Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....





Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!



Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
@1eendje (en de anderen die thuis trainen): Nike heeft een hele goede app met allerlei oefeningen (workouts) die je veel thuis kunt doen. Variërend van 5 minuten yoga voor de ochtend tot dy-hard een uur durende full-body work outs. Je kan zelf kiezen wat je wilt gaan doen (keuze tussen tientallen work-outs) en er staat een goede beschrijving bij. Vaak heb je niet meer dan een yoga matje nodig, soms wat gewichtjes of een medicijn bal (maar dat staat in de beschrijving). De app heet Nike Training Club.



Gister wat meer gegeten, maar dat had ik ook wel verwacht. Ik heb best veel gesport en vanavond weer een zware training... Toch op de 1800 kcal gebleven :-) Vandaag weer!
quote:Jynta1981 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:41:

Niet om betweterig te doen hoor, ik denk graag mee en gun je een normale maaltijd

Non taken Jynta! Ik heb nog een handje Japanse mix gepakt voor het eten, is het nog niet veel maar heb ik tenminste een poging gedaan. Oh ja, en nog een stukje 72% cacao chocolade bij de thee.



Man en ik hebben ons schema weer omgegooid. Ik ga twee ochtenden sporten in plaats van de avonden en man doet andersom. Man heeft moeite met opstaan en ik met opblijven. Ben eens benieuwd hoe het gaat lopen.



De yoga heb ik ook verplaatst naar de vrijdag. Die is er dan twee-wekelijks in plaats van wekelijks, maar doe ik de ene week yoga thuis en de andere week in het dorp. Op dinsdag kan ik alleen maar de late les mee doen, maar het is ook onze meest hectische dag in de week. Heb dan echt moeite om me om half 9 nog naar de yoga te slepen. Hoop dat het wat af doet komende week!
Alle reacties Link kopieren
@ Ella, dat ontbijt klinkt goed!



@MevrouwStippel, Kun je misschien niet een beter alternatief zoeken wat je s avonds eet, zodat je wel iets te eten hebt, maar dat het ook nog een beetje gezond is?



@Fleet ohh stol. Ik hoop dat ze t hier niet hebben. K vind t zo lekker!



@Kraaienpootje, ik ga eens kijken naar de app. Alleen Yoga elke ochtend vind ik toch wel weinig



@Fleet, Ik hoop dat je nieuwe planning een beetje beter voor je werkt!



Hier is het eigenlijk wel rustig, ik probeer op mn eten te letten maar gister en eergister voelde ik me echt niet lekker helaas.. Gister was t een nationale feestdag dus ik had lekker een dagje vrij, dat heeft me wel goed gedaan. Ik voel me vandaag een stuk beter



Vandaag staat er nog niks speciaals op het programma, even rustig aan doen. Morgen ga ik lekker een uurtje paardrijden. De verwachtingen voor het weekend zijn goed dus ik denk dat ik lekker ga wandelen aangezien de sneeuw weer weg is
Alle reacties Link kopieren
quote:floorfaberfan schreef op 26 oktober 2016 @ 12:13:

Zijn pepernoten eigenlijk heel slecht? Merk dat ik nu van de chips en chocola af ben maar dus soms pepernoten snaai.....Dat is dan ook echt mijn enige snaai dingetje nog... verder eet ik al anderhalve week buitensporig gezond ;)



uit 'The little black dress challenge' van Mieke Kosters':

stukje hocoladeletter (25 gram) 145 kcal

stukje gevulde speculaas (25 gram) 140 kcal

stukje amandelstaaf (25 gram) 110 kcal

stukje marsepijn (25 gram) 110 kcal

10 pepernoten 90 kcal

1 kikker/muis 57 kcal

10 kruidnoten 50 kcal

5 chocoladekruidnoten 48 kcal

1 chocolademunt 32 kcal

1 speculaasje 25 kcal

1 minipoppetje taaitaai 15 kcal

1 schuimpje 15 kcal



reken uit je winst!
Alle reacties Link kopieren
Het motiveert mij in ieder geval om nog geen pepernoten in huis te halen. En al helemaal geen chocoladepepernoten.



Afgelopen dagen gingen redelijk, op een etentje in een restaurant na. Merk alleen dat ik ontzettend veel trek heb na mijn werk. De graai in de snoeppot is toch wel snel gemaakt. Vind ik zo slecht van mezelf. Zeker omdat mijn kinderen ook zo'n trek hebben en moeten wachten tot het eten. Zit ik stiekem een snoepje weg te werken.

Ik vergeet alleen om alles in de app bij te houden, waardoor ik toch wel meer kcal naar binnen krijg dan ik mij heb voorgenomen. Vandaag ga ik het weer bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer even pauze. Ik lees wisselende berichten. Bij de één gaat het beter en bij een ander wordt er weer wat meer gesnoept. Ach ja, af en toe is natuurlijk niet erg. Zolang je maar veel beweegt en gezond eet.



Nu ik bijna 2 weken bezig ben merk ik echt verschil. Ik denk er echt over na wat ik eet. Maak gezondere keuzes en snoep heel bewust. Af en toe een pepernootje bij de thee. Geen hele zak.

Gister toen ik thuis kwam zat vriendlief met wat vrienden bij te kletsen. Toen heb ik mezelf ook een glaasje wijn ingeschonken en wat chips gegeten. Gezellig en genieten van lekkere dingen.

Veel gedanst en bewogen gister dus de boel is wel gecompenseerd.



Mijn lijstje vandaag:



O: 2 volkoren crackers met hagelslag, thee

L: 2 volkoren boterhammen met filet americain , thee

T: Plakje ontbijtkoek of een mandarijn, flesje water

D: Hutspot

Vanavond thee en fruit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen even stiekem op de weegschaal gaan staan omdat ik die +0.6 echt niet kan hebben. Was het maandag nog 75.8 was het nu 75.1 .
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 27 oktober 2016 @ 14:10:

Ik ben vanmorgen even stiekem op de weegschaal gaan staan omdat ik die +0.6 echt niet kan hebben. Was het maandag nog 75.8 was het nu 75.1 .



haha, dat is zoooo herkenbaar. Bij mij was de weegschaal vanochtend gelukkig ook al wat liever.



@floorfaberfan: ik zie nu pas hoeveel jij al kwijt bent. Goed bezig!



mijn eetlijstje van vandaag:

O: 2 bhm met grilworst

td: banaan

L: 2 bhm met kaas, kippensoepje

td: weet ik nog niet (geen snoep oid)

D: Groentenstamppotje met gehaktballetje, jus.

verder voldoende water, thee, koffie

beweging: 45 min spinning
Oh wauw, Floor en Roderok, jullie zijn echt goed bezig!



Mijn baas trakteerde net op taart. Ik heb het bij een kop groene thee gehouden :-)
Goed bezig, jullie.

O: volkoren rozijnebrood, gek. ei

L: gebakken aardappelen, gebakken tomaatjes

T: rozijnenbrood, amandelen, ananas

D: pasta bolognese

2.400 c. Ben nog niet op de goeie weg :(
Alle reacties Link kopieren
Laat O: 2 bth 30+ kaas

Late L: bij laplace 1/2 foccacia omelet met champignons en een kleine kom pompoensoep

D: Zuurkoolovenschotel met gehakt, ananas en kaas



Geen tussendoortjes omdat de dag simpelweg wat laat begon.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Floor, ik werk in de zorg, vandaar de onregelmatige werktijden.
Alle reacties Link kopieren
Joepie, net even op de weegschaal gaan staan, kon het niet laten.. 77,4

Super blij mee! Als t maandag 77 is gaat het super goed, dan is het een kilo per week!

Maar ze zeggen vaak de eerste kilo's 't snelst gaan en daarna dus knetterlangzaam. Nou ja we gaan het zien.



Heb vandaag weer flink gelopen, als ik naar m'n auto loop (om naar werk te gaan) of naar de brievenbus of wat dan ook dan loop ik bewust wat sneller. Iets meer de pas er in. De trap wat sneller op, paar keer op en neer. Daarnaast beweeg ik ook veel op m'n werk dus dat is ook mooi meegenomen.



@Jejoue: Eet je 2 keer per dag warm? Dat lijkt me best zwaar op de maag tussen de middag.

Misschien toch beter brood, fruit of crackers eten tussen de middag?



@Kraaienpootje: Dat is toch ook super goed! Jeee knap hoor, en dat is fijn he. Dan ben je daarna zo trots op jezelf. Top!



@Jynta: Oh ja dacht ik al! Leuk!



Zo, heerlijk op de bank na een paar drukke dagen. Morgen iets rustiger en zaterdag ook. Zondag nog een dagje werken. Wel wat meer structuur dit weekend dus. Dat scheelt weer in vette hap halen denk ik.



Heb morgen na het werk een vrijdagmiddagborrel, dan wil ik wel een heerlijk roseetje drinken en dan gaan we even een pasta eten gezamenlijk.
Soo, Floor, jij gaat hard! Knap!!

Ja, vaak bak ik iets voor de lunch. Morgen anders aanpakken.

Nieuwe dag, nieuwe kans. Grrr..
Alle reacties Link kopieren
wow, wat zijn jullie allemaal goed bezig!



Bij mij is het vandaag helemaal mis gegaan, ik had gedachtenloos een giga-koek besteld in de koffiecorner op het werk (die at ik dagelijks) en erger nog: gedachtenloos opgegeten voor ik besefte dat ik eigenlijk aan het lijnen was. Aaarg, sukkel dat ik ben. Maar goed, heb was van de dam, dus ik heb net ook nog borrelnootjes gegeten en wat snoepjes .



Morgen weer een dag zullen we maar zeggen!



Ik maak trouwens ook wel eens gebruik van de 7 minute app, erg leuke app met verschillende oefeningen. Alleen dat gehops dreunt bij ons door het hele huis, en ik vertik het om voor de neus van mijn man gaan staan de springen. Die rolt van de bank van het lachen als hij dat ziet.



Succes nog! Morgen weer een lastig dagje, heb een proeverij bij een cateraar. Superleuk, maar waarschijnlijk iets minder bevorderlijk voor de weegschaal
Alle reacties Link kopieren
Bijna weekend!

Hebben jullie nog leuke weekendplannen?



1Eendje: Succes bij de cateraar. Is de proeverij 'zomaar' of voor een speciale gelegenheid?

En welke app gebruik je?

Als ik m'n haar sta te fohnen of natte kleding ophang om te drogen dan doe ik ook altijd oefeningen, rek / strek / spring oefeningen. Zijn van die geestdodende momenten dus dan maak ik er maar wat van.



Vandaag dus een borrel op de planning. Hoop dat ik me in kan houden.

Begin even met wat fruit en crackers en dan aan het werk.



Fijne dag!
Goed bezig allen! Floor, ben heel benieuwd naar je score aanstaande maandag.

Eend, eigenlijk ook wel lekker, een dagje proeven! Dus neem het er maar even van, toch?



Hier gaat het ook goed eigenlijk! Lijstje van gisteren was prima!



O: twee boterhammen met notenboter;

T: appel;

L: drie boterhammen met notenboter;

T: banaan;

A: gnocchi met champignons, courgette en feta kaas;

T: glaasje rode wijn, een kleintje.



Vandaag kookt man weer, dus weer een verassing wat we krijgen. Vanavond moet ik aan de krachttraining, want morgen vlieg ik van de kapper naar huis en dan gaan we naar de dierentuin met mijn beste vriendin, haar vriend en de meisjes. Heb er al veel zin in, wordt ook veel lopen, dus dat is al meegenomen. Voor mezelf neem ik water mee om te drinken en fruit om tussendoor te eten. Mijn vriendin maakt een pasta salade. Gelukkig zijn er in dierentuinen vaak alleen maaltijden en geen tussendoortjes te krijgen, dus ga met volle moed de dag in.



Gewicht was vanochtend 71.8, dus ga ook weer naar beneden, gelukkig! Nu wil ik toch op 71.5 zitten komende maandag, lijkt me een haalbaar doel.



Succes iedereen en een fijn weekend toegewenst.
Alle reacties Link kopieren
@Floor Wat fijn dat er alweer wat af is! Geniet vanmiddag van je rosetje!



@Jejoue, Warm eten gaat prima 2 keer op een dag! Dat doe ik ook. Let alleen wel op de porties! Savonds eet ik vrij weinig en als lunch eet ik een grote portie.



@Fleet morgen veel plezier!



Normaal op donderdag, maar deze week op vrijdag ga ik een uurtje eerder van t werk weg (foei k moet nog een kwartier) en dan ga ik lekker paardrijden samen met een vriendin hier.

Morgen ga ik denk ik nog een paar uurtjes werken, deze week heb ik een beetje weiig uren gemaakt.. En daarna ga ik lekker wandelen denk ik. Hier tegen de heuvels kleuren de bomen zo mooi geel en rood dus k ga wat foto's maken



Veder doe ik elke ochtend nogsteeds netjes mn yoga en gister heb ik de app 'fit woman' gevonden, meteen workoutprogramma om te doen. Ik hoop dat het een beetje resultaat oplevert. Ben lichtelijk ontevreden over mn buik (en ik wil ooit nog kinderen krijgen.. dat wordt wat...) Dus t is vooral gericht op mn buikspieren



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Hier lekker vrij geweest vandaag! Vanmorgen begonnen met een uur sporten, verder beetje aangelummeld thuis, was gedaan, weekmenu gemaakt en grote boodschappen gedaan etc.



Mijn lijstje voor vandaag:

O Voor het sporten: een banaan

T na sporten: 2 boerenbeschuit met 30+ kaas

L: bth 30+ kaas met tomaat, bth fricandeau, korstje magere filet american

T: 1 kiwi, 1 kleine banaan en 10 druiven

D: zelfgemaakte pizza met veel champignons, ui, paprika en ham met mozzerella.

T: niks meer denk. Ga vroeg naar bed met een pot thee. Morgen vroege dienst.
Alle reacties Link kopieren
ik ben niet sportief,maar heb gelukkig twee hondjes die uitgelaten moeten worden.Wat ik erg lekker vind:sla aanvullen met kiemgroenten (bij ah verschillende soorten),schijnt heel gezond te zijn,komkommer,appel,augurk,gedroogde tomaat(verse kan ik niet tegen)avocado,pijnboompitjes,bosui,en soms wat krabsticks mmmmm,beetje yoghurtdressing,of wat kidneybonen erbij of linzen.Bananenpannenkoekjes:banaan prakken,havermout erdoor ev. melk,ei,ik maak gewoon een beslag op gevoel,en kleine hoopjes in een pan doen met olie of kokosvet,heerlijk zoet van zichzelf,mijn dochters zijn er dol op.Ook lekker met blauwe bessen er door,als ze warm zijn (bessen) hebben ze een rijke smaak!!
Eendje: lekker, zo'n proeverij!

Floor: lekker ontspannen bij de borrel? Gezellig.

Fleet: Wat heeft je man gekookt?

RodeRok: Ja, die buik, dat is bij mij ook een punt...:(

Jynta: Was je ontbijt wel genoeg, om op te sporten?

Ella: Klinkt allemaal supergezond.



Vandaag gegeten:

O: volkoren rozijnenbrood, boter

L: grote peer, ananas, noten

D: rijst, gebakken paprika's/ui en smaakmakers.



1.800 c. Lijkt me oké, kan vanavond wel stukje brie bij.
Alle reacties Link kopieren
d:courgettespaghetti met heel-veel-groente-saus en edelgistvlokken....laatst zo'n spirellasnijder gekocht,speel er nu elke dag mee...
Ik moest het opzoeken, spirellasnijder.

Handig ding!! Wel aan de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Pfff vandaag een vreselijke dag gehad op het werk en ben al compleet de mist in gegaan. Deze dag telt niet meer mee ok? Morgen weer verder..
Alle reacties Link kopieren
bij blokker was ie 13,40,ging net vond ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven