Goed kattenvoer?

07-07-2015 10:56 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een poes van buurman overgenomen. Hij kon er niet meer voor zorgen.

Poes is altijd aan de dikke kant geweest. Ze kreeg bij buurmaan Perfect fit te eten. Dit krijgt ze nu nog te eten. Het lijkt dat het niet goed vult. Ze blijft maar eten. Als het voer er niet staat blijft ze maar zeuren om eten. Ook is ze weer dikker geworden.

Zijn al bij dierenarts geweest. Moeten minder eten geven, eten geven in spelvorm en meer beweging. Het maakte dan niet uit welk merk voer we zouden geven. We hebben al een paar voerpuzzels bestelt. Spelen doen we ook veel met haar. Ze speelt ook veel alleen. We willen haar toch andere brokjes geven. Natvoer lust ze niet. Hebben gekeken naar Royal Canin, Hills. Wat is dat duur zeg. Is dat echt veel beter? Zijn er ook brokjes die goedkoper zijn die maar wel goed?
Alle reacties Link kopieren
100 mensen en evenveel meningen.

Ik kan je mijn ervaringen certellen maar wat voor de een goed is, is voor de ander waardeloos. Voer dat waar je je goed bij voelt.



Weet waar je aan begint met deze vraag.



Om toch wat zinnigs te zeggen over deze vleeseter... Kijk naar brokken waar veel vlees in zit en wat in jouw budget past.

Mij werd ook RC geadviseerd maar dat bleek de grootste miskoop ooit. Een schijtkat en het blijkt dat het dus heel niet zo goed is niet zo veel vlees bevat..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kat met blaasproblemen en moest hem ook een tijdje Hills geven. Inderdaad heel duur! Ik ben nu overgestapt op het merk Sanimed, daar is ook een speciaal overgewicht voer van. Is ongeveer de helft goedkoper dan Hills en probleem is ook daarmee nog niet teruggekomen.



Kijk eens op medpets.nl, ik bestel het daar tegenwoordig, de Hills is daar ook al een stuk goedkoper dan bij de DA en ze hebben grotere verpakkingen.



Succes!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Hier krijgen ze sanabelle (de urinary) en die lusten ze allemaal. De kleinere verpakkingen zijn vrij prijzig, ik koop altijd de 10 kg zakken, dat is een paar tientjes in aanschaf maar ik doe er vervolgens 2 maanden mee (5 eigen katten, 3 mee eters).



Er bestaan ook lightbrokjes. Verder zou je ervoor kunnen kiezen om te voeren op vaste tijdstippen, maar dat vergt wel wat doorzettingsvermogen .



En als ze geen natvoer lust, een gat in de lucht springen, want daar komen vliegen op af. Hier krijgen ze ´s ochtends en ´s avonds een half blikje, delen met 7. Bakjes leeg, meteen weg. Brokjes staan hier gewoon de hele dag door en daarnaast vangt er nog wel eens eentje een muis.
Alle reacties Link kopieren
carocroc super premium, goed betaalbaar
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je niet te wisselen, het vult niet ondanks dat die genoeg krijgt. Dan zal die moeten wennen en sommige blijven altijd mee willen. Betere brokken hoef je vaak minder van te geven dan van slechte, slechte brokken bestaan voor een groot gedeelte uit maagvulling ipv de voedingsstoffen die ze nodig hebben.



Hoe vaak krijgt de kat eten? Die van mij hebben de hele dag staan, maar die eten zich niet dik dus dan kan het. Als die van jou nu 1 keer per dag krijgt kan je de hoeveelheid splitsen en dat 2 keer geven. Naast natvoer kan je ook kvv (vers vlees voer) proberen, hier houdt er een ook niet van wiskas natvoer ed alleen kvv vind die heeeeerlijk!



Als je bepaald voer graag wilt geven alleen het te duur vind kan je ook eens op internet kijken. Ik koop zelf bij zooplus en dat is met sommige dingen veel goedkoper en dat wordt dan ook nog eens lekker thuis bezorgd. Ik bestel in bulk en heb een kortingsplan dus van de website prijs gaat bij mij nog wat af. Dan tikt het wel aan. (Mocht je voor zooplus gaan kan je me een pb sturen en dan stuur ik je een mail uit de zooplus account, dan krijg je een kortingscode en als jij die gebruikt ik bonus punten) Maar er zijn veel websites die vergelijkbaar zijn, dus zou zeggen kijk eens goed rond?
Alle reacties Link kopieren
Enorm grote verpakkingen voor een kat zou ik afraden. Wat eet dat beestje nou op een dag? Brokken worden alleen maar smakeloos van lang open staan.



Blaasdieet of welk ander dieet ook is gewoon duur. Purina heeft nu ook een blaasvariant en daar deed mijn muts het ook prima op.



To hoeft niet op een dieet oid. To kan gewoon zoeken naar iets wat bij haar wensen aansluit.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Crazycatlady (what's in a name ) Medpets is met speciaal en dieetvoer veel goedkoper dan de DA.



Ik heb 30 jaar lang katten met problemen en speciaal voer gehad en als jouw kat niet zo veel mag eten op een dag kun je met het 'dure' voer uiteindelijk goedkoop(er) uit zijn. Ik had een kat die 10 jaar lang op Royal Canin mobility zat ivm gewrichtsklachten. Omdat ze niet te dik mocht worden mocht ze maar een maximale hoeveelheid per dag; uitgerekend per dag was ik goedkoper uit dan met supermarkt voer!



Er is inderdaad speciaal overwichtvoer dat laag in caloriën is maar hoog in voedselverzadigheid en ook, indien mogelijk, is het een goede tip om het voer in kleine porties verdeeld over de dag te geven. Zorg dat de kat ook goed drinkt (altijd belangrijk) maar ook omdat het droge voer enorm opzwelt zodra er water bij komt. (Stop maar eens zo'n brokje in een laag water )
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dierenarts zweert bij brokjes dus geen nat voer, schijnt oa beter te zijn voor de tanden.



Zijn dieetbrokjes een optie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik heb select gold van de Jumper.

Prima voer! 55 euro voor 10 kilo

Maar katten hoeven, als ze te dik zijn niet de hele dag eten hebben staan hoor.

En geef ook eens kattenmelk, dat vult ook.
Wij hebben RC fit 32. Wij kopen dit online bij zooplus in dld. Daar krijg je ook kortingen ed. Onze katten doen het er goed op. Een kat is mooi slank en onze andere is mr obese...
Alle reacties Link kopieren
Nu geven we 4 kleiner portie per dag. Alleen poes zeurt de hele tijd om meer.

Het hoeft geen dieetvoer te zijn. Het moet alleen beter zijn dan wat we nu geven. Zodat ze niet te hele tijd zeurt om meer eten.

Wil het voer gewoon in een winkel kunnen kopen. (supermakt of andere winkel) Via internet moet je telkens bezorgkosten betalen. Wat ook aan tikt of heel veel kopen. Waar moeten we al het voer dan neer zetten?



Zou zou alles eens goed nalezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er het een en ander over gelezen en ben het eens met little_angel, een vleeseter hoort iets te krijgen met vlees. In NL minimaal 4% vlees in brokken (en natvoer) verplicht. Dat is dan ook vaak het percentage dat je in veel (supermarkt) brokken terug ziet. Ik vind persoonlijk dat de samenstelling van Hills en RC e.d. te veel op kippenvoer lijkt, veel graan.



Wij voeren Fritags Best Meal. De versie met Lam omdat die brokken wat groter zijn. Zit wel wat rijst in maar lang niet zoveel als bij veel andere merken.



Ook krijgen ze hier minimaal 1 maar liever 2 keer per dag 'natvoersoep'. Dus een schep goed natvoer (zonder graan en suikers) met een plens water. Soms warm, soms koud. Katten halen van nature vrijwel al hun vocht uit prooien, dus zijn vaak slechte drinkers. Dat in combinatie met alleen brokken is vaak niet echt lekker voor hun blaas. Resultaat: blaasproblemen. En uiteraard zijn daar dan weer speciale brokken voor...
Mijn katten krijgen ook Rc maar dan het speciale siameesvoer. Dat zijn grotere brokken en daar kauwen ze tenminste op. Ze krijgen afgepaste hoeveelheid en hebben dus niet de hele dag brokken staan. s ochtends en s avonds en soms een stukje rauwe kip of een blikje natvoer vermengd met water als het heel warm is zodat ze extra vocht binnenkrijgen. Ik heb een grote afsluitbare voerton waar ik die 10 kg zak in leeg kan schudden. Blijft prima vers.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 07 juli 2015 @ 11:14:

Mijn dierenarts zweert bij brokjes dus geen nat voer, schijnt oa beter te zijn voor de tanden.



Zijn dieetbrokjes een optie?Mijn dierenarts vergelijkt brokjes met koekjes. Blijft lekker aan de tandjes plakken. Een flink stuk rundvlees 'poetst' dan weer wel prima...
Alle reacties Link kopieren
quote:-Jenny- schreef op 07 juli 2015 @ 11:27:

Nu geven we 4 kleiner portie per dag. Alleen poes zeurt de hele tijd om meer.

Het hoeft geen dieetvoer te zijn. Het moet alleen beter zijn dan wat we nu geven. Zodat ze niet te hele tijd zeurt om meer eten.

Wil het voer gewoon in een winkel kunnen kopen. (supermakt of andere winkel) Via internet moet je telkens bezorgkosten betalen. Wat ook aan tikt of heel veel kopen. Waar moeten we al het voer dan neer zetten?



Zou zou alles eens goed nalezen



Er is maar weinig goed en betaalbaar voer in de winkel te krijgen. Als je veel beter voer voor veel minder geld online kan krijgen, dan wegen die verzendkosten misschien wel niet zo zwaar...



Bij onze katten helpt natvoer tegen zeuren. Vult flink maar is (veel) minder dikmakend. Ze lusten hier ook niet alle natvoer...
quote:Casalinga schreef op 07 juli 2015 @ 11:09:

Hier krijgen ze sanabelle (de urinary) en die lusten ze allemaal.



Die heb ik jaren gehad (en nog wel eens tussendoor) maar die vind ik vrij vet.



Daarom nu overgestapt op Smilla (ook bij Zooplus en ook in Urinary variant te krijgen). Minder vet en kwalitatief goed. Poezen vinden het heerlijk!





Smilla heeft ook light: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oog/smilla
Hierwisselen we veel van merk (nu RN, RC, PP, vroeger Purina) en kopen we de kleinste verpakking, Poes is nogal kieskeurig en heeft graag veel afwisseling. We hebben altijd twee 'smaken' open, meestal vlees/kip en vis. Hij krijgt ook een beetje natvoer elke dag, maar daar eet hij heel weinig van. Nu krijgt hij de helft van het kleinste blik Almo, soms (ik eet veggie, vriend prefereert (helaas voor de kat) varken) krijgt hij wat vers(e) vlees/vis. Ik wil Poes wel meer natvoer geven, maar hij eet het toch niet op. En nee, verse vis eet hij ook maar max. een eetlepel van. Hij is nu wat uitgekeken op Real Nature, dat kreeg hij een tijd lang als natvoer. Ben ook zeer tevreden van hun brokken trouwens, die ga ik binnenkort weer eens inslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook goede ervaringen met Zooplus. Veel keuze, bij Zooplus Nederland al snel geen verzendkosten meer en prijzen die uiteindelijk toch lager liggen dan in de winkel. Als je een merk hebt gevonden dat je bevalt en je bestelt eens wat meer of je bestelt bv samen met buren/kennissen, dan kan Zooplus.de ook lonend zijn. Van veel producten liggen de prijzen daar nog lager vanaf 69 euro geen verzendkosten meer.

Qua merk kattenvoer? Ik heb goede ervaringen met bv Visanoptima en Leonardo. Hoog vleespercentage en vind een euro of 13 voor 2 kg ook prima. Je zou ook eens zakjes droogvoer van bv Porta 21 kunnen proberen. Hoogwaardig voer, niet duur (8-10 euro voor 2 kg), maar de ene kat smult ervan en de andere kat vindt het niets.

Heb net zelf in Duitsland besteld met speciale jubileum en aanbiedingskortingen. Daardoor ontvang ik straks 6 kg kattenvoer van prima merken voor 21 euro.



Succes met de kat en lief dat jullie er nu voor zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn kat Hills /td. Dat is niet omdat ze problemen heeft met haar tanden,

maar, omdat ik haar wil behoeden voor problmen in de toekomst.

Katten hebben op latere leeftjd vaak last van nieren en tanden, vanwege het slechte voedsel dat ze

voorgeschoteld krijgen.

Het lijkt duurder , maar je bespaart op ( eventuele )

dieranartskosten in de toekomst . En de kat is echt heel blij met haar voer...



hoop dat je hier wat aan hebt.

En, o ja, als je een zak van 5 kilo koopt en

omrekent hoeveel het je per dag kost dan lijkt het al heel wat portemonnee - vriendelijker...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Mijn dierenarts raadt aan om per dag een afgepaste hoeveelheid brokjes te geven en niet steeds haar voerbakje vol te gooien wanneer het leeg is. Onze poes is mooi slank en zeurt niet om eten.



Als ik Perfect Fit geef blijft ze ook dooreten. Met Whiskas brokken of Purina one heeft ze dat minder.

Ik wissel deze 3 merken steeds af, ik koop wat in de aanbieding is.

Eens per week kook ik een stuk koolvis voor haar, dat vindt ze helemaal super. En eens per week geef ik zo'n zakje Felix natvoer.
Ik zou wel natvoer overwegen en er een plons water bij doen zo zitten ze sneller vol.

En werken voor de brokjes kan ook zeker helpen dan zijn ze langer bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 07 juli 2015 @ 11:52:

Ik heb ook goede ervaringen met Zooplus. Veel keuze, bij Zooplus Nederland al snel geen verzendkosten meer en prijzen die uiteindelijk toch lager liggen dan in de winkel. Als je een merk hebt gevonden dat je bevalt en je bestelt eens wat meer of je bestelt bv samen met buren/kennissen, dan kan Zooplus.de ook lonend zijn. Van veel producten liggen de prijzen daar nog lager vanaf 69 euro geen verzendkosten meer.

Qua merk kattenvoer? Ik heb goede ervaringen met bv Visanoptima en Leonardo. Hoog vleespercentage en vind een euro of 13 voor 2 kg ook prima. Je zou ook eens zakjes droogvoer van bv Porta 21 kunnen proberen. Hoogwaardig voer, niet duur (8-10 euro voor 2 kg), maar de ene kat smult ervan en de andere kat vindt het niets.

Heb net zelf in Duitsland besteld met speciale jubileum en aanbiedingskortingen. Daardoor ontvang ik straks 6 kg kattenvoer van prima merken voor 21 euro.



Succes met de kat en lief dat jullie er nu voor zorgen!



Gek trouwens dat het, op het voer wat ik gebruik, 10 euro scheelt.

@TO

Kijk eens naar appetite control voer. Zoals dit

https://www.royalcanin.nl ... tml?act=product&pid=10104
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Er is ontzettend veel verkrijgbaar, ik zou er vooral op letten dat er veel vlees en weinig bijproducten inzitten. Kijk maar es op de zakken bij een supermarkt, er zit vaak veel graan of rijst in.

Onze kat krijgt applaws (80%vlees), dat vindt ie lekker en hij ziet er goed uit. We wegen het af en geven 3 keer per dag een portie. Als we er niet zijn, gaat t in een bak met timer, heel handig.



En als de kat dik is, moet ie nu toch gewoon wennen aan minder voer?
Hier ook een zeer tevreden zooplus klant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven