Woonachtig buitenland, echo hier in Nederland.

18-08-2014 17:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens omstandigheden zit ik de komende tijd nog (onverwachts) in Nederland. Ben nu 18 weken zwanger, ben woonachtig in de VS.



Wij willen graag 'gewoon' standaard controle. Maar hier in Nederland niet verzekerd voor echo's ect. Heb hier al contact met mijn verzekering over gehad.



Heb al contact gehad met een verloskundige, maar kreeg alleen vage antwoorden dat het via verzekeraars geregeld word. En dat je doorverwezen moet worden.



Mijn vraag is;

Kan ik hier in Nederland de controle/echo's krijgen de ik in de VS ook had gekregen?



En voor de nieuwschierigen;

Ja ik heb het mijn ouders verteld. Ze waren héél blij!
Alle reacties Link kopieren
Als je maar betaald kan alles.
Alle reacties Link kopieren
Wat betaald je Amerikaanse ziektekostenverzekering hier? Ik neem aan dat je op de een of andere manier gezorgd hebt dat je verzekering hier ook dekking geeft, je probleem lijkt me anders veel groter dan alleen een echo die je niet krijgt. Een zwangerschap kan ook onverwachts complicaties geven waarvoor je medische zorg nodig hebt.



Verder kun je ook nog overwegen om de echo gewoon te betalen. Als je een verloskundige zoekt die zelf de echo's kan maken vermoed ik dat de kosten wel meevallen.
Gefeliciteerd!



Ik denk dat als er geen spoed is, je geen echo vergoed krijgt. Vraag het je Amerikaanse verzekering. Misschien heb je geluk en wordt het wel vergoed tot een bedrag wat gelijk is aan vergoeding in VS.



P.s voor andere dames: de verzekering betaalT
Een pret echo bureau? Vind daar de kosten wel van mee vallen. Heb toen iets van 35euro betaald en dat was bij een Vk die ook pret echo's deed. Dus zij kan ook kijken of alles goed is. Weet niet welke regio je wat zoekt, anders weet ik nog een goede voor je dus.
In NL krijg je niet zoveel echo's. Standaard is hier alleen de termijnecho en screeningsecho, de rest is alleen op indicatie of voor eigen rekening.



Met 18 weken heb je dus alleen de 20 weken echo hier te gaan, verder niks meer als alles goed gaat.
De 20 weken echo kost rond de 155 euro, ik zou dat gewoon zelf betalen.
Als je eigen verzekering niet betaalt zal je zelf moeten afrekenen. Dat lijkt me helder.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je alleen om echo's of ook om controles bij de vk? (Bloeddruk, groei baby, etc.) Die vk-controles zijn bij jouw zwangerschapsduur nog om de 4 weken, als alles verder goed gaat. Dáár los voor betalen ligt misschien wat lastig omdat een vk vanuit de verzekering betaald wordt per zwangere die begeleid wordt (een soort pakketprijs dus) en dus niet per consult. Maar misschien hanteren ze net als de HA ook wel een soort 'passantentarief' per consult.

Voor de 20-weken-echo kun je waarschijnlijk zo bij een echocentrum terecht, als je de echo zelf betaalt.



Verder nog van harte gefeliciteerd, en natuurlijk zijn je ouders blij!
Alle reacties Link kopieren
Heb nogal wat stress gehad de laatste tijd wil gewoon een normale controle om zeker te weten dat alles goed is.



Vond het nogal verwarrend dat er de vorige keer zo moeilijk werd gedaan over dat ik niet verzekerd ben hiervoor.



Zal morgen even horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik een paar verloskundigen bellen (en dan kleine praktijken of solisten), misschien heeft iemand een gaatje voor een controle, zeker als je jouw verhaal vertelt.



Verder weet ik niet hoe Amerikaanse verzekeringen werken, maar mijn Nederlandse verzekering vergoedt in het buitenland alsof ik in NL zou zijn.



Oh en geen stress om de stress, èrg veel a.s. moeders hebben stress om uiteenlopende redenen en daar komen vrijwel altijd prima kinderen uit
Alle reacties Link kopieren
Onze verzekering vergoedt ook als wij in het buitenland zijn. Is het niet mogenlijk om alsnog een verzekering af te sluiten?



Anders zou ik meerdere praktijken bellen, wat de tarieven zijn.

Mijn dochter is twee jaar geleden van de trap gevallen tijdens ons bezoek in Nederland en we kregen toen de rekeningen mee. De bedragen vielen achteraf erg mee. Misschien is een bezoekje aan de verloskundige ook niet zo heel duur.
Als je gewoon direct de rekening kunt voldoen moet het geen probleem zijn. Gewoon wat praktijken in de buurt bellen of een ziekenhuis maar dat zal duurder zijn denk ik. Bij veel pret echo bureaus werken mensen die opgeleid zijn om medische echo's te doen die kunnen dus ook een prima controle doen.
Ik woon ook in het buitenland en ik heb hier enkele echo's gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik heb ondervonden dat het niet makkelijk is om je bij een Nederlandse vk in te schrijven omdat ik geen burgerservicenummer heb. Uiteindelijk heb ik 89 euro voor de controle betaald en de rekening geclaimd bij mijn verzekering in het buitenland.
Waarom heb je geen BSN dan Liubi? Woonde je als kind ook al in het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
BSN nummer kun je toch gewoon aanvragen Luibi?



On-topic. Zouden de bedragen die je in NL betaalt niet een schijntje zijn in vergelijking met de bedragen in de VS?
Bij mijn weten is Liubi zo'n beetje mijn leeftijd (toch, beginjaren '80) en dan heb je gewoon een Sofinummer gehad. Wat automatisch BSN is geworden.
Of zit ik er nou helemaal naast?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog gewoon mijn BSN nummer. Dat geloof ik althans, we hebben de eerste jaren dat wij hier woonden nog gewoon belasting in Nederland betaald. Ik denk dat een bezoek aan een verloskundige niet zo ontzettend duur zal zijn.

Is het niet mogenlijk om in Nederland een soort verzekering af te sluiten.
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 18 augustus 2014 @ 20:38:

Bij mijn weten is Liubi zo'n beetje mijn leeftijd (toch, beginjaren '80) en dan heb je gewoon een Sofinummer gehad. Wat automatisch BSN is geworden.



Als ik het me goed herinner (ongeveer zelfde leeftijd) dan kreeg je als je twaalf werd een brief van de belastingdienst thuisgestuurd waar het nummer in stond.



Geen idee of het al eerder werd toegekend.



Ontopic: Ik zou, wat al eerder werd geopperd, langs de kleinere praktijken gaan en informeren wat het zou moeten kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ben bij 4 praktijken in een straal van 10km geweest.



2 werken alleen in contract met verzekeraars. Bij 1 kon ik over 6 weken terrecht, prijs konden ze nog niet geven want de persoon de dat regeld was niet aanwezig.



Bij 1 kon ik wel terrecht maar daar moest het totaal ; ¤490 kosten.

(2 echo's en alle controles.)



Wij hebben de verzekering nogmaals gebeld. Ik betaal intotaal 900 dollar per maand meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar, zorgverzekering is geloof ik 500 dollar per maand. Heb dit jaar mijn eigen risico al opgehoest.

Maar echo's worden in het buitenland niet vergoed, tenzij er medische noodzaak is. Zou met mijn vader naar zijn huisarts, maar die is op vakantie. Maar als de arts ons doorverwijst dan word alles vergoed.



Leuk feitje om te weten, als ik mijn neefje bij mij op de verzekering laat zetten gaat dat 500 dollar per maand kosten. Asjeblieft.

Dan nu het grappige, vriend is via zijn werk verzekerd, voor zorg, arbeids ongeschiktheid , pensioen en uitvaart. Normaal zou dat alles bij elkaar zo goed hij verzekerd is 8.000 tot 10.000 per maand kosten bij een particulier. Hij betaald 250 dollar! Als ik en neefje bij hem op de verzekering zouden komen, kan alleen voor zorg kosten betalen we intotaal 450 dollar.

Moeten we wel even trouwen, wat om meerdere reden zéér verleidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je bv terecht zonder verzekering: http://www.echopraktijkzuid.nl/ned/pages/tarieven.htm



En dat trouwen: vooral doen dan:)
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Je bent zwanger dus niet van plan om weer uit elkaar te gaan lijkt mij? Trouwen zou jullie veel geld schelen, ik zou maar trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Om alles maar even heel zwart wit te zeggen.



Wij hebben al een tijdje een relatie. We wouden wel samen wonen, maar wilde allebei niet ons appartement kwijt. - hij koop, ik huur.- onofficieel wonen we al een tijd samen, we wonen een week bij hem, dan een week bij mij. Maar we zijn allebei jong, geen kinderen dus het had allemaal geen haast. We hebben et wel eens over trouwen gehad, maar dat zou later allemaal.



Toen kwam er dus een ongeplande zwangerschap, wij allebei hartstikken blij. Maar het zou nog wel maanden duren, dus genoeg tijd om alles goed te overdenken. - waar gingen we wonen? Ik heb meerdere baantjes, wou minder werken hoe ga ik dat doen? Etc.- maar toen kwam kreeg mijn zus een beroerte, en nog 1. Ze is overleden. En ik was de voogd van haar zoon, dus heb ik opeens een 4 jarige en is nummer 2 onderweg.



Alle beslissingen waar we maanden over na konden denken moeten nú besloten worden.



1 van de grootste reden om te trouwen;

Neefje moet een Greencard hebben, we hebben hier in Nederland toestemming van een rechter voor de adoptie- de procureur gaat nog veder, maar dat gebeurd allemaal op de achtergrond, dus we zouden hem wel mee mogen nemen naar huis. We kregen een spoedprocedure voor de toestemming omdat we dan een Greencard aan konden vragen. - met de Greencard geld ook, via een spoedprocedure konden we een tijdelijke krijgen, zodat we de tijd tot de pernamante konden onverbruggen.



Het hele moeilijke juridische verhaal, kort en simpel;

In Amerika denken ze in hokjes. Ik ben een ' 2de rangs staats burger want ik heb ook een Greencard, ben een allochtoon.' Mijn vriend is een ras echte Amerikaan, dus een eerste rangs staatsburger.

Greencard aanvragen van eerste rangs staatsburgers gaan makkelijker, zij kunnen makkelijker adopteren. Ik woon al heel lang daar, maar ik kreeg vragen.....



Waar ze vooral tegen aan lopen; ik heb geen 'vast' inkomen. Ik krijg per maand wat ik heb verdient, dus het verschilt per maand nogal. Leg dit maar eens uit. Hoe verklaar ik waar we gaan wonen? Ik ben eerlijk geweest, dit moest wel mag in mijn eigen appartement mogen officieel geen kinderen wonen. 9 van de 10 buren hebben dit wel, maargoed. En het is heel moeilijk om als alleenstaande een kind te adopteren. Ik moet voor mijn verzekering tekenen dat ik geen recht heb op extra's voor mensen met kinderen mocht ik een uitkering nodig hebben.

Vriend heef een vast inkomen, heeft een woning. Kortom als we zouden trouwen zijn al onze Greencard problemen verdwenen.



En als dikke vette bonus; onze premie voor de zorgverzekering word een lachtertje vergeleken met wat ik nu betaal.



We zouden via een spoedprocedure binnen 2 weken een tijdelijke verblijfs vergunning kunnen hebben. En de grootste grap, als de adoptie in Nederland helemaal rond is, krijgt neefje automatisch een Greencard als ik met vriend trouw.



Hij heeft meteen geroepen dat hij niet in LA 'nummertje trekken en trouwen' wil doen. Hij heeft sinds we het een keer over trouwen hebben gehad de fantasie om op Hawaii met een hele ceromnie te trouwen. En ik mag hem niet vragen.
Het probleem met het BSN nummer is inmiddels al een tijdje opgelost.



@TO, naar mijn weten kun je je gewoon bij een vk in NL melden. De rekening komt achteraf. Die betaal je en dien je in bij je eigen verzekering. Ik kreeg keurig netjes het geld teruggeboekt van mijn buitenlandse verzekering. Of werkt het niet zo in de VS? Dat je achteraf iets kunt claimen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven