Buren hebben last van ons

08-01-2017 15:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag want ik weet zo niet wat ik hier nou mee moet.



De situatie is als volgt ;



We wonen in een eengezinswoning en hebben sinds kort nieuwe buren ( jong stel dat schijnbaar studeert ) dat van dat studeren weet ik sinds vanochtend toen ze aan de deur stonden.

De woningen zijn erg gehorig dus traplopen en een deur die dicht gaat hoor je al.



Ze wonen hier nu ongeveer 2 weken en hebben zelf de eerste periode best veel lopen klussen ( 1 maal tot 1 uur in de nacht , en een keer daarop ben ik om 11 in de avond even gaan vragen of het boren en dergelijke nog lang duurde aangezien mijn zoontje van 2 er wakker door lag en ik zelf ook wilde slapen ).

De andere dagen begonnen ze niet eerder als 20.30 en dat duurde ook altijd minimaal tot 10 uur.



Nu ging vanmorgen om 11 uur de bel en stonden ze samen aan de deur.

Ze vertelden dat ze hebben gemerkt dat de huizen erg gehorig zijn en dat ze hier last van hebben omdat ze in de ochtend rond half 8 of kwart voor 8 gerommel horen van ons.

Volgens hen duurt dit een kwartiertje maar aangezien zij in hun tentamens zitten en volgens hen zij ook een ander ritme dan ons hebben, hebben zij hier hinder van.



Nou is het bij ons zo.

Ons zoontje is meestal tussen 6 en 7 wakker en blijft dan tot half 8 bij ons in bed liggen.

Om half 8 begint voor ons gewoon de dag.

We doen geen rare dingen maar we gaan ons dan douchen, aankleden en klaarmaken.



Voor deze nieuwe buren woonden er naast ons een gezin met 2 kinderen in de basisschool leeftijd.

En daar hoorden we inderdaad ook tussen half 8 en 8 vanalles.

Niet heel storend maar je hoorde het wel.



Nu weet ik zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen.

ik heb gezegd er rekening mee proberen te houden, maar eigenlijk zou ik niet weten hoe?

Wij zijn in de ochtend echt geen wervelstormen die het hele huis door rennen, stampen en springen.

Maar ik weet wel dat je het traplopen en het lopen op de slaapkamers hoort als je zelf nog in bed ligt.



Maar goed dit is bij ons een kwartiertje en dan zijn wij beneden en dan hebben de buren er schijnbaar geen last meer van aangezien zij zelf dan nog boven liggen.



Ik vind het wel erg lullig dat zij hier schijnbaar last van hebben, maar is het wel redelijk om hierover te klagen bij ons ?



Ik zou graag jullie meningen horen en misschien oplossingen of ideeën want ik heb geen zin om elkaar tot last te zijn, maar eerlijk gezegd ook niet om elke ochtend bijna niet boven te durven lopen of de trap te gebruiken..



Alvast bedankt en sorry voor het toch best lange verhaal.
quote:lilalinda schreef op 08 januari 2017 @ 16:53:

[quote]swifty schreef op 08 januari 2017 @ 16:26:

[...]





Ik heb ook dit met eerste woning gehad, maar rare aso buren blijven aso buren, daar hielp op de koffie gaan en praten niet, aso of tekort aan opvoeding drink je helaas niet weg.[/quote

maar er is geen enkele reden aan te nemen dat ze aso-buren heeftVoor mij dus wel, namelijk na 2200 nog klussen en klagen over opstaan tijd buren welke normaal is. Niet alleen onbeschoft, want tweede is ook nog eens kleinzielig.
Alle reacties Link kopieren
Sterker nogal alcohol en andere middelen versterken het effect van de gebrekkige opvoeding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mawieke schreef op 08 januari 2017 @ 18:03:

[...]



Dat is idd lief. Ik noemde mijn vorige bovenbuurman ook stampertje maar dat had een andere reden... Als zijn vriendin er was, vaak, was het vanaf 23 uur altijd prijs, soms ook midden in de nacht en ook meestal rond een uur of 7. Ben toch wel blij dat hij verhuisd is, want wat kun je daar nou van zeggen....In de zomer heeft m'n buurman daar ook een handje van, met het raam open
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken nodig je als nieuwe bewoners de buren uit voor een kennismakingsborrel. In de regio waar ik woon gaat dat ten minste wel zo.

Ik zou even afwachten of ze jullie nog gaan uitnodigen. Zo niet, dan kun je altijd nog zelf het initiatief nemen.
quote:Krabbin schreef op 08 januari 2017 @ 17:47:

[...]





Gelieve niet hard te lachen om half acht want dan willen de buren slapen...

Zeven uur goed dan ;)?

Ik werk ook elke zaterdag buiten de rest van de week ga dan ook douchen etc, trap op trap af de buren hebben gelukkig nog nooit geklaagd .
quote:lizzy75 schreef op 08 januari 2017 @ 20:22:

Normaal gesproken nodig je als nieuwe bewoners de buren uit voor een kennismakingsborrel. In de regio waar ik woon gaat dat ten minste wel zo.

Ik zou even afwachten of ze jullie nog gaan uitnodigen. Zo niet, dan kun je altijd nog zelf het initiatief nemen.Ik heb in veel regio's door heel Nederland gewoont maar nog nooit meegemaakt.
quote:Fee-de-Goede schreef op 08 januari 2017 @ 20:50:

[...]





Ik heb in veel regio's door heel Nederland gewoont maar nog nooit meegemaakt.Ik moet er ook echt niet aan denken..
Zij klussen tot 23 uur en durven over jullie te klagen? Sorry hoor, 7.30 is een hele normale tijd.

Bel bij ze aan en leg uit dat kleine kinderen vaak al heel vroeg wakker zijn en niet muisstil kunnen zijn. Dat kinderen om 8.30 op school moeten zijn en jullie op je werk dus dat de dag nou eenmaal om 7.30 echt begint. Dat je niet kunt zorgen voor stilte om die tijd.

En dat klussen na 22 uur wel echt not done is.
quote:KennyBee schreef op 08 januari 2017 @ 18:19:

Heb je ook verteld dat jullie het geboor en geklus tot laat in de avond, en ook het dagelijks horen van traplopen en deurensluiten net zo vervelend vinden?



En dit.

Als zij 0 geluid om 7.30 's ochtends willen, dan ook 0 klusgeluid of leeggeluid om 23h 's avonds.

Zijn ze snel uitgeluld hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 08 januari 2017 @ 20:22:

Normaal gesproken nodig je als nieuwe bewoners de buren uit voor een kennismakingsborrel. In de regio waar ik woon gaat dat ten minste wel zo.



is dat nog steeds zo?

Ik ken alleen uit Pejeka-achtige verhalen van vroeger.
Wat een non-probleem, eigenlijk. Jullie hebben een beetje last van elkaar. Het zijn van jullie gewone leefgeluiden dus eigenlijk vind ik klagen daarover onzinnig, tenzij het echt hard is of muziek ofzo. En van hen zijn het klusgeluiden, dat mag oficieus tot tien uur s avonds, volgens mij. En dat zal alleen voor nu zijn, het huis is een keer af natuurlijk.



Ik zou niet eens gaan klagen, nou ja, wel als ze langer doorgaan dan tien uur. Dat heb je gedaan en daar houden ze zich nu aan. Mooi. Maar over jullie geluiden, tough luck, gewone leefgeluiden mag je gewoon maken. Jullie houden je wettig gezien beide aan de regels die daarvoor zijn dus waarom dan nog erover klagen.



Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik denk ook dat een gesprek met ze aangaan, geen kwaad kan, en de sfeer ontzettend kan veranderen. Wederzijds begrip bv kan ervoor zorgen dat je vanzelf een beetje rekening met elkaar houdt en dan is er geen reden tot klagen. Misschien voelen ze zich een beetje beledigd dat jullie kwamen klagen en vonden ze, dat zij ook wat te klagen hebben. Zonde als dat de sfeer moet zijn, ik zou daar iets aan proberen te veranderen, met praten. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn sommige woningen gewoon echt zo gehorig. Kennissen van mij wonen ook in zo een huis waar je de buren hoort opstaan ed helaas ook eindeloos hun peuter krijsen.. Daar kun je gewoon niets aan doen. Vervelend is het wel maar je kunt mensen niet verbieden in hun huis te leven. Dan zullen de buren maar oordopjes in moeten doen als ze door willen slapen, jullie kunnen moeilijk tot elf uur in bed blijven lijkt me.



Typisch trouwens dat ze zelf tot laat in de avond kabaal maken maar over jullie normale geluiden klagen. Ik heb ooit zulke buren gehad, kwamen om 7 uur in de avond klagen over geluid van een kastje dat we in elkaar aan het zetten waren (duurde een kwartiertje ofzo) en vervolgens gaven ze een week later een feest met muziek die om elf uur harder gaat en tot een uur uit de boxen knalt..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Ameliaaa schreef op 09 januari 2017 @ 08:33:

Wat een non-probleem, eigenlijk. Jullie hebben een beetje last van elkaar. Het zijn van jullie gewone leefgeluiden dus eigenlijk vind ik klagen daarover onzinnig, tenzij het echt hard is of muziek ofzo. En van hen zijn het klusgeluiden, dat mag oficieus tot tien uur s avonds, volgens mij. En dat zal alleen voor nu zijn, het huis is een keer af natuurlijk.



Ik zou niet eens gaan klagen, nou ja, wel als ze langer doorgaan dan tien uur. Dat heb je gedaan en daar houden ze zich nu aan. Mooi. Maar over jullie geluiden, tough luck, gewone leefgeluiden mag je gewoon maken. Jullie houden je wettig gezien beide aan de regels die daarvoor zijn dus waarom dan nog erover klagen.



Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik denk ook dat een gesprek met ze aangaan, geen kwaad kan, en de sfeer ontzettend kan veranderen. Wederzijds begrip bv kan ervoor zorgen dat je vanzelf een beetje rekening met elkaar houdt en dan is er geen reden tot klagen. Misschien voelen ze zich een beetje beledigd dat jullie kwamen klagen en vonden ze, dat zij ook wat te klagen hebben. Zonde als dat de sfeer moet zijn, ik zou daar iets aan proberen te veranderen, met praten. Succes.Genoeg uit de hand lopende burenruzies door non-problemen. Vandaar ook inderdaad kennis maken op een gezellige manier. Er bestaan aso's die gewoon door zullen gaan, maar ik denk dat enige toenadering in veel gevallen ellende had kunnen voorkomen. TO gaat ze uitnodigen, dus ben benieuwd!
quote:MinionX schreef op 08 januari 2017 @ 18:06:

[...]



dan is er toch niets kan de hand? Jij kan niet meer dan je best doen.



Dat zegt bijna iedereen nu al 3 pagina's maar TO wil graag dat het haar probleem is ofzo.



Ik hoop dat het uitnodigen werkt maar als ze al zo doen over normaal leefgeluid alleen maar omdat jullie wat hebben gevraagd mbt tot het bizar laat klussen ...ik heb er een hard hoofd in.



Ik hoop dat TO het verder zich niet zo blijft aantrekken, is gewoon stom gezeur van ze. Let it goo.
Alle reacties Link kopieren
Ik herhaal nog even dat soms huizen geluidstechnisch aangepakt kunnen worden. Misschien is dat in dit geval nodig. Daar heb je deskundigen voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 09 januari 2017 @ 08:24:

[...]



is dat nog steeds zo?

Ik ken alleen uit Pejeka-achtige verhalen van vroeger.





Ja, echt, er zijn nog plekken in Nederland waar dit normaal is.

Ik wist niet dat het blijkbaar heel uitzonderlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde tot voor kort in een flatgebouw en daar hingen een aantal huisregels opgehangen door de verhuurmaatschappij, met oa dat het na 20.00 stil moest zijn. Dus klussen, muziek en feestjes moesten stoppen of op een lager pitje decibellen. TO, ik vind je erg verdraagzaam dat jij hen tot zo laat hebt lopen aanmodderen met klussen e.d.!



Het geluid waar zij over klagen zijn standaard levensgeluiden! Daar kunnen zij wel over klagen, maar jij en je kindje kunnen moeilijk op jullie tenen de trap aflopen! En als we het dan ook nog hebben over een kwartiertje...kom aan, zeg. Dan schrijven ze de woningbouw maar aan met klachten over de gehorigheid.

Ik moest toendertijd om 6.15 in de auto zitten. Ongetwijfeld hebben mensen ooit wel eens die zware voordeur van het portiek in het slot horen vallen na mijn vertrek, maar dat hoort er gewoon eenmaal bij als je met andere mensen naast of boven elkaar woont!



Nu studeer ik zelf ook weer, en daar horen ook tentamens bij. Nu weet ik niet wat voor ritme die studenten beweren te hebben, maar die van hen vinden toch ook overdag plaats...? Als ik zelf al niet weg hoef te zijn, sta ik graag een beetje op tijd op om nog even wat laatste dingen na te lezen. Maar ja, iedere gek z'n gebrek. Hoe dan ook, ik vind eigenlijk niet dat ze van jou kunnen verlangen dat jij 's ochtends op een normaal tijdstip -en voor een lullig kwartiertje; dan draaien ze zich daarna nog maar een keer om - als een muis moet leven. Doen zij schijnbaar ook niet 's avonds laat, als ze jou en je zoontje wakker houden. Het is hun eigen keuze om het zo laat te maken als ze zelf willen (in alle rust!), maar half acht 's ochtends is een prima tijd om je dag te beginnen. Zouden zij ook eens moeten proberen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 09 januari 2017 @ 09:59:

[...]





Dat zegt bijna iedereen nu al 3 pagina's maar TO wil graag dat het haar probleem is ofzo.



Ik hoop dat het uitnodigen werkt maar als ze al zo doen over normaal leefgeluid alleen maar omdat jullie wat hebben gevraagd mbt tot het bizar laat klussen ...ik heb er een hard hoofd in.



Ik hoop dat TO het verder zich niet zo blijft aantrekken, is gewoon stom gezeur van ze. Let it goo.Het is idd het probleem van de buren, maar dit soort mensen gaat zich mogelijk echt nog eens ergeren aan de ochtendgeluiden en uit revanche zelf weer herrie maken op asociale tijdstippen. Beter voorkomen dan genezen.
Het gaat dus om een kwartier in de ochtend? Mijn god zeg, ik zou er bijna ruzie om maken (maar heb last van zwangerosaurus hormonen ) Pff ik denk niet te veel aandacht aan besteden, normale leefgeluiden lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 08 januari 2017 @ 20:50:

[...]





Ik heb in veel regio's door heel Nederland gewoont maar nog nooit meegemaakt.Het ouderwetse ' buurt maken'. Hier in ons dorp heel gebruikelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet al te druk om maken. Half 8 is een normale tijd vind ik, en het gaat om een kwartiertje maar.



Woon zelf ook in een gehorig huis. Je hoort het als de buren hard praten en de deuren dichtdoen. Ik kan hier nooit echt aan storen, en anders doe ik lekker m'n oortjes in.
Pfff ik vind dat gezeur in dit topic over geluiden savonds ook nogal onverdraagzaam hoor. Veel mensen hebben avond of nachtdiensten, dan ben je soms in de avond aan het stofzuigen of een kastjes in elkaar aan t zetten. Dat is niet meer of minder aso dan ochtendgeluiden.



Leven en laten leven.
quote:renske1975 schreef op 09 januari 2017 @ 17:20:

[...]





Het ouderwetse ' buurt maken'. Hier in ons dorp heel gebruikelijk Dat geloof ik meteen maar ik reageerde op een forummer die deed alsof dat overal zo gaat en dat is niet zo.
quote:MaryCrawley schreef op 09 januari 2017 @ 18:27:

Pfff ik vind dat gezeur in dit topic over geluiden savonds ook nogal onverdraagzaam hoor. Veel mensen hebben avond of nachtdiensten, dan ben je soms in de avond aan het stofzuigen of een kastjes in elkaar aan t zetten. Dat is niet meer of minder aso dan ochtendgeluiden.



Leven en laten leven.Nee dat doe je niet als je een beetje kan nadenken.
quote:Fee-de-Goede schreef op 09 januari 2017 @ 18:35:

[...]

Nee dat doe je niet als je een beetje kan nadenken.

Want?

Kastje zet je niet direct vast aan de muur. Hoeft weinig bij gehamerd te worden, geeft dus weinig geluid. Dat waren hier destijds de klusjes voor na negenen.



Toen wij hier kwamen wonen en heel veel te klussen hadden, hebben we aan de buren gevraagd wat zij een acceptabele tijd vonden en dat was 21.00 uur. Voor henzelf gelden trouwens andere tijden.

En toen we ooit om half elf en kapot gewaaid raam aan het repareren waren belden ze de politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven