Geld & Recht alle pijlers

Betalen of niet?

10-10-2014 22:28 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry sorry, dit wordt al mijn 3e vraag over hetzelfde onderwerp, maar ik zit inmiddels behoorlijk in de rats. Even kort samengevat:

De WB wil, dat ik na de eindinspectie van mijn oude woning, een rekening van 200 euro betaal voor het snoeien van de heg. En ja, deze was te hoog bij de eindinspectie, veel te hoog. Maar ze zagen het door de vingers. En ze kwamen hier dus pas mee NA de eindinspectie, tijdens deze inspectie was er geen sprake van opnieuw snoeien en was alles in orde. Maar goed, ik ben eigenlijk niet van plan te gaan betalen, maar nu sturen ze me rekeningen en aanmaningen en wordt er gedreigd met een deurwaarder.

Inmiddels weet ik dat het niet zo belangrijk is wie hier gelijk heeft, maar dat ik niet zo sterk sta in dit hele verhaal. Als ze het erop aan laten komen, en daar ben ik bang voor, heb ik veel meer kosten dan die 200 euro van de heg. Bij de rechtswinkel is mij dan ook verteld dat ik maar moet betalen. Alleen ik vind dat maar moeilijk te accepteren! Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Betalen of het erop aan laten komen en dan te maken krijgen met deurwaarderskosten en misschien wel een dagvaarding. Ik woon in duitsland dus ik maak dan ook kosten voor de reis naar Nederland. Ik ben dan veel meer kwijt! Maar die rekening is waarschijnlijk onterecht. Dan is het toch behoorlijk oneerlijk dat ik die moet gaan betalen?

Nogmaals excuses voor het zoveelste topic hierover, maar inmiddels gaat het er niet meer om wie er gelijk heeft maar hoe ik de kosten zoveel mogelijk binnen de perken kan houden.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij de rechtswinkel zeiden ze dan in eerste instantie ook, maar daar kwamen ze van terug aangezien ik hier heel makkelijk te vinden ben. Ik hou er in ieder geval rekening mee dat ze wel gaan doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er al te veel gebeurd om het een reële optie te laten zijn, maar kun je niet nog 1 x een redelijke brief sturen waarin je aangeeft wat er is gebeurd, en aanbieden de helft te betalen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw uurtarief eigenlijk, ik denk dat je mak zat over de tweehonderd zit al in principes.

Had nou niet gezegd dat je wist dat de heg te hoog was. Maar dat heb je wel.

Balen, betalen en juridisch loket de tijd laten besteden aan andere heel belangrijke zaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het toegeven dat de heg te hoog is je genakt heeft.
Alle reacties Link kopieren
Als je er de tijd voor hebt, is mijn advies:



- stuur de WBV een e-mail waarin je meldt,

dat mondeling gezegd is, dat de hoogte van de heg geen probleem was,

en dat het eindrapport geen aanmerking op de hoogte van de heg maakte, en dat u daarom niets verschuldigd bent.



En dat u bereid bent, uw standpunt duidelijk te maken aan het incasso-bureau en de deurwaarder.



Ik denk niet dat ze dan voor ¤ 200,-- een deurwaarder gaan inschakelen, ze lopen dan het risico zelf voor alle kosten op te draaien.



Mocht er wel een deurwaarder komen, en je geeft hem een kopie van het eindrapport, dan zal hij eerst de WBV om uitleg vragen, en dan moeten ze de hele discussie via hem/haar voeren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 11 oktober 2014 @ 11:17:



Ik denk niet dat ze dan voor ¤ 200,-- een deurwaarder incassobureau gaan inschakelen, ze lopen dan het risico zelf voor alle kosten op te draaien.

.



Deurwaarder is al een stapje te verder maar incassobureaus werken op no cure no pay basis over het algemeen.

Dan wordt die ¤200 zo ¤250 of meer en dat zijn geen aardige mensen.

Het bedrijf waar ik voor werkt schakelt bij wanbetaling va zo'n ¤50 altijd incassobureaus in hoor.

Dan is ¤200 een prima bedrag.
Er is niets oneerlijks aan die rekening. Je hebt willens en wetens de heg gesnoeid maar niet voldoende. Je wist het, en nam daarmee dus ook bewust het risico van een rekening! Gewoon betalen en het zien als duur leergeld.
Alle reacties Link kopieren
Die deurwaarder komt niet naar duitsland lijkt me. Dus dan wordt het direct een dagvaarding denk ik.
quote:hettieverzettie schreef op 11 oktober 2014 @ 12:23:

Die deurwaarder komt niet naar duitsland lijkt me. Dus dan wordt het direct een dagvaarding denk ik.



Ook dat en voordat het op een deurwaarder aankomt kun je wel enorm gestalkt worden door een incasso bureau.

En die hebben ook auto's.



Ik begrijp echt niet waarom je dit zo op de spits laat drijven. Er kunnen heel veel extra kosten bijkomen op deze manier en áls je weer in NL komt (je weet nooit wat de toekomst brengt) weten ze je te vinden op het moment dat je inschrijft bij GBA.



Het is "maar" ¤200 en je hebt er nu al voor ¤2000 stress van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 11 oktober 2014 @ 12:27:

[...]





Ook dat en voordat het op een deurwaarder aankomt kun je wel enorm gestalkt worden door een incasso bureau.

En die hebben ook auto's.



Ik begrijp echt niet waarom je dit zo op de spits laat drijven. Er kunnen heel veel extra kosten bijkomen op deze manier en áls je weer in NL komt (je weet nooit wat de toekomst brengt) weten ze je te vinden op het moment dat je inschrijft bij GBA.



Het is "maar" ¤200 en je hebt er nu al voor ¤2000 stress van.Ik vind 200 euro anders behoorlijk veel geld en betaal daarom pas als het echt niet anders kan. Dat noem ik niet " het op de spits drijven" .Het loont in ieder geval de moeite om me goed te laten informeren. Ik vraag het in ieder geval nog na bij het juridisch loket.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels van mijn oude buurvrouw vernomen dat ze de hele tuin hebben aangepakt. Alle bomen zijn verwijderd, alles is gesnoeid en ze hebben dus meteen de heg ook gedaan. De hele tuin is opgeknapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ontdekt dat de wb is aangesloten bij een geschillencommissie dus ik kan daar terecht met mijn probleem. Gelukkig maar, want betalen zie ik op dit moment nog niet zitten, maar een rechtzaak eveneens niet. Hopelijk is het probleem snel opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 10 oktober 2014 @ 22:45:

Persoonlijk vind ik ¤200 niet zo'n wereldschokkend bedrag dat ik daar veel stress of gedoe voor over zou hebben,

Inderdaad gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen!

Ik zou maar een keer slikken, de rekening betalen en er een dikke vette streep onder zetten.



Niet??



Ik vind 200 euro een rib uit mijn lijf en een maand geen eten. Dus peanuts is het zeker niet. Ik zou dan ook niet "om maar niet moeilijk te doen" een rekening betalen waarvan ik vermoed dat ik in mijn recht sta. Dan moet de kans wel heel aannemelijk zijn dat ik later alsnog in grotere problemen kom (lees als in minstens 2 a 3 maanden geen boodschappen meer kunnen betalen).
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er ook over dat veel mensen zo makkelijk doen over die 200 euro. Ik vind het ook behoorlijk veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook veel geld, maar als je niet betaalt is de kans dat het meer wordt groot. En dat zou het mij niet waard zijn.
Ik geef blijkbaar geen kont om geld.

ik geef wel heel erg veel om mijn innerlijke rust.



Die grens zal voor iedereen anders liggen.
Alle reacties Link kopieren
Net 2nd opinion gelezen: volgens deze jurist sta ik wel in mijn recht. Inderdaad is getekend getekend volgens hem. En ik moet me niet bang laten maken door de dreigementen: dat doen alle wb's zegt hij. Een deurwaarder kan in dit geval niets doen.
quote:Bieb2.0 schreef op 12 oktober 2014 @ 03:04:

Ik geef blijkbaar geen kont om geld.

ik geef wel heel erg veel om mijn innerlijke rust.



Die grens zal voor iedereen anders liggen.



Ik koop ook wel vaker stress af.



Zelfs enorm gezakt in mijn vraagprijs van koopwoning gewoon om van de stress af te zijn. Ik ben in de omstandigheden dat ik het nog maanden te koop kon laten staan zonder echte gevolgen. Toch akkoord gegaan met lager bod gewoon om ervan af te zijn.



TO, als het je zo hoog zit moet je gewoon een beslissing maken misschien dat je daar rust in vind, in welke beslissing dan ook. Of de woningbouw wel of niet je hele tuin heeft gedaan doet er natuurlijk niet toe.
quote:hettieverzettie schreef op 12 oktober 2014 @ 12:04:

Net 2nd opinion gelezen: volgens deze jurist sta ik wel in mijn recht. Inderdaad is getekend getekend volgens hem. En ik moet me niet bang laten maken door de dreigementen: dat doen alle wb's zegt hij. Een deurwaarder kan in dit geval niets doen.Ok dan maak je de beslissing om niet te betalen en afwachten of ze het naar de rechter laten gaan. Ik hoop dat dat je gewoon wat rust geeft hierover, ik vind het ongezond zoveel als je ermee bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Her houdt me inderdaad bezig want 200 euro is veel geld, maar los daarvan kan ik niet goed tegen onrecht en dus vecht ik inderdaad terug. Nogmaals, ik betaal pas als ik zeker weet dat de rekening terecht blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
betalen en daarna bezwaar maken en je geld terug vragen.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Het is géén onrecht. De heg was te hoog, jij wist ervan, en dat is gezegd.

Weet de 2nd opinie meneer daar wel van?



Je hebt gegokt en verloren. En bent gestresst.
quote:Madderijn schreef op 12 oktober 2014 @ 19:53:

Het is géén onrecht. De heg was te hoog, jij wist ervan, en dat is gezegd.

Weet de 2nd opinie meneer daar wel van?



Je hebt gegokt en verloren. En bent gestresst.Hier ken ik het helemaal mee eens. Onrecht zou het zijn geweest als je de heg wel naar de norm had afgeleverd, was getekend en je alsnog een rekening kreeg. Dan zou ik ook steigeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 12 oktober 2014 @ 19:53:

Het is géén onrecht. De heg was te hoog, jij wist ervan, en dat is gezegd.

Weet de 2nd opinie meneer daar wel van?



Je hebt gegokt en verloren. En bent gestresst.Ik heb het hele verhaal verteld ja, dus ook dat ik wist dat de haag nog te hoog was. Blijkbaar zijn die handtekeningen toch erg belangrijk en doet het er niet zoveel toe wat er daarvoor en daarna allemaal gezegd is.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het nog stééds geen onrecht of recht. Maar gelijk krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven