Entertainment alle pijlers

Feel good literatuur, bestaat dat? Suggesties?

29-07-2014 18:33 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de vakantie ben ik op zoek naar een aantal goeie, maar leuke boeken. Vanmiddag weer even in de bieb gekeken, maar ik zie toch vooral veel zware onderwerpen. Dood, ziekte, oorlog, relatieproblemen, jeugdtrauma's.

In de vakantie hou ik het graag een beetje gezellig .

Vorig jaar een aantal chiklits gelezen, maar dat is toch ook niet mijn ding, das net weer wat te luchtig.

Iemand een idee wat ik bedoel?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
"De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween"

of anders de laatste Bridget Jones, Mad about the boy,

beide gezellig en grappig om te lezen.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond De 100jarige man die uit het raam klom erg leuk.

Geen chicklit wel grappig maar je moet er van houden.





Ik vind Chicklits in de vakantie juist erg fijn,vooral die van Katie Fforde en dat soort schrijvers.
Alle reacties Link kopieren
The rosie project vond ik bijzonder feel good.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Haha hadden hetzelfde idee Normalantonia
Bad mother's handbook van Kate Long. Ik lag dubbel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de boeken van Chantal van Gastel erg goed. Valt officieel wel onder chicklit, maar ik vind dat haar verhalen echt goed in elkaar zitten en dat ze een fijne schrijfstijl heeft, ik lees haar heel graag. Hetzelfde geldt voor de (meer recente) boeken van Mariette Middelbeek.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gogol? Grappig maar niet luchtig.
Alle reacties Link kopieren
Alles van Jane austen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wow, veel reacties al meteen. Ik ben druk aan het meeschrijven en ga alles even opzoeken straks. Dank, dank!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Cathy Kelly, Anita Shreve, Nicolas Sparks... of the first wives club van Olivia Goldsmith (heb ik net uit, gedateerd maar leuk).
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
@Tonkje: ik heb de meeste films al wel gezien. Is het nog wel leuk om achteraf de boeken te lezen?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Chicklit, maar heel leuke chicklit van Sophie Kinsella. Alles van Cissy van Marxveldt. Of de bundels van David Sedaris. O ja, Vissen Voeren van, volgens mij Fabio Genovesi, is ook prachtig en feelgood tegelijk. Heb een dag lang met een grote glimlach rondgelopen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij de Young Adult boeken, vaak lekker leesbaar maar niet te moeilijk. Tips: Magnus van Arjen Lubach, Wonder van Palacio, alles van John Green (laatste boek gaat wel over kanker, als je dat niet wilt die niet nemen), alles van aidan chambers (ook soms heftige onderwerpen maar zoooo mooi), alles van Jenny Valentine.
Bukowski.



Verhalen van Roald Dahl voor volwassenen zijn ook leuk.



Vind chicklit zelf ook wel leuk trouwens, al gaat het na 1 boek wel vervelen vind ik en het leest snel dus na anderhalf dag heb je het vaak wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar Kristin Hannah en Elizabeth Edmonson.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er een heel groot verschil in chicklitboeken zit, van de boeken van sommige schrijfsters kan ik geen genoeg krijgen, andere boeken leg ik al heel snel weg omdat ik me erger aan de hoofdpersoon, het verhaal raar in elkaar zit of de stijl niet leuk is.



De laatste twee boeken van Gillian King (toevallig een oud-studiegenootje van mij), Zestig dagen en Zwart-wit, zijn ook erg leuk, waarschijnlijk nog niet in de bibliotheek, maar als e-book heel goedkoop bij Bol.com. Dubbelspel, het debuut van Eline Stiekema, ook heel leuk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Young Adult hou ik ook van trouwens, mijn favoriete YA-auteur is Katarina von Bredow. Vooral Ik en mijn broer is prachtig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of het echt literatuur is maar ik heb genoten van Een schitterend Gebrek van Arthur Japin
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Joe Speedboot van Tommy Wieringa
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 29 juli 2014 @ 18:56:

Joe Speedboot van Tommy Wieringa

Echt?

3x in begonnen

Heb hem van ellende maar aan iemand anders gegeven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Iets van Niccolò Ammaniti. Bijvoorbeeld 'ik haal je op, ik neem je mee'. Klinkt wel zoetsappig maar is verre van dat.
Alle reacties Link kopieren
Bukowski is niet licht, wel erg grappig!
moet het echt literatuur zijn?



Van die detectives (kan nu even geen schrijvers noemen, vaak Engelse dames geloof ik) vind ik ook wel leuk, toch beetje mee denken over wie het nou heeft gedaan (dus niet dat eeuwige onhandige vrouwtje als hoofd persoon bij chicklits die shopt en twee mannen heeft om uit te kiezen) maar het leest ook nog lekker op een strand.



En anders Bukowski, Gogol.
Alle reacties Link kopieren
'Magnus' van Arjen Lubach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven