Met hond (en vriend) naar appartementje

30-05-2015 07:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, graag wat tips van jullie!



Even een situatieschets: Wij zijn vanaf januari 2012 de eigenaars van een malthezerpupje geworden. Sindsdien heeft ze bij m’n ouders thuis gewoond, waar ikzelf enkel in de weekends verblijf (van maandag tot vrijdag ben ik in studentenstad). Vanaf 1 juli gaan mijn vriend en ik samenwonen op een appartementje en m’n hondje gaat met ons mee.



Ik heb ervaring met honden (zowel deze, als een vorige), maar deze woonden thuis in een vrijstaande woning met tuin, redelijk landelijk gelegen, in een dorpje waar 1 op de 2 gezinnen wel een hond heeft. Ik vind het dan ook heel erg dat ik m’n huidig hondje ‘haar tuin’ moet laten opgeven, maar door omstandigheden zit er echt niets anders op. Ons malthezertje is een teefje met een sterk karakter. Heel aanhankelijk, maar ook erg koppig en actief met momenten. Nu zal het haar aan beweging niet gaan ontbreken want zowel mijn vriend als ik willen meermaals per dag met haar gaan wandelen aan de leiband, of haar loslaten in hondenloopweides (gelukkig zijn er hier veel in de stad). Wij willen graag zo bewust mogelijk omgaan met de veranderingen die de verhuis naar het appartementje voor ons hondje met zich meebrengt. Daarom zou ik het graag horen als jullie tips hebben over hoe we haar het best laten wennen.



Een bijkomend vraagje; ze zal gelukkig niet al te veel alleen moeten zijn overdag, maar de momenten dat dit toch het geval is, weten we natuurlijk niet hoe ze reageert (blaft ze als ze alleen is? Huilt ze?) Hoe kunnen we dit best aanpakken want we zijn erg bang voor klagende buren en dat we daardoor uit ons huurappartementje gezet zouden kunnen worden.



Heel erg bedankt alvast!
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hondenuitlaatservice boeken voor de dagen dat je hond alleen is, zodat ze voldoende beweging krijgt op die dagen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!!



Dat van de radio aan laten wist ik nog niet, ga ik zeker uitproberen!



Naar de buren gaan en het op voorhand reeds vermelden hadden we ook al aan gedacht, maar er was wat twijfel omdat we ook geen, misschien onnodige, onrust willen veroorzaken en al bange buren vanaf dag 1 hebben. Maar aan jullie reacties te zien gaan wet het toch doen!



@minnimouse, ik denk dat een hondenuitlaatservice niet nodig zal zijn, want de dagen dat mijn vriend en ik er allebei niet zijn, kan ik tijdens m'n middagpauze haar zelf gaan uitlaten (zit 2 km van ons appartementje, dus dat is wel handig). Ze zal op dergelijke dagen dus max 4 uurtjes aan een stuk door alleen zijn.



Alle tips blijven welkom! Ook andere dingen over een hond in een stad, waaraan ik misschien nog niet gedacht heb, hoor ik graag!
A goal without a plan is just a wish.
Alle reacties Link kopieren
VV je malthezer is reeds aan jouw gehecht,ze reageert enthousiast op je dus met jou in de buurt zal ze weinig tot geen gewenning nodig hebben.Als jullie dagelijks met haar wandelen heeft jullie malthezer genoeg beweging daar hebben ze geen tuin voor nodig.Het zijn gezelschapsdieren die vooral in je buurt willen zijn als je er bent.

Je kunt je buren vragen of ze geblaf horen of dat het stil blijft als jullie weg zijn. Maar ik denk dat jullie malthezer voor het grootste deel gewoon ligt te slapen als jullie weg zijn en pas weer begint te blaffen bij jullie binnenkomst.

Vaak gaan ze wel blaffen als iemand aanbelt dus misschien is het handig om de voordeurbel uit te zetten als er niemand thuis is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 30 mei 2015 @ 11:35:

VV je malthezer is reeds aan jouw gehecht,ze reageert enthousiast op je dus met jou in de buurt zal ze weinig tot geen gewenning nodig hebben.Als jullie dagelijks met haar wandelen heeft jullie malthezer genoeg beweging daar hebben ze geen tuin voor nodig.Het zijn gezelschapsdieren die vooral in je buurt willen zijn als je er bent.

Je kunt je buren vragen of ze geblaf horen of dat het stil blijft als jullie weg zijn. Maar ik denk dat jullie malthezer voor het grootste deel gewoon ligt te slapen als jullie weg zijn en pas weer begint te blaffen bij jullie binnenkomst.

Vaak gaan ze wel blaffen als iemand aanbelt dus misschien is het handig om de voordeurbel uit te zetten als er niemand thuis is.Bedankt! Fijn om ook van anderen te horen dat het waarschijnlijk wel goed komt. Dat van de voordeurbel is een goed idee! Ben wel bang dat ze gaat reageren op geluiden van de bovenburen of zo.. Maar we zien wel! :-)
A goal without a plan is just a wish.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven