Voor een 2e kindje, start september 2015

06-08-2015 10:40 1930 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een 2e kindje, start september 2015! Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?



naamleeftijd + leeftijd partnerleeftijd kindje 1rondeNODbijzonderhedenUDIvy2527 + 35juni 2014, zoon1 14 maart 20 weken echo4 augustus - ZoonYelley36 + 37februari 2014, dochter 5 eind augustus 2017Prisma8134 + 32januari 2014, dochter2 19 juni 2016 - ZoonYfk28 + 32juni 2014, zoon2 25 juni 2016 ZoonSchaapjes30 + 34augustus 2014, dochter2 4 juni 2016 ZoonJans_8530 + 32oktober 2014, zoon3 1 augustus 2016 - ZoonHappy_wenn28-29september 2014, dochter2 11 juli 2016 Dochterrechtiskrom30-42maart 2015, dochter2 23 juni 2016 - Dochterjuffrouwtaart29 - 33februari 2014, zoon1 15 mei 2016 - DochterKoekie328 - 35april 2014, dochter1 14 mei 2016 - DochterMeis31oktober 2014, dochter5 9 oktober 2016Pink-T33+44september 2014, dochter2 29 juni 2016 Zoon
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ons zoontje is ook 14 maanden en wij willen in oktober/november voor een 2e gaan. Al vraag ik me af of we tot dan kunnen wachten nu we de keuze hebben gemaakt.



Was je snel zwanger van je zoontje? Ik in de 2e ronde dus ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Haha Yfk volgens mij hebben we met hetzelfde groepje meegeschreven tijdens de 1e zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ivy, haha ja dat klopt! Wat leuk. Hoe gaat het nu? Een jongetje heb je gekregen toch. Wat leuk dat je ook voor een 2e wilt gaan. In oktober/november wil je starten, maar zo te horen begint het al flink te kriebelen. Hier ook hoor, alleen hebben we net een nieuw huis en zitten nu tijdelijk bij mijn ouders in dus nog even 'n maandje geduld.



Bij ons was het de 3e ronde raak. Ben ook erg benieuwd hoe dat nu zal gaan. Voor mijn gevoel sta ik er nu wel rustiger in, alhoewel dat waarschijnlijk straks ook wel zal veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer meiden die het leuk vinden om mee te schrijven? Denk stuur even een berichtje zodat het topic een beetje bovenaan blijft staan!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, ik schrijf graag mee! Wij gaan ook weer beginnen in september. Onze dochter is dan anderhalf.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Yelley, leuk dat je mee schrijft! Ook in september van start, spannend. Hoe is je eerste zwangerschap verlopen? Raakte je snel zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Ooit meegeschreven in het September 2012 topic, dus wel heel leuk om nu weer in een nieuw september topic te zitten... :-)

Uiteindelijk ben ik toen in mei 2013 begonnen en in juni zwanger geraakt, omdat ik nog niet klaar was met een opleiding. Dus tweede ronde al...



Eigenlijk hebben waren we al begonnen in mei van dit jaar, maar we hadden een beetje een valse start. T was in een keer raak (kwam er wel pas 3 weken later achter, omdat ik het niet verwachtte ). Maar bij de termijnecho bleek het een missed abortion helaas. Dus nu beginnen we opnieuw.



Dus jullie allbei een even oud jongetje, leuk! Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik ben 36 inmiddels...



Wat leuk een nieuw huis, yfk, extra ruimte?



Ivy, is er nog een bepaalde reden om dan te starten?
anoniem_152900 wijzigde dit bericht op 06-08-2015 19:41
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden , het lijkt mij leuk om mee te schrijven . Het is nu laat en morgen vroeg werken, maar zo vindt ik jullie weer terug.

Ik heb een zoon van 19 maanden , we zijn willen al wel een tijdje aan de twee de beginnen , maar ik was nog steeds niet ongesteld dus dat schoot niet echt op , maar sinds vandaag voor het eerst dus nu vertrouw ik er op dat het weer wel kan gebeuren 😍
Alle reacties Link kopieren
Yelley, toevallig weer een september topic! Heftig de missed abortion zeg. Hoe gaat het nu? Je bent beide keren snel zwanger geraakt, hopelijk straks ook weer maar dan uiteraard met een goede afloop.



Ik ben 28. Nog een paar weken (3) en dan krijgen we de sleutel. Het nieuwe huis is groter. In ons vorige huis hebben we heerlijk gewoond maar we wisten ook altijd dat we daar op een dag weg wilden, misten ook wat ruimte (geen zolder bijv.). Begin dit jaar de stap gezet en gelukkig snel verkocht en nu is het bijna tijd voor ons nieuwe huis. Kan niet wachten!



Smikkie, leuk dat je ook mee wilt schrijven. Een zoon van 19 maanden, leuk! Menstruatie heeft zo te horen flink op zich laten wachten. Hoe lang heb je gewacht? Is er een reden dat het zo lang duurde? Gelukkig is het nu begonnen.



Ik zal zo even een tabel proberen te maken! Haha ben weer lekker geconcentreerd aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja een zolder is wel echt handig , wij hebben een grote en die staad ook goed vol . 👌



Volgens de arts ben k blijkbaar gevoelig voor de hormonen bij bv en is een x in de avond wat ik nu nog geef voldoende ......

We gebruike vanaf feb al geen anticonceptie en hadden zoiets van we zoen wel ....
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel handig! Waarschijnlijk staat hij bij ons binnen de korste keren ook helemaal vol...haha.



Wow, ik heb bewondering voor je smikkie dat je nog altijd borstvoeding geeft. Ik had ook graag borstvoeding willen geven maar het is bij mij nooit goed op gang gekomen. Mijn zoontje miste de kracht omdat hij 'n maand te vroeg geboren werd. Ik heb het geprobeerd met kolven aan de gang te krijgen maar dat was best pijnlijk en voelde me vreselijk met zo'n kolfapparaat. Soms baal ik en vraag ik me af of ik misschien te snel heb opgegeven. Ik vind het nu lastig, wat wil ik straks? Ik ben denk toch ergens bang dat het gewoon weer niet lukt... wil ik me de teleurstelling besparen? Maarja dat is allemaal voor later, eerst maar eens proberen zwanger te raken.



Tot wanneer zou je borstvoeding willen geven? Nou nogmaals fijn dat de menstruatie op gang is gekomen
Alle reacties Link kopieren
Tja was niet echt zo gepland hoor 😁

.

Sevijn was binnen een week 13 % onder zijn geboorte gewicht en ik heb tot 4,5 maand gekolft , en toen overgestapt naar weer aanleggen omdat ik het kolfen zo zat was , en wou wel zeker 6 maanden vol maken qua bv... Dat is dus dik gelukt 😝



Ik zou het loslaten
Alle reacties Link kopieren
Heftig yelley. Krijg je nu bij een volgende zwangerschap eerder een echo?



Ik ben trouwens vorige week 27 geworden, mijn man is 35. We willen nog een paar maandjes wachten zodat ons zoontje ruim 2 jaar is als de baby geboren zou worden. Aan de andere kant is een zwangerschap niet te plannen dus ben ik ergens ook bang dat het straks niet lukt en er een groot leeftijdsverschil ontstaat.



Smikkie wat heerlijk dat je nog een voeding geeft! Ik heb 10 maanden bv gegeven en toen ging zoonlief de borst weigeren. Had graag nog heel lang doorgevoed maar hij wilde echt niet meer. Heb tot zijn 1e verjaardag gekolfd en was daar toen wel erg klaar mee.

En yfk inderdaad loslaten wat de bv betreft. Elke baby is anders en misschien gaat het voeden bij de 2e wel als vanzelf. En zo niet dan kan je op dat moment nog bepalen of je wel of niet gaat kolven.



Kunnen jullie een beetje van het mooie weer genieten met jullie kleintjes? Hier net in de zandbak en badje in de tuin gespeeld en meneer ligt nu heerlijk te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet of ik eerder terecht kan voor een echo. Zie het wel als het zo ver is. De eerste weken zullen wel extra spannend zijn.

Op zich hebben we er wel vrede mee. Zwanger worden is tot nu toe makkelijk gelukt, dus dat zal vast nog wel een keer lukken.

Ik denk dat het scheelt dat we er al een hebben waar we heel blij mee zijn. In 95% van de gevallen is er iets mis met de chromosomen, dus het is o
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerde knopje...



Dus op zich beter zo dan dat je bv met de 20 weken echo achterkomt dat het kindje niet levensvatbaar is oid. T schijnt trouwens dat 1 op de 4 vrouwen ooit een miskraam krijgt, dus ben (helaas) niet de enige.



Ja lastig hè ivy, dat leeftijdsverschil. wij hadden hetzelfde. Ruim 2 lijkt ons ook fijn. Maar plannen is idd lastig. Dus daarom zijn we maar begonnen. Ik ben inmiddels ook 36 en man 37.



Hoi Smikkie, gezellig! Wat fijn dat het voeden zo lang al goed gaat! Hoe ging het aanleggen na 4 maanden? De menstruatie miste je vast niet, tot nu dan. Dus mooi getimed van je lichaam, toch?

En een jaar is toch ook prachtig, Ivy.

Yfk, mij is het ook niet gelukt. De kleine was te veel afgevallen en er moest voeding in. Kolven zag ik toen zelf niet zitten, te zwaar. En op flesvoeding worden ze ook prima groot.

Volgende keer zou ik wel graag weer beginnen. Als het eenmaal loopt, lijkt het me veel fijner. Loslaten vind ik een goede tip!

Weet je eigenlijk waarom de eerste te vroeg was? Hoe was dat voor jullie?



We zitten vlakbij het strand, dus dat is heerlijk!



Wat mooi zo lang
Alle reacties Link kopieren
Hè Ivy , de angst voor een te groot leeftijds verschil herken ik wel :( .



Yelley: ik kan me idd goed voorstellen dat je het zo bekijkt , als het misgaat is het pittig , maar weten dat je kindje niet levens vatbaar is lijkt me verschrikkelijk . ik heb veel gewerkt deze week , nu weer een paar dagen vrij en net heerlijk op het stand gegeten na werk
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten ook dichtbij t strand! Morgen even heen. Haha wie weet wonen we heel dichtbij elkaar.



Betreft leeftijdsverschil, dat snap ik helemaal. Ik vind 2 jaar verschil mooi. Mocht het gelijk de 1e ronde raak zijn dan redden we dat misschien net niet..maar daar kan ik vrede mee hebben. Haha.



Ivy,1 jaar bv, toch super! Yelley vervelend dat t bij jou ook niet op gang kwam. Jullie hebben iig helemaal gelijk. Ik moet het loslaten en zie wel wat er een volgende x gebeurt!



Yelley, knap dat je er zo instaat en ik snap je helemaal...dan liever aan t begin. 1 op de 4 vrouwen, wat veel zeg!



Smikkie, sevijn wat een mooie naam. Heb m nog nooit gehoord!



Nou geniet van het heerlijke weer en die tabel maak ik na t weekend wel even!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk om mee te schrijven als dat nog kan? Wij zijn aantal maanden bezig met de 2e en onze dochter wordt eind aug 1 jaar. Tot op heden is het helaas niet gelukt, zeer onregelmatige cyclus dus dat maakt het lastiger.

Ik ben er ook wel veel mee bezig, terwijl wij eigenlijk alle tijd hebben, maar het zit dan in je hoofd, ik moet het ook echt meer los laten.

Misschien helpt het forum een beetje 😜
Alle reacties Link kopieren
Hoi kei! Natuurlijk kan je nog meeschrijven, gezellig! Vervelend de onregelmatige cyclus, dat maakt t zeker lastiger. Miss een idee om ovulatietesten te gebruiken? Heb ze zelf nooit gebruikt maar miss kan het wat extra inzicht geven?



Een dochtertje van bijna 1, leuk! Hopelijk helpt t forum je! Heb je tijdens je 1e zwangerschap ook ergens meegeschreven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Is er ruimte voor nog 1?

Ik klets graag mee. Wij beginnen al wel vanaf deze maand al. Ik had ook bedacht dat ik er nu veel rustiger onder zou zijn, helaas is dat niet zo. Wij hebben een zoontje van 13 maanden oud. Ik had voor mijn zwangerschap een heel onregelmatige cyclus en heel lang. 57 dagen ong. Nu nog steeds onregelmatig maar nu meer 23 a 33 dagen... even afwachten dus. Het voordeel is dat ik niet aan de pil ben gegaan in de tussen tijd omdat ik hier ontzettend beroerd van werd. Hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ook ik schrijf graag mee. Heb een dochtertje van bijna 19 maanden en we gaan volgende maand van start voor #2. Leuk om allemaal in hetzelfde schuitje te zitten!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid opeens . Leuk dat jullie ook mee willen schrijven .



Ik had ook onregelmatige cyclus bij eerste was ik na een jaar zwanger .
Alle reacties Link kopieren
Ja ovulatietesten had ik laatst gebruikt maar te vroeg achteraf. Beetje zoeken nog. Misschien dat ik er binnenkort nog wat ga halen.

@ilonc, jij ook onregelmatige cyclus dus! Ik ben ook niet meer aan de pil gegaan. Ik had bv gegeven tot nov en in maart was ik voor het eerst ongesteld. We hebben het een tijdje met condoom gedaan. Wij hadden besloten niet aan de pil te gaan omdat ik de vorige keer na het stoppen van de pil pas na 3 maanden voor de eerste keer ongesteld werd.



Ik zit vandaag op m'n 30e dag, negatieve test. Woensdag ga ik weer testen mocht ik niet ongesteld zijn.



Fijn dat ik mee mag schrijven, we zitten in hetzelfde schuitje en dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Leuk dat jullie meeschrijven!



Kei balen die negatieve test maar miss ben je gewoon nog te vroeg aangezien je cyclus soms langer duurt! Wanneer wil je weer testen?



Ik heb een spiraaltje gehad. Deze een aantal weken terug verwijderd. Merk toch dat ik me beter voel zonder hormonen ondanks ze zeggen dat deze plaatselijk zijn bij mirena.



Ilonc, deze maand al gestart, spannend! Vruchtbare dagen al gehad of denk je dat ze nog moeten komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven