Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Mayolijn, ik probeer zo'n link te maken als de jouwe, die dus automatisch update, maar kan het echt niet vinden, haha. Wel mooi stukje techniek.

Fijn trouwens dat je wel weer vertrouwen hebt! Ik kan me helemaal voorstellen dat het vervelend is als het zo lang duurt.

Dat van het snaaien bedacht ik me ook. Maar ik moet wel een stuk meer eten dan zoontje, dus wanneer moet ik dat dan doen?



Ik denk niet dat mijn eisprong al is geweest hoor. Zo'n duidelijke streep was het ook weer niet. En dan had m'n temperatuur nu ook wel hoger moeten zijn.



Plaatjesplakrechten kan je trouwens aanvragen via het moderator topic, Nienemunt. En je kan ZOOveel invullen op FF. Voor de gevorderde temperatuurder Maar het zou beter zijn als je niet in dat stadium terecht komt en gewoon al snel zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Nienemunt, de layout lijkt ook net wat anders. Jij hebt die groene en oranje cijfers.

Maar ik hou ook cervixslijm (CM) en ovulatietesten (opk) en seks (BD) bij, dat zie je onderaan staan.

Eisprong is gister of vandaag (gisteren positieve ovulatietest maar ook ovulatiepijn en nu niet meer dus ik denk gisteren), temperatuurstijging is nog onderweg dus.



Ik weet niet wat jij anders doet Marie. Ik doe het zo via de app (iPhone):

Klik rechtsboven op de 3 puntjes met streepjes en kies voor Share chart and data. En dan create / preview homepage. En dan save. Dan kom je op de webpagina en dan kopieer ik de link van het plaatje en plak het hier.
Alle reacties Link kopieren
Als je op mijn plaatje hier klikt dan zie je ook dat het een link is naar Fertilityfriend.com en niet tinypiq of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ah oké, dat probeerde ik later via de app ook. Maar doordat ik geen plakrecht heb luke dat niet.

Ik snap hem nu, zal kijken of ik dat ook voor elkaar krijg als ik kan plakken.



Cervixslijm snap ik bij mij niets van, dat was een week voor mijn eisprong en 3 dagen voor ei ineens weg. Ovulatie testen zet ik er even in.



Oja ik zie die stijging wel. Grappig dat het bij iedereen anders is. Bij mij is het echt in een keer stijging, had ik de vorige keer ook. Bij jou dus in etappes.
Alle reacties Link kopieren
Oja Marie, over het brood.

Hier eet ze soms wel een volkomen bolletje uit de hand. Heb je dat al eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ja soms wel meer en soms niet, jouwe is volgens het boekje inderdaad! Maar kan ook zijn dat de temperatuur morgen ineens een stuk hoger is.

Toen ik de laatste keer zwanger was ging ik van 36.4 stapsgewijs per dag 1/10 omhoog tot 37.0.
Zo dan:



Alle reacties Link kopieren
Ah dat kan dus ook, goed om te weten. Fijn dat je de eisprong nu wel hebt gehad.

Kunnen we samen wachten
Dit was mijn kaartje toen ik zwanger was. Ook best volgens het boekje.



Cervixslijm was bij mij de vorige keer (voor m'n eerste menstruatie dus) heel duidelijk, maar dat wist ik pas achteraf, omdat ik wel vaker eggwhite had gehad.



Nienemunt, een bolletje is een goed idee! Al denk ik dat hij het evengoed uitspuugt, want hij weet gewoon niet zo goed hoe hij erop moet kauwen. Hij 'eet' bijvoorbeeld ook heel graag appel, en dan wel mét schil en niet zonder , maar dat hapt hij dus af en spuugt het ook bijna meteen weer uit. Als hij eenmaal echt kan kauwen gaat vast alles anders
Alle reacties Link kopieren
O ja Marie dat heeft mijn zoontje ook echt heel lang gedaan. Appel helemaal in stukjes bijten en dan alles uitspugen. Is ineens goed gekomen en werd het wel doorgeslikt.

Helpt het als je een slokje drinken geeft? Dat hij dan wel slikt? Hier wordt nogal eens gepropt terwijl het eerste hapje nog niet doorgeslikt is, dan laat ik hem altijd even iets drinken, dan spoelt het vanzelf mee.
Alle reacties Link kopieren
En gezellig samen wachten Nienemunt!



Ik had bij de eerste zwangerschap trouwens een innestelingsdip op dag 5, bij de tweede helemaal niet gehad. Dus het is zelfs bij hetzelfde lichaam 2x anders.
Alle reacties Link kopieren
Oja en eten Marie: gewoon netjes gezond op hetzelfde moment eten.

Hij weet heel goed het verschil tussen fruit en koekjes bijvoorbeeld. En als hij dus fruit krijgt, kan ik niet een koekje eten. Of als we allebei een koekje eten, dan kan ik er geen twee eten zonder zoon er ook nog een te geven. Maar brood of avondeten mag ik wel meer eten zonder commentaar
Mayolijn, daar heb ik nog nooit aan gedacht! Hij vindt de rietjesbeker best interessant, dus ga dat eens gezamenlijk aanbieden



Ik vind het sowieso bijzonder dat ze dat onderscheid zo kunnen maken. Zo wilde zoon absoluut geen frambozen proberen, maar wel bramen. Door de borstvoeding (of gewoon sowieso) eet ik best veel, ook tussendoor, omdat ik niet altijd zin heb om in één keer 6 boterhammen bij de lunch weg te werken. Dus moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen. Vooralsnog kan ik natuurlijk wel eten als hij ligt te slapen
Alle reacties Link kopieren
Gek is dat he?! Zoon wil géén peer eten, wel appel. Appelmoes (zelfgemaakt zonder suiker) vindt hij het lekkerste toetje dat er is, perenmoes lust hij niet. Appel-perenmoes (wat nog best naar peer smaakt) wordt wel goedgekeurd.

Frambozen, aardbeien en ander zacht of glibberig fruit wil hij niet, maar druiven wel.

Soms is het ook een beetje iets leuk maken en dan lust of doet hij het wel ineens.

Zo wilde hij met zwemmen nooit meer drijven, ging gewoon echt niet op zijn rug liggen (meeste kindjes van die leeftijd niet). Zaten we een boekje van kikker te lezen die ging zwemmen (en drijven) dus ik zei laatst tijdens het baby- en peuterzwemmeb: ga je drijven net als kikker? O ja dat wilde hij wel
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Bettiepage!

Frustrerend zo'n korte LF :(. Goed voor jezelf zorgen en als dit je nu even teveel doet is het goed om jezelf even terug te trekken. Ik hoop dat de slaapcoach iets oplevert, ben benieuwd wat ze dan precies doen. Hopelijk horen we weer van je!



Fee, wat goed bedacht met die korstjes. Ik geef het brood meestal in 6 stukjes gesneden met korst eraan of dubbel gevouwen en dan in 2 stukken. Ons meisje eet ook altijd alleen de binnenkant en laat de korstjes keurig liggen. Wat is dat toch met die korstjes?!

Je hebt een goede afspraak gemaakt met die kleine over de bruiloft!



Marie, helaas ging het gister echt minder met ons meisje en zijn we in de avond nog op de huisartsenpost beland. Een slechte nacht gehad, maar vandaag een betere dag gelukkig.





Marie en Nienemunt, als het bij vermoeidheid blijft dan mag ik niet klagen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik twijfels heb of het echt zo is, ben een beetje bang dat het misgegaan is. Gewoon een gevoel doordat er verder geen symptomen zijn.



Spannend ook Mayolijn! En wat moet je creatief zijn met kinderen, net zoals Kikker zwemmen haha!
Haha mayo, die voorbeelden van jou. Het is dus ook vooral een kwestie van de manier van aanbieden. Ga dat kikker-voorbeeld onthouden voor eventuele soortgelijke situaties Ik heb vanavond met avondeten in ieder geval gemerkt dat afwisseling van eetmateriaal ook heel goed kan werken. Hij was klaar met de lepel, maar wilde de vork nog wel. Oké dan



Es, wat vervelend van je dochtertje! Dan nogmaals beterschap en dan hoop ik toch dat het nu wel de goede kant op blijft gaan. Waren jullie erg geschrokken?

En ook vervelend dat je nu wat twijfels hebt. Zijn je symptomen afgenomen of zijn ze er gewoon nog niet zo veel? Want in dat laatste geval kan het natuurlijk nog komen. Ik hoop van harte dat je gevoel het mis heeft. Ben je van plan nog een test te doen oid? Of gewoon afwachten tot 1 mei? Dat duurt nu natuurlijk nog wel erg lang



Hier nog steeds geen positieve ovulatietest, maar wel veel vruchtbaar slijm. Ik snap er niets van. Ik test maar gewoon door, met mayolijn als grote voorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Marie, wat creativiteit al niet kan doen!

Dank je wel, gisteravond en vanmorgen ook nog een keer overgegeven maar er zit meer energie in dan afgelopen dinsdag. Zo kenden we haar niet.

Nou ik heb niet echt symptomen en heb 1 keer een beetje bloedverlies gehad. We wachten gewoon tot 1 mei, dat lukt me wel. En dan zien we verder, maar hier ga ik in ieder geval van uit, dan kan het ook alleen maar meevallen, het is over 1,5 week al.



Jammer dat je nog geen positieve test hebt, maar gewoon doortesten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge, ik was even druk met Pasen maar ik loop alweer flink achter zie ik ... Leuk om die ff-grafiekjes te zien en dat ze ook dagelijks bijgewerkt worden! Ik kan de mijne er ook wel bij zetten maar daar gaat het alleen maar heen en weer tussen 36,4 en 36,7 en verder is er niks te zien. Ongeveer wat Mayolijn ook heeft, maar dan zonder de laatste 5 dagen. Je temperatuur gaat mooi omhoog, Mayolijn! Ik denk dat ik er maar weer mee kap, toch maar een gedoe dat temperaturen elke dag om half 7. En mijn gratis proefperiode van de uitgebreide versie van ff is ook voorbij dus nu is het minder leuk .

Es, beterschap voor je meisje!

@Marie, mijn oudste schopt en woelt nogal als ze in bed ligt en kan geen moment stil liggen, dus als die er 's morgens bij komt in ons bed is het ook meteen gedaan met de rust
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Moiwichtjes!

Ah jij ook al zo'n beweeglijk kindje, ons meisje gaat ook echt niet lekker liggen of verder slapen in de ochtend als ze bij ons in bed ligt. Playtime! En natuurlijk leuk om aan te wijzen waar de oren, ogen, neus, mond, oren, tanden etc van papa en mama zitten haha!
Hoe is het nu met je dochter Es?

En wat vervelend van het bloedverlies. Het kan goed zijn dat dat niets betekent. Hoe sta je er nu zelf in?

Ik ga wel stoppen met de ovulatietesten, de laatste dagen echt geen streepje meer, dus ik laat het maar voor wat het is en ga proberen weer een beetje in de modus "ik geef borstvoeding en heb dus geen cyclus" te komen. Nu doortesten is denk ik toch een beetje een zinloze opgave.



Nienemunt, hoe was het bij de diëtist? Ik had je tip mbt het bolletje geprobeerd en hij heeft in ieder geval stukjes in z'n mond gestopt!

Mayolijn, ik heb ook water bij de appel geprobeerd, maar dat werkte dan weer niet



Ik wil wel van (een deel van) de nachtvoedingen af. Of in ieder geval van de afhankelijkheid daarvan om in slaap te vallen, dus man gaat wat vaker aan de slag. En dan hoop ik toch nog steeds niet te hoeven stoppen om iets van een begrijpelijke cyclus te krijgen.
Ohja, Moiwichtjes, ik temperatuur nu gewoon wanneer ik wakker word. Dat is helaas wel vrij consistent Soms blijf ik nog wat langer liggen en stuur ik man en zoon naar beneden, maar dan ben ik sowieso wakker geweest. Dus je kan dat eventueel nog doen als je het verder wel interessant vind
Alle reacties Link kopieren
Ja eigenlijk word ik ook steeds wel om half 7 wakker Marie, maar de afgelopen week gingen de nachten zo belabberd dat ze mijn borst niet losliet tot vroeg in de ochtend en dan kon ik tussen 4 en 7 nog een beetje slapen... Vind het wel interessant, dus ik denk dat ik om de dag meet zolang er toch nog niets gebeurt.



En ook ik ben een beetje klaar met de nachtvoedingen. Ik heb dat artikel gelezen wat je in het grote borstvoedingtopic had geplaatst, over het afleren van de gewoonte om als een all-you-can-eatrestaurant beschikbaar te zijn de hele nacht, dat heeft wel inspiratie gegeven. En ik heb met mijn man afgesproken dat hij het kalmeerwerk op zich gaat nemen want ik denk dat dochtertje wel moeilijk zal gaan doen! Ik ben al een tijdje niet fit, vaak misselijk en hoofdpijn (vandaag ook weer) en dat uit zich vooral in het weekend dus ik vermoed dat ik oververmoeid aan het raken ben. Het wordt dus wel tijd.



De BeeBeeTeetjes zien er mooi stijgend uit, Mayolijn en Nienemunt, succes met het warm houden van de ovens de komende week! Hebben jullie in de app gekozen voor publiceren op een site en dan die link in je bericht geplaatst?
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Moiwichtjes, heel herkenbaar hoor. Hier had ik ook het idee dat het laatste deel van de nacht beter ging qua slapen. Misschien is dat dan wel een universeel iets Krijg jij je dochter wel gewoon naar bed voor haar dutjes? Dat is bij mij dus ook altijd strijd, terwijl zoontje bij zijn vader binnen 20 minuten wel slaapt.

Wat vervelend dat je je niet helemaal fit voelt. Heb je sinds de geboorte van je dochter wel eens een nacht doorgeslapen?



Dat artikel heb ik trouwens ook onlangs pas gelezen. Ik ben er niet per se voor om dan tussen 23:00 en 6:00 (bijvoorbeeld) helemaal geen borstvoeding te geven, maar we gaan dus in ieder geval wel aan de slag om mijn man vaker aan het werk te zetten. En misschien gaan we ook nog wel proberen dat ik in de logeerkamer (wat eigenlijk zoontjes kamer is ) slaap, en dan op dagen dat in ieder geval mijn man de dag erna vrij is. Ik denk ook zeker dat zoontje moeilijk gaat doen, maar ik weet niet of dat in dat artikel was of nog weer een andere, maar dat ze waarschijnlijk vooral boos zijn en niet dat ze het echt nódig hebben. Ik had nog een ander artikel gelezen: https://themilkmeg.com/th ... tfeeding-and-bed-sharing/ Die doet in feite hetzelfde als dat je al gelezen hebt, maar iets 'vriendelijker'.



Ik moest wel even nadenken over de BeeBeeTeetjes Maar inderdaad Mayo, die van jou ziet er mooi uit! En Nienemunt, jij alweer op 10dpo? Enig idee wat je LF zou kunnen/moeten zijn?



Ik had trouwens gedaan wat Mayolijn ergens had beschreven. Via de app of de site kan je via het hoofdmenu -> 'Share Chart and Data' en dan kan je op Create/preview Home Page klikken. Dan krijg je een plaatje van je grafiek en als je daar dan de link van kopiëert (dus rechtermuis knop op het figuur en dan copy link), dan kan je die hier plakken. Bij mij lukte het niet via de telefoon, maar ik heb een Samsung, dus misschien dat dat uitmaakt.



@Zonnestraaltje, hoe was de acupunctuur trouwens?
Mayo, nog een vraagje voor jou trouwens. Want ik heb nu aldoor super lage temperaturen, vind ik dan. Voor mijn zwangerschap zat ik tussen de 36.4 en 36.6 en nu tussen de 36.2 en 36.5. Vind het zo laag! Heb jij dat nu ook anders dan voorheen?



Moiwichtjes, je kan je VIP-membership verlengen als je anderen lid maakt. Ik heb tzt dus meerdere nep-emailadressen aangemaakt en dan heb je zo weer een maand langer VIP
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Tijdje niet geschreven, want zoontje was ziek en werd deze week 's nachts zo'n 3 keer wakker. En dat was ik niet meer gewend, aangezien hij de laatste tijd wel redelijk doorsliep en vaak nog maar 1 keer kwam, dus ik was redelijk kapot, ook omdat ik voor mijn werk dan wel steeds vroeg op moet (wekker staat dan om 6.15). Inmiddels heeft hij geen koorts meer, maar is alleen nog maar verkouden en vannacht heeft hij weer heerlijk de nacht doorgeslapen, dus dat is fijn.



@Bettie Ik snap dat je even afstand neemt, hopelijk lukt het de borstvoeding af te bouwen en komt de cyclus dan snel terug.



@Marie en moiwichtjes: Ook jullie succes met het afbouwen van de voedingen 's nachts. Dat lijkt me wel heel lastig. Bij mij kwam zoontje al niet zo vaak als bij jullie (scheelt misschien ook dat hij al een tijd op zijn eigen kamertje slaapt?) en op een bepaald moment heb ik hem een paar keer 's nachst laten jengelen (nooit heel lang; als het te lang duurde haalde ik hem uit bed om hem toch te voeden) en toen is hij een paar keer zelf na een paar minuten gewoon weer in slaap gevallen en sindsdien kwam hij gewoon minder vaak. En nu slaapt hij dus soms hele nachten door en anders komt hij nog 1 x, zo rond een uur of 1 of half 2.



De afgelopen maand heb ik dan dus 's nachts als hij wakker werd nog de borst gegeven en ook afgelopen week toen hij ziek was heeft hij 's nachts nog meerdere malen de borst gekregen omdat hij daar dan lekker rustig van wordt en weer lekker in slaap valt. En volgens mij is juist daardoor de melkproductie ook weer wat meer op gang gekomen, terwijl het de laatste weken juist minder werd. Kan dat? Ik zit er nu weer een beetje dubbel in, wil wel weer een keer ongesteld worden als een soort bevestiging dat het in mijn lichaam nog normaal werkt ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven