Mode & Beauty alle pijlers

Kleding avondbruiloft collega

17-04-2015 22:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgende maand een bruiloft van een collega. Nu vraag ik mij af wat gepast is om aan te trekken?



Het is een avondbruiloft, normaal gesproken zou ik een jurkje aandoen met hakken en mijn haar opgestoken, maar wellicht is dat te overdressed?

Maar een broek met een shirtje is ook zo gewoontjes. Wie heeft goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Je haar niet opsteken?
En wat zou er "overdressed" zijn aan een simpel jurkje?

Je hoeft niet met een cocktail- of galajurk aan te komen ... maar een gewoon jurkje ... doen!



Of anders een zwarte broek met iets van leuk hemdje erboven?

Of een t-shirt en vestje.



Misschien es proberen te polsen wat de rest van de collega's aandoen?
Alle reacties Link kopieren
Jurkje met hakken is toch altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
"Doe niet zo moeilijk, trek gewoon een leuk pak aan"



Je kunt toch gewoon iets leuks aan doen? Wat je normaal naar een feestje ook doet. Dat hoeft geen gala te zijn, maar iets waar jij je prettig in voelt.
Met een nette jurk, panty en mooie pumps zit je altijd goed voor een bruiloft. Een broek met een shirtje vind ik persoonlijk niet gepast voor een bruiloft. Een nette pantalon met een top zou ik dan ook nog dragen.

Of je steekt het haar niet op maar draag het mooi los. Dan is het al weer wat minder formeel.



Ik vind een bruiloft een formele gelegenheid en daar hoort ook toepasselijke kleding bij.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met avondbruiloft? Een feest?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 23:12:

Wat bedoel je met avondbruiloft? Een feest?Dat ik niet de hele dag uitgenodigd ben, alleen voor de avond vanaf een uur of 8.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magick88 schreef op 17 april 2015 @ 23:20:

[...]





Dat ik niet de hele dag uitgenodigd ben, alleen voor de avond vanaf een uur of 8.Maar wel feesten en dansen of zitten en stukjes en kans op de polonaise?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 23:22:

[...]





Maar wel feesten en dansen of zitten en stukjes en kans op de polonaise?



Heh wat? Polonaise op een bruiloft? Ik denk dat we van een heel verschillende generatie zijn.



Bruiloft is toch altijd beetje drinken/dansen en zitten?



Bedankt voor de tips allemaal in elk geval. Inderdaad dus een beetje too much jurkje etc... haar los vind ik wel erg simpel, en top te bloot. Moet maar eens rondkijken in de stad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magick88 schreef op 17 april 2015 @ 23:26:

[...]





Heh wat? Polonaise op een bruiloft? Ik denk dat we van een heel verschillende generatie zijn.



Bruiloft is toch altijd beetje drinken/dansen en zitten?



Bedankt voor de tips allemaal in elk geval. Inderdaad dus een beetje too much jurkje etc... haar los vind ik wel erg simpel, en top te bloot. Moet maar eens rondkijken in de stad.Klinkt niet als een groot feest. Ik mag graag de polonaise lopen idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Magick88 schreef op 17 april 2015 @ 23:26:

[...]





Heh wat? Polonaise op een bruiloft? Ik denk dat we van een heel verschillende generatie zijn.



Bruiloft is toch altijd beetje drinken/dansen en zitten?



Bedankt voor de tips allemaal in elk geval. Inderdaad dus een beetje too much jurkje etc... haar los vind ik wel erg simpel, en top te bloot. Moet maar eens rondkijken in de stad.Huh? Jurkje too much? Dat zegt toch niemand?
Er word juist gezegt dat een jurkje juist wél goed is! Lees jij spiegelbeeld ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:CaafDracula schreef op 17 april 2015 @ 23:38:

Er word juist gezegt dat een jurkje juist wél goed is! Lees jij spiegelbeeld ofzo?



Er wordt gezegd geen cocktail jurkje (dat bedoelde ik eigenlijk wel) en niet haar opsteken.



Even heel hard nadenken wat voor jurkje dan wel. Bedankt voor de tips in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Mooie pantalon, zoals eenchino met hakken en een mooie zijden blouse.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je een keer een feest, en dan zou je niet je leukste jurk aantrekken? Natuurlijk wel! Met leuke hakken en je haar opgestoken. Een bruiloft vind ik dé gelegenheid voor een jurk. Zeker geen broek, behalve dan als je geen jurkendrager bent.
Ongelofelijk dat je een jurkje, hakken en opgestoken haar al overdressed vindt. Dat draag ik gewoon naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Haar opgestoken is overdresssed, haar los te simpel... WTF?
Je kunt beter over- dan underdressed zijn op een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Vraag wat je collega's aantrekken. Ik voelde me toch behoorlijk overdressed toen ik ooit in jurkje en hakken op 'n feestje kwam waar op de bruid en beide moeders zo ongeveer de enigen in jurken waren en de rest in jeans liep.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Er is toch niks formeels aan een leuk jurkje? Ik draag ook gewoon jurkjes naar mijn werk, al dan niet met haar opgestoken. Je maakt het jezelf veel te moeilijk joh. Je kan trouwens toch ook aan de trouwende collega vragen wat de "dress code" (of thema) van haar bruiloft is? Zo gek is dat niet; zij kent alle details en genodigden dus kan je vast vertellen wat "appropriate" is.
Live and let live ♧
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt je af wat voor jurkje dan geschikt is: zoek even hier op het forum op 'jurk bruiloft'. Er zijn al veel topics over met leuke tips!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij laatst hetzelfde af. Omdat ik de bruidegom beter ken dan de bruid heb ik hem maar gevraagd wat ik het beste aan kon doen. Hij moest heel hard lachen en zei dat hij een net pak zou dragen en dat zijn aanstaande een veel te dure jurk aan zou trekken. Naast hun zou ik in ieder geval niet overdressed zijn. Ze hadden zelf trouwens liever dat iemand overdressed was dan dat men in een spijkerbroek de dag bij zou wonen. Ik ga zelf voor een jurkje en los haar. Dat is voor mij een prima combinatie tussen netjes en casual.
Alle reacties Link kopieren
Een cocktailjurk naar een bruiloft kan toch prima? Wanneer moet je die dingen anders aan?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 18 april 2015 @ 18:34:

Een cocktailjurk naar een bruiloft kan toch prima? Wanneer moet je die dingen anders aan?



Naar een bruiloft van een goede bekende natuurlijk wel, dan ben je er ook de hele dag. Maar alleen s'avonds helemaal opgedoft met cocktailjurk, opgestoken haar en het hele rataplan voelt wat overdreven.



Maar een jurkje aandoen wat ook naar het werk aankan vind ik ook apart (ok wij zijn meer een spijkerbroeken organisatie). Ik heb ondertussen een net jurkje met een mouwtje gevonden wat wel netjes en leuk is. Alleen nog even verzinnen wat ik met mijn haar aanmoet. Zal wel goedkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven