Entertainment alle pijlers

Welke kleuren heeft deze jurk?

27-02-2015 02:44 302 berichten
Alle reacties Link kopieren




Ik ben dit nu al op verschillende social media tegen gekomen. Schijnbaar zien sommige mensen andere kleuren dan de meesten. Ik zie zelf goud met wit! Ik vraag me nog steeds af of het nou één grote grap is of niet. Er zijn echt mensen die zweren dat ze andere kleuren zien.

Welke kleuren heeft de jurk?

Totaal aantal stemmen: 200

goud met wit (63%)
zwart met blauw (38%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie blauw met zwart.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier wit met goud maar op Facebook blauw met zwart En nu ben ik in de war
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wit met nude (huidskleur)
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zie goud met wit. Man ziet echt blauw met zwart. Ik snap er niks van!
Alle reacties Link kopieren
http://www.sciencealert.c ... behind-that-goddamn-dress
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 27 februari 2015 @ 03:32:

[...]



Echt? Die combi heb ik nog niet gehoord, waar zie jij het blauwe zeg maar?



Waar jij het witte ziet

Maar licht hoor.

Alsof een witte stof in de was is geweest met een afgevende blauwe sok.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dat blauw, dat snap ik nog wel. Mijn wit heeft ook een blauwe gloed en kan ik nog wel voorstellen als blauw.

Maar als ik bovenin kijk, dan zie ik echt duidelijk goud en niet zwart.



Zijn het meer mannen die zwart-blauw zien?
Alle reacties Link kopieren
Lichtblauw met donkergeel.
verba volant, scripta manent.
Zoon (4) ziet onderop blauw, boven wit en de strepen zijn goud.
Ik zie wit met goud, vriend ziet blauw met zwart/grijs.



Echt bizar dit! Vriend wist ook van niks, kende het hele verhaal niet.



Zou het een mannelijke afwijking zijn, mannen zien kleuren vaak anders. Ik heb wel vaker discussie met vriend over kleuren van kleding. Grijs/paars en blauw/ groen gaat het dan altijd over.
Alle reacties Link kopieren
Blauw en zwart
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 27 februari 2015 @ 08:16:

Ik zie wit met goud, vriend ziet blauw met zwart/grijs.



Echt bizar dit! Vriend wist ook van niks, kende het hele verhaal niet.



Zou het een mannelijke afwijking zijn, mannen zien kleuren vaak anders. Ik heb wel vaker discussie met vriend over kleuren van kleding. Grijs/paars en blauw/ groen gaat het dan altijd over.De jurk is dus eigenlijk blauwzwart, dus het zou dan een vrouwelijke afwijking zijn dit keer!
Alle reacties Link kopieren
Zou er verschil zitten tussen beeldscherminstellingen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man ziet lichtblauw en grijs/zwart, ik wit met bruin. Wit heeft wel een beetje een blauwe gloed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 27 februari 2015 @ 08:32:

[img]https://pbs.twimg.com/media/B-0xlI_W0AA9r5v.png:large[/img]In mijn ogen zijn ze alledrie blauw met zwart.
Alle reacties Link kopieren
lelijke jurk trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 27 februari 2015 @ 08:05:

http://www.sciencealert.c ... behind-that-goddamn-dress



Bizar dit. Ik heb me al vaker afgevraagd of iedereen kleuren wel hetzelfde ziet, dus ik vind deze link erg interessant. Er is een wetenschapper al 30 jaar bezig met dit vraagstuk!

Ik zie trouwens wit.
.
De eerste twee wit met goud en de laatste donkerblauw en zwart. En dochter ziet gelukkig hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2015 @ 08:21:

Zou er verschil zitten tussen beeldscherminstellingen?Vriend en ik keken op hetzelfde scherm
Nee heeft niet met beeldscherminstellingen te maken. Vriend en ik kijken alletwee naar hetzelfde beeld.



De 3 foto's op een rij vindt hij de middelste wit met zwart en de rechter en linker jurk blauw met zwart!
Alle reacties Link kopieren
Op het scherm van mijn PC heeft hij dezelfde kleur als op mijn i-pad, man zag ook zwart, op beide schermen, ik niet.
verba volant, scripta manent.
quote:AnAppleADay schreef op 27 februari 2015 @ 08:20:

[...]





De jurk is dus eigenlijk blauwzwart, dus het zou dan een vrouwelijke afwijking zijn dit keer!Dat weet ik zo net nog niet... Waarschijnlijk heeft een man de jurk blauw met zwart genoemd
Alle reacties Link kopieren
Zouden veel mannen een tikkeltje kleurenblind zijn? Er staan testjes op het internet, van die gespikkelde rondjes waarin je dan een letter of cijfer moet ontdekken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Las nog een uitleg. Kennelijk functioneren mjn ogen niet goed onder slecht licht. Dat kan kloppen ja. Het veranderen van de brightness van mijn scherm maakt voor mij niks uit. Het blijft wit(tig).



"Your eyes have retinas, the things that let you interpret color. There's rods, round things, and cones that stick out, which is what gives your eye a textured appearance in the colored part. The "cones" see color. The "rods" see shade, like black, white and grey. Cones only work when enough light passes through. So while I see the fabric as white, someone else may see it as blue because my cones aren't responding to the dim lighting. My rods see it as a shade (white).



There's three cones: small, medium and large. They are blue sensitive, green sensitive, and red sensitive.



As for the black bit (which I see as gold), it's called additive mixing. Blue, green and red are the main colors for additive mixing. This is where it gets really tricky. Subtractive mixing, such as with paint, means the more colors you add the murkier it gets until its black. ADDITIVE mixing, when you add the three colors the eyes see best, red, green and blue, (not to be confused with primary colors red, blue and yellow) it makes pure white.



—Blue and Black: In conclusion, your retina's cones are more high functioning, and this results in your eyes doing subtractive mixing.



—White and Gold: our eyes don't work well in dim light so our retinas rods see white, and this makes them less light sensitive, causing additive mixing, (that of green and red), to make gold."



And this user says he turned his phone's brightness from low to high and saw the colors switching. 



So give that a shot, maybe.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven