Zou jij nu naar een concert in Brussel gaan?

17-11-2015 18:13 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
I.v.m. de terreurdreiging?

Waarom ik dat vraag... ik zou met een vriendin naar een concert van Beth Hart in Brussel gaan. Door wat er nu allemaal speelt heb ik mijn twijfels of dit verstandig is. Ik ben niet snel bang en over hier in Nederland naar een concert gaan zou ik niet twijfelen... maar om het nou op te gaan zoeken in Brussel, waar de daders van de aanslagen in Parijs voor een groot deel (waarschijnlijk) vandaan kwamen., en waar een voetbalwedstrijd wordt afgelast omdat ze bang zijn dat een van de daders daar nog rondloopt... ik weet het niet.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou gaan.
Ik zou niet gaan. Ik vond de intocht van Sinterklaas al een griezelige happening na die aanslag.
Dus. Hier kunnen terroristen niet de Paradiso overhoop schieten, maar in Brussel, wat momenteel een militaire vesting is, wel?



Beetje naïef.
Ik zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je in Brussel een groter/ander risico loopt dan in Nederland. En je zou hier wel gaan, dus waarom daar niet?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 17 november 2015 @ 18:17:

Dus. Hier kunnen terroristen niet de Paradiso overhoop schieten, maar in Brussel, wat momenteel een militaire vesting is, wel?



Beetje naïef.Dat bedoel ik niet. Het kan overal gebeuren, maar ik ben niet van plan om me daardoor bang te laten maken en niet meer naar openbare gelegenheden te gaan. Maar voor mijn gevoel is de dreiging in Brussel nu wel iets hoger dan hier, denk ik.
Ik zou es horen bij AB hoe het zit met de veiligheid.

Hoeveel controle er is aan de deur en of zij weten of er militairen rondlopen op de Anspachlaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker gaan. In de zomer nog naar Beth Hart gaan kijken en ze was echt geweldig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan, overal nu vrij goed beveiligd waarschijnlijk!
quote:inge567 schreef op 17 november 2015 @ 18:19:

[...]





Dat bedoel ik niet. Het kan overal gebeuren, maar ik ben niet van plan om me daardoor bang te laten maken en niet meer naar openbare gelegenheden te gaan. Maar voor mijn gevoel is de dreiging in Brussel nu wel iets hoger dan hier, denk ik.



Dan zullen ze het vanzelf wel afgelasten, als de dreiging aanzienlijk is.



Die gozer kan trouwens net zo goed hier zitten. Of in Frankrijk, of in Oostenrijk. Je laat je wel degelijk bang maken,wat geen schande is overigens, en als je je er echt niet prettig bij voelt moet je natuurlijk niet gaan.

Ik vind het alleen heel opvallend dat je er bij een concert in Nederland niet over dubt terwijl er hier net zo goed 1 een concertzaal binnen kan lopen. Een strenge kaartjes controleur gaat niets uithalen tegen een kalasjnikov
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan natuurlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee jonge kinderen dus op dit moment zou ik niet gaan.

Als ik geen kinderen had gehad dan was ik wel gegaan
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je twijfel, net als de meeste hier zou ik zeggen gewoon gaan. Maar ik sta niet voor de keuze en snap best dat je angstig bent. Ik was vorige week in Brussel en denk echt dat het toen nog gevaarlijker was omdat nu de beveiliging overal op scherp staat (prima weekend gehad, niets aan de hand natuurlijk)

Ze zullen wel extra maatregelen nemen en als het niet verantwoord geweest zou zijn dan zouden ze het wel aflasten. Ik denk dus dat ik wel zou gaan. Kijk eens naar Parijs, natuurlijk zijn er veel mensen getroffen, maar op een stad met zoveel inwoners is het bijna niets. Bang maken is wat ze willen, hopelijk laten wij ons leven er niet door beïnvloeden en ga je naar een te gek concert.
Alle reacties Link kopieren
ik zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou gaan

Wel de nooduitgangen in de gaten houden

Maar dat doe ik al 25 jaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ik ook zou gaan, maar idd wel alerter zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in andere steden en landen wel gaan niet in Brussel.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 17 november 2015 @ 18:37:

Ik zou in andere steden en landen wel gaan niet in Brussel.Waarom? Leg eens uit? Wat maakt Berlijn of Madrid nu veiliger?
Alle reacties Link kopieren
Beth Hart

Ik zou gaan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou ook gaan.



Ik was laatst op een feest van ADE in de Westergas en toen zei ik tegen mijn vriend dat het de perfecte locatie was om een aanslag te plegen. Veel jongeren, donkere ruimte, etc.. We hebben nog gekeken waar de nooduitgangen waren. Heel vreemd dat zoiets dan later waarheid wordt in eenzelfde soort setting.



Eerlijk gezegd denk ik dat de kans klein is dat het nog een keer bij een concert gebeurt. Ze weten ook wel dat men nu extra waakzaam is, helemaal in Brussel.



Ik ga zaterdag naar de Jaarbeurs, er is een vintagemarkt. Tevens worden daar op zaterdag altijd examens gehouden van o.a. de NCOI. Die hallen zitten vol met mensen. Dus, tja, ik heb daar wel een raar gevoel bij, maar ik ga desondanks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan. Ten eerste omdat er denk ik nog nooit zo goed beveiligd is als nu. En ten tweede omdat ik het verrek om me te laten opsluiten door een stel debielen.

Ik sprak gisteren een vriendin uit Parijs, die gaan morgen ook gewoon op vakantie stap. Wat moeten ze anders, nooit meer iets doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 17 november 2015 @ 18:37:

Ik zou in andere steden en landen wel gaan niet in Brussel.



De beveiliging is nu heel goed. Er komt/id extra bewaking bij concerten hoorde ik vandaag op het (belgische) nieuws.

Desalniettemin weet ik niet of ik t zou doen.... ik voelde me op sommige plekken in Brussel best ongemakkelijk ivm duidelijk aanwezige islam: hoedje lange jurk baard (salafistisch uiterlijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven