Lijf & Lijn alle pijlers

Appeltje eitje? 14 kg in 16 weken

22-06-2014 18:56 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Linde: lengte 1.74 - start 82kg - streef 65kg - eraf 1.0kg

FollowTheSun: lengte 1.62 - start 72.2kg - streef 62 - eraf ..

Dunno: lengte 1.65 - start 81kg - streef 60kg - eraf ..

Unanaikko: lengte 1.80 - start 83kg - streef 70kg - eraf 0.9kg



Voor mij helpt bij afvallen een strak schema, met iedere week een doel. Ik wil per week een kg afvallen; ingebouwd twee keer een week dat dit niet lukt



Dat betekent 7000 kcal per week minder eten of meer verbranden: ik wil per dag ca. 1200 kcal eten en 5x per week 5 km hardlopen of een 30 days shred work-out doen. Op 10 oktober ga ik op vakantie, een hele fijne beloning!



Ben al een paar weekjes begonnen & het gaat erg goed zo tot dusver.



Startgewicht 88 kg.

Huidig Gewicht 84 kg.

Streefgewicht 70 kg.

Lengte 1.80m.



Ik lees steeds andere dieet-topics om geïnspireerd te blijven, maar het lijkt me leuk met een groepje die het leuk lijkt hierop aan te haken dit gewoon te gaan doen & elkaar op de hoogte te houden. Dus wie doet er mee? En wat is jouw beloning op 10 oktober?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me wel wat. Ik denk alleen niet dat ik 1200 kcal zal eten

Ik ga 8 oktober ongeveer op vakantie, dus zou graag wat meer bikiniproof zijn.



1.69 en 78 kilo hier.
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo. Zo weinig eten gecombineerd met 5x per week sporten.

Dus het is puur alleen voor de vakantie want daarna vind je het niet erg dat je dan weer richting de 95 kg gaat?
Alle reacties Link kopieren
Niet vol te houden. Forget it!
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
'Appeltje, eitje' is overigens geheel letterlijk bedoeld, beiden erg lekker en nuttig in dit traject



Eetlijstje van vandaag:

O: spelt volkoren bth met geitenkaas en appelstroop, bakkerscracker met gekookt ei en ham

L: broodje paprikaspread met gegrilde paprika

T: twee biertjes, twee rijstenwafels met boter

D: beetje pasta met heel veel ui, champigons, tomaat, olijven, linzen en kruiden en huttenkase.

S: level 2 30 days shred.



Ik weeg me overigens altijd op vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meer eten en de alcohol laten staan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je erg ongezond bezig!



Lijnen en bier drinken gaan bij mij echt niet samen. En stel normale doelen. Dit hou je niet vol en idd daarna kom je extra hard aan.
Alle reacties Link kopieren
En als ik lees "bij mij helpt afvallen..." dan maak ik daar uit dat afvallen bij jou een terugkerend iets is.

Daaruit kun je natuurlijk concluderen dat dat hele afvallen maar een tijdelijk iets is.

Zou je niet veel meer willen dat je met een gezond eetpatroon jouw ideale gewicht bereikt én houdt?

Want dit schiet toch niet op?
Alle reacties Link kopieren
@Vinyl: Tof dat je mee wilt doen! Hoeveel wil jij per week wel afvallen?



@3wieler: Nee, ik wilde al een tijdje structureel afvallen, totdat mijn lievelings bikerjasje mij niet meer goed paste & ik maar eens op de weegschaal ben gaan staan en sinds eind mei serieus aan de slag ben gegaan. Toevallig viel mijn streefgewicht precies voor mijn vakantie & dat is nu een hele sterke motivatie (mijzelf in bikini in Cuba visualiseren)



@Apaptura: 0.5-1 kg per week afvallen valt binnen veel geadviseerde normen & ik ben een beetje competitief ingesteld

Waarom zou het niet lukken denk je?
Alle reacties Link kopieren
@3wieler & @ikdus: nee, het afvallen is niet een terugkerend iets. Ik ben altijd rond de 77 kg geweest tot mijn 25e, en destijds een keer 7 kg afgevallen in twee maanden op een zelfde manier. In de afgelopen twee jaar ben ik dus behoorlijk aangekomen, met name doordat ik gestopt was met 3x per week 10 km hardlopen zonder mijn eetpatroon aan te passen.



Daarna ben ik drie keer zonder zo'n schema en/of concreet doel begonnen & dat lukte mij niet goed, ik kreeg dan 's avonds de neiging toch nog mijn keuken leeg te eten. Ik ben nu 4 weken bezig en het gaat prima. Ik denk dat het voor mij met name werkt omdat ik in mijn agenda iedere week mijn nieuwe streefgewicht zie staan & dat dan ook wil halen.



Qua gezond eetpatroon: ik houd heel erg van groente, fruit, noten, magere kwark, etc. Daarnaast houd ik ook van chocola, wijn en biertjes. Ik drink niet dagelijks alcohol & ga nu in de kroeg en op terrasjes vooral aan de rivella.



Jullie zouden het voor geen goud doen begrijp ik, en vinden mij zelfs een muts hiervoor, maar ik denk dat dit voor mij het beste werkt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat 1200 kcal te weinig is om te kunnen functioneren als je zoveel wil sporten.

Eet meer.

Laat alcohol staan.

Drink genoeg water, thee.

Ga voor interval training oid ipv plain 5 km hardlopen. En dan 2 a 3 x per week. op de andere dagen kan je dan bijv bbb oefeningen doen. Zorg iig dat je voldoende rust krijgt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
1200 kcal is te weinig. Beter vast je twee dagen 24 uur en eet je in die 24 één maaltijd van 500 kcal. Dan kan je de rest van de week tussen de 1500-1800 kcal gaan zitten, afhankelijk van je lengte en gewicht.



Een kilo per week is een onhaalbaar doel, ik zou gaan voor een halve kilo en dat is al nogal wat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Zou het ophogen naar 1700 calorieën & bier laten staan. Sporten prima! Eigenlijk zou je met dit sportschema wel 2000 moeten eten. Heb je na het rennen geen onstilbare trek zo?
Alle reacties Link kopieren
Vijf keer per week sporten is trouwens belachelijk veel of je moet een splitschema kracht gaan doen. Ga je vijf keer volle bak cardio doen, dan ga je echt niks afvallen en zal je lichaam ook echt niet zichtbaar veranderen.



Van krachttraining verandert je lichaam ook echt, alleen zal je dat eerder gaan merken aan centimeters dan aan kilo's, in zestien weken kracht moet je je lichaam zien veranderen. Doe voor cardio alleen HIIT en twee keer per week is wel genoeg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010, 20 minuten geleden

Ik vind je erg ongezond bezig!



Lijnen en bier drinken gaan bij mij echt niet samen. En stel normale doelen. Dit hou je niet vol en idd daarna kom je extra hard aan.



Afvallen en alcohol drinken gaan ook niet samen, alcohol bestaat uit lege caloriën en heeft negatieve invloed op de vetverbranding.



Als je echt van plan bent om zo weinig te eten, dan zorg in ieder geval dat je je voedingstoffen wel binnenkrijgt. Realiseer je wel dat als je dit echt zo gaat doen je de rest van je leven dit moet volhouden om niet aan te komen. Beter verander je lifestyle zo dat je het je levenlang vol kan houden, dan ben je een jaar later bikini-proof, nou èn?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
@fleur88 nee, ik heb eigenlijk helemaal nog geen last gehad van een hongergevoel. Ik eet dingen die voor mij verzadigend werken: speltvolkorenbrood, appels, grapefruits.



@MrsStanleyWalker de afgelopen 4 weken was het wél een haalbaar doel. Eerste week 1.5 kg eraf, tweede week 0.5 kg eraf, derde week 1 kg eraf, vierde week 1 kg eraf. We zullen zien komende weken!



Overigens heb ik meestal op één drukke dag doordeweeks inderdaad een 'vastendag' met iets van 500 - 600 kcal (dan sport ik niet) & ook meestal wel een keer een dag met 1800 - 1900 kcal, bij een etentje of feestje of iets dergelijks...



Mensen die wel mee willen doen kunnen uiteraard ook een ander doel hebben, maar wel leuk als ze ook ongeveer in oktober hun finish hebben... En dan doen we een 'terugkomdag' op 1 jan 2015 om te kijken of we zoals de sceptici vrezen voor ons zijn gaan jojo-en of niet
Ik wil wel mee doen!

Wil graag langzaam van mijn zwangerschapskilo's af. Langzaam omdat ik nog borstvoeding geef. Ben 2 maanden geleden bevallen en sindsdien is er nog geen kilo af (behalve direct na de bevalling uiteraard).

Ben nu 82 kg (lengte: 1.74); streefgewicht is 65 kg. Zou fantastisch zijn als ik een eind zou kunnen komen voor eind oktober.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:31
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haalbaar, zal best, als ik niets eet, val ik ook als een tierelier af.

Gezond is wat anders. Dat is wat je doet niet.

Halve kilo per week is het beste.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo ongezond? Rondom afvallen heersen heel veel "folk myths". Zie hieronder een aantal, die niet wetenschappelijk bewezen zijn:



"Bewegen en eten zijn gedragingen. Gedrag is een natuurverschijnsel en ideeen over bepaald gedrag zoals eten of bewegen, kunnen we dus heel goed wetenschappelijk toetsen. Dat wordt voortdurend gedaan. Soms worden algemeen geaccepteerde overtuigingen door de resultaten van deze toetsen omver gekegeld. Heel goed! Maar het duurt vaak erg lang voordat het algemene publiek hiervan op de hoogte is. Onlangs presenteerden Casazza en collega's [1] liefst 7 hardnekkige ideeen over eten, dieten en bewegen, die in wetenschappelijk opzicht moeten worden afgedaan als mythen.



Mythe 1. Kleine veranderingen in uw leefstijl (een tussendoortje per dag minder eten, of voortaan elke dag 20 minuten extra wandelen) leiden tot aanzienlijk gewichtsverlies op langere termijn. Geen enkel bewijs voor. Sterker, het hiermee bereikte gewichtsverlies blijkt veel kleiner te zijn dan men op basis van de hierboven gestelde veronderstelling zou mogen verwachten.



Mythe 2. Wanneer u wilt afvallen moet u uzelf geen onmogelijk streefgewicht als doel stellen. Dat frustreert alleen maar en het leidt ertoe dat u eerder uw dieet opgeeft. Klinkt logisch, maar uit onderzoek blijkt telkens weer dat de haalbaarheid van het gestelde streefgewicht geen enkel invloed heeft op het uiteindelijk behaalde eindresultaat. De een is wat realistischer dan de andere, maar de onrealistische lijner geeft er niet eerder de brui aan.



Mythe 3. Zachtjes afvallen is beter dan het volgen van een crashdieet. Het idee hier is dat met een zogeheten 'very-low-calorie' dieet uw lichaam in de spaarstand floept en dat wanneer u weer normaal gaat eten u extra snel en veel weer aankomt. Maar er is hier geen bewijs voor en uit verschillende studies blijkt een crashdieet het op de korte termijn beter en op de langere termijn minstens even goed (of even slecht) te doen als een 'zoetjes-aan-afvallen' dieet.



Mythe 4. U kunt pas gewicht verliezen als u er echt klaar voor bent. Nee hoor, hoezeer u denkt er wel of niet klaar voor te zijn om gewicht te verliezen, voorspelt geenszins uiteindelijk gewichtsverlies bij het volgen van een dieet.



Mythe 5. Met schoolgymnastiek wordt de kans op overgewicht bij kinderen teruggedrongen of op zijn minst binnen de perken gehouden. En ook dit is een misvatting. Uit verschillende studies blijkt dat zelfs op scholen die een speciaal programma hebben voor het bevorderen van lichamelijke inspanning obesitas net zo vaak voorkomt als op andere scholen. Zo'n speciaal programma zorgt er ook al niet voor dat de leerlingen ook maar iets aan gewicht verliezen. Gymnastiek op school is belangrijk, maar niet voor het terugdringen van obesitas.



Mythe 6. Borstvoeding beschermt uw kind tegen het later ontwikkelen van obesitas. Dat is althans wat de World Health Organization beweert. Het beweert dit echter op basis van twijfelachtige data. Uit een grote, nettere, recente studie bleek borstvoeding geen enkel effect op obesitas te hebben, zo laten Casazza en collega's zien.



Mythe 7. Bij een gemiddeld potje sex verliest u al gauw 100-300 kilocalorieen. Dat is heel veel en wanneer onderzoekers dit narekenden, kwamen ze op een beduidend lager energieverbruik uit. De gemiddelde wip duurt 6 minuten (wie heeft dat gemeten en hoe?). Gegeven het feit dat de fysieke inspanning tijdens sex equivalent is aan een blokje wandelen (ondank het duidelijk verschil in gehijg) levert een wip voor een jonge volwassene zo'n 21 kcal energieverlies op. Niks eigenlijk.



Het is belangrijk te beseffen dat bovenstaande mythen niet zomaar arbitraire meningen van een stel rare onderzoekers betreffen. Het is een mening gegrond in data, in empirie, in observaties onder gecontroleerde omstandigheden bij echte mensen. Bent u een andere mening toegedaan? Dat mag! Maar het zal niet stroken met de werkelijkheid en daarom niet meer zijn dan een geloof. Geloof in een wetenschappelijk bewezen misvatting.



[1] Casazza, K., Fontaine, K. R., Astrup, A., Birch, L. L., Brown, A. W., Bohan Brown, M. M., Durant, N., et al. (2013). Myths, presumptions, and facts about obesity. The New England Journal of Medicine, 368(5), 446–454



Bron: http://etenschappelijk.nl ... -eten-bewegen-en-afvallen
Alle reacties Link kopieren
@Linde77 leuk! wat wil jij gaan veranderen om een start te gaan maken?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 juni 2014 @ 19:21:

1200 kcal is te weinig. Beter vast je twee dagen 24 uur en eet je in die 24 één maaltijd van 500 kcal. Dan kan je de rest van de week tussen de 1500-1800 kcal gaan zitten, afhankelijk van je lengte en gewicht.



Een kilo per week is een onhaalbaar doel, ik zou gaan voor een halve kilo en dat is al nogal wat.Hier haal ik gemiddeld 1,5 kilo per week mee. 1 Kilo per week afvallen is idd een eitje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Conundrum, 6 minuten geleden

Haalbaar, zal best, als ik niets eet, val ik ook als een tierelier af.

Gezond is wat anders. Dat is wat je doet niet.

Halve kilo per week is het beste.Een halve kilo is ook best ambitieus. Dat zijn +/- 3500 kcal. Dat is nogal. Met twee vastendagen lukt het me om iets van tussen de 2000- 3000 kcal per week minder binnen te krijgen. Dan kom ik nog niet aan een halve kilo in theorie. In de praktijk zou ik het niet weten, ik weeg me niet. Meten is weten, kilo's zeggen me zo weinig. Ik kijk liever of mijn nieuwe rok al past.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:unanaikko schreef op 22 juni 2014 @ 19:08:

@Vinyl: Tof dat je mee wilt doen! Hoeveel wil jij per week wel afvallen?



Ik hoop op 0,5 kg per week. Dan zou ik, even kijken, een kilo of 8 kwijt kunnen raken. Ik heb echt de ruggengraat van een regenworm, dus hoop de motivatie te vinden. Ben niet zo van de eetlijstjes, maar het idee dat mensen hier meekijken of ik wel vorder is misschien een stok achter de deur?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen

Lengte 162 cm

Gewicht 72.2

streef is 62
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven