Videocodec niet ondersteund -> film op portable dvd-speler

01-08-2016 14:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer films via usb af te laten spelen op onze nieuwe portable dvd-spelers maar hij geeft steeds de melding 'videocodec niet ondersteund'.



Ik heb filmpjes van YouTube geript, die zijn in mp4 formaat, zou hij ook af moeten spelen maar doet hij niet. Converteren naar .avi maakt ook niks uit, hij zegt nog steeds hetzelfde. Films die ik gedownload heb via torrents doen het wel gewoon.



Ik raak ondertussen ietwat gefrustreerd dus wie heeft de oplossing voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Converteren naar Divx. MP4 is vaak HD en dat kan een normale DVD speler niet aan. Converteren naar AVI heeft geen zin, aangezien het bestand dan nog altijd HD is.
Alle reacties Link kopieren
DIVX bestanden worden dan weer niet ondersteund staat er in de gebruiksaanwijzing...



Er staat:

dvd+rw, dvd+r, dvd-rw, dvd-r, vcd en svcd, cd-r, cd-rw, cd-audio, mp3, mpeg4, Xvid, jpeg, foto-cd.

Noot: MP4, VOB, DAT, MPG, XVID en AVI bestanden maar de resolutie moet NIET hoger zijn dan 720 * 576. Audio is mp3 format.

DIVX bestanden worden NIET ondersteund.
Alle reacties Link kopieren
Heb toch één bestand naar DIVX geconverteerd. Ik krijg dan wel geluid maar geen beeld op de dvd-speler. Maar dat kan dan misschien weer komen omdat de resolutie niet hoger mag zijn dan 720 * 576? Want volgens mij is de resolutie van het filmpje nu 1280 * 678. Moet ik dat dan ook nog weer apart ergens aanpassen? (waarmee?)
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskefaam schreef op 01 augustus 2016 @ 14:40:

Heb toch één bestand naar DIVX geconverteerd. Ik krijg dan wel geluid maar geen beeld op de dvd-speler. Maar dat kan dan misschien weer komen omdat de resolutie niet hoger mag zijn dan 720 * 576? Want volgens mij is de resolutie van het filmpje nu 1280 * 678. Moet ik dat dan ook nog weer apart ergens aanpassen? (waarmee?)



Ik denk dat het makkelijkst is als je het youtube filmpje ript in 720p of lager? Wel converteerprogramma gebruik je?



Apart dat Xvid wel wordt ondersteund en Divx niet.. Op zich kan je natuurlijk converteren naar Xvid neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Codecs downloaden naar je usb? Mij is dat aangeraden (jaren geleden, heb het nu niet meer nodig) via K-Lite.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik AVC (any video converter) deze heeft echt belachelijk veel opties voor formats. En daarbij is het ook zo dat niet elke AVI hetzelfde is. Aan boord gebruiken wij een of ander mediaplayer en die snapt dus helemaal niks van MKV (een veel gebruikt download format) ben er even mee bezig geweest welke ik dan wel moest gebruiken.



Wel heeft AVC dus een format welke gelijk is aan DVD video Pal, dus probeer deze eens.



Onder AVI zelf al heb je dan ook nog weer 14 verschillende codecs, dus je kunt echt heel veel kanten op zal ik maar zeggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik zou het graag gratis willen doen maar dat gaat niet lukken ben ik bang?



Wondershare video converter ultimate werkt fantastisch maar slaat maar 1/3 van filmpje op. Wil je helemaal moet je 40 euro betalen.



Ook AVC doet allemaal maar gratis 3 minuten. Zucht, ik denk dat ik het maar opgeef.



Ik ben geen computernerd ofzo, het moet gewoon simpel en snel en het liefst gratis want verder gebruik ik zo'n programma nooit.
Alle reacties Link kopieren
K-lite is gratis TO. Google maar even.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskefaam schreef op 01 augustus 2016 @ 19:51:

Hmm, ik zou het graag gratis willen doen maar dat gaat niet lukken ben ik bang?



Wondershare video converter ultimate werkt fantastisch maar slaat maar 1/3 van filmpje op. Wil je helemaal moet je 40 euro betalen.



Ook AVC doet allemaal maar gratis 3 minuten. Zucht, ik denk dat ik het maar opgeef.



Ik ben geen computernerd ofzo, het moet gewoon simpel en snel en het liefst gratis want verder gebruik ik zo'n programma nooit.Ik heb AVC ook gratis en die doet gewoon de hele film en series op rij. Geen enkel probleem mee.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 01 augustus 2016 @ 19:53:

K-lite is gratis TO. Google maar even.



Ik het het gedownload. En dan? Het is geen programma ofzo? Wat moet ik dan precies met mijn bestanden doen?



Sorry, ik klink vast heel blond...
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:56:

[...]



Ik heb AVC ook gratis en die doet gewoon de hele film en series op rij. Geen enkel probleem mee.Hier echt maar 3 minuten
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskefaam schreef op 01 augustus 2016 @ 20:13:

[...]





Ik het het gedownload. En dan? Het is geen programma ofzo? Wat moet ik dan precies met mijn bestanden doen?



Sorry, ik klink vast heel blond...



Ik ben weet het ook niet meer precies hoor. Maar als het goed is, heb je dan ondersteunende codecs gedownload (op je usb), die het wel mogelijk (moeten) maken om je video's/films af te spelen.

Wat voor melding krijg je, als je nu een film via usb wil afspelen? Kun je laten zoeken naar de codecs?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fryskefaam schreef op 01 augustus 2016 @ 20:13:

[...]





Hier echt maar 3 minuten Van welke site heb je die dan. Zit even te kijken bij AVC en daar staat niks gemeld over 3 minuten. Kan heel goed zijn dat jij iets anders hebt of een instelling verkeerd. Dat heb ik namelijk wel gehad. Of je hebt van een download de sample geconverteerd zou ook nog kunnnen. Ik noem maar wat, want de selectie van AVC welke file je wil kan beter.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Kun je de filmpjes van YouTube niet gewoon 720 downloaden ipv 1080 en dan converteren naar MP4?
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 01 augustus 2016 @ 20:33:

[...]



Van welke site heb je die dan. Zit even te kijken bij AVC en daar staat niks gemeld over 3 minuten. Kan heel goed zijn dat jij iets anders hebt of een instelling verkeerd. Dat heb ik namelijk wel gehad. Of je hebt van een download de sample geconverteerd zou ook nog kunnnen. Ik noem maar wat, want de selectie van AVC welke file je wil kan beter.Het is gelukt! Nu blijkbaar een andere versie van AVC gedownload want nu slaat hij gewone hele filmpjes op. Bedankt! Hebben wij hopelijk een iets minder rumoerige achterbank op weg naar ons vakantieadres
Alle reacties Link kopieren
Fijn!. Veel plezier en uiteraard een heel fijne vakantie alvast.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het gelukt is. Veel plezier ermee.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven