Ex nu al met iemand anders in contact

22-11-2014 23:53 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Ze is vrij om contact te hebben met wie zij wil. Ze hoeft aan jou geen verantwoording af te leggen. Het is uit zij gaat door met haar leven en dat moet jij ook doen.
Ja, één tip: loslaten.



Het is vier weken uit; je bent dus niet meer haar 'eigenlijke partner'. Het is uit namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je zit nog in het begin van je verwerkingsproces.

Een relatie van vier jaar, en zeker op die leeftijd, is niet niks.



Probeer niet met haar bezig te zijn. Zij verwerkt het op haar manier en het contact met hem wil niet zeggen dat ze ineens of zomaar over jou heen is.

Ook zij zal de relatie moeten verwerken.



Probeer dus zo weinig mogelijk met haar bezig te zijn. En meer met het was leuk maar helaas was ze niet de ware.
Je ex is vrij.

Ze is je ex.

En ze heeft nu, na vier weken, contact met iemand anders.

Beter dan nog tijdens jullie relatie al.

Dat is dan weer winst.



Waarom weet jij dat eigenlijk?

Dat zij met iemand appt?
Alle reacties Link kopieren
Tjsa, het zal best lullig aanvoelen, pijnlijk voor jou ook. Het is echter uit, dus hoeveel en hoevaak je nog je hoofd erover wil breken, en het vooral voor je zelf heel moeilijk wil (gaan) maken, het is uit. Punt.



Wat zou je willen dan? Dat ze de komende 2 jaar niets doet/wil op relationeel gebied omdat jij daar last van hebt/moeite mee zou hebben? Is dat realistisch gedacht?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ga met jezelf aan de slag. Dit is niet gezond.
Het is lastig als je al zoveel jaar samen met iemand bent, denkt in een superrelatie te zitten en de ander maakt het dan uit. Het was iets voor jou vertrouwds, iets waar je blij van werd, dacht dat je echt een band, echt contact met de ander had. Je maatje waar je mee sprak, je elkaar kende en waarmee je samen door het leven zou gaan.



Als het uit gaat is dat treurig en dan hoop je dat de ander er ook goed over heeft nagedacht, dat de band tussen jullie het waard was om eerst nog proberen beter te krijgen en dat jullie daar alles aan gedaan hebt, dat je nog terug kunt denken aan de mooie momenten samen en eerst nog verdrietig bent en afscheid wil nemen van de tijd die je doorbracht.



Dat het voor jullie allebei pijnlijk is dat jullie er niet in geslaagd zijn de relatie goed te houden in iets wat hopelijk toch optimistisch en vol goede moed begon, jullie al die jaren samen als band zagen en dat daar dan nog rouw over volgt, dat het echt over is, dat het verdrietig is dat die band, dat geluk samen, die mooie tijd niet voortgezet kon worden en er verdriet is over het verlies van die grootsere band met de ander.



Maar helaas zo werkt het vaak niet voor één van beide partijen. De ander zat er regelmatig al veel langer mee dat het niet goed zat en liet dat wellicht niet merken, is al langer begonnen met afstand te nemen of wordt al snel weer verliefd als wegvluchtgedrag of omdat er lust of weer nieuwe hoop gloort op een andere toekomst, een toekomst die men blijkbaar toch echt anders voor zich zag.



En dat is pijnlijk als je zelf nog door een rouwproces aan het gaan bent. Nog verdriet voelt. Je maatje waar je mee sprak mist. En dan ziet dat die band echt weg is. Dat de ander nu vooral wil praten met een ander, blij wordt van een ander als je zelf nog verdrietig bent, nog rustiger afscheid wil nemen en er nog even voor elkaar wil zijn.



Dan is het alsof iets wat ooit wat betekende zo whoppa in de vuilnisbak wordt gekieperd soms alsof het nooit iets waard is geweest. Maar de ander is al verder in het proces. Of kiest er voor gevoelens af te sluiten of heeft ze nooit zo gevoeld als jij.



Kies voor jezelf. Voor je eigen geluk. Ga op zoek naar andere mensen die wel jouw aandacht waard zijn en wel juist ook weer met jóu om willen gaan, en kletsen. En anders zoek de kracht in jezelf. Ik zou kijken of je meer afstand van haar kan nemen zodat je niet geconfronteerd wordt met hoe zij nu al verder gaat met haar leven terwijl het jou kwetst nog en confronteert met jouw gemis en verdriet.



Je doet goed je best, maar het heeft altijd tijd nodig. Zeker als jij van de ander hield en het niet jouw keuze zo was op deze manier maar het niet anders kon dan zul je je helaas nog ellendig voelen, zeker als je blijft checken maar ook helaas gewoon zo. Bedenk dat een relatie beter verdient voor beide mensen dan dat ze de band niet meer willen of de band niet meer krijgen zoals in een goede relatie hoort.



En soms is liefdesverdriet en de confrontatie met wat je mist niet meteen over en komt soms ook nog weer ff terug als je het toch weer al weken vergeten bent. Maar in het leven moet je met dat soort dingen helaas dealen. Je eigen weg blijven zoeken en accepteren dat het voor jou (en vele anderen) niet altijd mee zit en echte liefde sowieso lastig te vinden is en je niet zomaar ergens vindt.
Houd de goede herinneringen en bedenk dat dit dan blijkbaar niet de juiste en goede relatie was zoals een relatie hoort te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 23 november 2014 @ 02:06:

Houd de goede herinneringen en bedenk dat dit dan blijkbaar niet de juiste en goede relatie was zoals een relatie hoort te zijn.Geweldige reactie, bedankt dat je het zo uitgebreid wou vertellen. Dit soort dingen helpen mij namelijk echt, ik probeer verder te gaan maar het is nu nog gewoon klote en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Ik zal je post nog wel een aantal keren lezen de komende dagen! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zoveel hebt aan de post van paekzwart. Vind sowieso dat je goed bezig bent om het te verwerken. Doorgaan met je leven, afleiding zoeken. Lekker richten op werk, sport, vrienden... De tijd doet veel. Probeer te accepteren dat het over is en dat jullie daar allebei op een andere manier mee om gaan. Maar laat haar los, zoek geen contact meer met haar. Snap dat het moeilijk is, ze is altijd je maatje geweest en contact hebben is in de loop der tijd ook een soort gewenning geworden. Maar het doet je alleen maar verdriet als je constant geconfronteerd wordt met het feit dat het over is en zij klaarblijkelijk al een stap verder is dan jij.

Sterkte.... Maar jij komt er wel.
Herkenbaar, je hebt nog hartstikke veel liefdesverdriet, het is nog zo vers en dat is al moeilijk te verwerken in het begin, laat staan het idee dat ze met iemand anders bezig is..

De rest is ook gewenning je moet echt afkicken van het altijd contact hebben en samenzijn. Liefdesverdriet sucks en het heelt naarmate er tijd overheen gaat, blijf lekker afleiding zoeken en kijk zo min mogelijk op haar Facebook ed. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
drie woorden:

HET IS JE EX!
Alle reacties Link kopieren
laat haar los. Je heb er niks meer over te zeggen, al wou ze met tig mannen tegelijk contact en het bed delen
quote:grenada schreef op 23 november 2014 @ 08:43:

drie woorden:

HET IS JE EX!4
quote:SaveTheDay schreef op 23 november 2014 @ 08:45:

[...]



4 Grappig joh iemand uitlachen met liefdesverdriet! Was ook wel een dijk van een grap!
Alle reacties Link kopieren
Haar eigenlijke partner?



Het is al vier weken uit. Ze is je ex.

Op zich snap ik je punt wel. Ik snap ook nooit mensen die van de een naar de ander hoppen. Maar desondanks mag ze doen wat ze wil. Ik denk dat bij jou de eerste stap van echt losmaken daar is als je beseft dat ze jouw eigenlijke partner niet (meer) is.
Alle reacties Link kopieren
Paekzwart, mooie tekst! Herkent iedereen wel iets in denk ik. X
quote:alinea schreef op 23 november 2014 @ 08:54:

[...]





Grappig joh iemand uitlachen met liefdesverdriet! Was ook wel een dijk van een grap!



Alinea, er wordt hier niemand om z'n liefdesverdriet uitgelachen. HET IS JE EX is alleen niet drie woorden, maar vier. En dat is best een grappige vergissing. Ik moest er ook om lachen.



Verder goed verhaal van paekzwart.
quote:hebjehaarookweer schreef op 23 november 2014 @ 09:36:

[...]





Alinea, er wordt hier niemand om z'n liefdesverdriet uitgelachen. HET IS JE EX is alleen niet drie woorden, maar vier. En dat is best een grappige vergissing. Ik moest er ook om lachen.



Verder goed verhaal van paekzwart. je hebt gelijk ik las het verkeerd excuus, eerst koffie dan lezen..
quote:grenada schreef op 23 november 2014 @ 08:43:

drie woorden:

HET IS JE EX!Jij kunt niet tellen?
quote:itsme1973 schreef op 23 november 2014 @ 11:59:

[...]





Jij kunt niet tellen?en ik ben mosterd
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 23 november 2014 @ 08:56:

Haar eigenlijke partner?



Het is al vier weken uit. Ze is je ex.

Op zich snap ik je punt wel. Ik snap ook nooit mensen die van de een naar de ander hoppen. Maar desondanks mag ze doen wat ze wil. Ik denk dat bij jou de eerste stap van echt losmaken daar is als je beseft dat ze jouw eigenlijke partner niet (meer) is.



Meestal is er sprake van een rebound of iemand om mee te praten om weer in je eigen ritme te komen.

Meestal gaan die relaties ook niet goed, want je te snel storten in een nieuwe relatie breekt je op een gegeven moment tóch op.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke lullig en pijnlijk voor jou . Ik kan me heel goed voorstellen dat dat pijn doet, misschien ga je wel twijfelen over haar gevoelens voor jou, over jullie relatie?



Maar ze mag doen en laten wat ze wil. Wil je daar niet mee geconfronteerd worden, dan kun je beter al het contact verbreken. Het is pas 4 weken uit. Gun jezelf de tijd om echt over haar te komen. Dat gaat (bijna) niet als zij je nog zo veel pijn kan doen, omdat je nog gevoelens voor haar hebt. Had je nog hoop dat het weer goed zou komen?



Misschien dat je het over een half jaar wel echt vrienden kunt zijn, want echte vrienden gunnen elkaar geluk in de liefde, nietwaar? Maar tot die tijd: geen contact. En misschien dat je nooit meer vrienden kunt zijn, omdat er te veel gevoelens of verdriet blijven zitten. Dat is ook oke.



Die andere jongen kent ze pas. Maak jij er nou van dat deze haar eigenlijke partner is of zegt zij dat? En dat ze er meer mee praat... logisch toch? Ze kent hem net, dan heb je nog veel te vertellen!



Als zij het zelf zegt, is ze waarschijnlijk nog behoorlijk onvolwassen en onervaren in haar gedrag om dat na 4 weken al te 'weten'. Dat mag ook, ze is waarschijnlijk net als jij nog heel jong;). Daarnaast is het niet aardig van haar om dat tegen jou te zeggen. Of was je haar aan het uitlokken met vragen?



Ja, het kan zijn dat deze jongen beter bij haar past, maar dat weet ze pas over een lange tijd. Het kan ook net zo goed zijn dat het over een paar weken al mis is, en dat ze dan huilend voor je deur staat om getroost te worden. Ik mag hopen dat je dan bedankt voor die 'eer';).
Alle reacties Link kopieren
Millenial, TO vindt dat hij de eigenlijke partner is - ook al hebben ze geen relatie meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven