Lente-14 Zwanger worden voorjaar 2014

13-02-2014 19:05 2417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, hierbij het vervolg op Zwanger worden Voorjaar 2014, en nu met tabel!



De tabel is vol, sorry. Gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Naam Leeftijd Start Ovulatie Ronde NOD rubia25 27-31 Januari 10-11 11 24-11 Goldstrike 26-31 April - 1 21-6 Wennetje 27 Mei - 1 - Summerlove92 22-27 Mei 25-8 3 8-9 Simoontje 24-34 Aug 11-09 2 25-09



Zwangeren



Naam Leeftijd Start - ronde Echo Uitgerekend Geslacht Sabientjevk 26-37 Februari - 2 19-07 controle vk 12-12-14 Meisje Tara7 24-30 Maart - 1 ? december verrassing Carrie- bradshaw 25-31 Mei - 1 02-09 de 20-weken echo 22-01-15 JONGEN Mermaid89 25-32 Mei - 1 25 sept. controle vk, 26 sept. 20 weken echo 12-02-15 Jongen Xaja 27-25 Maart - 4 20-10 controle VK

05-11 20-weken echo 20-03-15 meisje Zomer2013 25 Januari - 6 echo 26/8 hartje klopt :D en 16/9 april 2015 Raven 25-35 Mei - 3 16/9 termijnecho klopt

22/10 pretecho geslacht

3/11 controle 13 april 2015 Jongen! Theia 29-29 Mei - 3
(2 na mk) 29-9: termijnecho

14-10: combinatietest

22-10: controle vk 26 april 2015 ? Mairannetje 31-36 Maart - 7 ? begin juni ?Nieuwe NOD? Graag even dik gedrukt aangeven
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd theia!



Sorry als ik even wat afwezig ben. Heb even niet zo'n zin in al die zwangeren (sorry, niets tegen jullie!).

Mijn broer kondigde 2 dagen geleden ook nog aan dat ze hun 2e kindje verwachten, en ze is dezelfde datum uitgerekend als ik zou zijn. Auw .

Zit nu volop op mijn ei te wachten. Hopelijk over een paar weken ook goed nieuws en dan zal ik me misschien weer melden.
Alle reacties Link kopieren
Ah prul wat naar..... snap dat dat even extra hard binnenkomt....
Form is temporary, class is permanent
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook al uit de tabel zie ik. Nouja dan laat ik het hier maar bij. Succes met de zwangerschappen dames.
@prulletje ik denk dat er iets fout is gegaan in de tabel. Waarschijnlijk heeft iemand je tijdens het aanpassen per ongeluk verwijderd. Is niet bewust gebeurd neem ik aan.

Wat vervelend dat je broer nu z'n tweede kindje aankondigt. Komt voor jou allemaal vervelend uit. Zij weten niet van je miskraam neem ik aan? Een dikke knuffel voor je want je zult er nu wel echt doorheen zitten
Alle reacties Link kopieren
@ prulletje. Ik denk idd ook dat er iets is mis gegaan met de tabel, zou niet weten waarom je anders uit de tabel bent.

Dat is wel heftig nieuws zeg.

Ben je na je miskraam al een keer ongesteld geworden? of is dit nu de eerste ronde? Hopelijk is het snel regelmatig en dan raak.



@smile havefun. Goed om te horen dat je nog mee leest. Kan me wel voorstellen dat je er veel mee bezig bent.



@ allemaal is het een optie om het ook over wat andere dingen te hebben of willen jullie het juist over zwanger worden/ zijn hebben? misschien is dat voor de niet zwangere en de zwangere die wat stiller zijn geworden fijn?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Leuk om van iedereen weer iets te horen!



@Wennetje, welkom terug Had al een berichtje van jou in een ander topic gezien maar leuk dat je ook hier nog steeds komt. Ik vind die huisarts wel een gevoelloze vent zeg. Die heeft zeker nooit kinderen gewild haha. Hoe kan je nou iemand die graag kinderen wilt 2 jaar laten wachten voor ze eens gaan kijken hoe of wat.. een paar maanden aan het wachten lijkt me al heel moeilijk (terwijl dat toch vrij normaal is). En bij jou was er wel een reden om te denken dat er misschien iets kon zijn vanwege het uitblijven van een menstruatiecyclus. Maargoed.. je bent eindelijk ongesteld geworden! Dus hopelijk is je lichaam nu weer helemaal in de flow en sta je ook snel in de onderste tabel



@Xaja, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! En een goed voornemen idd om je niet meer druk te maken. Zal vast nog wel moeilijk zijn maar de tijd gaat zo snel ik zit alweer bijna op de helft dus probeer echt te genieten van nu!



@Smilehavefun, och jeetje toch meid Zo kun je natuurlijk ook niet van je vakantie genieten Probeer toch wat afleiding te zoeken of begin met een nieuwe hobby, ik hoop natuurlijk dat het snel raak is voor jullie! Maar stel dat het nog een half jaar duurt, dan is het natuurlijk niet zo best voor je humeur als je iedere maand zo teleurgesteld bent. Ik had nog nooit van spataderen in de balzak gehoord maar de eerste link die ik zo snel kon vinden was dit http://www.erasmusmc.nl/u ... drologie/spatader-balzak/ Die heb jij misschien ook allang gezien en gelezen. Het schijnt prima behandeld te kunnen worden als de zaadkwaliteit daardoor minder is. Heb je verder wel een leuke vakantie gehad? Nu weer aan het werk? Toch leuk dat je zo blij bent voor je vriendinnetje!



@Prulletje Wow dat is niet leuk nee dat je broer daar nu mee komt, zeker niet als de datum zo dicht in de buurt komt van jullie eigenlijk eerste kleintje . Ik ken mezelf en ik had dan waarschijnlijk ook het gezicht van een oorworm gehad en was dan het liefst heel het weekend onder de dekens gekropen.



EN NATUURLIJK BEN JE NIET UIT DE TABEL GEHAALD! Dat is vast per ongeluk gebeurd. Ik zal je zo even terugzetten, maar ik weet niet meer al je gegevens denk ik.



@Rubia, Prima idee hoor om ook andere onderwerpen aan te snijden. Had je een suggestie? We kunnen onze huisdieren benoemen, offeuh... wat je het meest gaat missen aan niet meer kinderloos zijn. Of misschien ambities die je voor de komende jaren hebt op carriere niveau (al willen veel meiden misschien juist minder gaan werken haha) Ik noem maar even iets hoor..



@ Hier, alles goed. Alleen misschien heb ik een blaasontsteking. Sinds een paar dagen af en toe wat korte steekjes in (de buurt van) mijn vagina Ik dacht dat dat misschien kwam omdat we een beetje veel gesekst hebben en eea daardoor meer doorbloed is ofzo. Ja ik ben ook nog nooit zwanger geweest haha maar t leek me wel logisch klinken Maar vanmiddag tijdens het autorijden had ik ook allemaal steekjes in mijn buik erbij (deed geen pijn ofzo maar je voelt het wel duidelijk).. dus toch maar even de verloskundige gebeld die vroeg of ik heel veel moest plassen. Nou ja, ontzettend veel en meestal ook maar heel weinig. Ik dacht dat dat gewoon kwam omdat mijn blaas niet meer zoveel ruimte heeft maar zij dacht dus aan een blaasontsteking.



Heb het nog nooit gehad maar baal dus stiekem wel een beetje want het schijnt dat als je dat hebt dat je er ook vatbaarder voor bent om het vaker te krijgen. Morgen urine naar de huisarts brengen, als het geen blaasontsteking is dan moest ik haar weer even terugbellen. Iemand ervaring mee? De huisarts was al dicht vanmiddag dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, kan ik daar gewoon mijn ochtendurine langsbrengen en hoe lang duurt de uitslag?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, ik was hier al zo lang niet geweest dat ik dacht dat jullie besloten hadden me eruit te halen misschien, dat ik niet meer meeschreef.

Ik ga echt binnenkort nog wel een keer bijlezen, maar heb het gewoon druk met het nieuwe schooljaar dat maandag begint en ik wil gewoon zwanger zijn en dat is nu niet, dus even geen zin om daar steeds aan herinnerd te worden. Zie jullie binnenkort weer .
Alle reacties Link kopieren
Je bent weer terug in de tabel Prul
Alle reacties Link kopieren
@carrie. Balen van de vermoedelijke blaasontsteking. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Al zijn de kenmerken volgens mij veel en vaak drang om te plassen en pijn bij het plassen.



Over huisdieren, wij hebben 2 schildpadden.

Aan wat ik ga missen aan het kinderloze bestaan is het zorgeloze leven denk ik. Zomaar in de auto stappen en weg gaan bv.

Wat zijn jullie hobby s?



Morgen is mijn nod. Ben benieuwd. Mocht ik niet ongesteld worden wil ik denk ik zondag testen, dan zijn we allebei vrij. Wel handig voor als je een positieve test hebt anders krijg ik denk die smile niet van mijn gezicht denk ik
Alle reacties Link kopieren
Haha wat grappig 2 schildpadden, kan me er geen voorstelling van maken.. zitten ze alleen maar in hun terrarium of lopen ze ook wel eens los/buiten?



Hier dus 2 konijntjes, ik mocht nooit konijnen van mijn moeder toen ik nog thuis woonde dus zodra ik op kamers ging heb ik meteen konijnen gekocht en die hobby is gebleven. Vriend vond er eerst weinig aan toen wij gingen samenwonen maar toen had ik nog een oud konijn die niet veel meer deed en alleen in haar hok bleef zitten. Nu hebben we twee jonkies en die rennen en springen heel de woonkamer en keuken door dus nu vindt hij konijnen ook stiekem best leuk



Ik ga denk ik de luie zondagen missen, gewoon in mijn joggingbroek op de bank met een tv serie. Dat gaat niet lukken als een kleintje heel de tijd aandacht en verzorging nodig heeft natuurlijk.



En hobby's... Tjaa niet echt eigenlijk haha. Klinkt heel saai maar ik ben blij als ik mijn huis aan kant heb en mijn vriendinnen en familie met enige regelmaat te zien krijg buiten mijn drukke baan. Reizen vind ik leuk... of ja het reizen zelf niet want ik heb vliegangst, maar andere bestemmingen verkennen wel en ik ga ook graag uit eten. Vriend sport 3 a 4x per week en gaat af en toe een biertje drinken in de stad en dat was het dan ook wel haha.



Wel weer spannend voor je :D ik ga hard duimen.. het is alweer bijna weekend. De week is omgevlogen. Toen ik mijn positieve test had toen had ik een paar uur erna mijn gesprek waarin ze mijn contract gingen verlengen haha.. Ik was echt bang dat mijn baas ging vragen of er soms iets leuks was ofzo



Oooh en ik heb geen blaasontstekeking gelukkig! Heb daarna maar weer de verloskundige gebeld en kreeg de andere dan wie ik gister gesproken heb en zij zei dat het heel normaal was dat ik steekjes heb, ook zo laag in mijn vagina. Dat schijnt van de banden af te komen omdat alles aan het oprekken is. En ze vermoedde dat ik het wat rustig aan moest doen... me echt als een zwanger mutsje gaan gedragen haha. Dus ik zal vriend even mededelen dat hij voortaan het huishouden doet
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tabel .

Ik pas hem zo even aan, want de start was pas in mei ipv maart en heb vandaag een positieve ovulatietest! Dus heel fijn! Maar dan is mijn NOD wel later helaas. Ach, ben allang blij dat ik weer een ei heb na de curettage. Goed gebruikt uiteraard! Nu 2 lange weken wachten...



Ik zal proberen het hier weer een beetje bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Even snel: ben gister verhuisd. Alles nog in dozen en nog geen wifi. We gaan vandaag proberen een hoop te doen zodat ik ook weer beter mee kan kletsen met jullie.



@prulletje: Ik denk dat ik je uit de tabel heb gehaald. Geheel per ongeluk uiteraard!!! Ik leg als ik niet meer mobiel hoef te internetten uit hoe dat gegaan is, maar ik had het echt niet door en het was zeker niet expres. Duizendmaal sorry! Fijn dat je er weer in staat
Alle reacties Link kopieren
@Rubia: Al nieuws??



@Prul: fijn dat je je ei hebt gevonden!! Is volgens mij niet heel raar dat het iets langer geduurt heeft na de curettage. Normaal moet je na een miskraam beginnen met tellen vanaf de eerste dag dat je gaat bloeden. Maar omdat het bij jou medisch is geworden zal je lichaam dat misschien helemaal niet zien als de eerste dag. Wel fijn dat je gebruik hebt kunnen maken van je ei!



Huisdieren: wij hebben 2 katten. Een Ragdoll en een vuilnisbakkie... De laatste gaat 's ochtends altijd gezellig mee douchen

Beestje heeft niet opgelet toen hem verteld werd dat hij een hekel zou moeten hebben aan water.



Wat ik ga missen: ook de luie zondagen denk ik.... af en toe is het echt heerlijk om een dag helemaal niets te doen.... kan ik dan zo van genieten.



Hobby's: ik lees heel veel. Daarnaast ga ik braaf elke thuiswedstrijd naar Ajax

Jij was voor PSV toch Carrie? Een van ons gaat niet zo'n happy zondag hebben dan



Hier nog 2 weken werken en dan lekker op vakantie. Vind het altijd lekker om pas te gaan als iedereen (de meeste althans) alweer terug zijn.



Gisteravond echt heel veel pijn gehad. Allemaal steken bij m'n schaambeen. Heel raar. Geen kramp ofzo. Echt alsof ik geprikt werd. (zoiets als bij jou misschien Carrie? Lijkt me alleen voor mij zo vroeg voor bandenpijn)
Form is temporary, class is permanent
Alle reacties Link kopieren
@Prul, Yesss een ei!



@Xaja, ja idd ik ben voor PSV... Wij zijn lekker op dreef dus maak je maar op voor een nederlaag zondag



Gaat de kat ook mee in bad ?



Lekker de vakantie nog tegoed.. ik heb pas weer vrij als mijn verlof ingaat haha.



Ik heb geen idee vanaf wanneer je bandenpijn kan krijgen.. verloskundige zei dat je dat al sneller hebt als je (heel) slank bent. Maar het zou best kunnen dat dat bij jou al zo is, jij kreeg toch een tweeling ? Ik heb heel af en toe ook wel flink pijn gehad met steken en ontzettende kramp maar dan waren dat mijn darmen denk ik... ga nu veel minder vaak naar de wc dan normaal en als ik dan naar de wc was gegaan dan was het over. En nu dus af en toe die pijntjes, ben wel weer blij dat het weekend is zeg... pff ben echt sneller moe en dan 10x per dag in en uit de auto is ook niet echt fijn. Nu al Moet me soms op krappe plekjes echt langs de deur wurmen... dat gaat wat worden als ik 7 maanden zwanger ben dan kan ik alleen nog parkeren op plaatsen waar ik die deur wagenwijd open kan doen haha
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
@Carrie blaasontsteking kan tijdens een zwangerschap heel anders voelen dan wanneer je niet zwanger bent. Ik merk het meestal door een wat zeurderige pijn in mijn buik, vaak naar de wc moeten en dan ook echt maar iniminie beetjes plassen. Plassen geeft vaak ook een brandend gevoel. Gewoon even laten testen, wel met ochtendurine. Als het een beginnende blaasontsteking is is die met gewone urine niet altijd op te sporen met de testen van de huisarts. Kun je niet direct bij de huisarts langs mag je de urine een paar uur in de koelkast bewaren geloof ik. Tijdens een zwangerschap ben je er inderdaad veel meer vatbaar voor. Belangrijk is altijd goed uitplassen, na de seks meteen plassen en je mag preventief cranberry tabletten slikken.



Bandenpijn kun je al heel vroeg krijgen. Ik had het tussen de 10 en 12 weken al voor het eerst. Nu ook nog regelmatig, is normaal zegt de verloskundige!



Maandag start ik weer met werken, gisteren al een dagje rustig vanalles gaan voorbereiden. Zal wel even wennen worden. Mijn collega's waren allemaal heel blij voor me :D Nu hoef ik het gelukkig niet meer geheim te houden



Ik reageer straks of morgen even uitgebreider. Ben nu aan het koken en zie dat de braadworsten wat donker zijn geworden
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Kleine update, want er valt nog niet heel veel te melden...

Ik ben dooooooooooooodmoe ... Ik durf mezelf niets voor te houden, maar zou het liefst om 19u met zoon naar bed gaan... en als het even kan 's middags ook nog slapen.



2 dagen geleden krom gelopen van de buikpijn en steken. Even opgezocht wat te dat kan zijn, maar durf toch niet te hopen.



Maandag kan ik een vroege test doen. Heb ze in huis, maar ben nogal voorzichtig nu.



Over 2 weekjes heerlijk vakantie én op vakantie! Verheug ik me ontzettend op. Eerste keer vliegen voor de kleine man, spannend!



Nou, ik denk dat ik nu maar ga slapen voordat ik rechtop zit te snurken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

Ik heb nu niet zo heel veel tijd maar ik ben helaas ongesteld geworden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat jammer
Alle reacties Link kopieren
Oh rubia, wat balen meid
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Hoe gaat het ier? Iedereen een leuk weekend? Wat zijn de plannen voor vandaag? Hier nog altijd dozen uitpakken en klusjes klaren. Komt echt geen eind aan voor mijn gevoel. Maar we zijn wel heel blij met het huis.

Gister de ouders het goede nieuws verteld. Mijn ouders kwamen het huis bekijken. We gaven een rondleiding en in het aller laatste kamertje hadden we blauwe en roze slingers en ballonnen opgehangen. Ze reageerden heel blij dat het zo snel weer gelukt is en kreeg later nog een appje dat ze er enorm naar uit kijken, echt leuk.

En mijn schoonmoeder wilde niet naar het huis komen dus we zijn naar haar gegaan en hebben het zelfde gedaan maar dan met foto's. Zij snapte het niet meteen maar was uiteindelijk super blij. Ik kreeg meteen alle bevallingsverhalen ongevraagd naar me toe geworpen



Nu afwachten of ze het allemaal een beetje stil kunnen houden..
Alle reacties Link kopieren
Fijn theia
Alle reacties Link kopieren
Rubia wat vervelend zeg dat je weer ongesteld bent geworden. Gebruik jij ook ovulatietesten?



Prul wat fijn dat jij je ei weer gevonden hebt.



Theia wat leuk hoe jullie dat gedaan hebben. En dat ze zo blij waren.



Hier vandaag een knal ovulatietest. Gisteren gelukkig al seks gehad. Vandaag en morgen ook maar gezellig maken. (niet slecht voor het zaad?). Wanneer en hoe vaak deden jullie het dan? dan hopelijk gaat mijn temperatuur ook omhoog dan weet ik dat mijn ei ook springt.



Moest dit even kwijt haha.
Alle reacties Link kopieren
Oeh spanned summer! Wij hadden in de vruchtbare periode om de dag seks. Doordat we niet wisten wanneer de ovulatie precies was, was dat een periode van ongeveer tien dagen. Elke dag seks had Ik echt geen tien dagen vol gehouden :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk met die kamer zo om te vertellen Theia!



@summer, wij waren vlak voor mijn eisprong op vakantie (dus veel seks) toen 3 dagen niet en toen was mijn ei. Hebben het die dag van de eisprong (woensdag) wel twee keer gedaan, daarna volgens mij pas in t weekend weer.



Ik ga er dus van uit dat het van die twee keer op woensdag was haha :-) anders hebben we een Malediven baby (zou ook gaaf zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk)



Een paar dagen achter elkaar zou volgens mij prima kunnen hoor op onze leeftijd, denk niet dat dat heel veel invloed heeft. Maar om de dag is ook prima.



@rubia grrrrr balen meid.



Hier heeft vriend net de babykamer toch maar vast geschilderd. We hebben 1 muur babyblauw gedaan :-). De rest en de vloer is wit. Meubels en gordijnen dus grijs.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
@Rubia; damn Echt balen! We gaan echt weer keihard duimen!!



@Summerlove; In dat geval ... fijne avond(en) gewenst!! thumbs up!



@Theia; leuk hè, die reacties! Hier hebben we toen ik zwanger was van onze zoon een boekje met verhaaltjes voor opa's en oma's gekocht. Mijn vader snapte er helemaal niks van tot mijn moeder ineens zei: ZE IS IN VERWACHTING, OEN!!



@Carrie; voortvarend, de babykamer geschilderd! Zoiets kun je al lekker vroeg doen en dan ben je toch al lekker bezig met al dat moois dat komen gaat.



@hier; ik zit nog met een knoop in m'n maag. Morgenvroeg (4 dagen voor NOD) testen of niet ... Man zegt aan ene kant wel (hij weet hoe nieuwsgierig ik ben) en aan de andere kant niet (teleurstelling en humeurig ...) Wellicht dat jullie mij advies kunnen geven?! Er liggen 3 CB digital klaar :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven