms and conditions.
After carefully examination of your account and as a goodwill gesture, we have cancelled 50% of the fee (EUR 7,50). The outstanding amount is now EUR 8,49.
Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.
Yours sincerely,
ClickandBuy Service Team
Dear Ms. Beschuitje,
Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.
You have given us instructions via our e-money institution to transfer a payment which we have processed on your behalf.
We tried to collect the amount as agreed in due time. Unfortunately your financial institution did not honour our request which resulted in a failed transaction.
The failed transaction fee is EUR 15,00 regardless what amount the initial purchase was for. As clearly stated in our fee table included in the terms and conditions which you agreed to when registering with ClickandBuy.
For further reference please also see paragraph 4.6 and 10.5 of the terms and conditions.
After carefully examination of your account and as a goodwill gesture, we have cancelled 50% of the fee (EUR 7,50). The outstanding amount is now EUR 8,49.
Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.
Yours sincerely,
ClickandBuy Service Team
donderdag 20 september 2012 14:47
Site van de consumentenbond;
Wanneer je een app koopt voor ¤2,99 en Click and Buy geeft aan dit bedrag niet af te kunnen schrijven, dan wordt direct ¤15 aan transactiekosten in rekening gebracht. En als je niet uitkijkt, heb je binnen een paar dagen een incassosommatie in je mailbox. Zo kan het zijn dat je voor je app ineens ¤65 mag afrekenen. Vragen en klachten hierover kun je alleen in het Engels telefonisch voorleggen of mailen, wat het klagen voor consumenten moeilijk maakt.
Naar boven
Read between the lines
Na een telefoontje naar Click and Buy hierover, geeft de desbetreffende klantenservicemedewerker aan dat consumenten gewoon de (Engelse!) voorwaarden moeten lezen. Daar staat alles in. En vragen en klachten in het Engels moeten stellen. That's it. Daar schiet je als Nederlandse consument dus weinig mee op. Zeer recent zijn ook de websitepagina's verwijderd met Nederlandse toelichting op alle regels en procedures. Dit zou de Nederlandse klanten alleen maar in verwarring brengen, zo zegt de Engelstalige klantenservice van Click and Buy. Wat vreemd is, als je je als internationaal bedrijf wel op Nederlandse consumenten richt.
Wanneer je een app koopt voor ¤2,99 en Click and Buy geeft aan dit bedrag niet af te kunnen schrijven, dan wordt direct ¤15 aan transactiekosten in rekening gebracht. En als je niet uitkijkt, heb je binnen een paar dagen een incassosommatie in je mailbox. Zo kan het zijn dat je voor je app ineens ¤65 mag afrekenen. Vragen en klachten hierover kun je alleen in het Engels telefonisch voorleggen of mailen, wat het klagen voor consumenten moeilijk maakt.
Naar boven
Read between the lines
Na een telefoontje naar Click and Buy hierover, geeft de desbetreffende klantenservicemedewerker aan dat consumenten gewoon de (Engelse!) voorwaarden moeten lezen. Daar staat alles in. En vragen en klachten in het Engels moeten stellen. That's it. Daar schiet je als Nederlandse consument dus weinig mee op. Zeer recent zijn ook de websitepagina's verwijderd met Nederlandse toelichting op alle regels en procedures. Dit zou de Nederlandse klanten alleen maar in verwarring brengen, zo zegt de Engelstalige klantenservice van Click and Buy. Wat vreemd is, als je je als internationaal bedrijf wel op Nederlandse consumenten richt.
donderdag 20 september 2012 14:58
@nella, het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar dat er meteen 15e aan dergelijke kosten erboven op komt is erg veel. Als je dan niet op tijd betaalt word het nog erger, eigen schuld of niet, ik VIND ze huichelaars en dat mag ik vinden. Typ bij google maar click and buy in. Dan lees je echt hoe en wat!!
donderdag 20 september 2012 15:01
Het stomme is dat ik me ook echt niet kan herinneren me ooit te hebben aangemeld bij Clickandbuy. Alleen dat ik via Itunes ooit eens een account heb aangemaakt, dat wel. Zij werken blijkbaar samen met ClickandBuy. Als ik mijn NAW gegevens intoets op de ClickandBuy website dan krijg ik ook te zien dat ik bij hen niet bekend ben als klant?
Er is echt nooit in mij opgekomen dat ik mijn nieuwe rekeningnummer aan hen door had moeten geven. Wist van het bestaan van het bedrijf niet af. Maargoed, als ik het goed begrijp is het dus wel stom van mij geweest geloof ik.
Er is echt nooit in mij opgekomen dat ik mijn nieuwe rekeningnummer aan hen door had moeten geven. Wist van het bestaan van het bedrijf niet af. Maargoed, als ik het goed begrijp is het dus wel stom van mij geweest geloof ik.
donderdag 20 september 2012 15:06
weet je zeker dat het een mail is van click and buy, het adres in de mail waar je je mail naar toegestuurd hebt is hetzelfde als het contactadres op de 'echte' website van click and buy?
Niet dat iemand zich zomaar voordoet als click and buy om vanavond eens lekker te gaan stappen als er 50 mensen lekker ingetrapt zijn
Niet dat iemand zich zomaar voordoet als click and buy om vanavond eens lekker te gaan stappen als er 50 mensen lekker ingetrapt zijn
donderdag 20 september 2012 15:10
quote:thasmo schreef op 20 september 2012 @ 15:06:
weet je zeker dat het een mail is van click and buy, het adres in de mail waar je je mail naar toegestuurd hebt is hetzelfde als het contactadres op de 'echte' website van click and buy?
Niet dat iemand zich zomaar voordoet als click and buy om vanavond eens lekker te gaan stappen als er 50 mensen lekker ingetrapt zijn Was het maar zo
weet je zeker dat het een mail is van click and buy, het adres in de mail waar je je mail naar toegestuurd hebt is hetzelfde als het contactadres op de 'echte' website van click and buy?
Niet dat iemand zich zomaar voordoet als click and buy om vanavond eens lekker te gaan stappen als er 50 mensen lekker ingetrapt zijn Was het maar zo
donderdag 20 september 2012 15:25
quote:Beschuitje357 schreef op 20 september 2012 @ 15:20:
Ik was altijd van mening dat I-tunes zelf dit van mijn rekening afschreef. Heb er serieus nooit bij stilgestaan dat dit via een ander bedrijf ging.
Maargoed... Weer wat geleerd...
Nouja dat kan alleen als je jezelf 'aangemeld' hebt bij click and buy.
Hier ook een Ipad en Itunes e.d. maar wij gebruiken van die kaarten die je kan kopen van Itunes bij de bruna e.d.
Ivm geen goede ervaring click and buy
Ik was altijd van mening dat I-tunes zelf dit van mijn rekening afschreef. Heb er serieus nooit bij stilgestaan dat dit via een ander bedrijf ging.
Maargoed... Weer wat geleerd...
Nouja dat kan alleen als je jezelf 'aangemeld' hebt bij click and buy.
Hier ook een Ipad en Itunes e.d. maar wij gebruiken van die kaarten die je kan kopen van Itunes bij de bruna e.d.
Ivm geen goede ervaring click and buy
donderdag 20 september 2012 17:32
Ja eigen schuld, dikke bult!
Apple is een groot oplichtersbedrijf waar je voor àlles veel te veel betaald!
Zelfs als je een hotel wilt boeken op je ipad, betaal je veel meer als dat je met een gewone pc inlogt.
Over die laatste ¤15,- zou ik niet zeuren, want je hebt toch al honderden euro's te veel betaald, voor alles wat je van of via Apple gekocht hebt.
Apple is een groot oplichtersbedrijf waar je voor àlles veel te veel betaald!
Zelfs als je een hotel wilt boeken op je ipad, betaal je veel meer als dat je met een gewone pc inlogt.
Over die laatste ¤15,- zou ik niet zeuren, want je hebt toch al honderden euro's te veel betaald, voor alles wat je van of via Apple gekocht hebt.