Je leven dat word afenomen

25-10-2014 11:14 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik moet dit even van mij afschrijven en hopelijk hebben jullie wat tips dat ik uit deze situatie kom.



Ik ben een lesbische vrouw van 26 jaar en heb een nogal bewogen leven achter de rug. Zolang ik me al kan herinneren weet ik al dat ik lesbisch ben. Op mijn 16e ben ik uit de kast gekomen en dat werd destijds geaccepteerd. Ik heb toen ook een aantal relaties gehad.



Toen ik 23 was ben ik uit huis gezet, door problemen. Een “vriend” nam mij toen in huis. Van te voren heb ik duidelijk bij hem aangegeven dat ik lesbisch ben. Ik kreeg destijds meer contact met mijn pa ivm ik bepaalde dingen alleen niet geregeld kreeg (stond nergens ingeschreven etc.)



Via facebok kreeg ik toen een waarschuwing van een kennis dat ik moest uitkijken dat ik geen “bekend merk”werd. Ik woonde toen nog bij die “vriend”. Ik merkte dat mensen afstand van mij gingen nemen uit het niets en als ik ernaar vroeg wat de reden ervan was , werd gezegd: je moet landen. Al deze veranderingen merkte ik na deze waarschuwing. In 2 weken had ik geen mensen meer om mij heen in plaats van eerst toen ik genoeg sociale contacten had. Ik merkte dat mijn problemen aan de grote klok werden gehangen en dat mensen deze opeens ook van mij wisten.

Mensen om mij heen begonnen met steken te geven over de problemen die ik had en ze zeiden letterlijk dat ze mij niet geloofden in mijn geaardheid en dat ik maar “opnieuw geboren moest worden”. Op mijn werk speelde dit af en ook mijn sociale contacten hadden nog steeds al het contact verbroken. Ik heb de politie telefonisch benaderd waar die jongen bij was en hij zei toen (zonder dat ik hem ooit verdacht dit in gang te hebben gezet): als je mij aangeeft kan ik je ook gaan aangeven wegens een valse beschuldiging.



Ik ben toen verhuist en ging werken in een andere stad en ook hier gebeurde weer hetzelfde. Mensen die uit het niets zeiden dat ik maar wat anders moest uitproberen – mij niet geloofde in mijn geaardheid en zelfs op straat worden aangesproken hierover.

Nu heb ik geen mensen meer om mij heen, want iedereen neemt afstand en as ik contact met iemand heb gaan ze weer over mijn geaardheid beginnen. Ik word hier gefrustreerd en zeer ongelukkig van. Op straat word ik aangesproken door onbekende mensen en zeggen ze: weet dat het stoplicht naar vrouwen voor jou op rood staad. Op werk zeggen ze: Als jij niet met een man gaat zijn heb je geen leven meer en kan je beter niet meer leven.

Als ik het met mijn vader heb over mijn geaardheid zegt die dat hij het geaccepteerd heeft, maar ondertussen wel de hele tijd naar mannen vragen. Als ik er dan teveel op in ga wordt alles omgedraaid en gezegd je hebt het zelf niet geacepteerd, terwijl ik dat wel gedaan heb. Ik word gewoon niet gehoord en niet serieus genomen en dat maakt mij kapot. Als ik dan zeg dit en dat gebeurd er, zeggen ze ja dat is een teken van god. Terwijl waarom ziet niemand dat dit gemanipuleerd is en ze mijn leven hiermee kapot maken?



Ik ben zo bang dat ik geen leven meer mag opbouwen met een vrouw. Dat betekend voor mij dat ik zeer ongelukkig ben en geen leven meer heb, wat nu al 2,5 jaar speelt. Ik wil zo graag uit deze situatie maar ik weet gewoon niet hoe. Beangstigend is ook dat je weet dat er van alles achter je rug speelt, maar je niet weet wat. Ik weet niet meer hoe ik hieruit kom en ik weer een normaal leven kan leven, zoals ik dat wil en mijn hart dat aangeeft.

Hoop dat jullie een aantal tips hebben en me kunnen helpen, want dit maakt mij zwaar ongelukkig.



Help me A.U.B.
Alle reacties Link kopieren
Kom jij uit een zwaar cristelijk dorp ofzo?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ga weg uit je huidige refo omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Bekend merk?

Verder klink je nogal paranoïde...sorry.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal, sorry. Maar iedereen en zelfs onbekenden die zulke dingen zeggen/doen?
Alle reacties Link kopieren
dat ik geen “bekend merk”werd.



Huh?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En meld je aan bij een (steun) organisatie voor homoseksuelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte dat mijn problemen aan de grote klok werden gehangen en dat mensen deze opeens ook van mij wisten.



Wat waren dat dan voor problemen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het verhaal eigenlijk niet
Op straat word ik aangesproken door onbekende mensen en zeggen ze: weet dat het stoplicht naar vrouwen voor jou op rood staad.



Sorry, maar als ik dit zo lees wordt het tijd voor je om naar een psychiater te gaan. Je klinkt namelijk erg paranoïde.
Alle reacties Link kopieren
Dus totaal onbekende mensen spreken je aan omdat ze weten dat je van de damesliefde bent? Hoe weten ze dat dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Onbekenden die jou op straat aanspreken dat het verkeerslicht naar jou op rood staat?



Kan het zijn dat je in een psychose zit?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niets van je verhaal, sorry.
Alle reacties Link kopieren
En wat theamuts zegt. Gaat het psychisch wel goed met je?
Waarom maak je jezelf zo afhankelijk van anderen?
Vaag, ik begrijp er weinig van.
Psychose / paranoïde was ook mijn eerste gedachte. Zoek professionele medische hulp, TO, vandaag nog.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de politie gebeld over die vriend. Maar wat deed hij dan?

Ik begrijp erg weinig van je verhaal. Hoe kan het dat onbekende mensen jou aanspreken op je geaardheid? Woon je in een klein dorp?



Waarom denk je dat je geaardheid de kern van al je problemen is? Wat ik lees is dat jij veel nadruk legt op je lesbisch zijn. Ga je problemen eerst eens oplossen, zodat je zelfstandig kan leven.
Alle reacties Link kopieren
De viva redactie heeft het vanmorgen maar druk met topics openen.

Is net als in die tijdschriften van hun he, is de helft ook nep.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik denk dat het verstandig is om even met je huisarts te gaan praten, eventueel een doorverwijzing naar iemand die kan helpen met alle problemen even op een rijtje te zetten en samen met jou te kijken naar een oplossing.



Hoe dan ook, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap een heleboel dingen niet aan je verhaal:

- Heeft die oud-huisgenoot leugens over jou verteld, of juist privézaken die wel waar zijn?

- Waarom bemoeien onbekenden zich met jouw geaardheid?

- Waar belde je precies de politie voor?

- Wat bedoelen mensen als ze je waarschuwen om geen 'bekend merk' te worden en dat je 'opnieuw geboren' moet worden? Heeft dit te maken met een religieuze afwijzing van je geaardheid?

- Kan het zijn dat je je dingen inbeeldt, of anders begrijpt dan ze bedoeld zijn? Dit vraag ik omdat de situatie van iedereen tegen jou, inclusief onbekenden, nogal bizar is.



In elk geval lijkt het me goed voor jou om niet met deze mensen te blijven omgaan en te proberen uit deze situatie te komen. In een grotere stad ben je vaak wat anoniemer en is men ook meer gewend aan mensen die 'afwijken'. Zit je middenin de Biblebelt, dan moet je het misschien wat verder weg zoeken.



Heb je geen mensen om je heen die wel normaal doen, waar je mee kunt praten? Lijkt me heel belangrijk. De tip van orleander vind ik ook een goede.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde bekende merken zijn wel goed hoor!!

.

Ze doen niet altijd wat de reklame zegt, maar soms werkt het wel goed ja....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het ook niet helemaal... Wat heeft die vriend nou eigenlijk gedaan? En wat bedoel je met "bekend merk"?

Wel hoor ik dat je behoorlijk vast zit. En ik vind het pijnlijk om te horen dat mensen zo met je omgaan, dat je op straat zelfs lastig wordt gevallen met een privéaangelegenheid. Dat lijkt me heel pijnlijk, dus voor jou een dikke hug en ik hoop dat je ons nog wat duidelijkheid wilt geven.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:28:

Bepaalde bekende merken zijn wel goed hoor!!

.

Ze doen niet altijd wat de reklame zegt, maar soms werkt het wel goed ja....

Zo heb je Ariel..''maakt vanzelf schoon''...

Kijk, en daar baal ik dan van!, want dat is mij dan nog nooit gelukt.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jou ook niet sorry.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven