Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en hoe nu verder?

10-03-2015 13:46 1727 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu trouwens voor de kinderen 55 euro per maand en voor mezelf 50 euro per maand (voor mezelf incl. make up en verzorging en alles). Voor de kinderen is het misschien wat te laag nu? Ik heb echt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je kinderbijslag al meegenomen in je berekening?
Alle reacties Link kopieren
Zijn daar geen sites voor?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een rijtje met inkomen en een met uitgaven. Inkomen heb ik dan....ww, kindgebonden budget, zorgtoeslag, kinderbijslag, kinderalimentatie, partneralimentatie, huurtoeslag. Dat was het volgens mij.

En aan de andere kant komen mijn uitgaven. Maar ik kan natuurlijk ook de kleding wegstrepen tegen de kinderalimentatie en die niet meetellen in mijn hele berekening. Of is dat niet handig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 maart 2015 @ 13:56:

Zijn daar geen sites voor?Ik heb daarop gezocht, maar ik kan kleedgeld niet echt vinden, alleen bij oudere kinderen, maar ik weet niet of ik dat aan moet of kan houden.
Op de site van het Nibud kan je vast alle antwoorden vinden die je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Of bv geld voor boodschappen...wat is daar een redelijk bedrag voor voor ons drietjes?
Sta je al ingeschreven voor sociale huursector?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon uitgaan van de bedragen die je daar tot nu toe voor uitgaf? Ik bedoel, je deed toch altijd al boodschappen en je kocht toch altijd al kleren e.d. voor je kinderen? Kun je dat niet als uitgangspunt nemen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen advocaat die je daar in bijstaat?



Kinderalimentatie wordt toch berekend naar inkomen.



De behoeft van de kinderen wordt alleen maar groter wanneer ze ouder worden, dus wat nu je uitgaven zijn, is over 10 jaar níet meer reëel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 10 maart 2015 @ 13:59:

Sta je al ingeschreven voor sociale huursector?Dat is het probleem....dat is bij ons niet. Er zijn in ons dorp geen huurwoningen en er is geen voorrang of urgentie. We wonen nu nog samen. En waarschijnlijk zal ik particulier iets moeten huren of een koopwoning huren (tijdelijk) die niet verkocht wordt. Dat is echt een groot probleem hier bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Maatschappelijk werk? Budgetbeheer inschakelen?

Boodschapen voor drie? Ja ik denk tussen 50 en 100 euro max. Als alleenstaande zou je zo zuinig mogelijk moeten leven. Ik heb ook niet echt kleedgeld. We kopen iets als het echt nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 10 maart 2015 @ 14:03:

Heb je geen advocaat die je daar in bijstaat?



Kinderalimentatie wordt toch berekend naar inkomen.



De behoeft van de kinderen wordt alleen maar groter wanneer ze ouder worden, dus wat nu je uitgaven zijn, is over 10 jaar níet meer reëel.We hebben een mediator, we hebben geen ruzie gelukkig. Kinderalimentatie hebben we inderdaad al. Maar mijn uitgaven moest ik op een rijtje zetten. En idd over 10 jaar is het anders maar dan is mijn situatie hopelijk ook anders....baan, misschien weer een relatie.
www.nibud.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 10 maart 2015 @ 14:04:

Maatschappelijk werk? Budgetbeheer inschakelen?

Boodschapen voor drie? Ja ik denk tussen 50 en 100 euro max. Als alleenstaande zou je zo zuinig mogelijk moeten leven. Ik heb ook niet echt kleedgeld. We kopen iets als het echt nodig is.Boodschappen 50 euro per week neem ik aan dat je bedoeld?
Van wie moet je zo'n overzicht maken, TO?
anoniem_153776 wijzigde dit bericht op 10-03-2015 14:11
Reden: mosterd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 14:06:

[...]





We hebben een mediator, we hebben geen ruzie gelukkig. Kinderalimentatie hebben we inderdaad al. Maar mijn uitgaven moest ik op een rijtje zetten. En idd over 10 jaar is het anders maar dan is mijn situatie hopelijk ook anders....baan, misschien weer een relatie.



Oh oke, lijkt mij idd verstandig dat je dit niet op eigen houtje doet.

Ik begrijp alleen niet zo goed dat wanneer je de kinderalimentatie al hebt geregeld, dat je alsnog een overzicht van je kosten moet maken. Waar is dat dan voor?



Sterkte overigens, een scheiding is een rottijd
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 14:04:

[...]





Dat is het probleem....dat is bij ons niet. Er zijn in ons dorp geen huurwoningen en er is geen voorrang of urgentie. We wonen nu nog samen. En waarschijnlijk zal ik particulier iets moeten huren of een koopwoning huren (tijdelijk) die niet verkocht wordt. Dat is echt een groot probleem hier bij ons.en een dorp verderop?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 10 maart 2015 @ 14:14:

[...]



en een dorp verderop?Ik sta ingeschreven voor een huurwoning ja, ook een dorp verderop, meerdere zelfs. Maar daar is hetzelfde probleem. Ik wil mijn kinderen niet van school halen, omdat ik niet wil dat ze nog meer lijden hieronder. Maar mocht er een dorpje verderop een huisje komen voor mij, ga ik op en neer rijden naar school.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 10 maart 2015 @ 14:12:

[...]





Oh oke, lijkt mij idd verstandig dat je dit niet op eigen houtje doet.

Ik begrijp alleen niet zo goed dat wanneer je de kinderalimentatie al hebt geregeld, dat je alsnog een overzicht van je kosten moet maken. Waar is dat dan voor?



Sterkte overigens, een scheiding is een rottijd Kinderalimentatie is berekend en staat vast. Maar partneralimentatie is nu nog niet zeker, een discussiepuntje....Maar ik wil niet teren op het geld van mijn man, maar ik kan niet zonder omdat ik niet werk heb. Dus ik neem nu alle baantjes aan maar dat is niet makkelijk.
koop zo'n ouderwets kasboekje en hou de uitgave bij, ook de bonnetjes bewaren
Allimentatie word gewoon aan de hand van zijn inkomen gedaan. Daar heb je toch geen lijstje voor nodig?
Hoe zit het met huidige huis? Is het van jullie samen? Onder water of overwaarde? Gemeenschap van goedere getrouwd?
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 14:15:

[...]





Ik sta ingeschreven voor een huurwoning ja, ook een dorp verderop, meerdere zelfs. Maar daar is hetzelfde probleem. Ik wil mijn kinderen niet van school halen, omdat ik niet wil dat ze nog meer lijden hieronder. Maar mocht er een dorpje verderop een huisje komen voor mij, ga ik op en neer rijden naar school.Blijft je ex-man in jullie huis wonen of in hetzelfde dorp? Dan kunnen ze misschien (tijdelijk) daar wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven