windows 10 probleem met taakbalk

06-09-2016 11:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een topic geopend met de titel 'word 10, probleem met taakbalk', maar dat moet natuurlijk windows 10 zijn. Hieronder mijn probleem nog een keer:



Ik ben een beetje digibeet en misschien is het best wel een domme vraag. Ik kan het antwoord niet vinden in de help functie of op internet. Een paar dagen geleden heeft mijn computer automatisch een update geïnstalleerd voor windows 10 en sindsdien staat de tijd niet meer in de taakbalk, wat ik erg lastig vind. Als ik er met de cursor overheen ga, is het wel te zien, maar heel vaag. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het zo op te lossen? Op je taakbalk gaan staan met je muis, rechtermuisklik, eigenschappen, dan het tabje systeemvak aanklikken en als het goed is moet daar een vinkje staan bij klok.
...
Alle reacties Link kopieren
Je kan de klok terugzetten door te klikken op de startknop, te kiezen voor Instellingen, Persoonlijke instellingen, dan Taakbalk.

Kopje Systeemvak: Systeempictogrammen in- of uitschakelen.

En dan de tijd aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat en waarompaktieniet, het is helaas allebei niet gelukt, nu heb ik zelfs een heleboel icoontjes op de taakbalk staan die ik daarvoor niet had en ook niet wil hebben, en ik krijg ze er niet meer af...
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren


Dan heb je waarschijnlijk het vinkje bij 'inactieve pictogrammen verbergen' uitgedrukt.

Wat zie je wel als je met je muis (rechts klikken) op je taakbalk klikt? Krijg je dan geen dropdown menu waar je eigenschappen kan kiezen?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 06 september 2016 @ 17:25:



Dan heb je waarschijnlijk het vinkje bij 'inactieve pictogrammen verbergen' uitgedrukt.

Wat zie je wel als je met je muis (rechts klikken) op je taakbalk klikt? Krijg je dan geen dropdown menu waar je eigenschappen kan kiezen?Wel een menu, maar geen 'eigenschappen'. Ik zie wel de optie 'instellingen' en als ik die kies krijg ik 'selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven', daar staat geen klok/tijd bij. Verder staat daar de optie 'systeempictogrammen aan- en uitschakelen'. Daar staat wel de optie 'klok', maar die staat ingeschakeld. Als ik de cursor over de taakbalk beweeg op de plaats waar vroeger de klok stond, zie ik deze ook wel, maar zo donker dat ik het nauwelijks kan lezen. Als ik daarop klik, krijg ik een kalender die zowat het halve scherm in beslag neemt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Nog even een aanvulling. De pictogrammen van de programma's die altijd al op de taakbalk stonden zijn wel gewoon te zien als anders, maar als ik Word open, is het symbool dat daarvoor dan tijdelijk op de taakbalk staat ook minder duidelijk te lezen, maar wel veel beter dan de tijd.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Hmm, lastig hoor. Ook al geprobeerd computer uitschakelen en opnieuw opstarten?

Ik denk nog even verder...
...
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw opstarten helpt ook niet. In elk geval enorm bedankt voor het meedenken!

It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
De ene digibeet helpt de ander

Hopelijk komt hier nog even iemand kijken met verstand van Windows 10.

Zo niet, dan zou ik je vraag op een computerforum stellen. Of even de volgende update afwachten, misschien is het probleem daarna wel verdwenen?
...
Kan het komen doordat je een andere kleur of bijvoorbeeld transparantie ingesteld hebt? Ik kan helaas nu niet op een laptop kijken voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindset schreef op 06 september 2016 @ 21:00:

Kan het komen doordat je een andere kleur of bijvoorbeeld transparantie ingesteld hebt? Ik kan helaas nu niet op een laptop kijken voor je.Daar had ik ook al aan gedacht. Ik heb ergens (weet niet meer precies waar ik dat ontdekt heb) gevonden waar je een kleurenschema en transparantie kunt instellen. Van kleur wisselen lukt prima, maar in transparantie zie ik geen verschil.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Dump anders eens wat screenshots op imgur en link vanaf hier, hebben we er een beter beeld bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:udenic schreef op 06 september 2016 @ 21:58:

Dump anders eens wat screenshots op imgur en link vanaf hier, hebben we er een beter beeld bij.Ik ben zo digibeet dat ik geen idee heb wat dit betekent, laat staan hoe ik dit moet doen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
U vindt Knipprogramma via Start / Alle programma's / Bureau-accessoires. U kunt Knipprogramma nog sneller starten door op de Windows-toets te drukken en de eerst paar tekens van het woord te typen. Meestal is knipp voldoende, bevestig met de entertoets. Het scherm wordt vaag en de muisaanwijzer verandert in een markeergereedschap. Hiermee kunt u een gedeelte van uw scherm selecteren voor het screenshot. Vervolgens verschijnt de schermafbeelding in Knipprogramma. Bewaar de afbeelding als jpg- of png-bestand via Bestand / Opslaan als. Gebruik de knop Nieuw als u nog een schermafdruk wilt maken. Wel dient u de afbeelding eerst op te slaan als u deze wilt bewaren, anders gaat het beeld verloren.

Bron: http://computertotaal.nl/ ... s-screenshot-maken-23423/



Uploaden kan vervolgens via: https://imgur.com/upload



Houd er wel rekening mee dat er geen persoonlijke gegevens instaan, je kan het later niet offline halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven