Hond overleden en vriend niet bereikbaar voor steun

22-07-2014 14:17 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij als gezin (ik ben zelf 21) hebben gister met veel verdriet onze hond moeten laten inslapen. Hij was al een tijdje ziek en we wisten dus dat dit ging gebeuren.



Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar samen. Hij woont aan de andere kant van de wereld. We hebben elkaar in het buitenland leren kennen, waar we allebei 7 maanden verbleven. Na kort 6 weken thuis in Nederland te zijn geweest en hij ook terug thuis, ben ik hem bij hem thuis gaan opzoeken voor ongeveer 2 maanden. Hier ben ik nu ongeveer anderhalve week van thuis.



Ik sprak mijn vriend zondag nog via skype. Ik vertelde hem dat we die maandag de dierenarts zouden bellen (gister dus) en dat onze hond waarschijnlijk diezelfde maandag of anders dinsdag zou worden ingeslapen.



Hij is dus gister ingeslapen, ik ben al twee dagen in tranen en heb mijn vriend nog niet kunnen bereiken (howel hij dus wist dat het gister of vandaag zou gaan geberuen)...



Hij heeft altijd maandag en dinsdag vrij, dus ik had wel verwacht hem op skype te kunnen spreken. Ik heb maandagochtend meteen een bericht gestuurd dat de hond om 4u smiddags zou worden ingeslapen. Daarna heb ik hm savonds nog meerdere malen proberen te bellen en vandaag ook weer, maar hij is er gewoon niet. Zijn mobiel is ie in het buitenland kwijt geraakt en een nieuwe heeft ie nog niet (ik kan hem dus alleen via de computer bereiken).



Ik ben super verdrietig en nu heb ik niemand om mijn verhaal bij kwijt te kunnen, naast mijn gezin die het er allemaal ook heel moeilijk mee hebben. Vriendinnen heb ik eigenlijk maar weinig, en voel me totaal niet op mijn gemak die nu te zien..



Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden? Misschien moet ik me niet zo druk maken?
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik denk dat ik het nu begrijp.

Het maakt niet uit of wij hier reageren op het gedrag van je vriend naar aanleiding van het overlijden van je hond, tenzij wij het afkeuren, omdat je dat zelf ook al doet, je wilt dus vooral bijval.



En dat is logisch, te meer daar uit je laatste post blijkt dat er meer aan de hand is. Daarin geef je eerder blijk van teleurstelling en geirriteerdheid naar je vriend toe dan van verdriet om je hond.



Pas op dat je geen aandacht probeert te krijgen over de rug van dat overleden dier. Het zou misschien kunnen zijn dat je vriend dit ook zo voelt en zou zijn (niet) reactie daaruit verklaard kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
Echt he die discussies hier, hallo TO heeft aangegeven dat ze hem een bericht heeft gestuurd met de boodschap dat hond word ingeslapen. Verder heeft ze hem nadat hond overleden is paar keer geprobeerd te bereiken. Wat is hier abnormaal aan,dat is toch heel normaal in een relatie??Naar mijn inziens reageerd TO heel normaal, en vind ik het terecht dat ze het niet prettig vind/zich zorgen maakt en alle emoties die erbij komen als je de ander maar niet kan bereiken en niks te horen van haar vriend en hem wel dan nog op facebook heeft gezien! . Verdere conclusies trekken over waarom enz..tja daar maar eens mee wachten tot TO vriend gesproken heeft?
quote:tjjjjjemig schreef op 23 juli 2014 @ 16:20:

[...]





Mijn idee van wijze levensles is hier verschillend denk ik. Ze mag verdriet hebben om iets/ iemand die ze mist. Inleven is wat mij betreft meevoelen met wat de ander voelt. De oplossing hiervoor (wel/ niet een nieuw kitten nemen) is naar mijn idee van een andere orde. Het gaat hier volgens mij alleen om inleven/ empathie.



Over de oplossing: Wat ons betreft hoeft ze niet meteen een vervanging te krijgen. We proberen onze kinderen ook te leren dat dingen soms zijn zoals ze zijn, het hoeft niet persé allemaal meteen opgelost te worden. Hierdoor leren ze ook omgaan met frustraties. Het leven is soms hard....

Het leven is soms hard, maar pas op dat je het niet harder maakt dan het hoeft te zijn. Als je dochter een nieuwe kitten krijgt dan leert ze dat het niet het einde van de wereld hoeft te zijn als je huisdier overlijdt. Misschien plaatst ze het één en ander dan in perspectief in plaats van langdurige rouw om een kat.



Maar goed, jij kunt de situatie het beste inschatten.
quote:hallodaar... schreef op 23 juli 2014 @ 16:44:



Pas op dat je geen aandacht probeert te krijgen over de rug van dat overleden dier. Het zou misschien kunnen zijn dat je vriend dit ook zo voelt en zou zijn (niet) reactie daaruit verklaard kunnen worden?Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar je maakt wel een goed punt!
Sjonge, ze noemt hem meneer omdat ze boos is. Echt weer zo'n vivading om daar van alles aan op te hangen, omdat iemand dat hier ooit gezegd heeft.



Belachelijk dat je nog steeds niks gehoord hebt. Niet per se vanwege de hond, maar sowieso die radiostilte. Stuur hem een berichtje via fb. Kan ie moeilijk negeren lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Stertke met het verdriet om jouw hond. Niemand kan voor jou bepalen hoe lang dat duurt. Het gaat om jouw verdriet en niet wat ze in andere landen vinden of wat anderen vinden.



Je hebt gelijk als je zegt dat jouw vriend best een berichtje had kunnen sturen. Waarom hij dat niet gedaan heeft geeft inderdaad te denken en alleen jij kan bedenken of er misschien iets veranderd is in jullie relatie. Jij kent hem en kan weten of dit niet reageren bij hem past.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 23 juli 2014 @ 17:13:

[...]



Het leven is soms hard, maar pas op dat je het niet harder maakt dan het hoeft te zijn. Als je dochter een nieuwe kitten krijgt dan leert ze dat het niet het einde van de wereld hoeft te zijn als je huisdier overlijdt. Misschien plaatst ze het één en ander dan in perspectief in plaats van langdurige rouw om een kat.



Maar goed, jij kunt de situatie het beste inschatten.Daar heb je dan ook weer gelijk in. Dank voor je reactie! Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt dus nog steeds geen contact gehad? Is er vaker zo lang geen contact geweest? Want het leek mij dat jullie juist vanwege zijn vrije dagen contact konden hebben.



Lastig hoor
Later is nu
quote:kadanz schreef op 23 juli 2014 @ 17:13:

[...]



Het leven is soms hard, maar pas op dat je het niet harder maakt dan het hoeft te zijn. Als je dochter een nieuwe kitten krijgt dan leert ze dat het niet het einde van de wereld hoeft te zijn als je huisdier overlijdt. Misschien plaatst ze het één en ander dan in perspectief in plaats van langdurige rouw om een kat.



Maar goed, jij kunt de situatie het beste inschatten.

Je leert haar ook dat een dier dus blijkbaar gemakkelijk inwisselbaar is. Kat dood? Geen probleem. Nemen we gewoon een nieuwe.

Kunst is de balans te vinden. Sta er wel degelijk bij stil, geef het de tijd. Neem dan pas een nieuwe kat. Of niet....

Zo leert ze ook dat het verdriet om de kat met de tijd minder wordt en dat rouwen dus wel degelijk zin heeft. Als er straks een persoon overlijdt is die ook niet zomaar inwisselbaar.....
Ik heb 't idd ook nooit begrepen als mensen zo ongeveer de volgende dag al 'n nieuwe hond/kat/paard gingen halen. Zelfs als m'n konijn doodging had ik minstens 'n jaar geen konijn voor ik weer 'n nieuwe nam. Alleen nu heb ik er 2, dus nu zal ik wel moeten als eentje 't loodje legt om de ander weer van gezelschap te voorzien.
quote:whopper schreef op 23 juli 2014 @ 23:36:

[...]



Je leert haar ook dat een dier dus blijkbaar gemakkelijk inwisselbaar is. Kat dood? Geen probleem. Nemen we gewoon een nieuwe.

Kunst is de balans te vinden. Sta er wel degelijk bij stil, geef het de tijd. Neem dan pas een nieuwe kat. Of niet....

Zo leert ze ook dat het verdriet om de kat met de tijd minder wordt en dat rouwen dus wel degelijk zin heeft. Als er straks een persoon overlijdt is die ook niet zomaar inwisselbaar.....Vanzelfspekend
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 juli 2014 @ 15:59:

[...]





Je vertelt me niets nieuws maar in de wat hoger gelegen Europese landen gaat men iets anders met huisdieren om dan in de landen rond de Middellandse zee, over een heleboel andere landen doe ik er maar het zwijgen toe, daar hebben ze nergens respect of gevoel voor, of het nou mensen of dieren betreft.Tuurlijk, over generaliseren gesproken
Alle reacties Link kopieren
Sanblas, heb je hem al gesproken?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft mij gisteravond proberen te bellen op skype, maar ik was er niet.



Vanochtend heb ik hem dan gesproken. Hij was bij een vriend die een camper heeft aan het strand (deze vriend heeft zelf ook geen telefoon, is hij kwijtgeraakt; ik weet dat dit waar is, heb hem (en zn camper) zelf ontmoet). Ze waren dus twee dagen aan het strand surfen, chillen en dat soort dingen.



Aan dit verhaal twijfel ik niet, hij doet dit wel vaker.



Hij heeft sorry gezegd dat ie niks had laten weten en geen berichtje had gestuurd. Ik heb hm uitgelegd dat ik echt niet elke dag iets hoef te horen, maar dat ik bij dit soort belangrijke dingen het wel leuk zou vinden als ie belangstellend iets vraagt of laat weten.
Bizar dat zo'n jonge kerel geen telefoon heeft.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat tussen jullie alles goed is TO.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven