Uitleg Oekraïne in Jip en Janneke taal

03-03-2014 23:09 1033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel me dom en blond maar ik heb echt geen idee wat er aan de hand is in Oekraïne en Rusland. Kan iemand mij kort, en in Jip en Janneke taal uitleggen waar dit conflict over gaat? Googlen maakt me weliswaar wijzer over wat er met de dag gebeurd maar niet over de oorsprong...
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 17 april 2014 @ 19:18:

[...]





Ik heb inderdaad geen baan in Nederland. Mijn man ook niet. Dan zijn er twee opties open.1: jij en/of je man hebben een baan in België of Duitsland of elders.

2:Jij en/of je man zijn werkzoekenden/werkloos

3: Jij en/of je man zijn nog late studenten

4: jij en/of je man zijn arbeidsongeschikt en krijgen een WIA-uitkering

5: jij en/of je man zijn renteniers/gepensioneerd

6: jij en/of je man zijn zeer vermogend/ vette geldprijs gewonnen in een of andere loterij.

7: jij en/of je man zijn freelance-schrijver-in-ruste.

8: jij en/of je man zijn tégen werken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Missie_m telt echter acht opties.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Putin heeft in het vragenuurtje van vandaag toegegeven dat Russische eenheden verantwoordelijk waren voor het veroorzaken van de Oekraïense crisis. Eerst zei hij dat Rusland zich daar niet mee bemoeide. Ik twijfelde eerst, later heb ik hem geloofd, nu geeft hij toe, dat hij zat te liegen.



Eerst ook met de Krim. Rusland wou de Krim niet annexeren, later deed hij het toch.



Hoe betrouwbaar is Putin? Ik zei eerder in het topic dat ik begreep dat Rusland bang is voor Oekraïne en daarom de Krim annexeerde om de Zwarte-Zeevloot veilig te stellen.



Het begrip voor Putin gaat bij mij grote barsten vertonen... Mijn mening over de negatieve rol die de EU en de VS hebben gespeeld in Oekraïne blijft echter onveranderd. Ik ben dus verder van Putin afgeschoven en ben neutraler geworden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Poetin werd wel bedankt door het volk op de Krim. Zag je dat ook?



Ik vond het altijd een uitermate enge cripi man, maar ik krijg bijna een ietsiepietsie-beetje sympathie voor hem. Maar dat komt ook omdat ik nog steeds zeer teleurgesteld ben in het genieppetigge van de EU. En vanavond weer die grijns van Rutte met woorden over het belangrijke gesprek over geld voor de langdurige zorg. Wat een opgeblazen beloftes. Er veranderd niets, het word alleen anders naar buiten gebracht. Bléh.
LOEP ME MAAR aub.
Nou missie, eentje daarvan is goed
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 april 2014 @ 00:10:

Poetin werd wel bedankt door het volk op de Krim. Zag je dat ook?



Je kan op Youtube moeiteloos filmpjes vinden van inwoners van WI II door de Nazi's veroverde landen (ook in Nederland en ook in de Oekraïne) die de vijand hartelijk begroeten. Dat zegt me dus weinig.

De tegenstanders houden zich koest op zo'n moment maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, of dat ze het er mee eens zijn.



Weet je nog dat de USA Irak veroverden en dat ze met een tank een groot standbeeld van Saddam Hoessein omver trokken ? En dat de Irakese bevolking er bij stond te juichen ?

Naderhand werd duidelijk (door andere camera beelden, van een grotere afstand genomen) dat er maar een handjevol mensen stonden te juichen. Een veel grotere groep stond op een afstandje toe te kijken en vond het maar niks. Maar dat zagen we niet op onze TV. Laat je niet in de luren leggen door oorlogspropaganda.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
De separatisten geven hun verzet niet op, wat het westen en Rusland ook besluiten.



http://www.volkskrant.nl/ ... et-weg-uit-Oekraine.dhtml
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 18 april 2014 @ 11:20:

[...]





...........................

...................... Laat je niet in de luren leggen door oorlogspropaganda.



*Van grondwet naar verdrag van Lissabon – Hoe democratisch Europa werkelijk is



door Willem Bos (Ander Europa), 2008



[Dit is een tekst uit de brochure Wat Europa werkelijk doet – een kritisch boekje over de EU]



Op 1 juni 2005 konden de Nederlandse kiezers ja of nee zeggen tegen de Europese grondwet. Dit werd zo belangrijk gevonden dat er voor het eerst in Nederland een landelijk referendum werd gehouden. Een ruime meerderheid van de Nederlanders zei ‘nee’ tegen de grondwet, net als even daarvoor de Franse kiezers. Daarmee was de grondwet formeel van tafel. Maar ondertussen probeert men hem nu in een iets andere vorm gewoon door te voeren. Nu zonder referendum.



........................................

Het ‘nee’ in de referenda in Frankrijke en Nederland stak daar een stokje voor. Maar zo snel gaven de Europese leiders zich niet gewonnen. Onder voorzitterschap van Angela Merkel werd een nieuw verdrag in elkaar gezet dat niet meer de vorm van een grondwet heeft en ook niet die titel draagt,maar waarin verder alle essentiële elementen van de grondwet terug komen.

......................................



..................; en de Europese symbolen zoals de vlag en de hymne worden niet meer genoemd (maar blijven wel gewoon bestaan).



............................

..............................................

De hoofdauteur van de grondwet, de voorzitter van de Conventie die haar opstelde, Giscard d’Estaing, vatte het zo samen: “De inhoud blijft nagenoeg hetzelfde, ze is slechts een beetje anders gepresenteerd” en, zo ging hij verder: “De rede hiervan is dat de nieuwe tekst niet teveel op het grondwettelijke verdrag moest lijken. De Europese regeringen zijn tot overeenstemming gekomen over deze oppervlakkige veranderingen aan de grondwet, opdat deze makkelijker door het volk geslikt zou worden.”



Schijnveranderingen



Al dat plak- en knipwerk was noodzakelijk door het Franse en Nederlandse nee tegen de grondwet. Daarom was het van belang dat de Franse en Nederlandse regering iets mee naar huis zouden kunnen nemen dat ze aan het thuisfront als een inhoudelijke overwinning konden verkopen, hoe klein en beperkt dan ook.



.....................enz.enz.enz.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
*Referendum Europese Grondwet:

weet waar je JA tegen zegt



Veel Nederlanders zijn voor Europese samenwerking. Terecht, want in de moderne wereld kan je nu eenmaal niet alles in je eentje. Nederland is geen eiland. Maar dat Brussel voortaan van alles en nog wat voor ons regelt, bevalt heel veel mensen helemaal niet.



Tot nu toe werd nooit naar de mening van de bevolking gevraagd. Niet over de machtsoverdracht naar Brussel. Niet over de invoering van het stabiliteitspact. Niet over de afschaffing van de gulden en de invoering van de euro. Op woensdag 1 juni 2005 mag je als Nederlander voor het eerst in de geschiedenis stemmen over de koers van de Europese Unie. Dat kan door voor of tegen de Europese grondwet te stemmen. Dit is volgens de SP een zeer belangrijke keuze.



antw MM:En zelfs bij deze "zeer belangrijke keuze" werd er NIET naar het volk geluisterd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
*[Dit is een tekst uit de brochure Wat Europa werkelijk doet – een kritisch boekje over de EU]



Ook dít Europese verdrag is zonder enige inspraak van de bevolking in geheime onderhandelingen tot stand gekomen. Er is bewust voor gekozen om de bevolking er buiten te houden en zo veel mogelijk referenda te voorkomen.

Zo democratisch is dit Europa.



Wat zij ervan zeggen



Guy Verhofstad: “We hebben een hond, maar niemand wil het nog een hond noemen. Dus snijden we de staart eraf, naaien het beest een paar andere oren aan en trekken zijn muil verder open. En als iemand zegt dat het beest nog blaft, zeggen we dat het niet waar is.” – De toenmalige Belgische premier Guy Verhofstad over de pogingen om het nieuwe EU-verdrag geen “Grondwet” meer te noemen.



Valéry Giscard d’Estaing: “Ofschoon de Britten, de Fransen en de Nederlanders er op aangedrongen hebben om alle verwijzingen naar het woord grondwet te vermijden, bevat het nieuwe verdrag alle sleutelelementen van de grondwet.”



Miguel Ángel Moratinos, minister van Buitenlandse Zaken van Spanje: “Ik geloof dat 98 procent van de inhoud van het grondwettelijk verdrag in het nieuwe verdrag staat.De verpakking is veranderd, maar niet de inhoud. “



Karel De Gucht, toenmalig Belgisch minister van Buitenlandse Zaken: “Het doel van het grondwettelijk verdrag was om leesbaarder te zijn. (…) Het doel van dit verdrag is om onleesbaar te zijn. (….) De grondwet bedoelde duidelijk te zijn, dit verdrag bedoelt onduidelijk te zijn. Dat is een succes.”
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 april 2014 @ 00:10:

Poetin werd wel bedankt door het volk op de Krim. Zag je dat ook? Ik hoorde op de Krim in een filmpje wel iemand schreeuwen: "Владимир Путин, спасибо!" (Vladimir Putin, bedankt!)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet meteen vinden. Wel hier een ander bedankfilmpje van de vader van Snowden die Poetin bedankt:



http://youtu.be/L5K3TY2RldM
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 april 2014 @ 16:06:

[...]



Ik hoorde op de Krim in een filmpje wel iemand schreeuwen: "Владимир Путин, спасибо!" (Vladimir Putin, bedankt!) JoehOeiiii Jij kent de taal. Dan kan je vast dit filmpje keuren op "echtheid". haha



Poetin vertelt zijn ervaring over Rutte. Nederlandse ondertiteling. Echt kijken. Helemaal afkijken.



http://youtu.be/wtFgA_yABjc
LOEP ME MAAR aub.
Van die ondertiteling klopt helemaal niks. Het gaat heel ergens anders over.
Alle reacties Link kopieren
antw MM:Dat was grapje van degene die het filmpje geplaatst heeft. Gelukkig dat je ook de Nederlandse taal ruim beheerst want dit staat er onder.



P.S. voor het geval sommigen het niet door hebben, de ondertiteling heb ik zelf bedacht, ..............
LOEP ME MAAR aub.
Oh ik heb niet de moeite genomen om het af te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 18 april 2014 @ 22:22:

Oh ik heb niet de moeite genomen om het af te kijken.Het staat er onder....onder het schermpje....Nog voordat het filmpje begin kun je het zien staan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 18 april 2014 @ 16:06:

[...]



Ik hoorde op de Krim in een filmpje wel iemand schreeuwen: "Владимир Путин, спасибо!" (Vladimir Putin, bedankt!)Waar haal jij die letters vandaan? µøóµç üðßᶠ¿¶ø©ßæáðßå ¡ä¤³þ ®éüú ¤ 20,00 þ®þúðßáä Wat staat hier?

Het is geen Jip en Jannektaal
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 18 april 2014 @ 07:17:

Nou missie, eentje daarvan is goed ...Moeilijk....je betaald geen inkomstenbelasting dan is het niet nummer 6 (vermogend of vette geldprijs gewonnen)....Nummer 5 lijkt me ook onwaarschijnlijk want je zwager werkt in Rusland, dan ga ik er van uit dat jouw man en zijn broer niet veel leeftijdverschil hebben..dus jullie zijn nog niet gepensioneerd.



Geef me een hint aub. Ik heb nog mijn escape.Ennnnn ik heb nog het ABC. Graag wil ik weten welk antwoord het kortste in de buurt komt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 19 april 2014 @ 00:03:

Waar haal jij die letters vandaan? µøóµç üðßᶠ¿¶ø©ßæáðßå ¡ä¤³þ ®éüú ¤ 20,00 þ®þúðßáä Wat staat hier?

Het is geen Jip en Jannektaal

Waarschijnlijk ligt het abracadabra aan de gebruikte tekenset van je browser. Ik gebruik Google Chrome en ik laat de browser de tekenset automatisch detecteren (zonder automatische detectie zal dat wel UTF8 zijn).



Voor het intypen van het Cyrillisch zijn er drie mogelijkheden:

1. Thuis op mijn laptop gebruik ik een plug-in voor Google Chrome (te vinden op https://chrome.google.com ... klkfljcocdinagocijmpgbhab) waarbij ik teksten kan invoeren in het Russisch, Oekraïens en Wit-Russisch. Ik moet rechts van de adresbalk welk alfabet ik wil kiezen (dat is voor deze drie talen steeds anders) of uit wil schakelen als ik gewoon Nederlands wil typen;

2. Op mijn iPad en mijn Samsung-smartphone kan ik een Russich of Oekraïens toetsenbord kiezen (vrijwel gelijk aan elkaar, maar Wit-Russisch is lastiger om te typen). Ik moet die toetsenbordsystemen wel eerst downloaden. De browser maakt niet zo veel uit, want het invoer wordt niet door de browser geregeld maar (in geval van de iPad) door iOS of (in geval van een Samsung-apparaat) door Android.







Een Russisch toetsenbord.



3. Op mijn werk gebruik ik Firefox. Ik gebruik Google Transliterate: http://www.google.com/inputtools/try/.



In geval 1 en 3 moet ik teksten op zijn Engels tikken. Voor bijvoorbeeld: Хрущев moet ik intikken: Khrushchev. Voor Oekraïens Віктор Янукович moet ik intikken: Viktor Yanukovych. En dat geldt ook voor normale Russische en Oekraïense zinnetjes.
World of Warcraft: Legion
quote:missie_m schreef op 18 april 2014 @ 23:56:

[...]





Het staat er onder....onder het schermpje....Nog voordat het filmpje begin kun je het zien staan.Oh echt totaal gemist haha
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 april 2014 @ 21:46:

antw MM:Dat was grapje van degene die het filmpje geplaatst heeft. Gelukkig dat je ook de Nederlandse taal ruim beheerst want dit staat er onder.

P.S. voor het geval sommigen het niet door hebben, de ondertiteling heb ik zelf bedacht, ..............



Het hologram filmpje, het darknight filmpje en die met die gele ogen is Top gemaakt.

Van die geestensh*t heb ik heel slecht geslapen net.

Mijn topper: Identiteits kenmerken van het Hollandse volk.



Op 1 vraag uit jouw filmpje ga ik antwoord geven



De Zuid Koreanen hebben allang het stokje van beste scheepsbouwer overgenomen. Ook op het gebied van telefonie: Samsung doen ze het niet slecht



https://www.youtube.com/watch?v=JCAGvZEVvkI



Bij het double person filmpje heb ik een beetje mijn twijfels:



Een tip van uit het hart gegeven:



Als je een vrouwtje mee naar huis neemt, dan staat een

2 persoons bed veel mannelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:carola_c schreef op 19 april 2014 @ 11:09:

De Zuid Koreanen hebben allang het stokje van beste scheepsbouwer overgenomen. Ook op het gebied van telefonie: Samsung doen ze het niet slecht



https://www.youtube.com/watch?v=JCAGvZEVvkIDat is niet zomaar een scheepswerfje... Zou het scheepswerf in staat zijn om een nog groter cruiseschip te bouwen dan de Oasis of the Seas, waar ik ooit mee gecruiset heb?







Het grootste cruiseschip ter wereld (althans vlak nadat het gebouwd werd). Het schip werd gebouwd door een Fins scheepswerf.
World of Warcraft: Legion
Ze kunnen misschien wel schepen bouwen maar geen scheepjes meer besturen. Aangezien er bij de jongste ramp heel wat mensen om het leven zijn gekomen, daar in Zuid Korea. Volgens een goede Koreaanse vriend mist de Zuid Koreaanse maatschappij twee dingen: eigen initiatief en menselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 19 april 2014 @ 11:56:

Ze kunnen misschien wel schepen bouwen maar geen scheepjes meer besturen. Aangezien er bij de jongste ramp heel wat mensen om het leven zijn gekomen, daar in Zuid Korea.Daar zeg je me wat... die scheepsramp nabij Zuid-Korea is mij niet ontgaan. Het volgde snel de vliegramp tijdens de vlucht MH370 op.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven