Wat doet de vader van jouw kind?

14-10-2014 10:11 155 berichten
Ik was net in het ziekenhuis. Daar hoorde ik een vrouw aan iemand vertellen dat ze een zoontje had van ruim 1 jaar. Ze vertelde dat haar man haar die ochtend had gebeld om te vragen 'hoe het ook weer zat met die luiers'. Hij wist niet wat de voor- en achterkant was of wat hij moest doen. Bleek hij zijn zoon eigenlijk nooit te verschonen.



Ik wist niet wat ik hoorde. Is het nog steeds normaal in sommige gezinnen dat de vrouw er is voor de verzorging van het kind en dat de man er is om af en toe met het kind te spelen?

Ik vond het vrij opvallend, daarom vraag ik me nu af: hoe zit dat bij jullie?
quote:Star schreef op 14 oktober 2014 @ 12:09:

[...]





Joh laat gaan, het is weer tijd voor het wekelijkse uurtje andere mensen afzeiken om jezelf beter te voelen. Moet kunnen.Ik heb hier nog niemand iets zien afzeiken
Mijn man doet overigens alles. Zelfs kots opruimen als ik ernaast sta te kokhalzen.



Overigens, ik weet niet of mijn man onder de belangrijke mannen valt die dit allemaal niet hoeven te doen omdat ze gewoon heul veul geld binnen brengen, maar de mijne werkt ongeveer 47 uur per week en heeft een middag vrij. Het salaris is dan weer een andere kwestie



Ik werk gemiddeld 28 uur per week.
quote:toffifee schreef op 14 oktober 2014 @ 12:18:

Mijn man doet overigens alles. Zelf kots opruimen als ik ernaast sta te kokhalzen.Loop dan gewoon eerst even naar de wc als je overgeeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 14 oktober 2014 @ 10:30:

Behalve bv geven doet mijn man hetzelfde als ik doe voor onze kinderen, we werken beide dan ook maar 4 dagen. Bovendien zou het zijn eer te na zijn om voor zoiets simpels raad te vragen.Dit!
[quote]DrFeel schreef op 14 oktober 2014 @ 12:21:

[...]



Loop dan gewoon eerst even naar de wc als je overgeeft X-D[/quote

Ik zie dat ik de S ben vergeten, pas 'm ff aan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonbroer krijgt een kind, mededeling van mijn schoonvader. Ja de eerste jaren is dat kind toch van de moeder! WATTTT. werd ik me ff een potje boos. Mijn vriend moet er ook gewoon voor zorgen en ik moet hem daar ook in kunnen vertrouwen dat hij dat kan, echt de grootste onzin die ooit gehoord heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu dat door het verlof dat ik heel makkelijk alles even doe. Als mijn vriend s avonds thuiskomt dan is kind een beetje dreinerig maar wil ook de hele avond borst-op borst-af. Tussendoor doet hij wel dingetjes met haar, maar heel snel is het ook weer: Tsja, sorry, ik denk toch dat ze wil drinken. En dat is dan ook zo. Omdat ik nu de hele dag met kind rondzeul, vind ik het nu niet zo spannend meer om haar te badderen bv, terwijl vriend dat nog heel spannend vind.



Omdat ik de hele dag thuis zit, kook ik ook opeens elke avond en stofzuig eens en doe de was en de afwas, want heb toch niet heel veel te doen.



En zo merk ik dat wij nu opeens in een heel traditioneel rolpatroon zitten. Hoe dat werkt als ik weer ga werken weet ik niet, maar qua kind heb ik dan wel een enorme voorsprong, want gewoon heel veel geoefend.
quote:DrFeel schreef op 14 oktober 2014 @ 12:18:

[...]



Ik heb hier nog niemand iets zien afzeikenIs ook een verkeerde woordkeuze. Oordelen wellicht beter. Wat Suze zei dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd en nu nog steeds meer gezorgd dan mijn man, maar ik vind het ook leuk om te doen. Als ik er niet ben dan redden ze zich prima hoor. Mijn man is er wel veel handiger in dan ik.



Mijn kraamhulp zat zelfs tegen mij te zeuren dat ik een voorbeeld moest nemen aan mijn man met aankleden van de baby. Man was zo huphup klaar, ik zat maar te klieren met die kleine handjes en onhandig te doen, en kind maar brullen omdat hij het koud kreeg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 14 oktober 2014 @ 12:07:

Zelf geen kinderen maar merk in mijn omgeving dat veel vaders vinden dat ze 'oppassen' wanneer ze voor hun eigen kind zorgen.



Mijn moeder moest noodgedwongen na haar zwangerschapsverlof weer gaan werken en mijn vader was huisman en heeft dus heel intensief voor mij gezorgd toen ik nog een kleine baby was. Honderden luiers heeft hij verschoond, badjes gedaan, flesjes gegeven en alleen met mij met de kinderwagen naar het consultatiebureau gewandeld. Natuurlijk heb ik geen herinneringen aan die tijd maar ik ben ervan overtuigd dat mijn vader uitstekend voor me gezorgd heeft en hij vertelt dat hij intens genoten heeft van die tijd met mij, hij kan nu nog steeds alle routes uit zijn hoofd uitstippelen die hij door de wijk heeft gewandeld met mij in de wagen. Dat deed hij namelijk graag, mij in de kinderwagen mee uit wandelen nemen



Ook toen de rollen daarna omgedraaid werden bleef hij gewoon zijn zorgtaken voor mij waarnemen.



Een vriend van me is tien jaar geleden vader geworden en hij vond zichzelf een hele man omdat hij meeging naar het consultatiebureau. Naar zijn eigen zeggen ving hij hoge ogen, dat er zomaar een man meeging. Op mij maakte dat geen enkele indruk, mijn vader ging midden jaren'80 alleen met mij, dat waren pas andere tijden!



Mooi verhaal Mijn vader is vroeger ook een tijd thuis geweest, terwijl mijn moeder werkte. De huisvrouwen in de omgeving vonden dat voor een aantal praktische/technische zaken dan weer reuze handig, wat ik ook zo bij zou kijken, als dat heden ten dage nog gebeurde. Toen was men nog heilig overtuigd van mannen en vrouwentaken (mijn vader had gevaren en raad eens? Op een schip kunnen mannen ineens de meeste vrouwentaken best uitvoeren voor hem was dat dan ook niet zo'n probleem) maar tegenwoordig weet een vrouw toch ook met een schroevendraaier om te gaan, mag ik hopen.



En die vriend.. hij ging méé? wow.. mijn man moest wel geheel alleen.. de ziel..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De vader van mijn kind is net zoals ik:



lief

verantwoordelijk

zorgzaam

beschermend

vertrouwd

een liefhebbende ouder



en verder doen we allebei wat we kunnen. De ene keer ik wat meer zorgtaken en de andere keer hij. We hebben geen vastomlijnde afspraken. We vormen een drie eenheid en zorgen met elkaar voor elkaar.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:occio schreef op 14 oktober 2014 @ 12:34:

Mijn schoonbroer krijgt een kind, mededeling van mijn schoonvader. Ja de eerste jaren is dat kind toch van de moeder! WATTTT. werd ik me ff een potje boos. Mijn vriend moet er ook gewoon voor zorgen en ik moet hem daar ook in kunnen vertrouwen dat hij dat kan, echt de grootste onzin die ooit gehoord heb.





Dat zei iemand ook tegen ons en toen ik zwanger was vond ik dat ook heel erg belachelijk, maar nu kind zo ongeveer van mijn borst afhankelijk is voor haar eten en ik de godganse dag met haar thuis en uit ben, want ik werk nog niet, snap ik opeens wel waar zo'n uitspraak vandaan komt.



Toen we allebei de eerste week thuis waren en mijn melk afgekolfd moest en hij flesjes gaf, toen had ik wel het idee dat we samen alles deden, maar zodra beide zaken niet meer van toepassing waren draaiden zaken ook heel snel om. Ik heb nu echt wel het idee dat mijn vriend een beetje buiten spel is gezet terwijl hij echt wel heel veel wil.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 oktober 2014 @ 12:37:

[...]





Dat zei iemand ook tegen ons en toen ik zwanger was vond ik dat ook heel erg belachelijk, maar nu kind zo ongeveer van mijn borst afhankelijk is voor haar eten en ik de godganse dag met haar thuis en uit ben, want ik werk nog niet, snap ik opeens wel waar zo'n uitspraak vandaan komt.



Toen we allebei de eerste week thuis waren en mijn melk afgekolfd moest en hij flesjes gaf, toen had ik wel het idee dat we samen alles deden, maar zodra beide zaken niet meer van toepassing waren draaiden zaken ook heel snel om. Ik heb nu echt wel het idee dat mijn vriend een beetje buiten spel is gezet terwijl hij echt wel heel veel wil.Zoals ik het lees is jouw kind nog heel piep. Als jij straks weer aan het werk bent veranderd er echt wel e.e.a.
De vader van ONS kind doet alles wat ik ook doe. Dus van de luiers, tot het eten voor hem koken en geven, tot het in de nacht weer in slaap sussen.



Zijn specialiteit: torens bouwen, die met een bloedgang weer worden omgekiept voor de kleine Dorian. Ook een specialiteit: vliegtuigje spelen. Hilariteit alom. En hij mag aan papa's haar zitten, want reuze interessant is.



Bij mama kan hij kusjes en knuffels krijgen en gaan we samen kroelen op het grote bed.
Mijn man is gewoon een arbeider, met lange dagen van vaak 11 uur en veel reistijd en hij was niet de eerste die parttime ging werken vanwege een kind. Zo bijzonder is dat in zo'n bedrijf ook weer niet.

Ik vond het toch echt wel vreemd om te zien dat mijn schoonzus bijv. stopte met koken om een luier te verschonen, terwijl zwager op de bank bleef zitten.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 oktober 2014 @ 12:37:

[...]



Dat zei iemand ook tegen ons en toen ik zwanger was vond ik dat ook heel erg belachelijk, maar nu kind zo ongeveer van mijn borst afhankelijk is voor haar eten en ik de godganse dag met haar thuis en uit ben, want ik werk nog niet, snap ik opeens wel waar zo'n uitspraak vandaan komt.



Toen we allebei de eerste week thuis waren en mijn melk afgekolfd moest en hij flesjes gaf, toen had ik wel het idee dat we samen alles deden, maar zodra beide zaken niet meer van toepassing waren draaiden zaken ook heel snel om. Ik heb nu echt wel het idee dat mijn vriend een beetje buiten spel is gezet terwijl hij echt wel heel veel wil.

Valt best mee. Luiers kan je man doen, met hem 'spelen', samen onder de douche, baby bij mama brengen voor drinken. En met 6 maanden fruithapjes geven en dergelijke.



Maar mijn man zal het pas echt gaan waarderen wanneer Dorian ongeveer 2,5 jaar is, als hij een beetje terug kan kletsen en niet meer zo kwetsbaar is. Tot die tijd is het voor hem, opa en oom een beetje uitzitten tot ze met hem kunnen ravotten en hij mee kan overal naartoe
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 oktober 2014 @ 11:37:

[...]





Vrouwen die de hele dag thuis zijn, hebben vaak ook hun handen vol. Kinderen passen niet op zichzelf, de was, boodschappen, etc. doen zichzelf ook niet. Ik zit eigenlijk weinig op mijn reet op vrije dagen, ik durf zelfs te zeggen dat ik meer tijd heb om te woggen tijdens mijn werk dan in het weekend op een vrije dag met Mason en Stan thuis.



Nou heb ik nog maar een hele kleine baby en er nog maar 1, bovendien is ze heel erg makkelijk, maar ik heb in mijn verlof dus uren de tijd om boodschappen te doen, duizenden wassen te draaien en ook nog af en toe te stofzuigen. Ik zit uren een beetje op de bank te te hangen met een spelende, drinkende of in slaapvallende baby, iets dat mij zo ongeveer geen energie kost. Ik loop een beetje rondjes door de stad, ga eens op het terras zitten en loop dan weer rustig terug naar huis alwaar ik een fantastische avondmaaltijd in elkaar zet, want buitenlucht doet mijn kind erg goed slapen.



Nu zal dat allemaal vast veranderen zodra madam zich in de ruimte gaat bewegen en nee zeggen enzo. Of als er een broertje of zusje bijkomt waar je ruzie mee kan maken, maar met 1 zo'n makkelijke baby vind ik verlof hebben echt vakantie houden en vind het ook wel een beetje zielig voor mijn vriend die wel de hele dag moet werken en heel veel mist van zijn kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven, 1 uur geleden

Jij kent duidelijk het slapende-mannen-op de-bank-tafereel niet



Bovendien ligt Henkie junior om half 7/7 uur echt al op bed als papa thuis komt met een rammelende maag.



Maar er zijn vast vrouwen zoals jij ze beschrijft hoor.



Oh, jawel hoor. Maar sinds Mason er is, kan dit dus niet meer. Zijn leven is ook veranderd, klaar. Als ie persé vroeg wil slapen, prima. Maar niet op de bank, dan brengt ie eerst Mason maar naar bed en dan kijkt ie maar wat ie doet. Maar ons gezinsleven draait niet om één persoon, maar om drie.



En mocht ie op de bank in slaap vallen, dan tekent Mason hem onder met watervaste stift of springt boven op hem, etc. Alsof je met Mason in huis op de bank kan slapen, moewhahahaha. Nee, dus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hier doet man ook alles gewoon. Behalve er 's nachts uit gaan, dat doe ik. Maar dat komt omdat ik er altijd al uit ben voor hij de kans krijgt



Ik ken wel iemand die nachtdiensten draait. Hun kind gaat dan naar een oppas 's nachts. Die man heeft ook op een pop moeten oefenen met luiers verschonen en hij krijgt paniekaanvallen als het kind gaat huilen. Die man blijft ook niet alleen met z'n eigen kind. Dat vind ik wel echt eh....schokkend eigenlijk. Maar goed, die zijn ook meteen vanaf het begin van de relatie begonnen voor een kind en ik heb zo het vermoeden dat ze moeder niet echt wist wat voor vlees ze in de kuip had wat dit betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 14 oktober 2014 @ 12:47:

[...]



Valt best mee. Luiers kan je man doen, met hem 'spelen', samen onder de douche, baby bij mama brengen voor drinken. En met 6 maanden fruithapjes geven en dergelijke.



Maar mijn man zal het pas echt gaan waarderen wanneer Dorian ongeveer 2,5 jaar is, als hij een beetje terug kan kletsen en niet meer zo kwetsbaar is. Tot die tijd is het voor hem, opa en oom een beetje uitzitten tot ze met hem kunnen ravotten en hij mee kan overal naartoe





Al die dingen doet hij ook wel, maar als kind s avonds zo ongeveer elk kwartier wat wil drinken, dan blijf je overhevelen. Haha, het jammere is dat mijn kind net gaat clusteren als vriend thuiskomt en dat volhoudt tot een uur of half 1. En wij tussendoor maar kind een beetje heen en weer geven aan elkaar;)



Nou ja, was het in het begin echt helemaal 50/50 verdeeld, dat is het door de voeding en mijn verlof nu gewoon echt niet, hoeveel andere taken mijn vriend ook wel doet.
Komt vanzelf goed mw 75! Man zat ook wel eens met hem op de bank, voeten op de bank zodat zijn benen gehoekt waren (knieen omhoog) en de kleine tegen zijn bovenbenen aan rustend. Zo voerden zij hele gesprekken, lachjes en aanrakingen met elkaar. Het is een faaaaaaaasssssseeeeeeeeeee
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 oktober 2014 @ 11:28:

Koken laat ik niet aan Stan over, gatver. Nee, daar heeft ie net zoveel kaas van gegeten als zijn moeder. Mijn broers koken, net zoals ik, gewoon echt lekker en altijd van verse producten. Wij hebben thuis echt goed leren koken, dus wij worden in onze gezinnen altijd naar de keuken gedirigeerd. Mijn broers zijn dus lekker modern en geëmancipeerd bezig, ik daarentegen ben een rolbevestigende, ouderwetse doos. Typisch, terwijl we allemaal goed zijn in dezelfde taak. Is Stan een broer van Sandtman? Toen ik vorige week mijn jaarlijkse weekendje bij zus aankondigde, riepen de kinderen direct: 'Pap hoeft toch niet te koken hè?'
Alle reacties Link kopieren
Als ik dingen hier lees dan valt het bij ons echt wel mee, ik stop echt niet met koken om een luier te verschonen, en we wisselen met koken als madam wil eten, dan gaat mijn vriend gewoon verder in de keuken en toch voelt het allemaal opeens best ouderwets.
De aanstaande vader van onze 1e heeft alvast zijn ehbo bij kinderen gehaald . Hij was daarbij de enige man op 15 vrouwen. Dat verbaasde me wel, zeker met het oog op het ravotten etc...



We gaan beide een dag minder werken. De rest moet de praktijk maar uitwijzen denk ik .
Hij deed de eerste dagen meer dan ik (lag aan bed gekluisterd na een keizersnede).

Ik geef de borstvoeding, dat kan mijn man namelijk fysiek niet.

Verder doet hij alles wat ik ook doe, al zijn z'n keuzes voor bijvoorbeeld kleding niet de mijne en doet hij sommige dingen anders dan ik. Daar bemoei ik me dan maar niet mee.



Verder kook ik en strijk en was ik, gewoon omdat ik er beter en handiger in ben dan hij, en koken ook gewoon echt leuk vind. (Hij kan het wel hoor als het moet)

Mijn man stoft en stofzuigt, ik doe het volgens hem niet goed genoeg

De rest van de taken doen we zoals het uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven