Ik geef ze al tien jaar les, maar ik ben lucht voor ze

05-02-2016 07:36 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 1944 geboren in Rotterdam en heb sindsdien Nederland onherkenbaar zien veranderen - en de laatste tijd gaat het een beetje snel. Er is veel wat ik niet begrijp en daar word ik onzeker van. Sommige kennissen zeggen: 'Ik voel me in mijn eigen stad niet meer thuis.'



lees hier de rest van het artikel
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-02-2016 13:34
Reden: Link geplaatst naar artikel ivm complete artikel overnemen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooit schreef hier op het forum ene Jaap die, laat ik het kort samenvatten, begrip had voor de problemen van allochtonen en het onze pampermaatschappij verweet die problemen zelf te creëren.



Zijn we te lief en moet er gewoon met harde hand ingeburgerd worden in plaats van begripvol alles 100 keer uitleggen en overal potjes geld en regelingen voor te hebben?



Als voorbeeld, ik herinner mij nog dat de gemeente formulieren ook in het Turks en Arabisch uitgaf. Nu is dat gelukkig niet meer zo.
Alle reacties Link kopieren
Hardleersheid in actie. Verbeter de wereld, begin bij uzelf, mevrouw.
Krijg de rambam. Allemaal.
Ja want het zijn echt alleen allochtonen die zulke dingen doen
Het downplayen kan beginnen in 3,2,1...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat uit alle voorbeelden het de allochtonen zijn die dit uithalen (kauwgom in de bios? Niet glimlachen? Afval op straat)



Wel herken ik het slechte luisteren van de kinderen die ze beschrijft. Ik heb jaren in een opvang gewerkt en vooral de jongens luisteren absoluut niet naar hun moeders. Misschien een cultuurdingetje dat ze niet naar vrouwen luisteren?

Ik heb in ieder geval heel wat moeders zien 'strijden' in hun opvoeding maar het lijkt een onmogelijke strijd tegende opgroeiende jongens soms.

Verder heb ik ontelbaar veel moeders gezien die absoluut hun kinderen iedere dag naar school brengen en ontzettend betrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, foutje, wilde niet reageren, stomme telefoon
Alle reacties Link kopieren
De generatie die beschreven wordt, daarvan herken ik inderdaad wel de vrouwen die na 30 jaar nog geen woord Nederlands spreken. En de jongens die zoch misdragen.

Tegenwoordig zie ik vooral ook grote bekken bij veel Marokkaanse meiden tussen de 16-30.
Alle reacties Link kopieren
Die mevrouw ziet alleen wat ze kan zien door haar referentiekader. Net als jij, Willem. Net als iedereen. Als ik in haar schoenen werd gezapt, zag ik hele andere dingen. Want ik ben iemand anders.



Weet je wat ik zie, Willem? Dat iedereen, zowel autochtoon als allochtoon, een beetje moe wordt van het gezeur. Leef je leven, leef en laat leven. Denk niet zoveel na over 'hoe het moet met de maatschappij' want je zit niet in de politiek. En de politiek, ach, die zeuren alleen maar over elkaar.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 februari 2016 @ 08:59:

Die mevrouw ziet alleen wat ze kan zien door haar referentiekader. Net als jij, Willem. Net als iedereen. Als ik in haar schoenen werd gezapt, zag ik hele andere dingen. Want ik ben iemand anders.



Weet je wat ik zie, Willem? Dat iedereen, zowel autochtoon als allochtoon, een beetje moe wordt van het gezeur. Leef je leven, leef en laat leven. Denk niet zoveel na over 'hoe het moet met de maatschappij' want je zit niet in de politiek. En de politiek, ach, die zeuren alleen maar over elkaar.



Helemaal mee eens. Dat mensen zeggen dat ze hun stad niet meer herkennen.... Vreemd vind ik dat. Herkennen ze de stad wel als er alleen blanke blonde mensen rondlopen?

En om nou te weten dat er 120 nationaliteiten in je stad wonen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 februari 2016 @ 08:59:

Die mevrouw ziet alleen wat ze kan zien door haar referentiekader. Net als jij, Willem. Net als iedereen. Als ik in haar schoenen werd gezapt, zag ik hele andere dingen. Want ik ben iemand anders.



Weet je wat ik zie, Willem? Dat iedereen, zowel autochtoon als allochtoon, een beetje moe wordt van het gezeur. Leef je leven, leef en laat leven. Denk niet zoveel na over 'hoe het moet met de maatschappij' want je zit niet in de politiek. En de politiek, ach, die zeuren alleen maar over elkaar.Dat ben ik met je oneens. Allereerst omdat het artikel een reactie is op een artikel van een Marokkaanse (of Marokkaans-Nederlandse) die zich niet geaccepteerd voelt in de Nederlandse samenleving. Het feit is wel dat er gewoon oplopende spanningen zijn tussen de autochtone bevolking en grote groepen allochtonen. Die spanningen zijn gewoon reeël. Allochtonen maken veel minder kans om wat van hun leven te maken en raken daardoor gefrustreerd. Tegelijkertijd zijn veel autochtonen gefrustreerd over het gegeven dat alle investeringen die zijn gedaan in allochtonen tot vrijwel niets leiden. Ook een vrij reeël probleem. Als je er niets aan doet gaan die etnische spanningen zich op een vervelende manier uiten. Daar kun je niet onverschillig over zijn lijkt me.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
@mods, wanneer wordt in de huisregels opgenomen dat artikelen in de OP plempen niet is toegestaan. Elke keer weer dezelfde zeurdiscussies. Die discussie kan toch gewoon onder het artikel op de website van de krant. Dan blijft het VF voor de Grote Zaken des Levens, zoals 'hoe verwijder ik de pluisjes van mijn mans trui'.



@ sapsorrow, wat een fantastische Avatar heb je. Past goed bij je nick.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sussann schreef op 05 februari 2016 @ 09:04:

[...]



Helemaal mee eens. Dat mensen zeggen dat ze hun stad niet meer herkennen.... Vreemd vind ik dat. Herkennen ze de stad wel als er alleen blanke blonde mensen rondlopen?

En om nou te weten dat er 120 nationaliteiten in je stad wonen....Volgens mij mis je de overdrachtelijke betekenis van het 'herkennen van'. Het heeft te maken met een veranderend gevoel hoe jij als individu staat tot het grote geheel. Veel autochtone Nederlanders in grote steden hebben het gevoel dat ondanks alle investeringen die ze hebben gedaan in de nieuwe Nederlanders juist zij zich maar dienen aan te passen. En goed aanpassen doet iedereen. Autochtone Nederlanders sturen hun kinderen naar witte scholen, wonen in witte wijken enzovoort. Tot grote frustratie van de allochtonen die weer niet aan de bak komen. Dat WIJ-gevoel is gewoon weg en dat is een groot probleem.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Hoe kan je verwachten of hopen dat mensen iets begrijpen wat boven hun pet gaat, er is veel nodig om een overgang naar andere cultuur zo te kunnen doen dat je 'intergreert'. Onze normen en waarden zijn niet voor iedereen haalbaar zeker niet als je uit landen komt waar de regels en gebruiken en normen en waarden zo ver af staan als die uit onze cultuur. Dus krijg je subculturen.
Ik begrijp ook niet zo goed wat die mevrouw nou eigenlijk wil.

Ze noemt allerlei problemen op die ze tegenkomt maar tegelijkertijd zegt ze dit:



Toch blijf ik iedereen door dik en dun verdedigen tegenover mijn kennissenkring



Tja
Alle reacties Link kopieren
Misschien hadden we gewoon veel meer eisen moeten stellen in plaats van allochtonen aan het handje houden en moeten helpen met van alles en nog wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sussann schreef op 05 februari 2016 @ 09:04:

[...]





Helemaal mee eens. Dat mensen zeggen dat ze hun stad niet meer herkennen.... Vreemd vind ik dat. Herkennen ze de stad wel als er alleen blanke blonde mensen rondlopen?

En om nou te weten dat er 120 nationaliteiten in je stad wonen....Het zijn er méér dan 120. In Rotterdam zijn wijken waar je je in een ander land waant. Charlois, oude noorden, nieuwe westen. Utrecht, Kanaleneiland, Overvecht. Door slechte spreiding krijg je ghettovorming.
verba volant, scripta manent.
quote:MalleBabbe1 schreef op 05 februari 2016 @ 09:56:

Ik begrijp ook niet zo goed wat die mevrouw nou eigenlijk wil.

Ze noemt allerlei problemen op die ze tegenkomt maar tegelijkertijd zegt ze dit:



Toch blijf ik iedereen door dik en dun verdedigen tegenover mijn kennissenkring



Tja



Inderdaad, rare opvatting houdt deze vrouw er op na.

Ze durft waarschijnlijk niet echt haar standpunt te zeggen, want dan denken anderen misschien wel dat de racistisch is of id. Ze ziet het wel degelijk dat er iets raars aan de hand is..

Eigenlijk is deze dame ook een wegkijker. Ze weet dat het speelt, maar toch er niets aan willen doen, sterker nog, ze praat het goed, daar komt het zo'n beetje op neer.

Op deze manier is het letterlijk dweilen met de kraan open en zal er nooit iets veranderen.

Het zijn echt 2 culturen die haaks op elkaar staan en daardoor nooit gaat werken.

Die hele multi-culti samenleving is helaas mislukt. Erg sneu voor degenen die zich jaar en dag hard hebben gemaakt om er toch iets moois van te maken. Misschien tegen beter weten in??

We zien al decennia lang dat de problemen alleen maar groter worden. Nu zien we het ook al bij zeer jonge kinderen.

Overal wordt er geld ingepompt en het leidt helaas tot niets.
Alle reacties Link kopieren
Dat is altijd zo; als je iemand verwent dan denkt hij dat hij de baas is en dat jij personeel bent.



Dat is een wetmatigheid. Dus die mevrouw is eigenlijk begonnen met fouten maken toen ze zo dolgraag de goede geest wou uithangen. Daar had ze kennelijk behoefte aan maar neem die mensen niet kwalijk als ze dan gaan denken dat ze heel speciaal zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:willem1959 schreef op 05 februari 2016 @ 07:40:

Zijn we te lief en moet er gewoon met harde hand ingeburgerd worden in plaats van begripvol alles 100 keer uitleggen en overal potjes geld en regelingen voor te hebben?Ja!
quote:retrostar schreef op 05 februari 2016 @ 10:14:

Dat is altijd zo; als je iemand verwent dan denkt hij dat hij de baas is en dat jij personeel bent.



Dat is een wetmatigheid. Dus die mevrouw is eigenlijk begonnen met fouten maken toen ze zo dolgraag de goede geest wou uithangen. Daar had ze kennelijk behoefte aan maar neem die mensen niet kwalijk als ze dan gaan denken dat ze heel speciaal zijn.En naar mijn idee worden er nu exact dezelfde fouten gemaakt met die stroom asielzoekers. Velen denken nu al boven de Nederlandse wet te staan. Men schijnt er toch niets van geleerd te hebben helaas. De geschiedenis herhaald zich.
quote:swifty schreef op 05 februari 2016 @ 09:53:

Hoe kan je verwachten of hopen dat mensen iets begrijpen wat boven hun pet gaat, er is veel nodig om een overgang naar andere cultuur zo te kunnen doen dat je 'intergreert'. Onze normen en waarden zijn niet voor iedereen haalbaar zeker niet als je uit landen komt waar de regels en gebruiken en normen en waarden zo ver af staan als die uit onze cultuur. Dus krijg je subculturen.Ik zal wel te simpel zijn, maar als onze normen en waarden niet haalbaar zijn voor een nieuwkomer dan lijkt het mij logisch dat de nieuwkomer vertrekt naar een land dat beter aansluit bij zijn of haar normen en waarden of nog beter, hier helemaal niet naartoe komt. In grote delen van de wereld is dat volledig normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 05 februari 2016 @ 10:21:

[...]





En naar mijn idee worden er nu exact dezelfde fouten gemaakt met die stroom asielzoekers. Velen denken nu al boven de Nederlandse wet te staan. Men schijnt er toch niets van geleerd te hebben helaas. De geschiedenis herhaald zich.

Een groot deel van de Nederlanders wil dolgraag inschikken als ze daarmee helpen. Ze willen goeddoen; dan voel je je fijn en de andere Nederlanders zien jou dan als een goed mens.



Ik heb bij tijden in allochtonenwijken gewoond, buurten met 50%-50% buitenlanders en dan vooral moslims en telkens als er weer een nieuw gezin kwam wonen dan bood heel de omgeving, en dan vooral blanke Nederlanders, hulp aan. Lampen werden opgehangen, boodschappen werden gedaan, echt met tientallen tegelijk bemoeiden ze zich ermee. Het was komen en gaan van alle buren. Als je zo verwend wordt dan kan het gewoon niet anders of je moet gaan denken dat ze op je hebben zitten wachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is niet alleen neer te leggen bij allochtonen. Ik vind idd dat Nederland heel fout is geweest met hun gepamper. Formulieren in andere talen dan Nederlands, te makkelijk geweest met bruidjes uit het thuisland halen en vervolgens iedereen bij elkaar laten wonen waardoor je ook niet mee gaat draaien in de maatschappij. Veel (oudere) vrouwen zijn niet geïntegreerd en hebben geen binding met Nederland en de normen en waarden. Daar komt nu gelukkig verandering in. Uitkeringen zijn moeilijker te krijgen, je bent verplicht de Nederlandse taal te leren en er zijn strengere eisen. Dit is uiteindelijk voor iedereen beter want zo draai je sneller mee in de maatschappij.



Op dit moment is Nederland enorm aan het verhufteren en daar doen de Nederlanders net zo hard aan mee. Racisme is ontzettend aanwezig. Daarnaast leeft iedereen voor zichzelf en lijkt het wel alsof mensen zich niet meer in elkaar kunnen verplaatsen of iets belangeloos voor een ander willen doen. Ook is er veel angst met betrekking op de aanslagen en hebben we nog steeds te maken met een crisis. Dat werkt ook niet echt mee aan een positieve leefomgeving..
If you can dream it you can do it
quote:retrostar schreef op 05 februari 2016 @ 10:35:

[...]



Een groot deel van de Nederlanders wil dolgraag inschikken als ze daarmee helpen. Ze willen goeddoen; dan voel je je fijn en de andere Nederlanders zien jou dan als een goed mens.



Ik heb bij tijden in allochtonenwijken gewoond, buurten met 50%-50% buitenlanders en dan vooral moslims en telkens als er weer een nieuw gezin kwam wonen dan bood heel de omgeving, en dan vooral blanke Nederlanders, hulp aan. Lampen werden opgehangen, boodschappen werden gedaan, echt met tientallen tegelijk bemoeiden ze zich ermee. Het was komen en gaan van alle buren. Als je zo verwend wordt dan kan het gewoon niet anders of je moet gaan denken dat ze op je hebben zitten wachten.

Dit idd..

Kijk mij eens goed zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven