vrouw is niet te houden

26-05-2015 21:39 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, als man ben ik opzoek naar advies, en aangezien hier veel vrouwen komen kunnen jullie wellicht helpen. Mijn vrouw is sinds enige tijd een soort tikkende tijdbom, bij het minste op geringste ontploft ze al. Ik probeer haar op alle mogelijke manieren te helpen, te luisteren, taken in de huishouding doen en stimuleer haar dingen voor zichzelf te doen of met vriendinnen. Ook kan ze helemaal niks meer hebben van de kinderen en na 1 dag de kinderen alleen is ze er helemaal klaar mee. Bijna alles wat er gebeurd wordt negatief uitgelegd. Ik kan in haar ogen echt helemaal niks meer goed doen. Nu weet ik hoe veel mannen in een relatie staan en zeker te aanzien van kinderen etc. Nou, ik wil me zelf niet op de schouderkloppen, maar volgens mij ben ik de moeilijkste niet.



Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan? Waar is een vrouw naar opzoek, want complimenten, uit eten plannen, bloemen etc, niks helpt...
Laten we voorop stellen dat jouw vrouw een individu is. Dus het helpt niet om af te vragen wat "een" vrouw nodig heeft.

Ze heeft je letterlijk verteld wat nodig is volgens haar.

Nu zorgen dat jullie dit kunnen afstemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 26 mei 2015 @ 21:52:

Even serieus, TO; heb je nooit een andere vrouw gehad? Zo zijn ze gewoon hoor. Grow a pair.
.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen het weekend naar opa en oma. Hotelletje boeken, dagje sauna, uit eten en neem massage olie mee en masseer haar uitgebreid zonder aan te dringen op seks. En een heeeeeele lange nacht slapen! Denk dat dit is wat zij even nodig heeft. En dan verteld ze je vast ook wel wat er in haar hoofd omgaat.



Succes!
quote:Amand schreef op 26 mei 2015 @ 21:52:

Even serieus, TO; heb je nooit een andere vrouw gehad? Zo zijn ze gewoon hoor. Grow a pair.
tja... ik denk dan: een baan en een huishoudster. En laat haar eens een voorstel voor een taakverdeling opstellen. En verdeel de dagen dat je iets samen doet of dat één van beide een avondje "voor zichzelf" heeft (vrijelijk te besteden, of het nu met vriendinnen is of lekker met een boek op bed).

Een compliment betekent voor mij dat het kennelijk abnormaal is wat ik doe (denigrerend, een beetje).

Stimuleren om met vriendinnen wat te doen betekent een aanval op mijn eigen keuzes en bovendien: waar haal je het vandaan dat ik daar tijd voor heb?

Helpen in de huishouding vind ik volstrekt normaal en zeker geen schouderklopje waard

Als ik bloemen krijg denk ik: heb je wat goed te maken?



Als ik het zwaar heb zou ik er behoefte hebben aan...

- dat hij zijn eerlijke deel in de taken thuis doet en dat ik bepaal wat dat precies is (haha) (nou ja, als je thuis komt zou je kunnen vragen: wat moet er allemaal gebeuren voor we allebei op de bank kunnen ploffen en de werkdag voorbij is? Dan kom je in gesprek en kun je samen de last delen).

- dat hij ziet dat ik mezelf voorbij loop en ook daadwerkelijk uitspreekt dat hij dat ziet, en vraagt hoe hij daar een positieve bijdrage aan kan doen

- dat hij niet met anderen praat over mijn problemen, maar met mij

- benoemt in welke dingen ik echt veel beter ben dan de gemiddelde vrouw en dan hijzelf uiteraard (beetje onopvallend, zo nu en dan eens iets)
anoniem_228669 wijzigde dit bericht op 26-05-2015 22:36
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 26 mei 2015 @ 21:42:

Een keer zeggen dat ze als de sodemieter normaal moet.Persoonlijk denk ik dat dit averechts zou werken. Hiermee leg je het probleem bij vrouwlief. Waarschijnlijk.is er niks mis met haar maar zijn er omstandigheden of dingen die spelen in haar leven waar ze niet happy mee is.
Uh.. Het probleem ligt al bij vrouwlief hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zeker. Maar dat gevoel moet mannie-mannie haar niet geven, dat het allemaal aan haar ligt :-)
Alle reacties Link kopieren
Er mist nogal wat informatie.

Werkt ze? Hoe oud zijn de kinderen? Hoeveel kinderen?
Passief-agressief gedrag, om precies te zijn. Ga je als een slaafje haar problemen oplossen of geef je haar de kans om zelf uit haar onvrede te breken?
quote:-jolijn- schreef op 26 mei 2015 @ 22:35:

tja... ik denk dan: een baan en een huishoudster. En laat haar eens een voorstel voor een taakverdeling opstellen. En verdeel de dagen dat je iets samen doet of dat één van beide een avondje "voor zichzelf" heeft (vrijelijk te besteden, of het nu met vriendinnen is of lekker met een boek op bed).

Een compliment betekent voor mij dat het kennelijk abnormaal is wat ik doe (denigrerend, een beetje).

Stimuleren om met vriendinnen wat te doen betekent een aanval op mijn eigen keuzes en bovendien: waar haal je het vandaan dat ik daar tijd voor heb?

Helpen in de huishouding vind ik volstrekt normaal en zeker geen schouderklopje waard

Als ik bloemen krijg denk ik: heb je wat goed te maken?



Als ik het zwaar heb zou ik er behoefte hebben aan...

- dat hij zijn eerlijke deel in de taken thuis doet en dat ik bepaal wat dat precies is (haha) (nou ja, als je thuis komt zou je kunnen vragen: wat moet er allemaal gebeuren voor we allebei op de bank kunnen ploffen en de werkdag voorbij is? Dan kom je in gesprek en kun je samen de last delen).

- dat hij ziet dat ik mezelf voorbij loop en ook daadwerkelijk uitspreekt dat hij dat ziet, en vraagt hoe hij daar een positieve bijdrage aan kan doen

- dat hij niet met anderen praat over mijn problemen, maar met mij

- benoemt in welke dingen ik echt veel beter ben dan de gemiddelde vrouw en dan hijzelf uiteraard (beetje onopvallend, zo nu en dan eens iets)Gefrustreerd?
Ik voel een mega-topic aankomen
Oh, en om je alvast uit de droom te helpen, TO; meer in het huishouden doen levert je geen meer seks op. Het tegenovergestelde zelfs, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 26 mei 2015 @ 21:50:

[...]





Ook de overgang is geen excuus.Uiteraard niet. Het gedrag is onacceptabel, maar het maakt wel uit of het in het karakter zit of dat het iets van tijdelijke aard is. Hoe dan ook moet ze erop aangesproken worden
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me vreselijk om samen te leven met een man of vrouw die op ontploffen staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben idd ook benieuwd naar leeftijd, achtergrond etc.
Alle reacties Link kopieren
Ze klinkt zwaar overspannen, kan de beste overkomen. Wel belangrijk dat ze het zelf erkent, dan kan ze hulp zoeken. Als niks wat jij doet of zegt helpt, moet ze wellicht eens met een therapeut praten. Soms zit je gewoon even vast. Klinkt alsof ze er flink doorheen zit
Live and let live ♧
Een moeder die niks kan hebben van haar kinderen is niet goed voor ze. Hoe ga je ze tegen haar beschermen? Dat heeft de hoogste prioriteit wmb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 26 mei 2015 @ 22:49:

Oh, en om je alvast uit de droom te helpen, TO; meer in het huishouden doen levert je geen meer seks op. Het tegenovergestelde zelfs, ben ik bang.

Zeg, laat eens een fractie van die illusie heel!

Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat een man hier inside information vrij geeft... vrouwenforum kerel.

conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Kinderen een week uit logeren doen en een relaxt weekje naar de zon met z'n twee? Of stuur je vrouw alleen of met 'n vriendin op vakantie. Kan ze even bijtanken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Misschien begint ze het onderhand na al die jaren bloedirritant te vinden dat jij "luisteren" en "taken in het huishouden doen" ziet als "haar helpen"?
Alle reacties Link kopieren
Is ze 365 dagen per jaar ongesteld?
quote:Miss_Communicatie schreef op 27 mei 2015 @ 09:25:

[...]



Zeg, laat eens een fractie van die illusie heel!

Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat een man hier inside information vrij geeft... vrouwenforum kerel.

sorry
Alle reacties Link kopieren
Vraag haar wat er dwars zit. En als ze dan niet met een OK antwoord komt, vertel je haar dat zij het recht niet heeft om zich zo te laten tegenover jou. Dan leert ze maar zeggen: "Laat maar even, ik voel me gewoon kut". Ik heb dit de andere kant op gehad met een man die zich zo afreageerde en heel passief agressief was.



Spreek af dat ze na een lange dag even mag gaan sporten of wandelen ofzo, om af te koelen. Ik zat toen de kind nog niet naar de kleuterschool ging soms met mijn jas aan te wachten tot mijn partner thuiskwam. Ik ging dan even wandelen met een leenhond of gewoon de stad in om door de winkels te struinen.
Alle reacties Link kopieren
Er voor haar zijn, en dat niet in bloemen, uiteten ect...

gewoon er voor haar zijn...



En knuffel haar veel en vaak.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven