Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:speldenkussen schreef op 10 december 2016 @ 10:39:

Of dat klanten tegen mij tekeer gaan als er een product uit het assortiment wordt gehaald.



Uhu, ik heb daar als winkelmedewerker ook heel veel invloed op...Of zuchten en steunen over de prijzen. Daar heb je ook al zoveel invloed op!
quote:speldenkussen schreef op 10 december 2016 @ 10:51:

[...]



Het ergste is nog dat ze denken dat je dat voor het eerst hoort.



Zoals bij de kassa. 'Wilt u het bonnetje?' 'Nee hoor, plak maar in je plakboek moehahahaha'. Het is ook nooit goed he. Nou mogen klanten ook al niet vrolijk meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 10 december 2016 @ 12:59:

[...]





Het is ook nooit goed he. Nou mogen klanten ook al niet vrolijk meer zijn.Tuurlijk mogen ze dat. Maar zoiets hoort een caissière echt wel minimaal 1 x per week. Op een gegeven moment is het niet meer lollig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 10 december 2016 @ 10:20:

Ik werkte bij een slagerij en uiteraard kreeg elk kindje altijd de vraag of hij of zij een worstje wilde. Wekelijks kwam een oma met haar kleinkind en die kon daar niet op wachten of was bang dat het kind overgeslagen werd, dus op mijn laatste "anders nog iets" kwam elke keer weer een mompelend en onvriendelijk: "Ja en nog een worstje". Zo irritant..Oh dat kan ik me voorstellen dat dat irritant is. Volgende keer zou ik er een grapje over maken.
Ja maar ik zou niet weten hoe Minnie. Verder dan een lachend "we vergeten haar niet hoor" kwam ik niet. Maar de manier waarop ook, met een uitgestreken smoel, effen stem, en zonder me aan te kijken zeuren om een gratis product.
quote:Joni_de_tweede schreef op 10 december 2016 @ 13:47:

Ja maar ik zou niet weten hoe Minnie. Verder dan een lachend "we vergeten haar niet hoor" kwam ik niet. Maar de manier waarop ook, met een uitgestreken smoel, effen stem, en zonder me aan te kijken zeuren om een gratis product.



Vreselijk.



Dat je zo'n klant dan ziet binnenkomen en denkt; daar gaan we weer....
quote:Joni_de_tweede schreef op 10 december 2016 @ 13:47:

Ja maar ik zou niet weten hoe Minnie. Verder dan een lachend "we vergeten haar niet hoor" kwam ik niet. Maar de manier waarop ook, met een uitgestreken smoel, effen stem, en zonder me aan te kijken zeuren om een gratis product."Kinderen die vragen worden overgeslagen"
Alle reacties Link kopieren
Volg
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 10 december 2016 @ 13:57:

[...]



"Kinderen die vragen worden overgeslagen"oma vraagt om het worstje...dus dan vind ik het zeer kinderachtig om een kind daarop af te straffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 10 december 2016 @ 13:57:

[...]



"Kinderen die vragen worden overgeslagen"Het kind vroeg het niet toch?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 03 december 2016 @ 09:02:

Ik kan er na 16 jaar winkelervaring wel een boekje mee vol schrijven Ik neem er een paar.



Ik, 'goedenmorgen!' tegen klant. Klant: 'Dat bepaal ik zelf wel'. Ja echt.



Het was bijna koninginnedag toendertijd en een klant vroeg of we open waren. Ik zri zoiets als 'ja, ik moet dan ook werken'. Klant: 'Vindt je dat niet erg?'. Waarop ik zei dat ik het wel best vond want dubbel uitbetaald. Waarop klant zei: 'Nouja, zelfs dan zal het niet veel zijn'' Iets in die trant.



En van de week nog. Klant pakt stokbrood. 'Zijn die van vandaag? Euhm ja, we verkopen geen producten van gister. Of van eergisteren. Of van vorige week. Daar begin je dan om 6 uur smorgens met bakken voor. Om zo'n domme vraag te krijgen. Ik vind dit eigenlijk meer voor "vervelend winkelpersoneel" Vind het geen rare dingen namelijk. Jouw antwoord over dat brood..dat vind ik dan weer wel onbeschoft.
quote:SuzanneSuus schreef op 10 december 2016 @ 14:05:

[...]





Het kind vroeg het niet toch?

Ik zie dat wat ruimer. De boodschap zal dan wel overkomen.

Gewoon brutaal, zeg, om het te vragen...
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 03 december 2016 @ 12:21:

[...]



De meeste diabeten zijn wel voorbereid hoor, die gaan echt niet elke dag een winkel in om daar verpakkingen open te scheuren. Degenen die dat doen zijn meestal of aso's of ouders wiens kinderen nooit nee horen.Wat een onzin weer. Ik ben geen aso en voor zoon gelden gewoon regels. Maar soms, jaaa heel soms, duren dingen nou eenmaal langer dan gepland en dan kun je zomaar, jaaaa echt waar, dorst en trek krijgen.

Ik neem ook wel eens een slok. En wat denk je, in mijn super vragen ze dan heel lief dat ik volgende keer gewoon wat drinken kan vragen dat ik dat niet persé hoef te kopen dan.

Koop het toch wel daar niet van maar hier vinden ze dt niet raar of erg.

Een krentebol vanuit het zakje in het handje van een kleine word hier ook niet raar gevonden en vaak aangeboden zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 03 december 2016 @ 14:40:

Ik heb 3 kinderen en geen 1 heeft ooit in de winkel al eten gekregen echt nooit gewoon. Ze moeten maar leren om geduld te hebben. Thuis krijgen ze ook niet ala minuut eten als ik ergens anders mee bezig ben.

.En dat doe je zelf ook natuurlijk. Eerst koken en afwassen en dán pas een slok drinken nemen hoe dorstig je ook bent

Right.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 03 december 2016 @ 14:47:

[...]





Nou ja zeg. Wat vervelend zeg, klanten. Het zou niet moeten zijn hé.

Ergens denk ik toch dat er hier een paar bij zitten die denken dat als ze de knoppen van de kassa weten te vinden, ze prima geschikt zijn om in een winkel te werken.



Als je niet met mensen kunt omgaan, zit je misschien toch niet helemaal in het juiste beroep?
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 03 december 2016 @ 15:26:

[...]





Joh, hou op. Ergens denk ik toch dat mensen denken dat je dom bent als je in een winkel werkt. En daar komt ook dat arrogante domme gedrag uit voort; Denken dat je zoveel slimmer bent dan iemand die in een winkel staat. Die snappen niet dat het voor de meesten ook maar een bijbaan is.



Blijkbaar ben jij ook zo iemand met een groot smoel, eerst schreeuwen dan denken. Jammer hoor.



Ik kan prima met mensen omgaan, daarom zeg ik ook "Gelukkig dat er ook normale leuke mensen tussen zitten". Het gaat hier toch echter om het onbeschofte winkelend publiek?

Tja hoe zou dat nou toch komen.

Het gros heeft het wiel ook echt niet uitgevonden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 03 december 2016 @ 17:11:

[...]





Bellen bij de kassa is heel onfatsoenlijk, je kunt ook even uit de rij stappen. Maar als je je netjes verontschuldigt en uitlegt "sorry, dit is het ziekenhuis en deze moet ik echt even opnemen", dan zullen de meeste mensen daar wel begrip voor hebben.

Natuurlijk wel.

Ik kan door school gebeld worden en dan is het dringend. Neem dan ook altijd op en zeg dat ook even.

"sorry hoor het kan voor mijn zoon zijn" is het dat niet zeg ik dat ik zo terug bel omdat ik bij de kassa sta. Duurt 20 seconden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 10 december 2016 @ 14:15:

[...]



Tja hoe zou dat nou toch komen.

Het gros heeft het wiel ook echt niet uitgevonden hoor.Parrrdonn?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 03 december 2016 @ 22:15:





Ik stel voor dat iedereen hier een tijdje in een winkel gaat werken. Piep je wel anders.



Overigens zitten er ook leuke kanten aan mijn werk hoor. Maar daar wordt in dit topic niet om gevraagd. Héél raar dat je hier in dit topic wordt afgerekend op dat je 'klaagt over je werk', DAAR GAAT DIT TOPIC NAMELIJK OVER. Jullie werken nml allemaal niet voor het geld zeker, alléén maar voor je plezier.



Overigens zeg ik dus zeker niet dat je niet in een winkel kan werken als 'echte' baan, maar niet als mijn functie. Mijn functie is een bijbaan.

Ik heb een tijdje in winkels gewerkt. Was een vroege leerling en met mijn leeftijd werd ik in de keuken echt niet aangenomen en ik moest toch wat.

Blokker, v en d, souvenierwinkel, bloemenwinkel , heb ze allemaal gehad.

En ja jouw gedrag is echt niet klantvriendelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 05 december 2016 @ 18:18:

[...]





een noodgevallen reep of (suikervrij) drankje in je tas voortaan?Suikervrij??
quote:studiemiepmiep schreef op 10 december 2016 @ 14:04:

[...]





oma vraagt om het worstje...dus dan vind ik het zeer kinderachtig om een kind daarop af te straffen.Oma vraagt het niet hoor, oma bijt me toe dat kind nog een worstje wil, voordat ik de kans krijg om het spontaan aan te bieden. En je denkt inderdaad elke week: Gadver, daar heb je haar weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 09 december 2016 @ 13:00:

[...]



De koningin (aka mijn moeder) had ook diabetes. Die zorgde er gewoon voor dat er altijd een mars reep en wat suikervrije zuig snoepjes in haar tas zaten plus natuurlijk de epi pen. Nu jij weer.

Een epipen voor diabetes?

En alweer dat suikervrij...

Echt geen idee wat diabetes is dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 09 december 2016 @ 13:51:

[...]





Daarom heeft mijn zoon altijd een twix of mars in zijn tas of een blikje energy drink. Toen hij kleiner was had ik dat. Immers, heel raar, ik wist dat mijn kind diabeet was dus anticipeerde ik daar op......Met suiker neem ik aan
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:22:

[...]





ja ik ken dat soort moeders wat een slappe hap als je je eigen kind niet eens onder controle kunt houden

liggen ze op de grond te krijsen en moeder doen alsof haar neus bloedt

mensen hebben meer te doen op een dag hoor niet iedereen kan op zijn/haar dooie gemak boodschappen doen daar heb je ook rekening mee te houdenJij wil zeker geen kinderen?

En mocht je ze ooit wel willen en krijgen....

Kom ff posten als ze twee zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:48:

[...]





als dat werkt prima maar zoals ik al schreef ik ken dat soort moeders ik heb o.a een vriendin met een kleintje die ook deze methode toepast maar het is toch elke keer weer raak in de supermarkt of als we uit eten gaan

kinderen hebben gewoon te luisteren als ik van tevoren tegen mijn neefjes en nichtjes zeg dat ze niks krijgen en mij alsnog voorschut gaan zetten in de winkel dan weten ze wat ze te wachten staat als ze thuis zijn mijn familie maakt geen grappen daarom gedragen ze zich ook zoals het hoortHier valt dat onder kindermishandeling.

En ja ik ken die methode die ik ook wel eens zie in de super. Flinke pets tegen het hoofd en baf nog een.

Leuk hoor dat surinaamse opvoeden. Worden het van die lieve rustige mensen van blijkbaar (dat was sarcasme dus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven