Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel zakgeld per maand?

05-12-2016 11:42 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Vriend en ik zijn onze vaste lasten etc nog eens onder de loep aan het nemen omdat we ondanks onze inkomen niet altijd goed rondkomen.



Wij zijn beide halverwege dertig, en wonen zonder kids in een koophuis. Sinds kort hebben we dus al het geld op een grote hoop gegooid en afgesproken dat ieder 300 per maand aan zakgeld krijgt. Van dit geld kunnen we leuke dingen doen, sigaretten kopen etc. Kleding kopen we van onze eindejaarsuitkering en vakantiegeld ,verzorgingsproducten wel weer van die 300 euro.



Nou vraag ik me af is 300 euro pp gemiddeld of is dat veel/weinig? Vriend verdient 1,5 modaal, ikzelf 1 x modaal en we sparen nog flink omdat we straks willen verhuizen.
www.nibud.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg veel, zeker als je er geen kleding van koopt. Ik zou zelf 150 pp doen. Lijkt mij voldoende voor het geen dat je ermee doet/wil betalen.
I've got nothing to do today but smile.
What.... zakgeld voor volwassenen, nog nooit van gehoord.

Wij hebben 1 gezamenlijke rekening. Hier worden alle rekeningen van betaald en gaat er iedere maand een fix bedrag af naar onze spaarrekening.

Wat over is, spenderen we. En we overleggen alleen de wat grotere bedragen.



Edit: ik vind € 300,- pp vrij weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat jullie financien opnieuw aan het bekijken zijn omdat jullie niet altijd goed rondkomen.



Die 300 is dat voor of na het bekijken vastgesteld. Neem aan dat boodschappen er niet meer vanaf hoeven?

Best een flink bedrag zou ik zeggen, maar heb geen idee wat jullie met 300 pp per maand extra willen doen nog..
Alle reacties Link kopieren
Je probeert het al uit zie ik, hoe gaat dit?

Heb je altijd veel over of het idee dat je je geld weg smijt?

Lijkt me ook vrij veel, maar als je iemand bent die héél vaak met vrienden gaat uieten etc. heb je het nodig.
Ik vind het mega veel, wij redden het inclusief kleding met zijn vijven voor dat bedrag.
Ik dacht eerst dat dit een topic over kinderen was.



Maar 300 pp vind ik vrij veel. Wat wil je daarvan allemaal kopen? Want kleding zit er niet bij.
quote:Philae2 schreef op 05 december 2016 @ 11:52:

Ik dacht eerst dat dit een topic over kinderen was.



Maar 300 pp vind ik vrij veel. Wat wil je daarvan allemaal kopen? Want kleding zit er niet bij.+1
Verder is 'zakgeld' of het vrij te besteden bedrag per maand a altijd het sluitstuk op de begroting. Nadat alles wat betreft vaste lasten is gebudgetteerd blijft er nog geld over. Dat overgebleven bedrag vertrek je in huishouden, sparen en als laatste dus 'zakgeld'.



Als je dus niet uitkomt moet het bedrag aan zakgeld logischerwijs omlaag.
Die 300,- is ook voor uitjes dus?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen die makkelijk 300 aan zichzelf per maan uitgeven. Aan dure make up, koffietjes, broodjes onderweg maar dan geen gewoon broodje natuurlijk.

Het is niet echt normaal maar veel. Mag hoor maar de meeste nederlanders doen het met stukken minder.

Vraag me ook echt af waar je het aan uitgeeft want zoals iemand al schreef, je moet er idd vaak voor uit eten gaan wil je het opmaken lijkt me.
Ik vind 300,- p.p. ( ! ) ook erg veel. Het Nibud kan jullie misschien goede inzichten verschaffen Linkje van de 1e poster.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel weinig.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 05 december 2016 @ 12:01:

Ik vind het heel weinig.Waaraan geef jij dan zoveel uit?
quote:Lumos schreef op 05 december 2016 @ 11:56:

Ik vind 300,- p.p. ( ! ) ook erg veel. Het Nibud kan jullie misschien goede inzichten verschaffen Linkje van de 1e poster.Ligt er een beetje aan hoeveel er gerookt wordt. Als het een pakje per dag is ben je zo 50,- per week kwijt aan peuken.
quote:chentolove schreef op 05 december 2016 @ 12:02:

[...]





Waaraan geef jij dan zoveel uit?O doe nou niet
Alle reacties Link kopieren
Vind het veel! Dat is dus 600 euro voor jullie tweetjes om leuke dingen mee te doen, zonder shopping..



Bij ons gaat het een beetje anders, we besteden alleen het nodige uit aan vaste lasten en natuurlijk eten/drinken en andere benodigdheden zoals verzorgingsproducten.



Alles wat we overhouden is eigenlijk gelijk 'spaargeld'. We doen natuurlijk ook leuke dingen, uitstapjes etc. Maar hier gaat zeker geen 300 euro per maand aan op. Alhoewel we beide ook niet roken of drinken, dit bespaard ook wat geld natuurlijk.
say what?
Ik vind het erg veel. Man en ik hebben ook een grote hoop en een vast bedrag per maand op de eigen rekening, maar bij ons is dat 125 euro pp inclusief kleding. Wij zitten op 1 salaris, en redden het op die manier prima. Ik zou niet weten waar ik 300 euro aan uit zou moeten geven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 december 2016 @ 12:02:

[...]





O doe nou niet
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 december 2016 @ 12:02:

[...]





O doe nou niet





Eerste wat ik dacht!
Zakgeld voor een volwassene? Waarom? En waarom alles op een grote hoop gedaan als je uiteindelijk toch eigen geld/zakgeld wil? Ik had dan gekozen voor een en/of rekening naast de al bestaande rekeningen waarop je maandelijks allebei een x bedrag of percentage stort. Voor de hypotheek en de verzekeringen en dergelijke. Daarnaast houd je dan je eigen al bestaande rekeningen voor jezelf. Ik vind zakgeld/bestedingsgeld echt iets voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tanken valt daar ook buiten?



We zijn met twee volwassenen, drie kleine kinderen en een thuiswonende puber.



Wij geven geen 600 per maand uit aan ditjes en datjes. Ik vind het erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg weinig..



Biertjes in de sportkantine? Biertjes in de kroeg? Buiten de deur eten/lunchen/borrelen? Cadeautjes? Uitstapjes?



Wij roken beiden niet maar zijn pp toch zo'n € 350/400 pp kwijt aan bovenstaande dingen gok ik.



Edit: dit is exclusief benzine en boodschappen
Alle reacties Link kopieren
Of je het nu zakgeld noemt of geld om te besteden, dat maakt niks uit. Ik vraag me echter wel af waarom jij hetzelfde bedrag hebt als je vriend. HIj verdient immers meer, maar dat mag jij opmaken? Kan hoor, als hij daar mee akkoord is. Maar wij gooien niks op een grote hoop, maar verdelen alles naar rato. En dat houd nu in vaste lasten 60/40, sparen 60/40, en dan wat je overhoud van je eigen salaris heb je om te besteden en dat is bij partner meer dan bij mij. Geen probleem mee, ik heb het tenslotte ook niet verdiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven