Welke slaapzak baby 4 weken?

21-08-2014 10:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje is bijna 4 weken oud en heeft de neiging om in het wiegje/bedje omhoog te schuiven waardoor hij niet meer onder zijn dekentje ligt. Ik wil daarom een slaapzak aanschaffen, maar mijn zoektocht levert vooralsnog weinig op. Die van de Hema (mt 50-62) zijn te groot qua armsgaten en rondom hals en vele andere merken (o.a. Prenatal) beginnen pas bij 60cm. Niet zozeer de lengte maar de openingen zijn echt te groot. Wie heeft suggesties voor DE slaapzak? Misschien eentje die verstelbaar is en meegroeit?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
wibra heeft geloof ik maatje 50. mischien is dat wat
Life is like an hourglass glued to the table.
Koop de kleinste van de hema en maak die te grote gaten wat kleiner met een paar steken.
Alle reacties Link kopieren
Als je kindje zo veel moeite doet om omhoog te schuiven heeft je baby het dan niet gewoon te warm onder het dekentje?



Als je niet zo handig bent om zelf slaapzakken kleiner te maken en geen slaapzak kan vinden die past dan gewoon een wat dikker pakje aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de armsgaten een beetje verder dichtnaaien, de maat is immers wel goed qua centimeter. Dus zal hij wel voor kinderen van deze leeftijd bedoeld zijn. Ik persoonlijk hem onze zoon op aanraden van het cb in een matrozenbedje gelegd. Dan ligt je baby veilig hoog in zijn bed.
Wordt hij wakker van de kou denk je? Idd wat sugarmiss zegt, een dikker pakje aan.



Als je perse een slaapzak wil heeft de V&D geloof ik ook wel hele kleintjes maar weet niet hoe groot die armsgaten zijn.
Heb je die 60 cm van de prenatal al in het echt gezien? Daar zijn wij ooit mee begonnen, en in mijn herinnering waren de gaten kleiner dan bij die van de hema.
Alle reacties Link kopieren
quote:kalmpjes-aan-ook-prima schreef op 21 augustus 2014 @ 10:24:

Je kunt de armsgaten een beetje verder dichtnaaien, de maat is immers wel goed qua centimeter. Dus zal hij wel voor kinderen van deze leeftijd bedoeld zijn. Ik heb onze zoon op aanraden van het cb in een matrozenbedje gelegd. Dan ligt je baby veilig hoog in zijn bed.
Alle reacties Link kopieren
ik stond pas voor het zelfde probleem in de prenatal.. toen werd me verteld dat baby's echt niet voor 3 mnd in een slaapzak mochten.. en daarom ze niet zo klein zijn..



nou prima.. maar met een baby die door heel z'n bed kruipt en wakker daarvan wordt wilde ik toch een slaapzakje.. jammer genoeg zit zijn hoofdje qua omvang ook nog net onder het gemiddelde, dus was hard zoeken.. maar die van de H&M vond ik het beste.. misschien ook wat voor jou?



En anders tip van mijn schoonvader (heb het echter nooit uitgeprobeerd) maar dit deden ze vroeger blijkbaar. tussen de beentjes een veiligheidsspeld vastzetten zodat de baby niet naar onder kan zakken in de slaapzak
Alle reacties Link kopieren
ISI Mini heeft er een van 50 cm. Is echt een kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!



Hij heeft 't niet te warm, maar kruipt omhoog als ie last heeft van krampjes. Krijgt het eerder te koud als ie niet onder z'n dekentje ligt.

Dichtnaaien is inderdaad een optie. Kraamzorg zei hier dat slaapzakjes onder de 3 mnd wel prima kan. H&M ga ik eens naar kijken online, hier in de winkel nog niet gezien. Wibra ook eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Puck a bag heeft ook slaapzakken voor pasgeborenen (piep ofzoiets). Geen persoonlijke ervaring mee, wel met de grotere 'the bag'.

Die is prima, maar ik ben net zo tevreden over de slaapzakken van de Prenatal.
Alle reacties Link kopieren
ISI mini inderdaad ook tegengekomen, ben alleen bang dat ie daar binnen een week weer uitgegroeid is...
Alle reacties Link kopieren
Puckababy piep. Die van ons vond het niks. Maar ik hoor er hele goede verhalen over.
H&M heeft volgens mij geen slaapzakjes hoor.

En de puckababy piep is een inbakergeval, geen slaapzak. Is voor nu misschien al te koud om dat alleen te gebruiken.



Ikzelf gebruikte de slaapzakjes van de Hema al heel vroeg en die vond ik niet te groot. Is het geen idee om er een te kopen, te passen en weer terug te brengen als ie niet past? Ik vind dat soort dingen in de winkel heel moeilijk te beoordelen, koop bijvoorbeeld ook vaak te kleine kleding (voor dochter dus).
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb toen mijn dochter 2 weken oud was slaapzakjes van frendz gekocht bij de v&d. Later nog 2 bij gekocht via marktplaats.

Ze hebben nu sale bij de v&d dus misschien heb je nog geluk.
De armsgaten van die van de prenatal zijn wel enorm smal. Heb er 1 gehad en dat was niet te doen met onze spekbaby

Dus misschien even in de winkel kijken.

Of je kijkt op marktplaats en koopt in de buurt een puckababy piep van ieman over? Wij hebben nu ook een hele dure voor een schijntje overgekocht. Ze groeien er zo snel uit, dat tweedehands en goed wassen ook een optie kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op donderdag 21 augustus 2014 11:22 H&M heeft volgens mij geen slaapzakjes hoor.

En de puckababy piep is een inbakergeval, geen slaapzak. Is voor nu misschien al te koud om dat alleen te gebruiken.



Ikzelf gebruikte de slaapzakjes van de Hema al heel vroeg en die vond ik niet te groot. Is het geen idee om er een te kopen, te passen en weer terug te brengen als ie niet past? Ik vind dat soort dingen in de winkel heel moeilijk te beoordelen, koop bijvoorbeeld ook vaak te kleine kleding (voor dochter dus). Al gedaan! Eentje bij Hema gekocht (vrij klein uitziend geval, maat 50-62), gepast en tot de conclusie moeten komen dat z'n hoofdje door de opening past...helaas.
Alle reacties Link kopieren
Prenatal zou nog optie zijn..heb alleen naar de maat gekeken (60 cm) en op basis daarvan gedacht dat ie vast te groot zou zijn.
En de kleinste maat van Koeka, zo'n badstoffen?
Hier de kleine van de Hema vannacht aangetrokken bij zoon (3 weken). Maat 50-62. Zal vanavond eens testen of ie met zijn hoofd echt niet door de opening past, maar het leek ons gisteren van niet. Zoon sliep na de nachtvoeding nu wel sneller in (daar ging het me ook om) dus blijkbaar heeft ie het te koud met de deken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn dochtertje vanaf twee weken ook de 60 cm slaapzak van de prenatal gebruikt en dat ging prima. Heeft ze tot drie maanden in gepast. En het is geen kleintje maar ze is wel smal met een klein hoofdje. Hema ging hier inderdaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Op de site van Wibra gekeken en die hebben er inderdaad meerdere in maatje 50. Zou dat nog passen? Zoon was al 52 cm bij geboorte...

Dat ik er dan niet lang mee doe vind ik niet erg, kost niet zo gek veel.



Wat een verschil zit er dan in hoofdomtrek Captain, mag ik vragen welke variant van de Hema je hebt? Ik vond de zomerslaapzak met mouwen vrij dun, dus die heb ik niet geprobeerd. Wel een iets dikkere witte.



Koeka ga ik eens opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:bazinga schreef op donderdag 21 augustus 2014 13:23 Ik heb bij mijn dochtertje vanaf twee weken ook de 60 cm slaapzak van de prenatal gebruikt en dat ging prima. Heeft ze tot drie maanden in gepast. En het is geen kleintje maar ze is wel smal met een klein hoofdje. Hema ging hier inderdaad ook niet.Zoon hetzelfde: niet klein maar wel smal en klein hoofd. Die van Prenatal eens proberen dan!
Ik zou aanraden wel echt een kleine te kopen en niet een grotere kleiner te maken. Het gaat namelijk niet alleen om de lengte maar ook om de ruimte rond het hoofdje en de armpjes. Als er te veel ruimte is loop je het risico dat hij in de slaapzak kruipt met alle risico's van dien omdat hij onder de stof ligt met zijn hoofd. Ik had er ook een die al heel klein het hele bed door wurmde, hele kale plek op het achterhoofd ook van het schuiven. Helemaal goedgekomen hoor. Geen idee waar ik die slaapzakken toen gekocht heb dat is een jaar of 15 geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven