Iemand ervaring met woningruil?

13-08-2014 21:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een heel leuk huis maar het staat niet in de stad waar ik zo graag zou wonen, dus ik zit een beetje rond te kijken naar woningruil. Maar hoe gaat dat, heeft iemand hier er ervaring mee? Normaal heb je een tijdje dubbele lasten en kan je op die manier klussen en verhuizen, maar met woningruil zitten er dan natuurlijk nog andere mensen in dat andere huis. Dus allebei exact tegelijkertijd verhuizen? Hoe doe je dat in de praktijk?



En dan moet je natuurlijk voldoen aan de eisen die de verhuurders stellen en kan de huur stijgen, dat heb ik al gelezen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft woningruil gedaan, inderdaad allebei op dezelfde dag het oude huis uit. Zij heeft haar spullen tijdelijk opgeslagen en bij vrienden gebivakkeerd terwijl ze zelf in het huis aan klussen was.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben ook aan woningruil gedaan, maar met een makelaar. We hebben met hem een periode afgesproken waarin we ons oude huis nog van hem gehuurd hebben, zodat we konden klussen. (In het nieuwe huis woonde niemand meer en dus hoefde er niemand direct in ons oude huis)

Had dit niet gekund, dan hadden we tijdelijk het meeste opgeslagen en met een tent in de tuin gestaan. (We zijn in de zomer verhuisd). En dan zo snel mogelijk de slaapkamers, badkamer en keuken klaar maken. Vanuit daar verder klussen.

Alles goed plannen en veel hulp vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja opslaan van te voren en eventueel achteraf ook nog. Ik denk inderdaad dat het zowat niet anders kan.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de woningbouw bellen? Die weten vast wel hoe zoiets in zijn werk gaat! Lijkt mij trouwens helemaal niets een woningruil, lijkt me een heel stress volle situatie, als je echt allebei dezelfde dag gaat verhuizen heb je niet eens tijd om je nieuwe huis op te knappen..
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
En anders in een slaapkamer gaan wonen en in de rest klussen, en later de slaapkamer dien terwijl je in de woonkamer (of een opgeknapte slaapkamer slaapt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:ime21, 12 minuten geleden

Lijkt mij trouwens helemaal niets een woningruil, lijkt me een heel stress volle situatie, als je echt allebei dezelfde dag gaat verhuizen heb je niet eens tijd om je nieuwe huis op te knappen..



Tijdelijk ergens anders wonen of in je klushuis slapen.



We hebben het hier over een huurhuis, daar hoef je niet weken asn te verbouwen hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twee keer geruild en dat is redelijk goed bevallen.

Het enige is dat je de bewoners niet op hun woord kan geloven als ze erg graag jouw woning willen hebben.

Ik geloofde ze toen ze zeiden dat ze niks van hun buren hoorden, terwijl achteraf bleek dat ze daarom net wilden verhuizen en ik dus jaren met overlast heb gezeten.

Als je met een verhuisbedrijf verhuist, kunnen ze vaak je boedel tijdelijk opslaan. Ik heb het zelf zo gedaan dat op vrijdag alles in de verhuiswagen werd gepakt en op maandag uitgeladen. Dat kostte niks extra, omdat ze in het weekend toch niet verhuisden.

Alleen is het een hele uitzoekerij wat je dat weekend al nodig hebt om te kunnen slapen (matras, lakens, gordijnen etc) en alle spullen om te klussen. Dat pakten ze dan als laatste in de verhuiswagen, samen met de vloerbedekking die ik meeverhuisde.
Ik heb ook twee keer woningruil gedaan.

Inderdaad op dezelfde dag verhuis je. Dus als je iets wilt veranderen aan je huis, doe je dat terwijl je er al woont.



De eerste keer hebben wij zelf een bus gehuurd.

De tweede keer hadden we met onze ruilpartner een verhuisbedrijf ingeschakeld. Op beide adressen begonnen ze tegelijkertijd met inpakken, daarna contact gehouden of we allebei konden vertrekken. En dan "oversteken" zeg maar.

Leuke ervaring hoor!
Alle reacties Link kopieren
Oversteken



En als je zonder verhuisbedrijf verhuist, dan spreek je iets af als: 1 uur 's middags sleutels uitruilen en alles moet leeg zijn ofzo?



Tja, het lijkt mij ook absoluut niet de meest relaxte manier van verhuizen en ik heb sowieso al een ontzettende hekel aan verhuizen... Weet nog helemaal niet of dit echt door gaat hoor, het is een plan dat nog in de kinderschoenen staat. Maar het is misschien de enige manier om weer te gaan wonen waar ik graag zou willen wonen.
Zeg maar Spijker.
Ja inderdaad, zoiets spreek je af. Je moet allebei die dag een beetje flexibel zijn. Beide keren ging het bij mij helemaal goed.



De sleutels hadden wij al eerder uitgewisseld. De laatste keer waren wij nog net wat laatste dingen in de verhuiswagen aan het zetten toen onze ruilpartner al op de stoep stond. Maar dat is echt geen probleem.



Ik vond het een leuke ervaring.
De eerste keer heb ik trouwens mijn piano door een bedrijf laten verhuizen. En de rest deden we aan paar dagen later zelf. De piano stond dus al een paar dagen bij mijn ruilpartner in huis
Misschien niet de ideale situatie, maar als je dan je droomhuis kunt vinden zou ik me niet laten weerhouden. Een paar slechte weken en je bent er weer doorheen. Het ligt natuurlijk ook wel aan de gezinssituatie, alleen met partner en hond ben je hier bv flexibeler in dan met drie kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een keer geruild.

Het was wat, maar je komt er door heen.

Wel opletten Spij-ker dat zoals in mijn geval, de verhuizers van de andere partij, op een gegeven moment weer met jouw spullen terug komen pendelen



Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 15 augustus 2014 @ 12:35:

Ook hier een keer geruild.

Het was wat, maar je komt er door heen.

Wel opletten Spij-ker dat zoals in mijn geval, de verhuizers van de andere partij, op een gegeven moment weer met jouw spullen terug komen pendelen



Succes!

dus jij kon je spullen twee keer verhuizen! Briljant verhaal (achteraf).



Ik ben heel dubbel in dez 'zoektocht' naar een ander huis. Ik wil graag ergens anders wonen maar ik heb zoooooooooo'n hekel aan verhuizen!

Maar wat jullie zeggen is wel waar; een paar weken zooi en dan ben je er weer doorheen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een woningruil in de planning over twee maanden. Verschrikkelijk. Het liefst trok ik zo in een leeg huis wat ik op mijn gemak kon schoonmaken en opknappen. Maar ja het zit er niets anders op.



Nu ook weer met mijn woningruil-partner besproken hoe wij het e.e.a gaan aanpakken. Gelijk oversteken en zij wilt twee keer op & neer reizen omdat haar spullen niet in een keer in een busje passen. Ik moet er niet aan denken. Heb bewust een vrachtwagen van een professionele verhuisbedrijf gehuurd met een chauffeur en sjouwer tegelijk zodat al mijn spullen in een keer over heen kunnen gaan.



Pf! Maar het grote voordeel is dat mijn inschrijving bij woningnet stads regio Amsterdam gewoon blijft doordraaien. En ik woon dan weer in Amsterdam. Daar doe ik het maar voor.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
Hey mn oude topic ineens omhoog! Het heeft dus een jaar geduurd, maar ik ben begin deze maand verhuisd via woningruil. Al een maand in de chaos doordat ik verhuisde naar een heel slecht onderhouden appartement (maar in n geweldige buurt) maar het begint nu echt ergens op te lijken!

Zonder ruilen was ik hier nooit terecht gekomen!



Ik heb overigens mn spullen eerst in een opslag gedaan en heb de eerste maand gekampeerd in mn nieuwe appartement terwijl ik aan het klussen was. In 1x met zn tweeen oversteken zag ik echt niet zitten, en er moest ook te veel gebeuren om het te kunnen doen terwijl ik er al woonde.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 31 augustus 2015 @ 19:02:

Hey mn oude topic ineens omhoog! Het heeft dus een jaar geduurd, maar ik ben begin deze maand verhuisd via woningruil. Al een maand in de chaos doordat ik verhuisde naar een heel slecht onderhouden appartement (maar in n geweldige buurt) maar het begint nu echt ergens op te lijken!

Zonder ruilen was ik hier nooit terecht gekomen!



Ik heb overigens mn spullen eerst in een opslag gedaan en heb de eerste maand gekampeerd in mn nieuwe appartement terwijl ik aan het klussen was. In 1x met zn tweeen oversteken zag ik echt niet zitten, en er moest ook te veel gebeuren om het te kunnen doen terwijl ik er al woonde.Fijn dat het bij jou achter de rug is en dat het leuk leefbaar is geworden bij jou. Super!
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 31 augustus 2015 @ 19:02:

Hey mn oude topic ineens omhoog! Het heeft dus een jaar geduurd, maar ik ben begin deze maand verhuisd via woningruil. Al een maand in de chaos doordat ik verhuisde naar een heel slecht onderhouden appartement (maar in n geweldige buurt) maar het begint nu echt ergens op te lijken!

Zonder ruilen was ik hier nooit terecht gekomen!



Ik heb overigens mn spullen eerst in een opslag gedaan en heb de eerste maand gekampeerd in mn nieuwe appartement terwijl ik aan het klussen was. In 1x met zn tweeen oversteken zag ik echt niet zitten, en er moest ook te veel gebeuren om het te kunnen doen terwijl ik er al woonde.





Heeft het een jaar geduurd voordat de ruil akkoord was? Met woningbouw ect?



Ik ben nu namelijk ook bezig met een ruil. Hoe ging alles bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven