Bbq

18-04-2014 09:59 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik geef morgen een feest met bbq.

Normaal heb je altijd zo'n 30 % afzeggingen, maar nu kan iedereen:).

Supergezellig en heel veel zin in, maar hoeveel vlees moet ik eigenlijk halen voor zo'n 35 man/vrouw?



Ernaast heb ik natuurlijk salades, brood, pastasalade, tapenades etc etc.
Ik reken altijd op 5 stuks vlees de man.
Idd 5 stukken vlees pp, evt nog een paar pakken met hamburgers extra ! Oh en voldoende satesaus voor bij het stokbrood dat gaat er altijd in!
Alle reacties Link kopieren
Hou ook rekening met vegetarische alternatieven.

Steeds meer mensen stappen geheel of gedeeltelijk af van de huidige vleesindustrie.

Groentenspiesjes of een stukje vis met wijn en kruiden in een stuk aluminiumfolie gevouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb 4 vegetarische gasten, maar daarvoor heb ik vegaburgers/groentespiesjes etc. Geen vis want dat eten ze ook niet..



Maak er natuurlijk ook nog extra voor mensen die gewoon een groentespies erg lekker vinden
Wow 5? Ik heb geen idee wat normaal is, ik eet geen vlees (wel vis) en dan ben ik na 2/3 stukjes wel klaar.



Dan eet iedereen dus een POND vlees?



Zorg ook voor voldoende salades, stokbrood, sausjes en wellicht nog een toetje. Ijs met slagroom bijvoorbeeld of den fruifsalafd .
5 stukken is veel te veel. 3 is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Krijg hier zo ver gewoon al supergoede tips..



Krijg een aantal gasten welke alleen halal eten, dus haal sowieso alles bij de islamitische slager.. Pakken hamburgers zit er dus niet echt in;)
5 stuks vind ik ook 'n normaal aantal voor 'n bbq, daarbij draait het namelijk om het eten van vlees



er zullen vast mensen zijn die maar 3-4 dingen op kunnen, maar bij zo'n grote groep zitten vast ook veel mannen die grote eters zijn en nog 'n speklap of hamburger extra wegwerken



vooral veel stokbrood en satésaus voor erbij
quote:april88 schreef op 18 april 2014 @ 10:21:

Krijg hier zo ver gewoon al supergoede tips..



Krijg een aantal gasten welke alleen halal eten, dus haal sowieso alles bij de islamitische slager.. Pakken hamburgers zit er dus niet echt in;)Serieus? Maar daar verkopen ze toch geen varkensvlees? Speklappen vind ik het allerlekkerste van 'n bbq. Zou het jammer vinden als iemand alleen rekening houdt met moslimgasten bij het inkopen. Je kunt toch voor hen 'n portie bij de halalslager halen en voor je andere gasten bij de normale slager?
Alle reacties Link kopieren
De Turkse supermarkt bij ons verkoopt halal hamburgers (rund/lamsvlees) uit de koeling en vriezer. Dat kan wel degelijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 april 2014 @ 10:53:

[...]



Serieus? Maar daar verkopen ze toch geen varkensvlees? Speklappen vind ik het allerlekkerste van 'n bbq. Zou het jammer vinden als iemand alleen rekening houdt met moslimgasten bij het inkopen. Je kunt toch voor hen 'n portie bij de halalslager halen en voor je andere gasten bij de normale slager?Ik eet regelmatig varkensvlees, maar speklappen vind ik vies en ze zijn ook nog eens ongezond. Ik haal mijn bbq-vlees altijd bij een islamitische slager, ook als het gezelschap uit louter ongelovige Hollanders bestaat. Heerlijke mergues-worstjes, lekker lamskarbonaadjes, kip, mooi rundvlees, alles precies zo gesneden als ik het wil en dan ook nog voor schappelijke prijzen.
Kipsaté is ook altijd wel lekker bij de barbeque!

Eten de vegetariers wel van dat vega"vlees" mijn stiefvader maakte altijd spiesjes met die gehaktballetjes, soort shaslicks!
Bbq-en doe je niet voor de gezondheid en vette varkensspek kan dan nog zo ongezond zijn, maar zooooo lekker!

Lamsvlees maak je mij weer niet blij mee, dus dat zou ik overslaan. Rund van de bbq vind ik ook niet echt 'n succes eerlijk gezegd, wordt vaak droog. Juist door het vette van varkensvlees vind ik dat uitermate geschikt voor de bbq.
Scroppino als welkoms drankje, ook erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Sassafras, dat is inderdaad ook een reden dat ik het daar haal..heerlijk vlees, mooi gesneden en voor hele goede prijzen.. vaak 1/4e van de gebruikelijke slager..



kip, rund, lam heerlijk... @ Elninjo, ze hebben daar inderdaad geen varkensvlees, maar dat eet ik zelf eigenlijk ook niet(niet uit geloofsovertuiging) en mijn vrienden kennende zal niemand het echt missen..;)
Alle reacties Link kopieren
quote:itsmyempire schreef op 18 april 2014 @ 11:06:

Kipsaté is ook altijd wel lekker bij de barbeque!

Eten de vegetariers wel van dat vega"vlees" mijn stiefvader maakte altijd spiesjes met die gehaktballetjes, soort shaslicks!Ja ze eten wel vega "vlees" dus daar ga ik morgen ook eens voor kijken wat er te krijgen valt.
Alle reacties Link kopieren
supertip itsmyempire ! thnx
Alle reacties Link kopieren
Grote vers fruit salade
Alle reacties Link kopieren
Veel stokbrood met sausjes

Grote Griekse salade
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 18 april 2014 @ 11:15:

[...]





Ja ze eten wel vega "vlees" dus daar ga ik morgen ook eens voor kijken wat er te krijgen valt.Hier regelmatig bbq met vega's erbij. Ik koop nooit van die vega-dingen, da's net karton! Wat mijn vegakind krijgt (en lekker vindt): raclettekaas in een speciaal pannetje (bij AH o.a.) op de bbq, dat dan met stokbrood opeten, grote champignons/portobellos die je in een aluschaaltje legt. Knoflook, rode peper en wat sojasaus in hun hoedje en dan bakken. Groentespiezen, gepofte aardappel met kruidenboter (ik maak ze altijd gaar in de magnetron, alleen voor de vorm nog even in folie op de bbq. Pitabroodjes gevuld met kaas en ui en paprika op de bbq, krijg je een soort tosti/pizza. Verder eet hij wel vis en garnalen, dus keuze genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 april 2014 @ 11:07:

Bbq-en doe je niet voor de gezondheid en vette varkensspek kan dan nog zo ongezond zijn, maar zooooo lekker!

ik merk in mijn vriendenkring, dat mensen geen varkensvlees eten, heeft niks met geloof te maken, maar mensen vinden het gewoon niet lekker en ook de 'productie' van het vlees, mensen keren zich er van af
Ga je dat allemaal zelf betalen of nemen ze zelf ook nog wat mee? Duur grapje, voor 35 man een barbecue betalen.
quote:april88 schreef op 18 april 2014 @ 10:16:

Ja ik heb 4 vegetarische gasten, maar daarvoor heb ik vegaburgers/groentespiesjes etc. Geen vis want dat eten ze ook niet..



Maak er natuurlijk ook nog extra voor mensen die gewoon een groentespies erg lekker vindenOok een aparte bbq? Ik zou het niet waarderen als mijn vegaburger op de resten speklap van mijn voorganger ligt.
quote:lilalinda schreef op 18 april 2014 @ 11:26:

[...]



ik merk in mijn vriendenkring, dat mensen geen varkensvlees eten, heeft niks met geloof te maken, maar mensen vinden het gewoon niet lekker en ook de 'productie' van het vlees, mensen keren zich er van afIk ken in mijn omgeving juist geen enkele niet-vega die geen varkensvlees eet. Zelfs mensen die in het dagelijks leven vaker voor rund kiezen, vinden varkensworstjes en spek van de bbq juist erg lekker. En ook degenen die uit overtuiging/dieet normaliter magerder vlees kiezen, genieten tijdens bbq van de zondig vette speklap. Kipsaté vind ik overigens ook heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven