Gezondheid alle pijlers

cerazette (mini pil): continu ongesteld?

31-07-2014 11:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik gebruik nu circa vijf maanden Cerazette. De eerste maanden was ik super tevreden, vaak bleef mijn menstruatie uit of had ik een dag heel licht bloedverlies.

Nu ben ik echter al 2,5 week licht ongesteld. Ik heb wel al een paar verhalen gevonden op internet van andere pilgebruiksters, echter heb ik niet kunnen vinden of dit überhaupt nog weggaat.



Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja; na welke periode stopte de menstruatie? En kwam dit verschijnsel later weer terug?

Vind het namelijk errrug irritant
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je huisarts niet even bellen? Of schrijf ik nu iets raars?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het normaal is maar ik heb het ook gehad 2x zo'n periode en daarna niks meer. Als je het niet vertrouwd ff naar de gyn gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:tennie schreef op donderdag 31 juli 2014 12:03 Geen idee of het normaal is maar ik heb het ook gehad 2x zo'n periode en daarna niks meer. Als je het niet vertrouwd ff naar de gyn gaan



Dat klinkt hoopvol!



En ik vind het niet verontrustend ofzo, dus de HA bellen doe ik liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb cerazette 1 maand gebruikt, en was het zo zat om continu ongesteld te zijn, dat ik een koperspiraal heb laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik de pil al jaren, niet ongesteld meer geworden met uitzondering van de periode na het starten na mijn tweede bevalling.

Ik ben heel erg tevreden.
Is een dikke 2 weken continu?
Ja dit is volkomen normaal.

In de minipil zit net als in de Implanon (die ik er onlangs uit heb laten halen ivm de zelfde klachten) en de prikpil en de mirena maar een hormoon: progestageen.

En daar kun je onregelmatige bloedingen van krijgen.

Bij anticonceptie waar ook oestrogeen bij zit heb je dat niet aangezien oestrogeen meer invloed heeft op de menstruatie.



Met een koperspiraal blijf je trouwens ook ongesteld (en daar word het niet minder van, van die met alleen progestageen wel).

Sterker nog: de kans is groot dat die daar heftiger van wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kamparie schreef op donderdag 31 juli 2014 15:13 Is een dikke 2 weken continu?

Nee, ik bedoelde meer 'aaneengesloten'. Bijna 3 weken nu, zonder een dag minder/niks.





Bedankt voor de ervaringsverhalen! Hoop dat het snel stopt, ik wacht het nog even af.

Mocht dit heel vaak gaan voorkomen, ga ik op zoek naar een andere pil.
Ik heb hem 3 maanden geslikt en was 3 maanden (vanaf het begin dus) ongesteld. Niet heel veel, maar te veel voor een inlegkruisje. Daar was ik dus heel snel klaar mee.



Kijk het nog even aan (als je het nog vol houdt) en ga anders terug naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven