Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:



Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?



Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"



Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
quote:ano*k schreef op 28 mei 2014 @ 14:31:

[...]

Jij bent een veel talentvoller secreet dan ik, dat had ik allang door



Ik had vorige week een "honingprofiel" op sf gemaakt, daar kwamen de bijen in hordes op afgezwermd. Vervolgens 5 in mijn net geschept en overgeheveld naar kik;) Mijn profiel op sf staat alweer dagenlang op pauze.



Mwah, mijn eerste indruk van jou zegt me dat we elkaar aardig evenaren



Honingprofiel.. Die term kende ik nog niet
Niet zo lang geleden viel hier de naam van ene Mercedes. Was dat ook niet een verhaal waarbij er niks mis was met haar huwelijk, maar...?



Honingprofiel verzin ik hier ter plekke Look
Ik denk niet dat ik mezelf voor de gek hou...



Die klinkt bekend....

Uit mijn eigen mond en uit de mond van vele schrijfsters hier al voorbij horen komen

Grappig dat iedereen toch altijd denkt dat zijn/haar eigen situatie die uitzondering zal zijn die de regel bevestigd.
Honingprofiel!! Wat een goeie, die had ik zelf kunnen bedenken!



Mikmakk, duidelijk. Ik vind je wel heel eerlijk (en neenee, geen sarcasme) dat je schrijft over de roze en de grijze bril.

Met één ding uit je post ben ik het niet eens en dat is het stuk "het is nooit een issue geweest dus waarom zou het nu wel een ding zijn". Mensen veranderen, leren, verleggen, verdiepen. Dus ja, iets wat nooit een issue was kan dat ineens wel worden. Rot maar waar.



Noeks, er zijn hier vele, veeeeeeeele minnaressen geweest waarbij er niks mis was met hun huwelijk.

Ik was er zelf ook ooit één.
Puzzled, klopt.

Dat is die taart waar je de randjes niet van kan zien. Maar dat is niet erg, een ieder mag zijn of haar pad bewandelen op zijn of haar eigen manier. Meestal komt er een dag waarop de schellen van je ogen vallen. Maar als dat niet gebeurt is er ook geen man overboord.
quote:Rooss4 schreef op 28 mei 2014 @ 14:47:

Puzzled, klopt.

Dat is die taart waar je de randjes niet van kan zien. Maar dat is niet erg, een ieder mag zijn of haar pad bewandelen op zijn of haar eigen manier. Meestal komt er een dag waarop de schellen van je ogen vallen. Maar als dat niet gebeurt is er ook geen man overboord.Of juist wel.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh!!! I mijn nieuwe terras!!!! Het is zooooo gaaf geworden, wat geweldig. Iedereen is stomverbaasd, dit hadden ze niet verwacht.. Cool!! Guus had onwijs leuke klanten op kantoor, hebben ze bij mij een kop koffie gedronken op het nieuwe terras. Klanten ook helemaal idolaat van mijn nieuwe meubels, die wil zij ook op haar terras en dus nu aan Guus om dat te regelen ;). Foto's zijn lastig, ivm herkenbaarheid..



Zo. Tja, de relatie voelt echt niet arm en surrogaat. En angst, weet ik veel. Voor wat? Misschien voor het kunnen verliezen van wat er nu is? Dat zou mogelijk kunnen zijn. Angst dat hij iemand anders leuker gaat vinden? Mwah, dat kan altijd gebeuren.

Ik zie in ieder geval voor een niet-arme en niet-surrogate relatie geen meerwaarde in een man die wijn voor me haalt, als ik op de bank zit. Of er 's nachts uitgaat voor mijn kind.



Hij heeft me nu onwijs veel geholpen, terwijl hij het achterlijk druk heeft en echt meer dan genoeg te doen heeft. Een aantal dingen heb ik niet eens gebruikt, of zijn niet nodig geweest achteraf, dus ook nog verspilde tijd. Het laat mij zien dat hij hoe dan ook voor me gaat, wat er ook is en dat doet hij echt alleen voor mensen die heel dicht bij hem staan. Hij is daar heel zorgvuldig in en zou echt nooit zoveel tijd besteden aan iemand die hij ziet als een handig neukertje. Dat was zelfs zijn medewerker opgevallen, hij doet dit niet voor zomaar iemand, ik moet wel speciaal voor hem zijn. Dus nee, het voelt niet arm en surrogaat.



Oranje, heeeeel veel plezier!!!!



Anouk, klinkt super, je date :)!! Ik denk niet dat je saboteert, ik denk dat geen van de mannen kan tippen aan jouw nr 2 en de anderen hoe dan ook mankementjes hebben in vergelijking met.. Omdat je met hem iets speciaals hebt, wat die anderen niet meer in kunnen halen. Al zou je dat willen!



Mikmak, ik dacht even dat ik Bella las.. precies hetzelfde verhaal. Totaal in love, helemaal van de wereld en hoofd in de wolken. Hoe realistisch is dat? 3-4 keer in de week een paar uur?? Jee.. dat is toch ook vragen om problemen?

Je bent 24/7 met hem bezig, lijkt wel.. als je amper een weekend vol kunt houden, waar is je gezin in dit geheel??



Roos, geen idee wat een gevoelsmens is! *schuift Roos nog een glaasje rozenwaterblaadjes toe*
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Alle reacties Link kopieren
3-4 keer per week Mikmakk? 2 jaar geleden zat ik in een hele heftige minnaarrelatie met intensief contact maar 1x per week was voor mij toch echt de max. 2 weken geen contact was een drama, maar meer van zijn kant uit. Ik ben uiteindelijk gescheiden en die minnaarrelatie heeft geen stand gehouden. Wat de anderen ook al zeiden: focus 's een tijdje op je partner. Je zegt dat je gelukkig bent met hem, werk aan je relatie en zet je minnaar voor even op "hold". Ook voor je kind(eren). Ik sta nog steeds voor 100% achter m'n scheiding, maar soms denk ik: wat als ik die zomer nu meer aandacht aan hem had besteed ipv aan m'n minnaar?
Het moeilijke van liegen is dat je alles moet onthouden
@Ano*k

zeker met al die bootsmannen...



@Rooss

Klopt helemaal wat je zegt. Ik vind het wel opvallend dat je, als je wat langer meeleest/-schrijft, zo vaak dezelfde patronen ziet terugkomen. En heel interessant om dan te volgen hoe het zich verder ontwikkeld.

En dan begeef ik me pas zo'n 1,5 jaar in het minnaars-wereldje, dus voor de werkelijke ervaringsdeskundigen moet dat helemaal zo zijn denk ik.
Lekker Heidi, vergeet de eeeh wat was het toch, iets met Lilles ofzo.. niet hè?



Ben heel benieuwd naar je terras, you know were to put the photos please!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 28 mei 2014 @ 13:16:

[...]



En stel je bént afgekickt, hoe erg is dat dan? Is dat iets om je van tevoren al superdruk over te gaan lopen maken? Ik denk dat het anders zit.

Geen contact = geen controle. En daar houden wij vrouwen/minnaressen niet van.

Geen contact = geen aandacht. En daar houden wij vrouwen/minnaressen niet van.

Geen controle en geen aandacht is eng. Want wat als een ander in die tussentijd leuker en lekkerder blijkt?Weer zoooo treffend gezegd rooss! Ja. Zo voelt t!
Alle reacties Link kopieren
Yes!!! Ik kom er aan!



Mikmak, tja.. dat van die brillen is duidelijk, maar er is ook geen enkele ruimte meer voor je nr 1 eigenlijk. 3-4 Keer per week uren met elkaar doorbrengen en de tijd er tussen overbrug je met hartstochtelijk naar nr 2 verlangen. Waar is dan nog oprechte tijd voor nr 1? Als je alleen maar kunt denken aan nr 2?



Kijk eens met een grijze bril naar nr 2, want ook die heeft minder leuke kantjes. Het bestaat niet dat hij perfect is.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Alle reacties Link kopieren
quote:merel132 schreef op 28 mei 2014 @ 13:18:

@Lotje Wij hebben de afspraak dat als hij met of bij zijn vrouw is, we geen contact hebben. Dus ook niet stiekem op de wc of als ze eventjes weg is. Dit simpelweg omdat hij dat niet kan handelen. Hij kan die omschakeling niet zo makkelijk maken...

Andersom is het geen enkel probleem, hij kan mij altijd appen, hoewel ik niet altijd in de gelegenheid ben om te antwoorden natuurlijk.

Omdat hij nu degene is die op vakantie gaat, met zijn vrouw, is er dus inderdaad twee weken geen contact.

Ik las dat dat bij jou ook wel even een issue was... Dat je dacht, loop toch even naar de wc dan! Ik vond het in het begin ook flauwekul, vooral omdat het de eerste paar weken (maanden?) geen probleem was voor hem.Maar ik begrijp het eigenlijk wel nu. Voor hem werkt het nou eenmaal beter zo. En het is ook best wel rustig hoor, ook voor mij!



En die twee weken.... Ben niet echt bang om af te kicken hoor, maar ga hem gewoon verschrikkelijk missen



Maar wat zullen we knallen daarna!! Daar kan ik me dan weer op verheugen!Awh ja, dat missen... zeker met dat dagelijks contact. Dat is dan wel een grote overgang. Logisch dat je m erg gaat missen. Ga je zelf ook nog op vakantie net als mikmakk? Hier is t dagelijks contact weer terug. Na mn hint van vorige week. Een paar appjes naar mekaar over de dag, want druk op de zaak, en hij keek van t weekend al uit naar 4 vrije dagen. Oké.
Alle reacties Link kopieren




Proost! (helemaal rechts) - wat is dit nu weer voor gekkigheid. Staat helemaal rechts er niet eens goed op!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:Rooss4 schreef op 28 mei 2014 @ 14:45:

Honingprofiel!! Wat een goeie, die had ik zelf kunnen bedenken!



Mikmakk, duidelijk. Ik vind je wel heel eerlijk (en neenee, geen sarcasme) dat je schrijft over de roze en de grijze bril.

Met één ding uit je post ben ik het niet eens en dat is het stuk "het is nooit een issue geweest dus waarom zou het nu wel een ding zijn". Mensen veranderen, leren, verleggen, verdiepen. Dus ja, iets wat nooit een issue was kan dat ineens wel worden. Rot maar waar.



Noeks, er zijn hier vele, veeeeeeeele minnaressen geweest waarbij er niks mis was met hun huwelijk.

Ik was er zelf ook ooit één.En toch vind ik het ietwat stom dat wanneer hij goed genoeg was voor een relatie, hij goed genoeg was om kinderen mee op de wereld te zetten, hij opeens de autist wordt die van alles mankeert en tekort schiet. Durf dan ook in de spiegel te kijken om te zien dat je zelf ook verandert bent nu je er niet meer tegen kunt. Ik vind het autist-excuus net een beetje té gemakkelijk...
Heidi, wat klink je toch heerlijk in je Nopjes ( ) met je nieuwe toko! Heerlijk! Geniet van het succes!
quote:Lookolook schreef op 28 mei 2014 @ 15:21:

En toch vind ik het ietwat stom dat wanneer hij goed genoeg was voor een relatie, hij goed genoeg was om kinderen mee op de wereld te zetten, hij opeens de autist wordt die van alles mankeert en tekort schiet. Durf dan ook in de spiegel te kijken om te zien dat je zelf ook veranderd bent nu je er niet meer tegen kunt. Ik vind het autist-excuus net een beetje té gemakkelijk...Eens. Want dat herken ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 28 mei 2014 @ 13:35:

Lotje, ik begrijp niet waarom jij jezelf verslaafd aan een man zou moeten maken.



Prima om samen in het moment te genieten van de lusten.



Onverstandig om hoe lekker jij je in jouw eigen vel voelt afhankelijk van het contact met hem te maken.



Als jij jezelf verslaafd maakt kun jij jezelf heel erg onzeker maken met het idee dat hij

geen contact meer met jou wil,

een ander contact ipv jou wil of

andere contacten naast jou wil

op het moment dat er een contactstilte is.



Terwijl jij jezelf dan gek zit te maken van onzekerheid

is hij zich ws van geen kwaad bewust

en gewoon bezig met zijn alledaagse leven

waarin jij soms even door zijn gedachten schiet.

Hoe weet jij dat? (=waar). Gister ongerust omdat ik de hele dag niks hoorde, en normaal een paar keer op de app. Niet gelijk ongerust hoor, maar aan t eind van de middag ineens. Niet over dat hij een ander contact wil, of weet ik veel, maar meer dat m iets overkomen was. Is vorige zomer, voor we weer met mekaar gingen heel erg ziek geweest, er bijna van tussen gegaan. Dacht gister toen ineens wtf als er iets met m is, dan hoor je als minnaar/minnares gewoon niks.

Gelukkig had hij gewoon zn mobiel thuis vergeten, en appte ie gelijk toen ie binnen was, vond hij t wel schattig toen hij t hoorde... (ach wijffie toch) en was ik opgelucht, maar is toch een issue. Hebben jullie dat nooit? En ja, ik ben een junk, i know, high.
Heb Lillet net gegoogled, "ze" lijkt me heerlijk!



Nu dat Oranje jacht niet doorgaat, meet-up op een mooi terras lijkt me eigenlijk nog leuker. Met cursusboeken onder de arm uiteraard.
Oh, is hij een autist? Ja, dat onthou ik dus allemaal niet, ik legde het eerder in mijn eigen referentiekader. Waar eerst nog best wel sort of te leven viel met een depressie, werd dat in de loop der jaren toch wel stukken minder.



Dat zal zeker met mijn eigen verwachtingen te maken hebben gehad en daar viel ik recht in toen hij me vertelde niet beter te willen worden. Knal, verwachting aan diggelen.

Dat stuk lag zeker bij mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heeeidi schreef op 28 mei 2014 @ 15:19:

[img]http://www.firstfind.info/wp-content/up ... n-gmbh.jpg[/img]



Proost! (helemaal rechts) - wat is dit nu weer voor gekkigheid. Staat helemaal rechts er niet eens goed op!

Proost op je nieuwe terras! En Guus!

zijn t mixdrankjes? Ook in nederland?
OK! *stroopt mouwtjes op*: ik ga de competiie aan met Look voor de titel Secreet van de Week.



Had een van de potentieeltjes gevraagd wat zijn ervaring met minnaressen was.



Hij: ik ben nog geheel groen op dat terrein. Hulp wordt dus zeer gewaardeerd. "smiley"

Ik: oops, dat is wel een dingetje hoor. Ik heb op mijn sf-zoekprofiel niet voor niets zelfverzekerde minnaar gezet.

Heb eens eerder "hulp" geboden bij een first time lover en ik vond het een ramp...Shaky, schuldgevoel..Niet dat ik dat niet kan begrijpen maar ik heb er eerlijk gezegd het geduld niet voor.

Misschien moet je een andere dame overwegen..
*
anoniem_195209 wijzigde dit bericht op 28-05-2014 15:54
Reden: Dubbel!! Grr
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje_42 schreef op 28 mei 2014 @ 15:27: Hoe weet jij dat? (=waar). Gister ongerust omdat ik de hele dag niks hoorde, en normaal een paar keer op de app. Niet gelijk ongerust hoor, maar aan t eind van de middag ineens. Niet over dat hij een ander contact wil, of weet ik veel, maar meer dat m iets overkomen was. Mijn eerste minnares gedroeg zich ook zo "bezorgd".

In extremere, hysterischere en dramatischere mate dan jij over jezelf beschrijft.



Ik had toen al een open relatie en zij nog niet.

Zij leefde bij voorkeur via berichtjes met elke minuut van mijn leven mee.

Om naderhand onderweg naar huis op te bellen.

Om uitgebreid te vragen hoe mijn dag was geweest.

[sarcasm]Dat zij dagelijks rond etenstijd belde vond mijn vrouw ook heerlijk.

Haar ogen sloegen elke keer ten hemel van plezier [/sarcasm]

Dan wilde mijn minnares ook nog het liefst dagelijks wat gaan drinken samen.

Ik ben daarin veel te ver meegegaan.



Ze deed alles om mij maar dagelijks in haar buurt te hebben en houden.

Ze opende nog net geen kroeg naast mijn kantoor.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:ano*k schreef op 28 mei 2014 @ 15:52:

OK! *stroopt mouwtjes op*: ik ga de competiie aan met Look voor de titel Secreet van de Week.



Had een van de potentieeltjes gevraagd wat zijn ervaring met minnaressen was.



Hij: ik ben nog geheel groen op dat terrein. Hulp wordt dus zeer gewaardeerd. "smiley"

Ik: oops, dat is wel een dingetje hoor. Ik heb op mijn sf-zoekprofiel niet voor niets zelfverzekerde minnaar gezet.

Heb eens eerder "hulp" geboden bij een first time lover en ik vond het een ramp...Shaky, schuldgevoel..Niet dat ik dat niet kan begrijpen maar ik heb er eerlijk gezegd het geduld niet voor.

Misschien moet je een andere dame overwegen..



Nah, da's best mild toch? Een secreet zou gezegd hebben: "oh my, wat precies begreep je niet aan'zelfverzekerde minnaar'?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven