Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 2

29-11-2016 23:19 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 alweer!



Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegen komt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.



Ik start met het huis dat ik aan het einde van het eerste topic ontdekte: Bijzonder, intrigerend en zeker ook mooi.





Link naar het eerste topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Aan de brievenbussen bij het huis ernaast te zien, is dat zeker een studentenwoning. Ook iets om te overwegen of je daar naast wil wonen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Maechtje schreef op 11 februari 2017 @ 12:38:



Deze is wel leuk: mooie 18e eeuwse woonboerderij in Nieuwstadt.

http://www.funda.nl/koop/nieuwstadt/hui ... markt-4/Ja leuk!
Alle reacties Link kopieren
Funda zet de volgende vijf huizen in de schijnwerpers onder het mom van '5x hartjes in je ogen'.

Ik weet het niet.... vind ze aan de buitenkant allemaal best lelijk, de inrichting van alle huizen is bepaald niet standaard te noemen, sommige ook behoorlijk over de top. Geld speelt geen rol denk ik



http://www.funda.nl/koop/weesp/huis-854 ... gerlaan-2/

Eigenlijk te immens om echt gezellig te zijn.

Wel een gave inloopkast



http://www.funda.nl/koop/kootwijk/huis- ... -brink-14/

Jammer dat ze het was-/rommelhok niet even hebben opgeruimd. Zoveel werk is het nou ook weer niet om een paar shirtjes van een waslijn te trekken.



http://www.funda.nl/koop/vuren/huis-497 ... eldijk-13/

Leuk, bewegwijzering op je eigen landgoed (foto 30).

En dit vind ik net een zitje in de 1e klasse van een Intercity. Het staat er zo nutteloos te staan lijkt wel?



http://www.funda.nl/koop/almere/apparte ... rkade-130/

Mooi uitzicht. Maar dat is het dan ook wel.



http://www.funda.nl/koop/lunteren/huis- ... osweg-4-a/

Cool, je eigen balkonscène (foto 20). De wijnkelder is wel knus, verder vind ik het te steriel en te 'Dallas'.
...
quote:Calamitycat schreef op 11 februari 2017 @ 23:05:



http://www.funda.nl/koop/vuren/huis-497 ... eldijk-13/

Leuk, bewegwijzering op je eigen landgoed (foto 30).

En dit vind ik net een zitje in de 1e klasse van een Intercity. Het staat er zo nutteloos te staan lijkt wel?

Bizar inderdaad, alles bij elkaar.

Blijkbaar is het voor huizen in een heel dure klasse in om absurd veel zitjes te hebben overal (de ontbijttafel, de bank voor de ochtendkoffie, de lunchtafel, het zitje voor de middagrust, de dinertafel, de tv bank-hoek, de leeshoek, de bezoek-op-de-koffie zit en de borrelhoek.. ofzo ). Waar anderen een eettafel en koffietafeltje hebben.

En dan een bad in de slaapkamer, voor het goede vochtgehalte van de lakens.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 11 februari 2017 @ 23:19:

[...]



Bizar inderdaad, alles bij elkaar.

Blijkbaar is het voor huizen in een heel dure klasse in om absurd veel zitjes te hebben overal (de ontbijttafel, de bank voor de ochtendkoffie, de lunchtafel, het zitje voor de middagrust, de dinertafel, de tv bank-hoek, de leeshoek, de bezoek-op-de-koffie zit en de borrelhoek.. ofzo ). Waar anderen een eettafel en koffietafeltje hebben.

En dan een bad in de slaapkamer, voor het goede vochtgehalte van de lakens.Wat een lelijk huis. Plastic, nep en lelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:aaaanne schreef op 11 februari 2017 @ 23:19:

[...]



En dan een bad in de slaapkamer, voor het goede vochtgehalte van de lakens.Die rode lampen eronder doen het 'm . Erg fout
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 10 februari 2017 @ 21:28:

Sommige mensen zijn best slecht in inrichten... of iig in mijn ogen:

http://www.funda.nl/koop/zeist/huis-499 ... levard-16/

Overal zitjes, maar het ziet er nergens gezellig uit om te gaan zitten en er is in het hele huis niets dat bij elkaar past. Of mis ik een bepaalde stijl?

Aan de buitenkant te zien zou het een leuk huis moeten kunnen zijn, maar ik kom hier echt niet doorheen gekeken.Wel mooi huis hoor, ook binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 10 februari 2017 @ 21:28:

Sommige mensen zijn best slecht in inrichten... of iig in mijn ogen:

http://www.funda.nl/koop/zeist/huis-499 ... levard-16/

Overal zitjes, maar het ziet er nergens gezellig uit om te gaan zitten en er is in het hele huis niets dat bij elkaar past. Of mis ik een bepaalde stijl?

Aan de buitenkant te zien zou het een leuk huis moeten kunnen zijn, maar ik kom hier echt niet doorheen gekeken.Volgens mij wordt/werd het door een jong en een ouder persoon bewoond. Twee totaal verschillende interieur stijlen inclusief keukens. En eens met de forummer boven mij: wat een mooi huis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 10 februari 2017 @ 20:59:

Nou, nog een: http://www.funda.nl/koop/ ... 3-bloemendaalseweg-150-a/

De lift, op foto 3, en op foto 27 de katrol van de lift, mooi!Wat mij nou weer opvalt: woon je in een landgoed voor 2 miljoen, maar heb je wel je maar de helft en moet je alsnog bekvechten over de schutting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 12 februari 2017 @ 00:26:

[...]



Volgens mij wordt/werd het door een jong en een ouder persoon bewoond. Twee totaal verschillende interieur stijlen inclusief keukens. En eens met de forummer boven mij: wat een mooi huis.Het zijn ook twee huizen, dat word pas goed duidelijk als je de plattegrond bekijkt, daar spreken ze over een bijgebouw
Als er een stenen (plavuizen) vloer op de benedenverdieping ligt, hoef je verder niet meer te kijken lijkt het wel.

In 9 van de 10 gevallen is er dan sprake van een zielloze inrichting.
Is die prijsklasse boven het pakweg 1 miljoen nou niet ontzettend moeilijk verkoopbaar? Sowieso is de doelgroep kleiner dan de doelgroep die zoekt tot drie ton of desnoods tot 6 ton, maar daarnaast: áls mensen 1 miljoen kunnen uitgeven dan zullen ze misschien ook wel kijken binnen het spectrum van 6 ton tot 1 miljoen en hun keuze daarmee verruimen.



Plus dat die huizen van een miljoen vaak minder neutraal zijn en echt compleet de sfeer en stijl van de verkoper ademen juist omdat ze dat door hun ruime financiële middelen hebben kunnen doen.



Dus verkoopt zo'n huis dan eigenlijk nog wel een beetje?
quote:forsyth schreef op 09 februari 2017 @ 21:31:

dit lijkt me een geweldig weekendhuisje, beetje opknappen... ik zie mezelf al met kerst heerlijk met de hond bij de haard zitten

http://www.funda.nl/koop/ ... s-85469198-kundergats-35/Ik vind dat een beetje teveel steenstrips en schrootjes, maar wel lekker gemakkelijk. Een blind paard richt daar geen schade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 12 februari 2017 @ 12:53:

Is die prijsklasse boven het pakweg 1 miljoen nou niet ontzettend moeilijk verkoopbaar? Sowieso is de doelgroep kleiner dan de doelgroep die zoekt tot drie ton of desnoods tot 6 ton, maar daarnaast: áls mensen 1 miljoen kunnen uitgeven dan zullen ze misschien ook wel kijken aan het spectrum van 6 ton tot 1 miljoen en hun keuze daarmee verruimen.



Plus dat die huizen van een miljoen vaak minder neutraal zijn en echt compleet de sfeer en stijl van de verkoper ademen juist omdat ze dat door hun ruime financiële middelen hebben kunnen doen.



Dus verkoopt zo'n huis dan eigenlijk nog wel een beetje?

Precies dat vraag ik me ook regelmatig af! En dan met name voor moderne/nieuwbouw huizen.

Als ik een miljoen aan een huis uitgeef, dan moet het ook wel absoluut perfect zijn. Bij moderne huizen zou ik dan al snel denken: ik laat zelf een huis bouwen, dan is het tenminste écht precies zoals ik het wil.

Bij oude huizen koop je in ieder geval een stuk sfeer da je bij een nieuw huis niet kunt kopen.
zanahoria wijzigde dit bericht op 12-02-2017 13:20
Reden: Mijn kat likte aan het scherm en drukte op versturen
% gewijzigd
quote:Maechtje schreef op 11 februari 2017 @ 12:38:



Deze is wel leuk: mooie 18e eeuwse woonboerderij in Nieuwstadt.

http://www.funda.nl/koop/nieuwstadt/hui ... 4/Geweldig die. Heel leuk. Niet eens zo heel duur ook, maar ja, die plek zou ik niet snel gaan wonen.
quote:NYC schreef op 12 februari 2017 @ 12:53:

Is die prijsklasse boven het pakweg 1 miljoen nou niet ontzettend moeilijk verkoopbaar? Sowieso is de doelgroep kleiner dan de doelgroep die zoekt tot drie ton of desnoods tot 6 ton, maar daarnaast: áls mensen 1 miljoen kunnen uitgeven dan zullen ze misschien ook wel kijken binnen het spectrum van 6 ton tot 1 miljoen en hun keuze daarmee verruimen.



Plus dat die huizen van een miljoen vaak minder neutraal zijn en echt compleet de sfeer en stijl van de verkoper ademen juist omdat ze dat door hun ruime financiële middelen hebben kunnen doen.



Dus verkoopt zo'n huis dan eigenlijk nog wel een beetje?



Nee, ik heb verschillende keren gehoord dat juist die heel dure huizen moeilijk verkopen. Zeker de afgelopen jaren.

Kennissen can mijn ouders hadden ook een duur huis (wel mooi en smaakvol) en hebben er jaren over gedaan om het te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 12 februari 2017 @ 13:18:

[...]



Precies dat vraag ik me ook regelmatig af! En dan met name voor moderne/nieuwbouw huizen.

Als ik een miljoen aan een huis uitgeef, dan moet het ook wel absoluut perfect zijn. Bij moderne huizen zou ik dan al snel denken: ik laat zelf een huis bouwen, dan is het tenminste écht precies zoals ik het wil.

Bij oude huizen koop je in ieder geval een stuk sfeer da je bij een nieuw huis niet kunt kopen.Maar als je een miljoen te besteden hebt laat je er denk ik ook meteen een binnenhuisarchitect en designer enzo op los, zo dat het wel jouw smaak is. Dan ga je niet eerst zelf je gordijnen knutselen of zelf je nieuwe vloer leggen. Dan huur je gewoon jan en alleman in, loopt een beetje rond te zwaaien wat je wilt en voilá, het huis is wél jouw smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 05 februari 2017 @ 21:52:

[...]



Alles eruit dus
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:Mevrouw75 schreef op 12 februari 2017 @ 14:19:

[...]





Maar als je een miljoen te besteden hebt laat je er denk ik ook meteen een binnenhuisarchitect en designer enzo op los, zo dat het wel jouw smaak is. Dan ga je niet eerst zelf je gordijnen knutselen of zelf je nieuwe vloer leggen. Dan huur je gewoon jan en alleman in, loopt een beetje rond te zwaaien wat je wilt en voilá, het huis is wél jouw smaak.Dat is ook weer waar. Misschien dat het in die prijsklasse dan ook meer gaat om de ligging van de woning of om de (hoeveelheid?) grond. Daar waar je in de prijsklasse van 2 of 3 ton wel mee in overweging neemt of de vloer, keuken, badkamer etc nog wel even mee kan of niet.
quote:Mevrouw75 schreef op 12 februari 2017 @ 00:20:

[...]





Wel mooi huis hoor, ook binnen.Ja eens, maar wat ze er mee gedaan hebben . Gelukkig gaan meubels mee bij een verhuizing en kan een volgende er weer een mooi huis van maken.
quote:Calamitycat schreef op 11 februari 2017 @ 23:05:

http://www.funda.nl/koop/lunteren/huis- ... osweg-4-a/

Cool, je eigen balkonscène (foto 20). De wijnkelder is wel knus, verder vind ik het te steriel en te 'Dallas'.Ik haak hier af bij de beschrijving: 'Er is zelfs een ha-ha (saut-de-loup), waardoor men 'hekloos' uitkijkt op het eigen bos.' Wattes?
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 12 februari 2017 @ 16:47:

[...]



Ja eens, maar wat ze er mee gedaan hebben . Gelukkig gaan meubels mee bij een verhuizing en kan een volgende er weer een mooi huis van maken.



Wat hebben ze ermee gedaan? Er staan alleen niet jouw stijl meubels in, maar het huis zelf is binnen in een behoorlijk goede staat, gelukkig niet overal alleen maar wit gestucte muren.



Ik bedoel, dit is toch super?



Ik zelf zou echt bijzonder weinig veranderen. Misschien de strakke deuren boven in een van de kamers ouderwets maken, maar verder echt niet veel hoor.
quote:Mevrouw75 schreef op 12 februari 2017 @ 19:40:

[...]





Wat hebben ze ermee gedaan? Er staan alleen niet jouw stijl meubels in, maar het huis zelf is binnen in een behoorlijk goede staat, gelukkig niet overal alleen maar wit gestucte muren.



Ik bedoel, dit is toch super?



Ik zelf zou echt bijzonder weinig veranderen. Misschien de strakke deuren boven in een van de kamers ouderwets maken, maar verder echt niet veel hoor.

Klopt, het zijn vooral de meubels en dat is een kwestie van smaak. Maar ik schreef al dat ik het bij deze moeilijk vind om doorheen te kijken.

Bij de foto die jij nu aanhaalt: ja, die erker is waarschijnlijk heel erg mooi! Maar er zitten nu van die dikke gele kussens tussen geduwd, waardoor ik niet kan zien of daarachter hout zit, of muur? Ik vind bij dit huis dat ze op een aantal plekken meubels in de weg hebben staan om goed het huis te kunnen zien, en omdat het echt niet mijn smaak is val ik daar over.

Maar je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, als die meubels weg zijn (tenminste, voor wie ze niet mooi vind) dan hoeft er aan het huis waarschijnlijk niet veel te gebeuren.
quote:Fossa schreef op 12 februari 2017 @ 19:27:

[...]



Ik haak hier af bij de beschrijving: 'Er is zelfs een ha-ha (saut-de-loup), waardoor men 'hekloos' uitkijkt op het eigen bos.' Wattes?Nooit van gehoord. Maar het is best een leuk landschapselement: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ha-ha
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 12 februari 2017 @ 20:58:

[...]



Klopt, het zijn vooral de meubels en dat is een kwestie van smaak. Maar ik schreef al dat ik het bij deze moeilijk vind om doorheen te kijken.

Bij de foto die jij nu aanhaalt: ja, die erker is waarschijnlijk heel erg mooi! Maar er zitten nu van die dikke gele kussens tussen geduwd, waardoor ik niet kan zien of daarachter hout zit, of muur? Ik vind bij dit huis dat ze op een aantal plekken meubels in de weg hebben staan om goed het huis te kunnen zien, en omdat het echt niet mijn smaak is val ik daar over.

Maar je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, als die meubels weg zijn (tenminste, voor wie ze niet mooi vind) dan hoeft er aan het huis waarschijnlijk niet veel te gebeuren.Ik ben vooral heel verbaasd dat je hier níet door de meubels kunt kijken. Maar goed, ik kan dat heel goed, ik zie de meubels amper..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven