Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een vernaderingen op het Forum zeg! Ik forum normaal altijd mobiel maar dat lukt me niet meer. In ieder geval niet met dit topic omdat ik alleen maar op volgende kan drukken als ik van pagina wil veranderen. Niet naar laatste of een paginanummer. Echt super irritant!



Ik zit nog steeds in spanning, geen teken van mijn menstruatie in zicht, wel misselijk en pijnlijke borsten. Ik durf er niet te veel op te hopen maar langzaamaan doe ik dat toch steeds meer. Morgen wordt spannend! Ik houdt jullie op de hoogte
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Spannend thefiepie!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws droomvanger!



Thefiepie weet je al wat meer?



Ik wacht vrolijk verder en merk nog helemaal niks.. Nog 5 dagen wachten..
Alle reacties Link kopieren
Droomvanger.. een belangrijke stap dichterbij dus... wat fijn!



ik duim voor je thefiepie... spanennd!



ik heb woensdag de volgende echo... donderdag iui? Wachten...
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Bedankt voor het duimen etc maar ik ben helaas weer ongesteld geworden. Op naar de volgende ronde. Nu eerst even 2 weken bijkomen en ontspannen voor ik weer aan de slag moet.



Char-ade, ik hoop zodat het raak is voor je! Het moet nu toch wel een keer gebeuren dat een van ons eens zwanger is vind ik!



Vlinder, ook weer spannende tijd voor jou! Ik duim nu voor jou, voor een heel mooi eitje
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Honeybaby, heb jij al meer gehoord?

Ik nog niks helaas..
Alle reacties Link kopieren
Wat een onhandige nieuwe site zeg!

Ik kan niet eens quoten, want dan kan ik niet typen!



Maar om op je vraag terug te komen Member: ja! Ik heb onlangs bevestigd gekregen dat ik door ben naar de volgende wachtlijst. Dus nog vijf tot zes maanden en dan zou ik kunnen starten. Ik wacht dus met spanning af tot die tijd!
Alle reacties Link kopieren
Balen Thefiepie! En Vlinder en Charade heel veel succes! Ik ben het overigens helemaal met fiepie eens dat het toch onderhand een keer raak moet zijn bij een van ons... Tenzij dit straks betekent dat we allemaal tegelijk mogen gaan zwangeren, dat zou ook wel weer een stunt zijn



Ik heb besloten deze maand een ronde over te slaan. Even een maandje vrijaf van al het testen en alle wachtstress. En dat voelt eigenlijk best heel prettig. Volgende ronde ga ik gewoon weer knallen.
Alle reacties Link kopieren
@Dromenvanger, Ik temp elke ochtend, dagelijks. Dit in 'opdracht' van het AMC.

Het testen ernaast deed ik alleen ± 10 dagen rond de verwachtte ovulatie.

Het testen deed ik om te ontdekken wanneer de ovulatie er zou zijn en om de testen een beetje te leren kennen.



De veranderingen hier op het forum vind ik ook niet echt handig moet ik zeggen.
Ik zit weer op het wachtbankje.



Zondagochtend is ronde 9 er in gegaan. M'n ovulatie is maandagavond/nacht geweest. Hopelijk is dat goed genoegen timing. Nog geprobeerd om maandagavond ook langs te gaan maar dat ging niet in de planning.



Ik vind het toch nog te vroeg voor ziekenhuisbemoeienis.
Alle reacties Link kopieren
Het duimen heeft geholpen onverwacht vandaag al echo gehad omdat eierstokken gevoellig waren, mooi eitje in aantocht. Vrijdag kom ik er weer bij op het bankje Rosings.

Ik ben benieuwd wie de eerste zwangere zal zijn inderdaad.... het mag nu wel weer bij iemand raak zijn.... succes allemaal.



Novaa ik geef je groot gelijk... even rust kan ook heel lekker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Thefiepie. Hopelijk volgende ronde raak!

Geniet even van je maandje rust Novaa. Soms heb je dat echt even nodig.



Succes Rosings! Ik duim voor je.

En ook voor jou Vlinder!



Het mag inderdaad nu wel een keertje weer raak zijn. Dat gaat ook zeker gebeuren hoor meiden!

Bedank voor jullie lieve berichtjes. Ik ben echt blij met deze eerste menstruatie.

Nu op naar de tweede.



Dank je wel NoaLynn voor je uitleg.

Ik ben na mijn menstruatie ook begonnen met tempen. Elke ochtend. Gewoon voor het idee. Kijken of ik er een soort van structuur in kan ontdekken. Met testen ben ik nig niet begonnen hoor. Dat ga ik wel doen als het zover is. Maar ik dacht dat tempen kan geen kwaad.

Vooral omdat ik mij ook bij het AMC wil gaan inschrijven straks. Dan heb ik alvast een beetje inzicht in mijn cyclus.



Trouwens ik moet erg wennen aan de nieuwe lay-out van dit forum....
Alle reacties Link kopieren
Honeybaby.. Ik denk dat ik dan maar een mail ga sturen hoe het er voor mij voor staat. Wij hebben in dezelfde week het eerste gesprek gehad. Vreemd..
Alle reacties Link kopieren
Member ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ik alles tegelijk heb gehad en jij de echo later. Dan wordt je misschien in de volgende overlegronde meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een mail gestuurd naar Rijnstate en ik baal nu wel een beetje.

Tijdens het eerste gesprek werd mij verteld dat een gesprek met een psycholoog onderdeel is van de gang van zaken.

Ze zei dat ik in principe gewoon door ben, maar dat dit een formaliteit is.

Niet helemaal waar dus, want jij hebt toch helemaal geen psychologisch gesprek gehad honeybaby?

Nu moet ik eerst op de oproep wachten en dan pas wordt mijn aanmelding besproken.

Duurt allemaal wat langer dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de wachttijd hetzelfde blijft want de wachttijd gaat in bij het eerste gesprek. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:droomvanger schreef op 04 november 2014 @ 23:55:



Het mag inderdaad nu wel een keertje weer raak zijn. Dat gaat ook zeker gebeuren hoor meiden!

Bedank voor jullie lieve berichtjes. Ik ben echt blij met deze eerste menstruatie.

Nu op naar de tweede.



Dank je wel NoaLynn voor je uitleg.

Ik ben na mijn menstruatie ook begonnen met tempen. Elke ochtend. Gewoon voor het idee. Kijken of ik er een soort van structuur in kan ontdekken. Met testen ben ik nig niet begonnen hoor. Dat ga ik wel doen als het zover is. Maar ik dacht dat tempen kan geen kwaad.

Vooral omdat ik mij ook bij het AMC wil gaan inschrijven straks. Dan heb ik alvast een beetje inzicht in mijn cyclus.

Zou het niet handig zijn je alvast in te schrijven? De wachttijd is lang en inschrijven verplicht je verder nergens toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister gaan menstrueren. Maandag bel ik voor een nieuwe afspraak en dan gaan we er weer voor!



Succes rosings en vlinder! Ik duim voor jullie!!!
He, balen char-ade! bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:honeybaby schreef op 06 november 2014 @ 21:57:

Ik denk dat de wachttijd hetzelfde blijft want de wachttijd gaat in bij het eerste gesprek. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken.



Fijn dat je doorbent naar de volgende wachtlijst! Het lijkt mij ook dat member79 gewoon op dezelfde plek op de wachtlijst blijft staan; ik zou me daar geen zorgen over maken



Ik ben zelf afgelopen week bij MCK in Leiderdorp geweest. ook een goed gevoel bij; ik ga daar in ieder geval beginnen; ze bellen me op korte termijn voor een intake e.d. ; als je dan door de "commissie" bent, (duurt geloof ik max 2 weken na onderzoek e.d.) dan kan je het zaad bestellen bij ESB; ik heb de inlogcode al dus heb al twee donoren uitgezocht die me wel wat lijken...en dan hopelijk snel beginnen;



Daarnaast zal ik denk ik wel ergens in december een uitnodiging van Rijnstate krijgen; ben benieuwd! Daar ga ik ook mee door, want ik wil via MCK alleen een aantal pogingen doen, als het niet lukt, wordt dat financieel niet haalbaar (is toch 400 euro per keer) dan kan ik beter weer verder bij Rijnstate...qua kosten;

En ik hoor ook wel goede dingen over Rijnstate.



Veel succes in ieder geval member en honeybaby!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Liv! Jij ook veel succes!

Ik snap dat het financieel niet vol te houden is oneindig door te gaan voor 400 euro per keer. Maar wie weet is het gauw genoeg raak, ik hoop het voor je!



Mocht je in het Rijnstate op gesprek mogen dan laat je het wel weten he? Willen wij ook alles over weten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik keek gister naar College Tour met Anouk. Vijf kinderen en alleenstaand. Vroeg me meteen af of ik er ook nog 5 uit kan persen voor ik onvruchtbaar raak. Of zou dat toch ietwat onverstandig zijn?
Zou je dat willen, Frizz? En was dat een bewuste keuze van die persoon om er zowel vijf te krijgen als dat alleen te willen doen?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja niet echt 5 denk ik. Maar ja mijn droom was wel een gezin met 2-3 kinderen en uiteindelijk ook pleegkinderen. Zij vertelde dat ze met haar eerste man een huis met 11 kamers kocht en van plan was alle kamers te vullen. Na 3 kinderen werd hij verliefd op een ander, zij kreeg vervolgens bewust een kind met de volgende man en betrapte hem op vreemdgaan terwijl zij hoogzwanger was. Nummer 5 was ongepland maar toen het zich aankondigde moest het komen ook. Ze vertelde dat ze nooit 5 kinderen met 3 mannen had gewild maar dat het nu zo was gelopen. Ze straalt wel uit helemaal gek te zijn op haar kinderen en volgens mij past die rol van ubermoeder ook bij haar. Daar kan ik wel kriebels van krijgen ja, ik zou best graag zonder mijn hand er voor om te draaien moeder van 5 willen zijn. Maar goed, wat voor haar werkt (dat zij helemaal in deze flow zit en dat het bij haar past) hoeft niet voor mij te gelden. Misschien denk ik wel na eentje: nooooooooit weer. Kan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ergens op pagina 118 heb ik ook een paar posts staan, en inmiddels ben ik weer een beetje bijgelezen.



Op 18 nov mag ik naar de informatiebijeenkomst in het AMC. In de mail staat dat ik dat mag zien als de start van mijn behandeling. Weten Noa_lynn of Frizz (die volgens mij ook bezig zijn in het AMC en verder dan ik zijn) misschien hoe lang het daarna dan nog duurt?



Ik ben inmiddels ook in gesprek met een vriend om te kijken of hij donor wil zijn. Zaterdag praten we weer verder, hij is alles even aan het verwerken en aan het bedenken onder welke voorwaarden en op welke manier hij eventueel mijn donor wil zijn.

Maar als hij niet wil, heb ik geen anderen aan wie ik het kan of wil vragen. Dan ben ik dus aangewezen op de donoren van het AMC? Of werkt het AMC ook met Cryos en ESB, zonder eigen 'bank'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven