Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Wauw mooie plaatjes Hiltje, ik ben in dit topic heel veel inspiratie aan het opdoen voor mijn nieuwe huis. We hebben nu vrij veel modern en ook een paar van de klassiekers van Eames waar je nu mee dood gegooid wordt, wel van Vitra helaas niet echt vintage. Ik wil het straks een beetje meer gaan combineren met echt oude meubels, ben al een beetje op marktplaats aan het zoeken maar dat valt niet mee. Het is of echt zooi of veels te duur.
Fruit ziet er lekker uit
Alle reacties Link kopieren
Ja, vintage is volgens mij nu zo'n beetje op zijn top. Ik heb net een oude Schuitema stoel (een buis-stoel, soort Gispen) van mijn opa en oma laten repareren. Toen zei het meisje van de winkel dat ze die stoelen nieuw stoffeert en er dan 1650,- voor vraagt. Halleluja. Voor een oude stoel.



Ben erg blij met mijn eigen vintage aankopen van 3 jaar geleden. Retro TV-kastje voor 45,-. Oud bureautje voor 140,- en massief pallisander eetkamerstoelen met wol gestoffeerd voor 60,- per stuk. En vintage fauteuiltjes voor 100,- per stuk.



Denk dat ik dat nu niet meer zou vinden. Iedereen realiseert zich nu de waarde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Litchi schreef op 10 mei 2016 @ 11:00:

Wauw mooie plaatjes Hiltje, ik ben in dit topic heel veel inspiratie aan het opdoen voor mijn nieuwe huis. We hebben nu vrij veel modern en ook een paar van de klassiekers van Eames waar je nu mee dood gegooid wordt, wel van Vitra helaas niet echt vintage. Ik wil het straks een beetje meer gaan combineren met echt oude meubels, ben al een beetje op marktplaats aan het zoeken maar dat valt niet mee. Het is of echt zooi of veels te duur.Het is echt een kwestie van veel geduld en veel zoeken. Kringloopwinkels en Marktplaats afspeuren, niet iedereen weet wat ze verkopen. Dat besef komt steeds meer, daarom moet je ook steeds meer geduld hebben. Maar er zijn echt nog pareltjes te koop voor kleine prijsjes
Alle reacties Link kopieren
Oei Hiltje, nee 1650 zou ik ook niet over hebben voor een oude stoel. We hebben 2 jaar geleden een Orange Slice stoel gekocht nieuw, omdat de tweedehands prijzen bijna of net zo hoog waren. In zo'n geval heb ik liever een nieuwe. Wat dat betreft is het gewoon wel fijn dat sommige oude modellen nog in productie zijn.



Het liefst zou ik meubels hebben met een mooi verhaal uit mijn familie, maar mijn ouders hebben geen leuke meubels en toen mijn grootouders overleden was het nog niet hip dus is alles weggedaan. Mijn moeder heeft waarschijnlijk zo'n setje van 3 Gispen tafeltjes bij het grofvuil gezet omdat 1 van de glazen bladen stuk was. Ik hoop maar dat het geen echte waren, maar dan nog vind ik het wel zonde.



Ik hoop ook dat ik dat ene pareltje nog weet te vinden mjdlh. Ik ben ook niet echt op zoek naar iets van een bepaald merk, dat scheelt. Ik heb alleen niet zo heel veel tijd om te zoeken, misschien moet ik eens een keertje buiten de Randstad gaan kijken. Gewoon een dagje uit ervan maken en misschien bij toeval tegen iets aanlopen.
Fruit ziet er lekker uit
Alle reacties Link kopieren
Zelf denk ik dat de kans dat je tegen een echt pareltje aanloopt in een kringloop of rommelmarkt niet heel groot is. Die mensen weten meestal best wat iets waard is en de mooie stukken zetten ze ook vaak op marktplaats.



Ik denk dat je meer kans maakt door veel op marktplaats te kijken en dan vooral naar wat er nieuw binnen komt. Heb ik destijds voor mijn fauteuiltjes ook gedaan. Gewoon kijken bij fauteuils algemeen, zonder zoekterm en dan 2 keer per dag kijken naar de nieuwe aanwas. Toen ik ze zag gelijk toegeslagen en vriendelijke mail gestuurd met dat ik vraagprijs bood en snel op zou komen halen. Twee keer viste ik alsnog achter het net, derde keer was raak. Toen ik ze twee dagen later ging halen, zei de mevrouw dat ze nog meer biedingen en zelfs hoger had gehad maar dat ze ze aan mij beloofd was en dat het wel goed was.



Ooit eens toevallig een oud Congo stoeltje van Artifort zien verschijnen met een vraagprijs van 35,- of een goed bod. Waarschijnlijk op de zolder van oma gevonden en geen idee wat het waard was. Ik ben direct gaan bieden, maar helaas was ik niet de enige. Nog een mail gestuurd dat ik hem 's avonds zou komen ophalen voor 200,- en toen vroeg die jongen nog: maar waarom?

Helaas gingen ze toen op mp ook al snel richting 200,- en omdat ik voor mezelf toch iets anders in gedachten had heb ik hem toen maar laten gaan.



Maar goed, eigenlijk vind ik dat het leukste van alles: the hunt.

Jammer dat mijn huis nu vol is.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 10 mei 2016 @ 13:41:

Zelf denk ik dat de kans dat je tegen een echt pareltje aanloopt in een kringloop of rommelmarkt niet heel groot is. Die mensen weten meestal best wat iets waard is en de mooie stukken zetten ze ook vaak op marktplaats.

Daarom zeg ik ook dat je veel geduld moet hebben, maar mij lukt het eens in de zoveel tijd nog wel. Het is echt een kwestie van geluk & geduld
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden stond zo'n kast voor €100 bij de kringloopwinkel. Niet meegenomen want ik hoef 'm niet en had geen zin in het gesjouw, maar eigenlijk moet je het voor de handel niet laten staan. Die prijs is-ie driedubbel waard.



Alle reacties Link kopieren
Ok het sleutelwoord is dus geduld, ik ben daar niet zo heel goed in maar aan de andere kant heb ik ook geen haast omdat we al wel een leuke basis hebben.



En zoeken zonder zoekterm had ik nog niet aan gedacht, daar kan ik wel wat mee. Ik vind het leuk als mijn interieur vanaf nu een beetje toevallig tot stand komt, daarmee bedoel ik dus niet perse vasthouden aan het idee van een vierkant tafeltje als er een leuke ronde op mijn pad komt. Ik heb ook best wel wat juweeltjes laten schieten vrees ik, als ik er nog een tegen kom die niet mijn smaak is neem ik hem misschien wel mee voor de handel inderdaad.
Fruit ziet er lekker uit
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hiltje, die foto's hierboven. Waar komen die vandaan?

Ik wil dat behang
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gevonden hoor (Via laptop is het wel heel makkelijk). Staat helaas niets bij over het behang(met die vogels en het hert). Wie een tip heeft, voel je vrij het te melden hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hai Lola,



De foto's komen van de site van VTwonen en zijn van een reportage die in de VT wonen van afgelopen maand staan. In het blad zelf staan vaak verwijzingen naar waar iets vandaan komt, daar zou je het misschien kunnen vinden.



Anders zou je op internet kunnen zoeken. Het betreft geen normaal behang, want daarvan herhaalt de print zich op een veel kleiner oppervlak, maar een zogenaamde 'mural', een grotere afbeelding op behang dus.



Op wallpaperdirect vind je veel murals. Ik heb goede ervaringen met bestellen bij dit bedrijf:

http://www.wallpaperdirec ... esign=0&x=18&y=16#on_sale=0&keyword=mural&code=&related_to=&my_house=&product_slot=&scroll_to=&min-price=0&max-price=1330&order_by=relevance
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens zelf weer een nieuwe aanwinst. Bij de bioscoop waar ik vaak kom geven ze regelmatig oude filmposters weg, die staan gewoon in een doos en mag je pakken. Meestal vind ik de filmposters niets, maar af en toe zit er een juweeltje bij en ik vind een grote ingelijste poster wel mooi. Nu vond ik de filmposter van de recente Belgische film Belgica heel gaaf en ik had al gehoopt dat ie er tussen zou zitten. En vandaag was het bingo.

Ik was nog even bang dat ik hem op maat zou moeten inlijsten en dat kost honderden euro's maar bij bol.com zag ik een wissellijst met zwarte rand (precies wat ik wil) in bijna de goede maat (1 meter bij 70 cm) voor minder dan 50,-. Moet ik er een halve centimeter aan alle kanten afsnijden en dan zou hij moeten passen.



Dus dit wordt de nieuwe afbeelding in mijn gang of slaapkamer.



Alle reacties Link kopieren
Verliefd op deze keuken







Ik zag het nu opeens meer voorbij komen. De bovenkant van een antieke kast als keukenkastje ophangen.

Ik vind het heel mooi, het maakt zo'n standaard keuken veel origineler en minder saai.







Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet rechtstreeks pinnen van de vtwonen site dus doe het even via dit topic































Alle reacties Link kopieren
















































Alle reacties Link kopieren
























































Alle reacties Link kopieren
























































Gaaf Hiltje, je post prachtige plaatjes!



Het valt me altijd zo op dat die huizen vaak zo enorm zijn. Wij zijn zelf rustig aan het kijken wat we willen veranderen aan ons huis komende tijd, maar ons huis is toch wel een heel stuk kleiner en daarnaast hebben we kinderen die een hoop zooi met zich meebrengen. Het moet dus naast mooi ook nog eens praktisch zijn.

Ik ga eens zoeken op plaatjes voor minder luxe en grote woningen.



Ik vind het soms zo lastig om van mijn huis een mooi geheel te maken. Mijn smaak is zo breed. Ik houd van design, industrieel, Scandinavisch, wit en licht, maar ook van vintage.
Alle reacties Link kopieren
Ja, sommige huizen zijn echt enorm.



Bij dit huis hebben ze een aanbouw van 120 vierkante meter gemaakt voor keuken en eetkamer en het keukenblok is 6 meter lang.

Ik vind die keuken wel ultiem, gewoon alleen een heel groot blok met aan beide kanten laden.







Overigens kom je op internet toch ook echt wel gewone of zelfs kleine ruimtes tegen, maar dat heb je niet altijd door op de foto's.
Alle reacties Link kopieren
Over je verschillende stijlen, ik las laatst op de blog van mijn favoriete designer/blogger (emily henderson) dat je eigenlijk alle stijlen met elkaar mixen zolang je er maar voor zorgt dat de kleuren die je gebruikt een eenheid hebben en dat je die kleuren een beetje gelijk over de ruimte moet verdelen.



En daar heb ik over nagedacht en ze heeft gelijk.



Ik heb zelf retro met modern met Ikea en design en een beetje glamour gemixt. Ik heb een stukje western met cactus en koeienschedel en koeienhuis en ik heb kitcherige lampenvoeten in de vorm van paardenhoofden etc.



Mixen (van stijlen, van materialen, van verschillende hoogtes, van verschillende formaat meubelen) is juist het geheim van een mooi interieur. Maar het is wel fijn als je een beetje rust aanbrengt door geen 100 kleuren te nemen.



Bij de kleuren die je wel gebruikt moet je trouwens ook weer mixen met schakeringen binnen die kleur, dus ton sur ton, anders wordt het heel statisch en effen.
Alle reacties Link kopieren
Wit en licht scandinavisch met design, retro en industrieel gaat overigens prima samen. Wat je vooral niet wil is tuttig lees ik dan.



Maar een retro bureautje met een designstoel, of design moderne eettafel met retro stoelen en industrieele lampen. Allemaal prima. En lichte kleuren met licht hout maakt het weer scandinavisch.
Die tegeltjes met neushoornprint in de gigakeuken zijn echt geweldig!



Maar dat eerste huis in je post van 22-06-2016, 18:30... Dacht eerst: "wat mooi, zo'n vloer van gietbeton en van die opengewerkte bakstenen muren!" En toen zag ik dat dat in een jaren '20 huis was waar de glas-in-looddeuren en erkers ook nog gewoon in het pand zaten. Ik vind die twee stijlen zó met elkaar vloeken. Dat mooie, elegante van zo'n oud huis wordt nu volledig overschaduwd door dat ruwe, industriële, wat andersom juist weer heel gemaakt aanvoelt, jammer!



(Dit overigens niet om een punt te maken dat verschillende stijlen door elkaar heen gebruiken altijd een ramp is, JulienClerc. 't Kan ook heel mooi zijn, namelijk!)
Oh wauw, die aanbouw is gewoon ons huis.
The dowager dat ben ik met je eens! Bij zo'n vloer horen andere ramen. En bij glas-in-lood hoort gewoon een mooie houten vloer! Ik denk eigenlijk dat stijlen binnen de inrichting daarom wel gemixt kunnen worden, maar dat het huis an sich wel een stijl zou moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven