Geld & Recht alle pijlers

2 gezinnen in 1 huis. Overlast

06-05-2016 13:12 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij vlak naast staat al een fikse poos een huis te koop en zitten er regelmatig huurders in. Nooit problemen gehad



Sinds een poosje is het opnieuw verhuurd. Aan Poolse mensen. En sindsdien is het mis. Herrie niet te geloven en Er blijken 2 gezinnen in te zitten



Wat kan je hieraan doen ? Ze veroorzaken echt enorme herrie (muziek en met , zo klinkt het , met 30 man in de tuin zitten ) én dus 2! Gezinnen

Nu zit ik ook buiten en het is alsof ik in een disco zit. Stampende muziek echt keihard.




Ik prijs mezelf gelukkig met de buurt waar ik woon!



Gelukkig zijn het maar huurders TO, en vertrekken ze hopelijk ook weer een keer. Misschien worden ze er nu zelfs wel uitgezet als ze niet willen meewerken
In iedergeval gemeente bellen! Aangeven dat het een koophuis is en verhuurd wordt. Vertel ook met hoeveel mensen ze wonen! Er moet toestemming zijn om te verhuren. Daar waar ik woon, mag het max 4 personen zijn incl verhuurder. Dus 4 personen mocht niet. Hebben soortgelijk iets aan de hand gehad. Gemeente heeft koper gebeld en schriftelijk gesommeerd en melding bij belasting gedaan. Er was geen toestemming op basis van leegstand weg. Er is ook bij de bank melding gemaakt maar wie dat gedaan heeft weet ik niet. Vermoedelijk ook de gemeente?

Bij ons waren ze 2 maanden erna eruit. werd de verhuurder te heet onder de voeten. Overigens zijn ze de woning met een fikse huurachterstand verlaten.



Succes!!!! Hopelijk is het snel over.
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 06 mei 2016 @ 14:30:





Ik prijs mezelf gelukkig met de buurt waar ik woon!



Gelukkig zijn het maar huurders TO, en vertrekken ze hopelijk ook weer een keer. Misschien worden ze er nu zelfs wel uitgezet als ze niet willen meewerken





het was hier normaal ook altijd lekker rustig.. Hooguit spelende kinderen die lopen te schreeuwen (geen last van ) en de incidentele feestjes etc.. maar dat is echt compleet normaal qua leefgeluiden en frequentie. Maar dit is echt bizar



Politie is geweest en heeft de man aangesproken (was idd onder invloed) en er is een melding van gemaakt en ik moet gewoon bellen als hij weer zo schreeuwt etc.. Zij zouden zelf de eigenaar van het huis benaderen.



Ze zijn nu weg maar stil is het niet.. wel iets minder hard..



zucht.. met beetje mazzel zijn ze snel weer opgehoepeld.. Er wonen wel meer polen in ons dorp maar ik hoor zelden van overlast..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat ze snel weg zijn! Ik heb ook een half jaar Poolse buren gehad, vreselijk! Schreeuwen, harde muziek, zondagochtend dronken muziek gaan maken. En iedere keer als ik ging klagen dan waren ze poeslief en zou het noooooit meer gebeuren. Een paar uur later begon het schreeuwen dan weer. Gelukkig betaalden ze de huur niet en zijn ze er na een half jaar uitgegooid. Een vriendin van mij is Pools dus ik weet dat er genoeg Polen zijn die geen overlast veroorzaken, maar toch zal ik niet snel naast een Pools gezin gaan wonen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 06 mei 2016 @ 14:03:

Cierpimy z muzyka w swoim ogrodzie. Bylbys tak mily sposob, aby zmniejszyc goosnosc ?



Z pozdrowieniami,

Lokalni mieszkancy



Vertaling:

Wij lijden onder de harde muziek vanuit uw tuin. Zou u zo vriendelijk willen zijn om het volume te verlagen?



Groeten,

De buurtbewoners



Het gaat even helemaal mis met de poolse tekens...



Sorry ZombieQueen, maar dit is geen correct Pools. Nu staat er: "Wij lijden met muziek in onze tuin. Kun je zo'n aardige manier zijn om volume te verlagen?" Ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben



Ja, Polen zitten veel buiten, maar luidruchtigheid is niet typisch Pools. Luidruchtigheid is gewoon lomp, en lompe mensen heb je overal. Helaas zijn het wel regelmatig die mensen die in Polen niet makkelijk aan werk komen, en hier hun geluk komen beproeven. Er zijn genoeg beschaafde, hoogopgeleid Polen, maar die kom je hier minder snel tegen. En als je ze al tegenkomt, dan vallen ze niet zo (negatief) op.



Ik kan hier best wel boos om worden, want met dat soort gedrag werk je onbegrip en vooroordelen in de hand. Je ziet het ook weer hier in het dit topic: "Ik zal niet gauw naast een Pools gezin gaan wonen.", "Luidruchtigheid is typisch Pools." Dat is toch wel een beetje pijnlijk om te lezen. Ook als je in een ander land bent, heb je je gewoon te gedragen.
Slik die kikker!
quote:AllieBrosh schreef op 06 mei 2016 @ 15:19:

[...]





Sorry ZombieQueen, maar dit is geen correct Pools. Nu staat er: "Wij lijden met muziek in onze tuin. Kun je zo'n aardige manier zijn om volume te verlagen?" Ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben



Ja, Polen zitten veel buiten, maar luidruchtigheid is niet typisch Pools. Luidruchtigheid is gewoon lomp, en lompe mensen heb je overal. Helaas zijn het wel regelmatig die mensen die in Polen niet makkelijk aan werk komen, en hier hun geluk komen beproeven. Er zijn genoeg beschaafde, hoogopgeleid Polen, maar die kom je hier minder snel tegen. En als je ze al tegenkomt, dan vallen ze niet zo (negatief) op.



Ik kan hier best wel boos om worden, want met dat soort gedrag werk je onbegrip en vooroordelen in de hand. Je ziet het ook weer hier in het dit topic: "Ik zal niet gauw naast een Pools gezin gaan wonen.", "Luidruchtigheid is typisch Pools." Dat is toch wel een beetje pijnlijk om te lezen. Ook als je in een ander land bent, heb je je gewoon te gedragen.Wat je nu vertaalt komt als Pools-Nederlandse vertaling bij google translate.
Maar toch lees ik al een aantal mensen die dit herkennen van Poolse buren. Zou het kunnen zijn dat de Polen die naar Nederland komen (voor werk?) eerder mensen zijn die geluidsoverlast veroorzaken?



Lijkt me supervervelend, wel fijn dat de politie nu geweest is, jammer dat het niet direct effect heeft. Ik zou toch nog een briefje in het Pools printen en (ongevouwen) door de brievenbus doen.
quote:ZombieQueen schreef op 06 mei 2016 @ 15:29:

[...]





Wat je nu vertaalt komt als Pools-Nederlandse vertaling bij google translate.Inderdaad, je kunt niet vertrouwen op google translate. Ik weet van Spaans en Engels dat er vaak de gekste dingen uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 06 mei 2016 @ 15:29:

[...]





Wat je nu vertaalt komt als Pools-Nederlandse vertaling bij google translate.Google Translate kan helaas nog geen chocola maken van Poolse naamvallen. En zo te zien ook nog niet van de voorzetsels, persoonlijke voornaamwoorden en zinsconstrucies
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Nationaliteit heeft er weinig mee te maken. in mijn vorige buurt waren het mensen uit allerlei windstreken (inclusief Nederland) die voor overlast zorgen.

Wat je natuurlijk wel soms hebt is dat Polen uitsluitend komen om te werken. Die mensen (mannen) wonen dan samen in een huis en buiten werktijd slaat de verveling toe en dan wordt er gedronken en is men wat luidruchtiger. Beetje vergelijkbaar met een studentenhuis qua geluid en dergelijke.

Maar goed in dit geval gaat het om gezinnen dus dat gaat ook niet op. Ik denk in elk geval niet dat nationaliteit hierbij nou echt een rol speelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:AllieBrosh schreef op 06 mei 2016 @ 15:19:

[...]





Sorry ZombieQueen, maar dit is geen correct Pools. Nu staat er: "Wij lijden met muziek in onze tuin. Kun je zo'n aardige manier zijn om volume te verlagen?" Ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben



Ja, Polen zitten veel buiten, maar luidruchtigheid is niet typisch Pools. Luidruchtigheid is gewoon lomp, en lompe mensen heb je overal. Helaas zijn het wel regelmatig die mensen die in Polen niet makkelijk aan werk komen, en hier hun geluk komen beproeven. Er zijn genoeg beschaafde, hoogopgeleid Polen, maar die kom je hier minder snel tegen. En als je ze al tegenkomt, dan vallen ze niet zo (negatief) op.



Ik kan hier best wel boos om worden, want met dat soort gedrag werk je onbegrip en vooroordelen in de hand. Je ziet het ook weer hier in het dit topic: "Ik zal niet gauw naast een Pools gezin gaan wonen.", "Luidruchtigheid is typisch Pools." Dat is toch wel een beetje pijnlijk om te lezen. Ook als je in een ander land bent, heb je je gewoon te gedragen.zoals ik al eerder schreef... IK heb niet gezegd dat poolse mensen typisch luidruchtig zijn, dan werd mij verteld door andere buren. Ik heb zelf weinig tot 0 contact met poolse mensen .. Dit zijn idd tokkie polen .. en dat is niet representatief voor alle polen, want er wonen er zat in ons dorp.
Alle reacties Link kopieren
quote:AllieBrosh schreef op 06 mei 2016 @ 15:19:

[...]





Sorry ZombieQueen, maar dit is geen correct Pools. Nu staat er: "Wij lijden met muziek in onze tuin. Kun je zo'n aardige manier zijn om volume te verlagen?" Ik denk niet dat dat veel effect gaat hebben



Ja, Polen zitten veel buiten, maar luidruchtigheid is niet typisch Pools. Luidruchtigheid is gewoon lomp, en lompe mensen heb je overal. Helaas zijn het wel regelmatig die mensen die in Polen niet makkelijk aan werk komen, en hier hun geluk komen beproeven. Er zijn genoeg beschaafde, hoogopgeleid Polen, maar die kom je hier minder snel tegen. En als je ze al tegenkomt, dan vallen ze niet zo (negatief) op.



Ik kan hier best wel boos om worden, want met dat soort gedrag werk je onbegrip en vooroordelen in de hand. Je ziet het ook weer hier in het dit topic: "Ik zal niet gauw naast een Pools gezin gaan wonen.", "Luidruchtigheid is typisch Pools." Dat is toch wel een beetje pijnlijk om te lezen. Ook als je in een ander land bent, heb je je gewoon te gedragen.zoals ik al eerder schreef... IK heb niet gezegd dat poolse mensen typisch luidruchtig zijn, dan werd mij verteld door andere buren. Ik heb zelf weinig tot 0 contact met poolse mensen .. Dit zijn idd tokkie polen .. en dat is niet representatief voor alle polen, want er wonen er zat in ons dorp.
Of het nu Polen, Chinezen, Australiërs of desnoods Zuid-Afrikanen zijn ... dit zijn gewoon je reinste tokkies.

Dan maakt nationaliteit echt geen zier uit. Hoogstens onhandig dat ze geen woord Nederlands en weinig Engels spreken.

Ik zou gewoon geregeld de huisbaas blijven bestoken. En daarnaast de politie.

Vroeg of laat moet één van de twee wel "wakker worden".

Of worden ze 't vanzelf wel beu dat de politie minstens wekelijks aan hun deur staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 06 mei 2016 @ 16:29:

[...]





zoals ik al eerder schreef... IK heb niet gezegd dat poolse mensen typisch luidruchtig zijn, dan werd mij verteld door andere buren. Ik heb zelf weinig tot 0 contact met poolse mensen .. Dit zijn idd tokkie polen .. en dat is niet representatief voor alle polen, want er wonen er zat in ons dorp.Dat snap ik. Ik ben dan ook boos op de Polen die zich zo gedragen, want een vooroordeel is snel gevormd. Jij ziet de nuance wel, maar een hoop mensen zien dat niet.
Slik die kikker!
Loopt de verhuur via Level1? Dan zou ik die eens benaderen, zij zitten er normaal gesproken bovenop als hun werknemers overlast veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Marana nee niet via level 1. Dit zijn werknemers van eigenaar volgens zeggen
Alle reacties Link kopieren
Politie bellen ivm geluidsoverlast muziek. Kunnen ze daar gelijk de boel ff checken en gesprek aangaan over de rest van de overlast
quote:AllieBrosh schreef op 06 mei 2016 @ 17:18:

[...]





Dat snap ik. Ik ben dan ook boos op de Polen die zich zo gedragen, want een vooroordeel is snel gevormd. Jij ziet de nuance wel, maar een hoop mensen zien dat niet.Ik snap ook niet dat het er toch even bij vermeld moet worden in zo'n OP, dat het Polen zijn. Daar word ik dan weer een beetje iebelig van. Niet dat ik nou erg blij was ooit met mijn Poolse buurman, want die ging al over overlast klagen als mijn kinderen touwtje stonden te springen buiten. Maar hij maakte geen herrie .
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 mei 2016 @ 15:29:

[...]

Ik snap ook niet dat het er toch even bij vermeld moet worden in zo'n OP, dat het Polen zijn. .Nou, misschien dat het taalprobleem een klein beetje verschil maakt voor de situatie en de mogelijke oplossingen? Ik doe maar eens een héle wilde gok
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 mei 2016 @ 15:29:

[...]





Ik snap ook niet dat het er toch even bij vermeld moet worden in zo'n OP, dat het Polen zijn. Daar word ik dan weer een beetje iebelig van. Niet dat ik nou erg blij was ooit met mijn Poolse buurman, want die ging al over overlast klagen als mijn kinderen touwtje stonden te springen buiten. Maar hij maakte geen herrie .Omdat er een taalbariere is misschien ? Ook omdat mensen het misschien herkennen. Dat men in Polen misschien gewend zijn luidruchtiger te zijn ? Ik heb al eerder aangegeven dat ik vermoed dat die mensen geen idee hebben dát ze overlast veroorAken. Wat nu als je niet beter weet ?
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik ook contact gehad met eigenaar van het huis en die zou maandag se makelaar op de hoogte stellen. Ze

Waren blij met de melding overigens
quote:poldervrouw schreef op 07 mei 2016 @ 17:19:

[...]





Omdat er een taalbariere is misschien ? Ook omdat mensen het misschien herkennen. Dat men in Polen misschien gewend zijn luidruchtiger te zijn ? Ik heb al eerder aangegeven dat ik vermoed dat die mensen geen idee hebben dát ze overlast veroorAken. Wat nu als je niet beter weet ?



Ah kijk, dat bedoel ik dus.



En wat die taalbarriere betreft: de meeste Polen spreken best wel een beetje Duits, of Engels.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg misschien ? Ik ken hun cultuur niet. Voor het zelfde geld antwoord een Poolse mevrouw hier ja joh. Klopt wij als polen zijn wat luid jn doen en laten. Zo gek is dat niet. Zat culturen die luid zijn in doen en laten. Betekent niet dat ik Polen niet aardig vind. Ken er weinig overigens. Ik schrijf negens die klote Polen of wat dan ook. Dat ik me erger aan de

Herrie staat los van het feit dat het Polen zijn



En nee. Deze mensen spreken (althans zo komt Het over ) geen of slecht Duits of Engels. Buren zijn gisteravond weer geweest. Was weer herrie (ik zat binnen) en geprobeerd om uit te leggen waarom hij aan de deur kwam. Volgens hem kwam het niet over. Man lachte vriendelijk knikte en deed deur dicht .. Tja. dan komt het niet echt over.



Vandaag viel het mee. Vanmiddag even heel hard maar nu alweer even stil



Directe buren sprak ik bij voetbal en gingen maandag bellen met gemeente. Die mensen maken blijkbaar dag en nacht herrie en het zijn idd 2 gezinnen. 1 met kind en 2

Mannen
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de open grenzen en allerlei lowlifes uit andere landen die dat aantrekt. Want laten we wel zijn, de gemiddelde wel-opgeleide Pool kan in het eigen land wel een goede boterham verdienen. Het zijn met name de mensen die denken te kunnen profiteren van de betere voorzieningen hier, die de sprong wagen. En hoe je het ook wendt of keert, dat is meestal niet het meest beschaafde deel der bevolking. Maar hé, leve de EU, open grenzen en allemaal gelijke kansen. Zou leuk zijn als wij (de Nederlanders) dan óók gelijke kansen in Polen zouden hebben, of Tsjechië. Maar dus niet.



Wat ik ook niet snap, is dat al die Polen hier die hier overduidelijk én wonen én werken, dus gewoon hier gevestigd zijn, gewoon kunnen blijven rondrijden in auto's met Poolse kentekens, waar ze geen zak aan belasting of wat dan ook voor betalen. Ik hoef het niet te proberen met een Duits kenteken rond te gaan rijden, want dan ben ik zwaar de klos, ook al woon ik vlak bij de grens. Waarom krijgen al die Polen dat dan wél voor elkaar, terwijl ze gewoon hier wonen en werken?



Heb altijd al gezegd: de rijkere/economisch sterkere landen gaan gewoon inleveren door de EU. Was niet waar, was doemdenken, was xenofobie, was weer wat anders, noem het maar.



Nou, geef me dan maar aan op welk punt ik ongelijk heb dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 06 mei 2016 @ 13:28:

Verhuurder is bekende van ons dus ik heb ze gevraagd om met die mensen te praten.Nogmaals naar de verhuurder en zeggen dat als hij/ zij er niets aan doet je de gemeente/politie inschakelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven