Teen gebroken. Gaan,om boeken of annuleren...

30-06-2016 11:39 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken. Mijn vriend en ik hadden een vakantie geboekt, een week naar Praag (met de vriendengroep) en daarna een maand naar Zuid Amerika. Vertrek staat aanstaande zaterdag gepland.



Nu heb ik een ongelukkig scooterongeval gehad, waarbij ik mijn grote teen en die daarnaast gebroken heb. Dus daar baal ik enorm van. Nu heb ik zelf 3 optie's bedacht, maar ik kom er niet zo goed uit. Wat zouden jullie doen in mijn situatie. Pijn heb ik zo goed als niet, alleen mag ik hem niet belasten (loop op krukken).



Mocht je kiezen voor om boeken naar een andere bestemming, wat is dan een bestemming wat gipsvoet vriendelijk is. Ik hou van actief zaken bezichtigen en niet zo erg van hitte.



Alvast bedankt.



Update:

Contact gehad met mijn verzekeraar. Gelukkig ben ik goed verzekerd



Conclusie:

Ik ga wel naar Praag en Zuid Amerika, en mocht het nou blijken niet te gaan is het wel een reden om te repatriëring (voor mij en vriendlief) en krijgen we de niet genoten vakantiedagen terug. Ook kreeg ik de tip contact op te nemen met de vliegmaatschappij omdat ze me dan met een golfkarretje door de terminal konden scheuren (heb ik nu al zin in ^^)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 46

- Lekker gaan (54%)
- Omboeken naar een latere datum (33%)
- Omboeken naar andere bestemming (maar waar ...?) Geen stemmen
- Annuleren (13%)
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Heb je wel een annuleringsverzekering? ZO ja, zou ik denk ik annuleren. Vakantie op krukken lijkt me niets.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang na je ongeluk je op vakantie gaat... En of je voet dan nog in 't gips zit.



Mijn ma heeft twee weken voor we 6 dagen naar Berlijn zouden gaan ook haar grote teen gebroken. Deze hoefde alleen niet gegipst te worden. Ze heeft schoenen met een ontzettend stevige neus gekocht en heeft 6 dagen zonder problemen door Berlijn gebanjerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik wel naar Praag gaan (en desnoods een rolstoel huren) en Zuid Amerika annuleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 30 juni 2016 @ 11:43:

Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang na je ongeluk je op vakantie gaat... En of je voet dan nog in 't gips zit.



Mijn ma heeft twee weken voor we 6 dagen naar Berlijn zouden gaan ook haar grote teen gebroken. Deze hoefde alleen niet gegipst te worden. Ze heeft schoenen met een ontzettend stevige neus gekocht en heeft 6 dagen zonder problemen door Berlijn gebanjerd.Het is gisteren gebeurd en ik zou zaterdag gaan. En ik blijf 5 1/2 week weg. Voet is wel gegipst omdat het een vervelende breuk is, maar met gips wat als ik het zat ben zelf met een speciale schaar zou kunnen verwijderen.
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Maand Zuid Amerika, ga je dan rondtrekken? Dan zou ik het niet doen. Vakantie met gips en krukken is echt niet handig, hoe zit het uberhaupt met controles als je 5 weken weg gaat? Gebroken tenen duren toch niet zo lang?
Alle reacties Link kopieren
Annuleren of omboeken naar een andere datum.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 30 juni 2016 @ 11:46:

Maand Zuid Amerika, ga je dan rondtrekken? Dan zou ik het niet doen. Vakantie met gips en krukken is echt niet handig, hoe zit het uberhaupt met controles als je 5 weken weg gaat? Gebroken tenen duren toch niet zo lang?



Moet over 6 weken op controle komen. Gips is gespleten zodat er ik ermee mag vliegen, en het is met een speciale soort gips gegipst waardoor ik het zelf zou kunnen/mogen verwijderen als ik denk dat mijn voet eraan toe is.



Ik zou gaan rondreizen inderdaad in Zuid Amerika door middel van van tevoren geboekte bussen welke tussen verschillende plaatsen rijden. (soort van eurolines/flexibus idee)
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Ik zou gewoon lekker gaan, ik ben namelijk iemand die overal wel een oplossing voor vind wat dit betreft. Iets bezichtigen kan ook prima met krukken. Af en toe (iets vaker) wat uitrusten wellicht. Ik zou er mijn vakantie niet door laten verpesten in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
check bij annuleren wel even goed de voorwaarden. Kan zijn, dat je vriend niet kan annuleren. Dan lijkt me, dat die optie afvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 30 juni 2016 @ 11:53:

check bij annuleren wel even goed de voorwaarden. Kan zijn, dat je vriend niet kan annuleren. Dan lijkt me, dat die optie afvalt.Ow thanks, dat is wel een goede om even te checken.
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Alle reacties Link kopieren
ik zou de arts om advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan. Zo ernstig klinkt het niet en je hebt eerst nog een weekje Praag waar je het rustig aan kunt doen.
Praag zou ik annuleren. Ik brak een paar jaar geleden mijn teen en ik heb een week of 3 niet prettig gelopen. Kleine stukken geen probleem, maar een hele dag in de benen was niet fijn geweest. Op krukken zou ik het helemaal niet zien zitten.

Kun je de andere vakantie makkelijk omboeken naar een andere datum (paar weken later). Als dat zou kunnen zou ik dat doen. Het kan allemaal wel denk ik, maar een vakantie is toch stukken leuker als je je makkelijk kunt voort bewegen.
Volgens mij is het bij een grote teen ook wel essentieel dat het goed aan elkaar groeit (itt de andere tenen), dus ik zou zelf gips ook niet vroegtijdig verwijderen om zou mobieler te kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hoeft toch niet de hele dag te lopen in Praag? Je gaat met vrienden: laat met een taxi van restaurant naar museum brengen bijvoorbeeld, en een dagdeel een boek lezen in je hotel. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een knieband gescheurd de avond voor ik op vakantie ging. Wij zijn uiteindelijk wel gegaan maar we moesten ons programma er wel echt behoorlijk op aanpassen. Ik kon niet ver lopen op krukken, dat is namelijk best wel heel erg zwaar.



Wij hebben dus eerst drie dagen een wat luxer hotel geboekt met een zwembad en hebben daar rustig aan gedaan. Vervolgens kon ik elke dag wat meer, maar mijn vriend moest mijn koffer meenemen, want die kon ik niet rijden terwijl ik op krukken liep en wij hebben heel veel in de auto gezeten. Ergens naar toe rijden, mij af zetten in het centrum en dan mijn vriend parkeren en mij weer opzoeken.



Ik was ook echt heel erg vermoeid van de pijn en het gedoe dus ik heb ook veel geslapen. Houdt er dus rekening mee dat het wel echt onhandig is om op krukken te lopen. Af en toe (iets vaker) uitrusten zoals Woldertje noemt was voor mij echt niet voldoende om mijn vakantie door te komen.



Met mijn ervaring nu zou ik wel naar Praag gaan en dan mijn programma iets laten afwijken van dat van de vriendengroep en niet naar Zuid-Amerika gaan op dit moment.
quote:Woldertje schreef op 30 juni 2016 @ 11:52:

Ik zou gewoon lekker gaan, ik ben namelijk iemand die overal wel een oplossing voor vind wat dit betreft. Iets bezichtigen kan ook prima met krukken. Af en toe (iets vaker) wat uitrusten wellicht. Ik zou er mijn vakantie niet door laten verpesten in ieder geval.



wel ns op een busstation in Bolivia proberen een wc te vinden? En dan een schone? En dan met krukken?



of in de minder veilige busstations van Brazilie met je krukken staan als live bait voor zakkenrollers en ander tuigh??



en Machu Pichu met krukken?



Prima, overal een oplossing voor maar Zuid Amerika op krukken zou ik echt niet doen.
quote:esther766 schreef op 30 juni 2016 @ 12:03:

Maar je hoeft toch niet de hele dag te lopen in Praag? Je gaat met vrienden: laat met een taxi van restaurant naar museum brengen bijvoorbeeld, en een dagdeel een boek lezen in je hotel. Heerlijk!



Voor mij persoonlijk is de charme van een stedentrip juist dat je veel te voet doet en veel dingen bekijkt. Het lijkt me ook niet leuk als de rest van de groep wel mobiel is. Dan blijf je of alleen achter op een terras of de rest van de groep past zich aan jou aan. En je gaat echt niet elke keer een taxi nemen als je ergens wat wilt gaan eten lijkt mij. Zelfs al doe je alles met het openbaar vervoer, dan is het nog bijzonder vermoeiend op krukken.

Maar goed, hier heeft TO niet zoveel aan, ze moet uiteindelijk zelf beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan en dan schoenen dragen met een harde bijna onbuigbare zool. Dus een goede bergschoen. Op deze manier heb je weinig druk op je grote teen en hoef je die ook niet "af te rollen".



Wanneer ga je op vakantie? Over een paar weken is de breuk echt weer geheeld. Vraag een fysio eventueel om advies hoe je de tenen het beste kan tapen om zo het minste last te hebben.



Ik heb ooit mijn grote teen gebroken, is toen rechtgezet, toen ik op de wintersport was. Na 3 dagen ben ik weer gaan skieeen. Toen ik eenmaal in de skischoen zat was er eigenlijk niets meer aan de hand. Ik voelde de teen wel, maar niet heel erg.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Amerika lijkt me erg lastig met krukken. Ben er zelf vorig jaar ook geweest (zonder krukken), maar het lijkt me dat je dan veel dingen gewoon niet kunt doen. Dat is zonde van zo'n mooie reis. Op krukken lopen in Nederland is al pijnlijk en vermoeiend. Wel erg vervelend zo vlak voor je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker gaan en het gewoon rustig aan doen. Wel een stapel leesvoer meenemen
Alle reacties Link kopieren
Mág je hiervoor annuleren? En dan je vriend ook? Dat zou ik als eerste uitzoeken want dat lijkt me eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend..
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 30 juni 2016 @ 12:17:

Ik zou gewoon gaan en dan schoenen dragen met een harde bijna onbuigbare zool. Dus een goede bergschoen. Op deze manier heb je weinig druk op je grote teen en hoef je die ook niet "af te rollen".



Wanneer ga je op vakantie? Over een paar weken is de breuk echt weer geheeld. Vraag een fysio eventueel om advies hoe je de tenen het beste kan tapen om zo het minste last te hebben.



Ik heb ooit mijn grote teen gebroken, is toen rechtgezet, toen ik op de wintersport was. Na 3 dagen ben ik weer gaan skieeen. Toen ik eenmaal in de skischoen zat was er eigenlijk niets meer aan de hand. Ik voelde de teen wel, maar niet heel erg.In de OP staat dat ze deze zaterdag al weggaat.
quote:hamerhaai schreef op 30 juni 2016 @ 12:17:

Ik zou gewoon gaan en dan schoenen dragen met een harde bijna onbuigbare zool. Dus een goede bergschoen. Op deze manier heb je weinig druk op je grote teen en hoef je die ook niet "af te rollen".



Wanneer ga je op vakantie? Over een paar weken is de breuk echt weer geheeld. Vraag een fysio eventueel om advies hoe je de tenen het beste kan tapen om zo het minste last te hebben.



Ik heb ooit mijn grote teen gebroken, is toen rechtgezet, toen ik op de wintersport was. Na 3 dagen ben ik weer gaan skieeen. Toen ik eenmaal in de skischoen zat was er eigenlijk niets meer aan de hand. Ik voelde de teen wel, maar niet heel erg.Ik denk dat een skischoen toch anders is. Het viel mij echt zwaar tegen hoe pijnlijk die teen met lopen was. Ik ben zelfs na 3 weken alsnog naar de dokter gegaan omdat de pijn niet minder werd (ik was nog niet geweest omdat ze met een teen toch niets kunnen). Op schoenen met harde zolen kon ik helemaal niet lopen, ik heb 4 weken op oude stinkende te grote gympen van mijn vriend gelopen, dat was het enige waar ik op kon lopen en omdat ik mijn voet anders afwikkelde kreeg ik ook nog eens overal andere klachten (ik weet het nog zo goed omdat het net een paar weken na de bevalling van mijn jongste was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven