Dagenlang in bed liggen en niks doen.

04-07-2014 12:43 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik uit dit patroon. Ik zit niet lekker in mijn vel, geen werk of vrienden. Ik heb niks te doen. Dus ik lig de hele dag in bed met mijn laptop dingen kijken en eten. Ik ga even naar de winkel loop een half uur maar dan is er pas een uur voorbij op een dag. Iemand een tip.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Vrijwilligerswerk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet lekker hardlopen of ff een flinke wandeling maken met een muziekje op? Daar krijg je gelijk weer energie van. Als je toch tijd over hebt kan je ook kijken naar een leuke thuisstudie, zodat je stappen kan maken terwijl je op je eigen tempo wat te doen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Huisdier? Ga naar het asiel en laat honden uit, naja, dit werkt natuurlijk alleen maar als je van honden houd.
Alle reacties Link kopieren
Nodig iemand uit voor een wijntje/eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu gesprekken over passend vrijwilligerswerk dat word op gang gezet heb volgende week gesprek daarover.



Van honden hou ik niet echt, heb zelf twee katten.



Een wandeling doe ik wel vaker maar dat hou ik niet langer dan een half uur vol. Ik heb niet echt geld voor een thuisstudie.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Als je geen vrienden hebt, is het moeilijk.. Waarom heb je geen vrienden?
Alle reacties Link kopieren
Er is helaas niemand in mijn leven die ik kan uitnodigen.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet echt waarom ik geen vrienden heb, zo is het altijd geweest ook toen ik jonger was en op school zat. Mensen vinden mij vaak vreemd.
Cookies
Thuisstudie hoeft geen geld te kosten. Genoeg websites waar je gratis cursussen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dikkie26 schreef op 04 juli 2014 @ 12:52:

Ik weet niet echt waarom ik geen vrienden heb, zo is het altijd geweest ook toen ik jonger was en op school zat. Mensen vinden mij vaak vreemd.wat is er dan zo vreemd aan jouw ??
Wees jezelf....
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 04 juli 2014 @ 12:55:

Thuisstudie hoeft geen geld te kosten. Genoeg websites waar je gratis cursussen kan doen.Oh dat wist ik niet, zal gaan googlen. Dat is wel een goed idee.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Waarom werk je niet omga je naar school
Alle reacties Link kopieren
quote:karinr schreef op 04 juli 2014 @ 12:57:

[...]





wat is er dan zo vreemd aan jouw ??Ik denk dat ik gewoon niet zo sociaal ben.
Cookies
Hier staan er veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:lily-rose2014 schreef op 04 juli 2014 @ 12:57:

Waarom werk je niet omga je naar schoolIk heb verleden met depressies en allerlei dingen krijg daar wel therapie voor. Heb nooit een opleiding afgemaakt geen enkele. Ben al op mijn 15e van school gegaan. Heb ook weinig werkervaring als in leeg cv. Dus eerste stap is nu vrijwilligerswerk daar heb ik volgende week gesprek over.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 04 juli 2014 @ 12:59:

Hier staan er veel.Bedankt ga er naar kijken
Cookies
Cursus sociale vaardigheden doen anders? (Die kun je niet online doen ) Misschien ontmoet je er ook nog leuke mensen die dan dus met hetzelfde worstelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 04 juli 2014 @ 13:00:

Cursus sociale vaardigheden doen anders? (Die kun je niet online doen ) Misschien ontmoet je er ook nog leuke mensen die dan dus met hetzelfde worstelen.Ik zal er eens naar googlen wie weet
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Maak een dagplanning, de avond er voor.

Dus vanavond maak je een lijstje van wat je morgen gaat doen.

Streep af wat je gedaan hebt. 's Avonds kijk je met voldoening naar je lijstje en maak je er één voor de dag erna.



Dus:

* opstaan

* douchen

* wc schoonmaken

* uitzoeken welke cursus ik wil gaan doen

* moeder bellen

* één keer het blok om lopen

* kattenbak verschonen



En iedere dag probeer je het lijstje wat uitdagender te maken.

Ik ben ook niet van de sociale, maar heb mezelf wel eens de opdracht gegeven om een maand lang iedere dag iets tegen een wildvreemde te zeggen.
https://www.coursera.org/ voor gratis vakken van universiteiten.



Ben je lid van de bieb? Dan zou je ook nog gewoon een lijst kunnen maken van boeken die je graag wil lezen, en dan iedere week er 2-3 halen. Die lees je uit, en dan ga je weer naar de bieb en haal je de volgende 2-3 boeken.



Of leer jezelf uitgebreid koken! Eten moet je toch, dus dan kun je net zo goed iets bijzonders of extra lekkers maken, toch?



Ook leuk: plantjes kopen en die in je tuin of op het balkon zetten. Of je eigen kruiden gaan kweken, of aardbeien, tomaten...
Alle reacties Link kopieren
Dikkie26 niemand hoeft een eenzaam leven te leiden, dus jij ook niet. Ik zou gaan werken aanmezelf. Makkelijk gezegd, weet ik. Misschien toch proberen een reguliere baan te vinden?

Heb je geen familie/kennissen die je kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was, zou ik een cursus buitenshuis doen juist.

Anders blijf je in het patroon van binnenblijven zitten.



Ik zou bijvoorbeeld ook m'n bedrijf vanuit huis kunnen doen. Maar dat zou er al snel voor zorgen ik niet gedwongen wordt dagelijks naar buiten te gaan. Voor je het weet kom ik dagenlang m'n huis niet uit en dan wordt dat een steeds groter ding.
Alle reacties Link kopieren
Koken vind ik wel een goeie ja. En als je het een beetje kan, probeer dan toch iemand uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je weer eet, dat is een probleem minder. Zet een leuk oproepje hier op het prikbord, misschien een leuke forumster om af en toe iets te gaan doen of bij elkaar te eten enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven