Meegaan in zijn sex-behoefte?

01-06-2016 00:53 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft vaker zin in sex dan ik, dat zal denk ik bij veel van jullie ook zo zijn. Allemaal geen probleem voor me. Soms heb ik dus wel sex met hem terwijl ik het dan echt doe voor hem. Laatst had ik het met een goede vriendin van me hierover en zij vond dat ik mij daarmee ondergeschikt aan mijn vriend opstel. Nu heeft me dit aan het denken gezet. Hoe zien jullie dat?
Als je het 'voor hem' doet, betekent dat dan dat je zelf niet zo'n zin had om te beginnen of dat je ook geen zin hebt als jullie bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
"dat zal denk bij veel van jullie ook zijn"



Huh, waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 01 juni 2016 @ 00:57:

Als je het 'voor hem' doet, betekent dat dan dat je zelf niet zo'n zin had om te beginnen of dat je ook geen zin hebt als jullie bezig zijn?Soms komt die geiligheid wel en soms wat minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 01 juni 2016 @ 00:58:

"dat zal denk bij veel van jullie ook zijn"



Huh, waarom dan?Nou dat is toch zo dat de mannen over het algemeen wat vaker willen dan wij vrouwen? Dacht dat dat in het algemeen wel klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Doe je het tegen je zin? Of gewoon "zonder zin"? Voor elke keer seks voor beiden, 10 keer alleen voor hem? Een relatie is toch geven en nemen. Als de verhoudingen daarin een beetje gelijk zijn, dan kan dit wel IMO, mits het niet echt tegen heug en meug gebeurt. Kijkt je vriend daarna tegen heug en meug een keer een chick flick mee
Alle reacties Link kopieren
quote:PaulinaR schreef op 01 juni 2016 @ 01:02:

[...]



Nou dat is toch zo dat de mannen over het algemeen wat vaker willen dan wij vrouwen? Dacht dat dat in het algemeen wel klopt.Hier in elke relatie niet hoor en heb nu zo'n 8 jaar seks nog nooit mee gemaakt dat de man meer wilde dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Je doet het toch niet met tegenzin, maar om hem tegemoet te komen?

Als een middenweg, waar jullie allebei tevreden over kunnen zijn?

Juist omdat het een evenwaardige relatie is, is het heel okay van jou dat je niet jouw behoefte als regel neemt, maar ook die van hem serieus neemt.

Of is hij nu degene die volledig "zijn zin" krijgt en bepaalt hoe vaak?



Ik vind ondergeschikt daar iig niets mee te maken hebben.

Als je hem eenzijdig loopt te pleasen in allerlei opzichten, zodat "hij maar gelukkig is" en daar zelf op inlevert of jezelf zou verloochenen wordt het een ander verhaal.

Je partner graag een plezier doen is imo niet hetzelfde als pleasen (om de relatie goed te houden, om hem te behouden, om hem tevreden te stellen).



In een relatie gaat het niet om jouw behoeften alleen en ook niet zijn behoeften alleen, als die uiteenlopen.

Dat degene die iets niet wil of het minst behoefte aan heeft, de bepalende hoort te zijn, is discutabel.

Met grote tegenzin iets voor de ander doen om die zijn/haar zin te geven, is evengoed ondermijnend als helemaal maar doen zoals je het zelf wil..



Als jullie hier zelf okay mee zijn, ga er dan geen probleem in zoeken omdat een vriendin zoiets vindt/oppert.

Het kan voor jou juist een goed gevoel opleveren, dat jij het fijn vindt dat je iets voor hem kunt doen waar hij blij van wordt en van geniet. Als je dat idd met liefde doet en niet vanuit een "negatieve reden" zoals om te zorgen dat hij niet óntevreden/ óngelukkig wordt of uit angst om hem anders kwijt te raken oid.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Yozh schreef op 01 juni 2016 @ 01:04:

Ligt eraan. Doe je het tegen je zin? Of gewoon "zonder zin"? Voor elke keer seks voor beiden, 10 keer alleen voor hem? Een relatie is toch geven en nemen. Als de verhoudingen daarin een beetje gelijk zijn, dan kan dit wel IMO, mits het niet echt tegen heug en meug gebeurt. Kijkt je vriend daarna tegen heug en meug een keer een chick flick mee Nee doe het niet tegen m'n zin, eerder idd 'zonder zin'. En ja die meidenfilms kijkt hij gezellig mee.
Met af en toe zin maken, maar wel genieten als je bezig bent, stel je je niet onderdanig op vind ik.



Die aanname dat vrouwen in het algemeen minder zin hebben, herken ik mezelf ook niet in.
quote:PaulinaR schreef op 01 juni 2016 @ 01:02:

[...]



Nou dat is toch zo dat de mannen over het algemeen wat vaker willen dan wij vrouwen? Dacht dat dat in het algemeen wel klopt.





Nou nee, hier juist omgekeerd. Belangrijk is, vind ik tenminste, is dat je er voor openstaat, ookal sta je er niet om te springen, maar laat je je lichaam wel toe dat het uiteindelijk ook die opbouw kan ervaren. Met andere woorden, de zin komt vanzelf terwijl je bezig bent.

Is dat niet het geval, lijkt me toch best dat je partner beter gewoon even een half uur tijd " voor zichzelf neemt" , en volgende keer evt weer samen. Van een "koude vis" word niemand gelukkig nml.
mmm misschien als je slaapt en dat hij dan zijn gang gaat, even na innemen slaappil zodat je er geen last van hebt?





(niet serieus bedoeld )
Alle reacties Link kopieren
Als je het voor hem doet voel je je dan fijner, omdat je hem hebt geplezierd en het fijn vind als hij zich fijn voelt. Dat lijkt me het grootste vraagstuk.

Of voel je je kut na de vrijparttij?
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:PaulinaR schreef op 01 juni 2016 @ 01:02:

[...]



Nou dat is toch zo dat de mannen over het algemeen wat vaker willen dan wij vrouwen? Dacht dat dat in het algemeen wel klopt.Dit is dus echt niet waar/achterhaald. Idd was dit "altijd het beeld" maar klopt dus niet. Vaak zat is het omgekeerd (lees alleen maar hier op het forum)
quote:Suzy65 schreef op 01 juni 2016 @ 01:08:

Je doet het toch niet met tegenzin, maar om hem tegemoet te komen?

Als een middenweg, waar jullie allebei tevreden over kunnen zijn?

Juist omdat het een evenwaardige relatie is, is het heel okay van jou dat je niet jouw behoefte als regel neemt, maar ook die van hem serieus neemt.

Of is hij nu degene die volledig "zijn zin" krijgt en bepaalt hoe vaak?



Ik vind ondergeschikt daar iig niets mee te maken hebben.

Als je hem eenzijdig loopt te pleasen in allerlei opzichten, zodat "hij maar gelukkig is" en daar zelf op inlevert of jezelf zou verloochenen wordt het een ander verhaal.

Je partner graag een plezier doen is imo niet hetzelfde als pleasen (om de relatie goed te houden, om hem te behouden, om hem tevreden te stellen).



In een relatie gaat het niet om jouw behoeften alleen en ook niet zijn behoeften alleen, als die uiteenlopen.

Dat degene die iets niet wil of het minst behoefte aan heeft, de bepalende hoort te zijn, is discutabel.

Met grote tegenzin iets voor de ander doen om die zijn/haar zin te geven, is evengoed ondermijnend als helemaal maar doen zoals je het zelf wil..



Als jullie hier zelf okay mee zijn, ga er dan geen probleem in zoeken omdat een vriendin zoiets vindt/oppert.

Het kan voor jou juist een goed gevoel opleveren, dat jij het fijn vindt dat je iets voor hem kunt doen waar hij blij van wordt en van geniet. Als je dat idd met liefde doet en niet vanuit een "negatieve reden" zoals om te zorgen dat hij niet óntevreden/ óngelukkig wordt of uit angst om hem anders kwijt te raken oid.



Mooie post, +1



Als jij minder zin hebt (dat kan, over het algemeen loopt "zin" nooit 100% synchroon). MAar als je je wel openstelt als hij toenadering zoekt, en je daardoor zin krijgt... Dan is het toch niet onderdanig of pleasen?

Wat mij wel opvalt is dat je in je OP zegt: verschil in behoefte maar is geen probleem. Bedoel je dat jij het geen probleem vind? Of hij? Of beiden? Want het feit dat jij het geen probleem vindt, betekent niet automatisch dat hij het geen probleem vindt. En ik denk (nee ik weet uit ervaring want bij ons omgekeerd), dat je zijn behoefte niet moet onderschatten/ weg moet maken...
Heb jij altijd al minder zin gehad dan je vriend? Of is dit "van de laatste tijd?" In het geval het laatste... Hoe komt dat dan? Zijn er oplossingen om het weer "als vanouds" te brengen in jouw idee?
Ik heb beide kanten meegemaakt. Met m'n ex was ik degene die weinig / geen zin had. Achteraf was gewoon de aantrekkingskracht / liefde weg???? In m'n huidige relatie ben ik degene die vaker wil???? (Karma? ). Anyway denk dat het belangrijk is de oorzaak te achterhalen.
By THE way...niet lullig bedoeld maar wat heb je een aparte avatar gezien het onderwerp van dit topic
Ligt het aan mij of is dit weer zo'n typisch: "ik drop het op viva en ga vervolgens lekker slapen" topic
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om wat voor gevoel jij er bij hebt en laat je geen gevoel door anderen aanpraten. Als jij het zo prima vindt en je niet ondergeschikt aan je vriend voelt is het okay en doe je het om hem te pleasen. Niets mis mee in een liefdesrelatie toch? Mijn man houdt ontzettend van mooie tuinen, ik niet, toch bezoeken we een paar keer per jaar een mooie tuin, dat gun ik hem, omdat ik van hem houdt. Mijn man schrijft regelmatig een lief kaartje voor me, om mij te pleasen. Dat doet hij voor mij. Niks mis mee.
Love is the meaning of life
quote:Tjuptjup schreef op 01 juni 2016 @ 02:21:

By THE way...niet lullig bedoeld maar wat heb je een aparte avatar gezien het onderwerp van dit topic

x2

Ik denk dat er binnenkort een artikeltje ergens in staat...
quote:PaulinaR schreef op 01 juni 2016 @ 01:02:

[...]



Nou dat is toch zo dat de mannen over het algemeen wat vaker willen dan wij vrouwen? Dacht dat dat in het algemeen wel klopt.Hier ook niet hoor
[quote]missmisery schreef op 01 juni 2016 @ 01:31:

Als je het voor hem doet voel je je dan fijner, omdat je hem hebt geplezierd en het fijn vind als hij zich fijn voelt. Dat lijkt me het grootste vraagstuk.

Of voel je je kut na de vrijparttij?[/quote]

Bijzondere vraag in deze context
Ik vraag mij af of al die dames die zin maken ook werkelijk halverwege zin krijgen. Ik in ieder geval niet. Mijn libido is niet zo hoog en dus lager dan van mijn partners, dus als ik hem plezier dan is dat ook echt niet meer dan dat.



Zolang ik daar zelf voor kies vind ik dat prima, maar als hij gaat aandringen of mokken zet hij me onder druk en dat vind ik heel vervelend.



Dan heb ik het gevoel dat mijn lichaam niet meer 100% van mij is en dat gevoel wil ik niet meer.
quote:PaulinaR schreef op 01 juni 2016 @ 01:02:

[...]



Nou dat is toch zo dat de mannen over het algemeen wat vaker willen dan wij vrouwen? Dacht dat dat in het algemeen wel klopt.



Onzin. Heb helaas nog geen man gevonden die mij bij kan houden.



Niet zoveel Libelle lezen hoor, en niet alles geloven wat je leest en hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven