Buurvrouw last van mijn hond

14-07-2014 07:18 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond van 2 jaar , ze is af en toe alleen voor een boodschap of een bezoek waar zij niet mee naar toe kan.

Ook werk ik dan is ze ook alleen thuis , ze wordt tussendoor uitgelaten . De hond is van 8.30tot 12.00 alleen en daarna van 13.00 tot 15.00, 4 dagen pw.

Toen ik haar net had , klaagde mijn naaste buurvrouw bij andere buren dat mijn hond piept en jankt als ik er niet ben , ik kwam dat ter oren na een lange tijd.

Ik ben toen naar de buurman gelopen en gevraagd hoe het zat en dat ik het erg vervelend vind dat mensen last hebben van mijn hond , maar dat ik het eigenlijk nog veel vervelender vind dat ik daar niet van op de hoogte ben ( was in de veronderstelling dat de hond goed alleen kon zijn)



Met de buurman besproken dat ik de hond als ze alleen was muziek aanzette en hem een nr gegeven wat gebeld kon worden zodat er iemand de hond kon halen.

Prima hij zou het met zijn vrouw bespreken .



Ben toen naar andere buren gegaan , zij gaven aan de hond weleens te horen maar er geen last van te hebben.



We zijn een jaar verder , nooit is de buurvrouw aan de deur geweest ook is nooit het nr gebeld wat ik hen in noodgevallen gegeven heb.



Ik ben er daardoor vanuit gegaan dat ze geen last meer hadden.



Tot gisteren de buurvrouw over de schutting hing en begon te tetteren dat de hond piept en jankt als ik weg ben , en ja de hele straat had er last van , nou het kon niet op .

Ik heb haar gevraagd waarom zij niet een keer het afgelopen jaar bij mij is geweest , maar zo bleek wel weer heeft geklaagd bij andere buren .

Haar antwoord was dat ze geen zin had elke keer bij mij aan de deur te gaan staan .



Ik ben best wel aangeslagen hierdoor , in de eerste plaats , ik wil geen overlast bezorgen in de tweede plaats dat ze me in een jaar tijd wederom niet een keer heeft aangesproken maar weer de buurt af is gegaan om te klagen.



Mijn andere buurvrouw gelijk gevraagd hoe het zit met overlast , zij gaf aan ( wederom ) dat ze de hond weleens hoort maar er geen last van heeft.



Wat moet ik nu ?

Heb er niet van kunnen slapen , weet niet wat ik het beste kan doen , heb al afgesproken met de andere buurvrouw dat ik vanmiddag even wegga en zij zal dan extra opletten of en hoelang ze de hond hoort.



Ik wil heel graag een oplossing zoeken dat wilde ik vorig jaar al , maar als ik geen klachten krijg en daardoor denk dat het goed is kan ik het probleem niet oplossen toch ?
Alle reacties Link kopieren
Bonnuhbakkie lees even mij op en mijn reacties alsjeblieft voor je gaat tetteren.



Nohr daar ga ik ook mee aan de slag ik wil inderdaad zeker weten of mijn hond wel zo jankt als ik weg ben .

Volgens buuf jankte ze gisteren vanaf half 3 , kan niet want mijn dochter was thuis .

Ik neem haar echt wel serieus als er daadwerkelijk een serieus probleem is .



Ben inderdaad ook al gaan googlen op verlatingsangst en zal daar zeker mee aan de slag gaan als dat daadwerkelijk aan de hand is.



Dat de buurvrouw een klagert is weet ik , heb ooit een meneer van de woonstichting hier gehad en een monteur om de te kijken of er ergens een aansluiting niet goed zat omdat de buurvrouw al mijn kook en bakluchten zou ruiken , er bleek overigens niets aan de hand te zijn met de aansluitingen of mijn afzuigkap.



Geluidopnames is ook een goede.

Evenals stil in de tuin gaan zitten .



Hel graag betrek ik de buurvrouw erbij maar zoals gezegd heb ik dat vorig jaar al geprobeerd dmv een nr te geven en naar mij te komen als ze last heeft .
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 juli 2014 @ 08:57:

[...]



TO werkt, is van 8.30 tot 15.00 weg, hond wordt tussendoor een keer uitgelaten. Zo lees ik het



Mijn dochter eet haar broodje thuis van 12.15 tot 13.00 daarna is mijn andere dochter om 15.00 thuis.



De hond is alleen van 8.30 tot 12.15 daarna van 13.00 tot 15.00

Is dat te lang alleen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet te lang alleen, er moet nu eenmaal ook gewerkt worden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 juli 2014 @ 08:55:

[...]



Omdat hond wel degelijk piept en jankt, andere buurvrouw hoort het ookMaar is het duidelijk om hoe vaak het gaat. Gaat het om een keer per dag of de hele dag door. En is dat dan iedere dag of of eens in de week. Ik zou dat echt eerst helder willen hebben. Problemen kan je alleen oplossen als je precies weet wat het probleem is en niet omdat een overspannen buurvrouw alles uitvergroot. De buurvrouw die er geen last van heeft, beseft waarschijnlijk niet eens of de hond de hele week stil was of dat zij hem de dag daarvoor nog heeft gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor TO, is niet te lang.
Voor een hond die er niet tegen kan is dat te lang ja. Jammer dat je t als tetteren ziet en niet als mijn mening. Jouw hond blaft maar zij moet naar jou toekomen klagen? Vind wel dat ze zeker nog een keer had kunnen klagen tegen je. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Jij hebt de overlast maker. Als je t eerder zo had gezien had je al eerder er wat aan kunnen doen. Was fijner vior iedereen geweest. Vooral de Hind zelf.
Het lijkt een beetje op het verhaal van de buren van mijn ouders. Voor die hond wordt ook goed gezorgd, hij zit wel eens een paar uur alleen (maar nooit hele dagen) en mijn ouders horen hem dan wel eens blaffen, bijvoorbeeld als er een hard geluid is buiten, daar reageert hij dan op. Mijn ouders hebben daar geen last van, maar de buren aan de andere kant bellen meteen de politie (!) als ze hem maar even horen. Buurvrouw heeft al meerdere malen aangegeven dat ze haar moeten bellen op haar werk en dat ze dan meteen iets regelt, maar vreemd genoeg doen ze dat nooit. Het is natuurlijk vervelend als mensen last hebben van een blaffende hond, maar dit lijkt toch iets anders. Bijna alsof ze zitten te wachten tot de hond een geluid geeft en dan meteen uit hun vel springen. Als je daarvoor je hond weg zou moeten doen (terwijl de rest van de buurt aangeeft geen last te hebben) dan lijkt me dat toch wel overdreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:nohr schreef op 14 juli 2014 @ 09:07:

[...]





Maar is het duidelijk om hoe vaak het gaat. Gaat het om een keer per dag of de hele dag door. En is dat dan iedere dag of of eens in de week. Ik zou dat echt eerst helder willen hebben. Problemen kan je alleen oplossen als je precies weet wat het probleem is en niet omdat een overspannen buurvrouw alles uitvergroot. De buurvrouw die er geen last van heeft, beseft waarschijnlijk niet eens of de hond de hele week stil was of dat zij hem de dag daarvoor nog heeft gehoord.



Inderdaad ik ga nu ( heb vakantie dus alle tijd ) uitzoeken hoe wanneer hoe lang enz de hond hond piept .

Ik wil dat eerst helder hebben , heb ik dat helder dan kan ik naar oplossingen gaan zoeken en het liefst in samenwerking met de buurvrouw , maar dan moet ze me wel inlichten als ze last heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 09:10:

Voor een hond die er niet tegen kan is dat te lang ja. Jammer dat je t als tetteren ziet en niet als mijn mening. Jouw hond blaft maar zij moet naar jou toekomen klagen? Vind wel dat ze zeker nog een keer had kunnen klagen tegen je. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Jij hebt de overlast maker. Als je t eerder zo had gezien had je al eerder er wat aan kunnen doen. Was fijner vior iedereen geweest. Vooral de Hind zelf.Je tettert je mening wel heel erg. Ze schrijft toch dat ze het uit wil zoeken en dat ze er iets aan wil doen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Lilith75, ik snap dat je het niet leuk vindt maar ik denk toch echt dat je buurvrouw een groter probleem heeft dan jij. Wat een zeurkous zeg! Ze probeert de hele buurt mee te krijgen met haar klaagzang maar dat lukt niet omdat de rest er weinig tot geen last van heeft. En natuurlijk piept of blaft elke hond wel eens, niet alleen als je er niet bent.

Maak gewoon geluidsopnamen of zet je webcam aan van je pc of laptop. Vraag de dag erna of ze last heeft gehad van je hond en als ze ja zegt dan kun je haar de opnames laten zien/horen.



En dat gezeur dat een hond te lang alleen zit vind ik onzin. Een hond kan prima alleen zijn, zo lang dit maar aangeleerd is en 's avonds de aandacht krijg die hij/zij nodig heeft.
Ik vind dat je hond niet te lang alleen is, maar hij heeft er zelf wel last van. Is het een optie om een tweede hond te nemen zodat hij niet eenzaam is? Dat helpt vaak.



Heb je het alleen zijn wel geoefend?
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 09:10:

Voor een hond die er niet tegen kan is dat te lang ja. Jammer dat je t als tetteren ziet en niet als mijn mening. Jouw hond blaft maar zij moet naar jou toekomen klagen? Vind wel dat ze zeker nog een keer had kunnen klagen tegen je. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Jij hebt de overlast maker. Als je t eerder zo had gezien had je al eerder er wat aan kunnen doen. Was fijner vior iedereen geweest. Vooral de Hind zelf.



Als de hond daadwerkelijk zoals de buurvrouw gisteren zei de hele dag jankt , ( zelfs op momenten dat ze niet alleen was sorry hoor )

Is er daadwerkelijk een probleem dan wil ik dat maar al te graag oplossen zoals ik al eerder heb gezegd , wil ik geen overlast bezorgen én wil ik geen hond die zich niet ellendig voelt als ik er niet ben .

Dus is er daadwerkelijk een piepende hond ga ik daar absoluut mee aan de slag om het voor alle partijen op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 14 juli 2014 @ 09:04:

Ik vind het niet te lang alleen, er moet nu eenmaal ook gewerkt worden.Ik vind werken belangrijken dan honden, daarom past een hond ook niet in mijn leven
quote:Lilith75 schreef op 14 juli 2014 @ 08:19:

[...]





Ja dat gaf haar eigen man vorig jaar al aan , maar wat kan ik ermee als zij mij niet aanspreekt ?Ik heb ook zo'n buurvrouw, behalve dat ze wel zeikt. Kan echt geen enkele vorm van leefgeluiden hebben, behalve haar eigen geklus. Gek word je ervan.
@noa ja beter dat ze t gaat uitzoeken. Vind raar dat t als tetteren ervaren word. Is gewoon een mening. Zal wel te hard zijn. Wens to sterke en succes. Zal vast lukken want de intentie is goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 09:10:

Voor een hond die er niet tegen kan is dat te lang ja. Jammer dat je t als tetteren ziet en niet als mijn mening. Jouw hond blaft maar zij moet naar jou toekomen klagen? Vind wel dat ze zeker nog een keer had kunnen klagen tegen je. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Jij hebt de overlast maker. Als je t eerder zo had gezien had je al eerder er wat aan kunnen doen. Was fijner vior iedereen geweest. Vooral de Hind zelf.Wie zegt dat de hond er niet tegen kan? Eerst bewijs zien of horen! En hoezo moet de buurvrouw niet naar haar toekomen? Hoe moet ze er dan anders achterkomen? Hoe moeilijk is het om te bellen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 09:18:

@noa ja beter dat ze t gaat uitzoeken. Vind raar dat t als tetteren ervaren word. Is gewoon een mening. Zal wel te hard zijn. Wens to sterke en succes. Zal vast lukken want de intentie is goed.Het was maar een grapje hoor, tuurlijk is dat jouw mening en die vorm jij n.a.v. jouw ervaringen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Volledig eens met mirabelx!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirabelx schreef op 14 juli 2014 @ 09:16:

Lilith75, ik snap dat je het niet leuk vindt maar ik denk toch echt dat je buurvrouw een groter probleem heeft dan jij. Wat een zeurkous zeg! Ze probeert de hele buurt mee te krijgen met haar klaagzang maar dat lukt niet omdat de rest er weinig tot geen last van heeft. En natuurlijk piept of blaft elke hond wel eens, niet alleen als je er niet bent.

Maak gewoon geluidsopnamen of zet je webcam aan van je pc of laptop. Vraag de dag erna of ze last heeft gehad van je hond en als ze ja zegt dan kun je haar de opnames laten zien/horen.



En dat gezeur dat een hond te lang alleen zit vind ik onzin. Een hond kan prima alleen zijn, zo lang dit maar aangeleerd is en 's avonds de aandacht krijg die hij/zij nodig heeft.



Inderdaad de hond heeft als we thuis zijn aandacht genoeg .

Dat denk ik ergens ook , maar wil haar het voordeel van de twijfel geven en haar serieus nemen .

Dat zij de hele buurt mee wil krijgen , daar heb ik ook het idee van , zodat een ander wellicht gaat klagen zodat zij van het probleem af is ( als er een probleem is )



Stel er is niks aan de hand of niet noemenswaardig blijf ik al dan niet terecht of onterecht met een boze buurvrouw zitten , daar kan ik lak aan hebben ,maar daar trek ik me wel degelijk iets van aan met name het klagen achter mijn rug om zit me meer dan dwars.



Een hond erbij nemen is geen optie .
Alle reacties Link kopieren
Is het een optie het geluid op te nemen als je weggaat?



Via de pc bijv. Dus Skype aanzetten via je telefoon of iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Is een optie welke ik ook ga gebruiken Zusenzoo.



Gatver heb er gewoon hoofdpijn van ben van het praten en een oplossing zoeken samen , het liefst zou ik naar de buurvrouw gaan en een gesprek hebben zodat ze weet dat ik haar serieus neem en dat als er iets is ik dat graag samen wil oplossen.



Dit blijft wringen bij me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 14 juli 2014 @ 09:38:

Is een optie welke ik ook ga gebruiken Zusenzoo.



Gatver heb er gewoon hoofdpijn van ben van het praten en een oplossing zoeken samen , het liefst zou ik naar de buurvrouw gaan en een gesprek hebben zodat ze weet dat ik haar serieus neem en dat als er iets is ik dat graag samen wil oplossen.



Dit blijft wringen bij me.Nou, doe dat dan ipv hier rond te hangen. Neem wat lekkers mee voor bij de koffie en ga in gesprek. Laat je hond thuis, kun je meteen horen wat zij hoort.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:monsterpinguin schreef op 14 juli 2014 @ 08:06:

[...]



Lijkt mij juist een uitstekende reden om een hond weg te doen. Als 'ie gaat janken, dan lijkt het me dat hij veel beter af is bij een gezin dat wel aandacht voor 'm heeft.



Er is een andere oplossing: hond mee naar werk (maar ik weet nu al de reactie van TO).Wat een onzin zeg! Het beestje is nauwelijks alleen.
quote:nohr schreef op 14 juli 2014 @ 08:52:

Waarom gaat iedereen er direct vanuit dat de buurvrouw de waarheid spreekt? En dat TO niet goed voor haar hond zorgt? Ik vind het heel bijzonder om een jaar lang je mond te houden en dan compleet uit je stekker te gaan. Klinkt niet als een stabiel persoon. De hond wordt bij voorbaat al als zielig gezien terwijl er misschien helemaal niets aan de hand is. Echt TO voordat er feiten zijn zou ik mij nog niet schuldig voelen!



Helemaal mee eens. Ik woon hier ook in een pakhuis vol met enorme zeikers die vanwege hun vroegpensioenregeling niets anders te doen hebben om op ieder geluid te letten. Ze krijgen het voor elkaar dat iedere festiviteit in het aangrenzende park straks verdwijnt.

Denk me dat die buurvrouw gewoon een zeur is.
quote:bonuhbakkie schreef op 14 juli 2014 @ 09:10:

Voor een hond die er niet tegen kan is dat te lang ja. Jammer dat je t als tetteren ziet en niet als mijn mening. Jouw hond blaft maar zij moet naar jou toekomen klagen? Vind wel dat ze zeker nog een keer had kunnen klagen tegen je. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Jij hebt de overlast maker. Als je t eerder zo had gezien had je al eerder er wat aan kunnen doen. Was fijner vior iedereen geweest. Vooral de Hind zelf.Die buurvrouw is de grote overlastveroorzaker. Zie het al voor me dat ze met haar kijfstem over de schutting hangt en zo de rust in de buurt verstoord. Echt wat zou ze een slechte aan mij hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven