Kleine auto - 3zitjes achterin. Welke?

25-08-2014 15:11 21 berichten
Wij denken na over een 3e kindje. De knoop is nog niet doorgehakt maar de wens is er zeker wel.



Wij hebben een lease auto waar 3 stoeltjes achterin in passen, maar bij de komst van een 3e weet ik dat ik niet alles meer op de fiets kan (en wil) doen, dus dan wil ik graag zelf ook weer een auto.

Maar geen grote familieauto.

Alleen weet ik niet welk merk en type ik dan naar moet kijken.

Wij hebben kind 1 in stoel 2 zitten, kind 2 in stoel 1 (misschien bij komst kind 3 in stoel 2)



Welke betaalbare auto is hiervoor geschikt?
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt lastig denk ik. Als die auto dan voornamelijk bedoeld is om boodschappen mee te doen en zo, zou ik gewoon een auto kiezen die je niet te groot vindt en wel leuk/handig/betaalbaar, en één van de kinderen voorin zetten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij geen.



Waar je eventueel naar kunt kijken is een degelijke kleine auto, maar dan net een model dat iets groter is dan formaat koekblik, en dan eentje voorin. Je kunt dan in eerste instantie de maxicosi voorin zetten, en zodra nr. 3 dan écht niet meer in de maxicosi past, het omwisselen met de oudste.



De keren dat je met het hele gezin op pad gaat, pak je dan de leaseauto. Overigens zou ik het daar voor de zekerheid wel uitproberen, de drie stoeltjes naast elkaar. Dat past namelijk niet in iedere auto...
Kinderen zijn nog niet oud genoeg om voorin te zitten
O wacht. De groep 0 kan natuurlijk voorin!



Nou opgelost.



Slotje!
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 25 augustus 2014 @ 15:19:

Kinderen zijn nog niet oud genoeg om voorin te zittenNr. 3 kan het eerste jaar in de maxicosi voorin. Daarna is oudste een jaar of 5? Die kan dan met z'n nr. 2/3 stoel prima voorin. Niet zonder stoel of stoelverhoger natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Alle stoelen mogen/kunnen voorin. Voor de vooruitrijders is het wel iets minder veilig, maar voor de groep 0 geldt dat sowieso al niet.

Ben je toch weer een klein jaar verder .

(Wel de airbag uitzetten, natuurlijk.)
Alle reacties Link kopieren
Of misschien is dit een oplossing:





Driepersoons autostoel, er kan ook een speciale maxi-coxi in.

www.multimac.co.uk
Voorin kan alleen als je daar GEEN airbag hebt of deze kunt uitzetten. Anders is het echt levensgevaarlijk om kleine kinderen voorin te zetten. Alleen bij grotere kinderen kun je dat doen.

Voorin is trouwens wel minder veilig dan achterin.
Maar iedere airbag kan toch uitgezet worden?



En voor zover ik weet is een maxi cosi groep 0 voorin net zo veilig als achterin
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor mijn airbag kan niet uit!
quote:laurentien1979 schreef op 25 augustus 2014 @ 15:33:

Nee hoor mijn airbag kan niet uit!Vaak kan je het bij de garage wel uit laten zetten als je het zelf niet handmatig kan doen. Tenminste dat is mij altijd verteld
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Wardijntje, met 3 kinderen rijd ik nu een volvo v70 en 4e is onderweg. met deze oplossing hoeven we eerste jaren geen nieuwe auto! gewoon 4 op een rij

Ik had er nog nooit van gehoord, nogmaals bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben jaren een 4zits multimac gehad, de beste uitvinding sinds gesneden brood!
Alle reacties Link kopieren
Ford focus?
Alle reacties Link kopieren
Koop gewoon wel een grote auto.

Veiliger ook, heb je een beetje kreukelzone om jullie heen
Alle reacties Link kopieren
We hebben 3 kinderen en zijn ook op zoek naar een nieuwe auto. We hebben ook even overwogen om een gewone auto te kopen maar we gaan het toch niet doen. Misschien kun je wel eentje vinden waar 3 kinderstoeltjes in passen maar dan heb je geen ruimte meer over. 1 kind voor optie is maar 9 maand lang mogelijk en als de jongste voor gaat zitten dan kan je man niet mee. We gaan dus toch voor een ruime familieauto. Anders heeft een auto in ons geval eigenlijk geen toegevoegde waarde.
Bakfiets?
quote:lilalinda schreef op 25 augustus 2014 @ 16:25:

Koop gewoon wel een grote auto.

Veiliger ook, heb je een beetje kreukelzone om jullie heenDit. Ik begrijp de wens voor een kleine auto ook niet zo goed. En in een grotere auto heb je ook nog genoeg ruimte voor een kinderwagen/buggy o.i.d.
Misschien heb je hier iets aan: http://www.anwb.nl/auto/t ... rzitjes-passen-in-de-auto
Alle reacties Link kopieren
Een Honda Jazz heeft wel drie gordels achterin, maar ik heb geen verstand van zitjes dus of er in alledrie een zitje kan?



Ik vond ook nog deze van de anwb:

http://www.anwb.nl/bestan ... htdef20102012batch2.3.pdf
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven