ISIS in Nederland ? *angst* ?

24-09-2014 10:40 632 berichten
Er zijn al paar topics over islam, maar ik wilde het over de *angst* hebben voor de ISIS...Al die duizenden mensen die bij de grenzen staan wachtend om naar Turkije o.d. te gaan. Naar een tentenkamp op de vlucht voor de ISIS. Prima dat we vluchtelingen van daar naar NL halen om ze hier op te vangen, de opvangkampen in de landen rondom Syrie zijn overvol.



Maar... wat mij sinds gisteravond vooral bezig houd is dat VS raketaanvallen heeft uitgevoerd op de ISIS in Syrie. Een NL jihadist die nederlandse *broeders* oproept om de nederlandse regering aan te pakken. Nu zagen de jihadisten daar o.a. in de schilderswijk er niet erg aardig uit. Wat voor praktijken gaan we hier krijgen ? Zijn die ook net zo extreem als die halve zolen daar in Syrie ? Gaan ze hier ook ongelovigen, christenen, anders gelovigen onthoofden ?



Moeten wij net als de mensen in Syrie ook op de vlucht ? Moet ik nu de mannen met baarden argwanend gaan aankijken ? Moet ik ook op de vlucht binnen nu en paar maanden/jaren ?

Of is het stemmingmakerij van mijzelf en is mijn kleine angst voor wat er gaat gebeuren in de wereld totaal ongegrond en stel ik mij aan ?



Vind het best wel zorgwekkend! Zowel wat er in de wereld met name in Syrie gebeurd nu, maar ook de gedachten die in mijn hoofd rondspoken. Iets waar ik nooit eerder bij stil heb gestaan, t voelt alsof het nu erg dichtbij komt en dat het mij toch ietwat angstig maakt. Angstig is misschien ook niet het juiste woord, maar vind het wel zorgwekkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 01 oktober 2014 @ 17:51:

@Noesa, ik heb daar geloof ik niet op gereageerd, ik heb in ieder geval niets verwijderd.

Was het niet iemand anders die reageerde?Nee, jij was het echt. Een vrij uitgebreide reactie zelfs. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een post had verwijderd of aangepast dan was dat toch te zien?

Misschien in een ander topic?
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste zinnige post is van de 25e:

Deze
Alle reacties Link kopieren
Onder de jihadgangers bevinden zich steeds meer Europese tienermeisjes, met name uit Groot Brittannië.

De Zwitserse psycholoog Allan Guggenbühl legt uit dat deze jongeren zich aangetrokken voelen tot de ‘ultra macho’s’ die de terroristen in hun ogen zijn.

‘Jongeren in de puberteit zijn onzeker en daarom vatbaar voor zwart/wit denken en eenvoudige oplossingen.

Ze delen de wereld in goed/slecht in, en willen geloven dat er ultieme oplossing voor alle problemen bestaat’



© Focus
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
In België blijkt nu dat er een Syrië-strijder in de atoomcentrale van Doel werkte en dat er ook sterk geradicaliseerde elementen op strategische plaatsen in de luchthaven werkten, met toegang tot de tarmac en de vliegtuigen daar. Leuk om te weten .... je vraagt je af welke radicalen er nog altijd werken
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 24 september 2014 @ 22:08:

[...]





Dat boek is geschreven door een veroordeelde kinderverkrachter, waarom zou je dat serieus nemen ?



Vanwege zijn misstap (hoe verschrikkelijk ook!) neem je de mogelijk zeer juiste informatie ineens niet meer serieus?

Wat een ongekende domheid!!!
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:malika88 schreef op 25 september 2014 @ 03:25:

Het probleem is juist dat de afgelopen jaren een generatie in Nederland geboren marokkanen/moslims opgroeien met het gevoel niet welkom te zijn en niet te deugen. Dat word tenslotte constant verteld in de media en in de politiek, ondersteunt door de meerderheid van de nederlanders. Daarnaast groeien ze vaak op in een arm gezin, ouders die de taal niet spreken, niet begrepen voelen. Door dat gevoel gaan ze zich juist aansluiten bij vage bewegingen en worden ze extremistisch, daar zijn ze welkom en horen ze ergens bij.



Nederland heeft niet door dat zij na 9/11 het probleem groter hebben gemaakt.



Jij hebt niet door dat een heel groot aantal van die gasten daadwerkelijk niet deugen, dat os gewoon de harde werkelijkheid.

Versimplificeer het niet door het om te draaien!

En nee, dergelijke figuren zijn wat mij betreft absoluut niet welkom hier.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
http://www.trouw.nl/tr/nl ... e-kans-op-aanslagen.dhtml



Trouw: hoe meer we betrokken raken, hoe groter de kans op aanslagen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
En weer een man gedood



http://www.telegraaf.nl/b ... oofdt_Alan_Henning__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wordt er een topic geopend over angst voor pro-zionistische christelijke aanhangers die naar Israel gaan en mensenrechten overtreden? Die het IDF leger dienen die al talloze VN-resoluties heeft overtreden? Die palestijnse kinderen martelen en doodschieten?



Of maakt men onderscheid tussen joodse terroristen die onschuldigen afknallen en moslims die in het buitenland strijden?
quote:puliez schreef op 03 oktober 2014 @ 22:50:

Wanneer wordt er een topic geopend over angst voor pro-zionistische christelijke aanhangers die naar Israel gaan en mensenrechten overtreden? Die het IDF leger dienen die al talloze VN-resoluties heeft overtreden? Die palestijnse kinderen martelen en doodschieten?



Of maakt men onderscheid tussen joodse terroristen die onschuldigen afknallen en moslims die in het buitenland strijden?





Pro-zionistisch - joodse terroristen?

Zo zo



Wanneer gaan we het eens hebben over de Sahrawi, een volk dat gevangen wordt gehouden achter een kilometers lange streng bewaakte muur compleet met landmijnen (verboden!!!!! want mensenrechtenschennis!!!!!), schijnwerpers en bewakers die tot op de tanden gewapend zijn?



Over Hamas en Israel hebben we het allàng gehad
Alle reacties Link kopieren
Aboutaleb maakt een paar goeie punten bij Pauw.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:pientjexxx schreef op 29 september 2014 @ 21:23:

[...]





Ik ben geen moslima, maar als ik heel eerlijk ben, lig ik liever alleen met vrouwen op een ziekenhuiskamer. Ik zie ook niet zo het nut in van gemengde zalen als je maar 2 soorten hebt.Ik vind het ook zéér ongepast als mannen en vrouwen op een kamer liggen. Het hoort gewoon niet. Dat is voorheen ook nooit geweest, is pas iets van de laatste jaren, terwijl er vroeger misschien meer zieken werden opgenomen, want toen werd bijvoorbeeld iemand met een meniscus nog tien dagen opgenomen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Jihadisten op trainingskamp in de Ardennen
Alle reacties Link kopieren
quote:puliez schreef op 03 oktober 2014 @ 22:50:

Wanneer wordt er een topic geopend over angst voor pro-zionistische christelijke aanhangers die naar Israel gaan en mensenrechten overtreden? Die het IDF leger dienen die al talloze VN-resoluties heeft overtreden? Die palestijnse kinderen martelen en doodschieten?



Of maakt men onderscheid tussen joodse terroristen die onschuldigen afknallen en moslims die in het buitenland strijden?



Ach, hoe tendentieus. Welke angst? Voor zover ik weet dreigen de zionisten niet om een jihad tegen de wereld te voeren, voert het IDF geen onthoofdingen uit met 'Messages for the West' en gaat het hen gewoon om de veiligheid van Israël. En voor je enkel miept over de Palestijnse kinderen, denk ook eens even aan de Israëlische kinderen die in constante angst moeten leven:



http://www.cbsnews.com/pi ... graffiti-bomb-shelters/4/





Als de Palestijnen nu eens zouden stoppen met hun terroristische activiteiten, dan zouden ze al een heel pak verder staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:puliez schreef op 03 oktober 2014 @ 22:50:



Of maakt men onderscheid tussen joodse terroristen die onschuldigen afknallen en moslims die in het buitenland strijden?

Jij duidelijk wel, gezien je woordkeuze:



Joodse terroristen die zomaar onschuldigen afknallen...



Tegenover moslims die nobel strijden.



En dan heb je het dus over IS hè.



Laat me raden: je haat Joden en hebt een warm hart voor IS?



En verder wat Seringetje en Kaeusje zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, vrij normaal dat IDF strijdt tegen Hamas niet?



Het Handvest van Hamas stelt:



Artikel 7: “De dag des Oordeels komt niet totdat moslims alle Joden ter dood hebben gebracht.”



Artikel 11: “Palestina is islamitisch Wakf-land, bedoeld voor moslims tot de Dag des Oordeels. Dit geldt voor Palestina en alle andere landen die de moslims met geweld veroverden, want hierdoor zijn deze landen geheiligd voor moslimgeneraties tot het einde der dagen.” (Dit geldt dus ook voor Griekenland, Slovenië en Spanje, net als bij ISIS.)



Artikel 13: “Jihad is de enige oplossing.”
Alle reacties Link kopieren
quote:puliez schreef op 03 oktober 2014 @ 22:50:

Wanneer wordt er een topic geopend over angst voor pro-zionistische christelijke aanhangers die naar Israel gaan en mensenrechten overtreden? Die het IDF leger dienen die al talloze VN-resoluties heeft overtreden? Die palestijnse kinderen martelen en doodschieten?



Of maakt men onderscheid tussen joodse terroristen die onschuldigen afknallen en moslims die in het buitenland strijden?



Wat precies weerhoudt jou om zo'n topic te openen ?

Kennelijk vind je het een belangwekkend onderwerp.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 04 oktober 2014 @ 11:09:

[...]





Wat precies weerhoudt jou om zo'n topic te openen ?

Kennelijk vind je het een belangwekkend onderwerp.Als je een topic hierover opent, moet je met goede argumenten komen. Dat zit er niet in bij Puliez want die wordt enkel gedreven door joden-, vrouwen-, homo- en alle niet-moslims haat. Heel gewoon eigenlijk voor Puliez en consorten.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste onthoofdingfilmpje van ISIS trok heel veel aandacht. Recent is de vierde (of vijfde ?) geplaatst en die doet al heel wat inder stof opwaaien. Alles went, zelfs onthoofdings gruwelen.

Dus ISIS zal wel weer iets nieuws verzinnen om ons angst aan te jagen. De onthoofding van een vrouw of een kind, of zo iets.

Als het maar schokkend en gruwelijk is. Anders halen ze de voorpagina's niet.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
IS wil nu infiltreren in net westen met behulp van zogenaamde vluchtelingen uit Syrië, het paard van Troje.
verba volant, scripta manent.
quote:malu3 schreef op 04 oktober 2014 @ 11:22:

[...]





Als je een topic hierover opent, moet je met goede argumenten komen. Dat zit er niet in bij Puliez want die wordt enkel gedreven door joden-, vrouwen-, homo- en alle niet-moslims haat. Heel gewoon eigenlijk voor Puliez en consorten.En dit valt dan in de categorie " gematigd"? Ik geloof er geen barst van. Christenen en joden worden ook altijd op 1 hoop gegooid, maar doe het niet met moslims, wat dan is het niet waar, en we snappen er niets van etc. Hoe verzinnen ze het.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 06 oktober 2014 @ 10:50:

H Alles went, zelfs onthoofdings gruwelen.

Dus ISIS zal wel weer iets nieuws verzinnen om ons angst aan te jagen. De onthoofding van een vrouw of een kind, of zo iets.

Als het maar schokkend en gruwelijk is. Anders halen ze de voorpagina's niet.Zullen ze volgens mij niet doen. Het vermoorden van vrouwen en kinderen werd voor zover ik weet niet gedaan door Mohammed, Hij vermoordde en onthoofdde de mannen, de vrouwen en kinderen werden slaven. Ik vermoed dat ze zich wel aan de (salafistische) sharia gaan houden.
Kinderen worden al onthoofd door IS. Helaas...
Ik ben steeds minder gaan geloven in de religie serieusheid van IS. Ze gebruiken het wel als excuus met de Koran onder de arm, maar geloof niet meer perse dat ze Allah volgen.



Als je ook ziet hoe ze rekruteren, met olie geld, ontvoerde vrouwen als seksslaaf, huis met zwembad... Een leuk extra level voor de criminele bijstandtrekkers. Enige wat je hoeft te doen is af en toe 'strijden'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven