Overig
alle pijlers
De nieuwe Zeeman-folder
dinsdag 2 september 2014 21:54
Ik was blij verrast toen ik gisteravond de nieuwe Zeeman-folder uit de stapel reclamedrukwerk viste. Gewone mensen met normale maten. Goed eens wat anders te zien dan de superstrakke modellen die ze normaal voor het ondergoed gebruiken. Wat vinden jullie ervan?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
dinsdag 2 september 2014 22:43
quote:dolly81 schreef op 02 september 2014 @ 22:27:
Ja, ik ben weer cynisch, maar ik denk niet dat Zeeman deze folder heeft uitgegeven om nou zo maatschappijkritisch te zijn... Ze richten zich op een bepaalde doelgroep met die grote onderbroeken. Sorry dat ik het zeg. En als zij hun ondergoed (vooral ook grote onderbroeken) willen promoten, zou ik die ook niet laten showen door een slank poppetje. Dat lijkt juist belachelijk terwijl het bij een 'gewone' vrouw eerder normaal lijkt. Dus gewoon een commerciële marketingstunt als je het mij vraagt. Maar goed, hoe dan ook: toch hulde aan Zeeman hoor; ik kan 't ook wel waarderen verder.Tuurlijk is het marketing, Zeeman wil ook gewoon geld verdienen. Ook niks mis mee toch.
Ja, ik ben weer cynisch, maar ik denk niet dat Zeeman deze folder heeft uitgegeven om nou zo maatschappijkritisch te zijn... Ze richten zich op een bepaalde doelgroep met die grote onderbroeken. Sorry dat ik het zeg. En als zij hun ondergoed (vooral ook grote onderbroeken) willen promoten, zou ik die ook niet laten showen door een slank poppetje. Dat lijkt juist belachelijk terwijl het bij een 'gewone' vrouw eerder normaal lijkt. Dus gewoon een commerciële marketingstunt als je het mij vraagt. Maar goed, hoe dan ook: toch hulde aan Zeeman hoor; ik kan 't ook wel waarderen verder.Tuurlijk is het marketing, Zeeman wil ook gewoon geld verdienen. Ook niks mis mee toch.
dinsdag 2 september 2014 22:53
dinsdag 2 september 2014 22:59
dinsdag 2 september 2014 23:02
quote:sweetfirefly schreef op 02 september 2014 @ 22:14:
Zeeman is heel goed bezig. Zij begrijpen tenminste dat de gemiddelde Nederlandse vrouw geen maatje 34-36 heeft en de gemiddelde man geen wasbordje. Ik werd heel blij van deze folder. Het doet me denken aan de Dove reclame op tv en aan de Didi folder. Die werken ook met een model van een jaar of 60 die er werkelijk prachtig uitziet. Ik hoop dat andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen. Ik ben er erg over te spreken. Ik kocht al veel spullen bij de Zeeman, ook ondergoed, en ben echt blij verrast. Eindelijk eens een bedrijf die normale mensen in hun folder gebruikt.+1
Zeeman is heel goed bezig. Zij begrijpen tenminste dat de gemiddelde Nederlandse vrouw geen maatje 34-36 heeft en de gemiddelde man geen wasbordje. Ik werd heel blij van deze folder. Het doet me denken aan de Dove reclame op tv en aan de Didi folder. Die werken ook met een model van een jaar of 60 die er werkelijk prachtig uitziet. Ik hoop dat andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen. Ik ben er erg over te spreken. Ik kocht al veel spullen bij de Zeeman, ook ondergoed, en ben echt blij verrast. Eindelijk eens een bedrijf die normale mensen in hun folder gebruikt.+1
Ab imo pectore
dinsdag 2 september 2014 23:08
dinsdag 2 september 2014 23:15
woensdag 3 september 2014 14:04
quote:Capibara_ schreef op 03 september 2014 @ 08:10:
Er staat vandaag een artikel in het AD waarin drie van de 'modellen' aan het woord komen. Leuk!
Ja, grappig artikel. Een van de mannen zei dat hij zijn geshowde onderbroek mocht houden.
Sommigen leken het idee van Zeeman niet helemaal te begrijpen, want 1 meisje zag dit als een start als (regulier) fotomodel, en een jonge man maakte zich nog zorgen om zijn witte benen. Dat ze gekozen waren omdat ze juist niet een fotomodel-uiterlijk hebben leek hen te ontgaan.
Er staat vandaag een artikel in het AD waarin drie van de 'modellen' aan het woord komen. Leuk!
Ja, grappig artikel. Een van de mannen zei dat hij zijn geshowde onderbroek mocht houden.
Sommigen leken het idee van Zeeman niet helemaal te begrijpen, want 1 meisje zag dit als een start als (regulier) fotomodel, en een jonge man maakte zich nog zorgen om zijn witte benen. Dat ze gekozen waren omdat ze juist niet een fotomodel-uiterlijk hebben leek hen te ontgaan.
woensdag 3 september 2014 14:05
quote:sweetfirefly schreef op 02 september 2014 @ 22:14:
Zeeman is heel goed bezig. Zij begrijpen tenminste dat de gemiddelde Nederlandse vrouw geen maatje 34-36 heeft en de gemiddelde man geen wasbordje. Ik werd heel blij van deze folder. Het doet me denken aan de Dove reclame op tv en aan de Didi folder. Die werken ook met een model van een jaar of 60 die er werkelijk prachtig uitziet. Ik hoop dat andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen. Ik ben er erg over te spreken. Ik kocht al veel spullen bij de Zeeman, ook ondergoed, en ben echt blij verrast. Eindelijk eens een bedrijf die normale mensen in hun folder gebruikt.
Alleen heeft Zeeman geen modellen gebruikt. Stond achterin het blaadje dat dit mensen waren die benaderd waren in de winkels en maar wat graag met hun lijf op de gevoelige plaat werden gelegd.
ik vind het een fantastisch initiatief.
STOER!!!
Zeeman is heel goed bezig. Zij begrijpen tenminste dat de gemiddelde Nederlandse vrouw geen maatje 34-36 heeft en de gemiddelde man geen wasbordje. Ik werd heel blij van deze folder. Het doet me denken aan de Dove reclame op tv en aan de Didi folder. Die werken ook met een model van een jaar of 60 die er werkelijk prachtig uitziet. Ik hoop dat andere bedrijven dit voorbeeld gaan volgen. Ik ben er erg over te spreken. Ik kocht al veel spullen bij de Zeeman, ook ondergoed, en ben echt blij verrast. Eindelijk eens een bedrijf die normale mensen in hun folder gebruikt.
Alleen heeft Zeeman geen modellen gebruikt. Stond achterin het blaadje dat dit mensen waren die benaderd waren in de winkels en maar wat graag met hun lijf op de gevoelige plaat werden gelegd.
ik vind het een fantastisch initiatief.
STOER!!!
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
woensdag 3 september 2014 14:11
quote:bananenmilkshake schreef op 02 september 2014 @ 23:15:
Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.Modellen zijn ook gewone mensen hoor! Ze zijn alleen leuker om naar te kijken. Ik vind dit 3x niks. Die vrouwen in oma onderbroeken omg. Mijn man ziet mij aankomen haha. Voor het zelfbeeld van dikke vrouwen is dit natuurlijk wel weer goed. Dan voelen zij zich ook weer normaal.
Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.Modellen zijn ook gewone mensen hoor! Ze zijn alleen leuker om naar te kijken. Ik vind dit 3x niks. Die vrouwen in oma onderbroeken omg. Mijn man ziet mij aankomen haha. Voor het zelfbeeld van dikke vrouwen is dit natuurlijk wel weer goed. Dan voelen zij zich ook weer normaal.
anoniem_189493 wijzigde dit bericht op 03-09-2014 14:12
Reden: Typfoutje
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
woensdag 3 september 2014 14:23
quote:bananenmilkshake schreef op 02 september 2014 @ 23:15:
Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.
Dat heb ik dus ook
Vind het niet prettig kijken en ook niet mooi
Ik vind het goed dat ze "gewone" mensen gebruiken. Het was me niet opgevallen tot ik de topic zag. Toen heb ik weer gekeken en vond ik het eigenlijk totaal niet lijken en keek de folder niet prettig door. De lijven leiden af van het ondergoed nu kijk ik teveel naar de mens i.p.v waar het om gaat.
Dat heb ik dus ook
Vind het niet prettig kijken en ook niet mooi
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 3 september 2014 14:30
Ja ik vond hem leuk! Ik heb dit al eerder gezien ook, bij een folder voor bedrijfskleding hadden ze een het personeel van een aannemersbedrijf ingehuurd. Niet helemaal vergelijkbaar met Dove helaas, want dat zijn allemaal professionele modellen, die speciaal door een marketingteam zijn gecast, om vrouwen in de juiste mood te krijgen om het te gaan kopen....maar misschien heeft Zeeman dat ook wel gedaan, dat weet ik niet.