Stel ik me aan?

17-01-2017 16:38 109 berichten
Bedankt voor alle reacties! Het doet me goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 17 januari 2017 @ 18:05:

Ze heeft spijt schrijft TO

Als ze echt zo'n heks was zou hij dan bij haar willen blijven?

Natuurlijk is er geen excuus en zat ze vet fout.

Maar met harde taal en enkel verwijten ga je de relatie niet redden.



Ja maar die spijt kwam achteraf nadat hij er achter was gekomen.

Ze heeft twee maanden de tijd gehad om uit zichzelf te stoppen. Het was geen los slippertje oid. Dus dat het vertrouwen compleet weg begrijp ik wel. Hij noemt haar toch geen heks, gebruikt geen harde taal etc. Hij zegt dat hij niet weet wat hij ermee aan moet in feite en das heel begrijpelijk.
quote:zimi schreef op 17 januari 2017 @ 18:04:

[...]





Dat er meer aan de hand kan zijn betekend niet gelijk dat het perse aan de relatie of aan TO ligt. De vrouw kan ook gewoon aandachtsgeil zijn of niet in staat zijn fatsoenlijk te communiceren met haar man en haar ongenoegen op een andere manier uitleeft.Dat kan zeker. Maar ook dat ontstaat niet zomaar of ineens. En ze hebben wel kinderen dus blijkbaar was het ooit wel fijn, en was ze ooit een leuke partner.
quote:DrukkeMan schreef op 17 januari 2017 @ 16:47:

Ik weet niets meer zeker. Het is begonnen vlak na ons trouwen. een maand erna.

We zijn vijf jaar samen. En ja, ik ben best druk, maar ook veel thuis met de kinderen. Ik ben ieder weekend thuis en de schoolvakanties idem.

Ze geeft aan dat ze zelf wilde dat het stopte. Ik kan daar niets mee.

Ik ken alle cliche verhalen inmiddels wel. Wat ik van haar wil? Geen idee eerlijk gezegd...



Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg. Uiteraard hou ik van haar, anders was ik niet getrouwd.

Maar mijn basis voelt wankel en ik ben ontzettend bang mezelf te verliezen. Voel me waardeloos, gebruikt, en vernederd. Ik weet het even niet meer en ben dus zo wanhopig dat ik hier maar mijn verhaal dump.Herken wat je schrijft. Trap niet in dezelfde valkuil als je vrouw. Sterkte.
quote:Star schreef op 17 januari 2017 @ 18:18:

[...]





Herken wat je schrijft. Trap niet in ezelfde valkuil als je vrouw. Sterkte.Mooie laatste zin Star.
quote:fluttershy schreef op 17 januari 2017 @ 17:00:

[...]



Kun je niet zeggen zonder de inhoud te kennen.



Misschien heeft ze gewoon een luisterend oor gevonden voor haar problemen (met TO?) en is ze voor haar collega gevallen.

Misschien heeft ze wat onschuldig geflirt zonder bedoelingen om haar relatie op te blazen, bevestiging van haar vrouwelijkheid enzo.

Misschien is TO een man die al niet accepteert dat zijn vrouw contact heeft met een man en heeft ze het daarom geheim gehouden.

Misschien is de vrouw van TO een ontrouwe sloerie die effectief plande om praktiserend vreemd te gaan.

Daar kunnen we zo toch niks van zeggen?



Hij schrijft 'tegen verliefdheid kan ik niet op'.

Ze was/is verliefd op een ander en doet er geheimzinnig over en verbergt deze relatie voor haar man.
quote:Tawny79 schreef op 17 januari 2017 @ 18:18:

[...]



Dat kan zeker. Maar ook dat ontstaat niet zomaar of ineens. En ze hebben wel kinderen dus blijkbaar was het ooit wel fijn, en was ze ooit een leuke partner.Hij was blijkbaar ook een leuke partner. Ze was zelfs nog maar net met hem getrouwd toen ze ging sexten met haar collega.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt heel vervelend voor je. Ik heb ook weleens in dezelfde situatie gezeten en het is onbeschrijfelijk klote. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het bij berichten sturen is gebleven. 2 maanden lang alleen maar schrijven naar elkaar? Nee sorry ik kan dat echt niet geloven. Misschien is mijn vertrouwen al veel te veel beschadigd om zoiets te geloven maar ik denk dat ze niet eerlijk hierover is. Ik vind het nogal ver gaan om, terwijl je aan het appen/sms'en/mailen met een andere man bent, volmondig 'ja' zegt op eeuwige trouw. Dat alleen al vind ik TE leugenachtig om de rest van haar serieus te nemen. Je kan haar omwille van de kinderen vergeven, maar ik moet je dan wel echt meegegeven: het zal je nog een keer gebeuren. Of niet, dat kan niemand je vertellen, maar ik heb geen vertrouwen meer in dit soort mensen. Fouten maken is prima maar maandenlang heen en weer berichten sturen is geen fout maar een keuze. Dan nog boos worden op jou omdat zij die keuze heeft gemaakt: is manipuleren. Van je 'fouten' leer je en hoe wil ze dat gaan doen als ze jou de schuld geeft? En sorry als ik hard overkom maar ik had gewild dat iemand mij toen gewoon dit straight had gezegd. Ik heb het hem vergeven en ben gebleven om en bijna gek van de wantrouwen te zijn geworden (want je verliest ook het vertrouwen in jezelf door bedrog) en om er achter te komen dat hij daadwerkelijk niet te vertrouwen was. Ben door de grote persoon te zijn (en dus niet te overdreven te doen) zelf bijna gek geworden. Ik heb nu een eerlijke partner en dat gun ik iedereen die zelf eerlijk is. Een fout maken is bv inderdaad iemand te weinig aandacht geven of een keer super chago/vervelend te doen. Dat is een 'fout'. Bedriegen en liegen zit gewoon in iemands karakter en het op een ander schuiven ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens met die collega gaan praten om na te gaan wat er is gebeurd en of er inderdaad geen fysiek contact was. Maar ja, that's me. Als iemand net heeft laten blijken niet te vertrouwen te zijn, dan ga ik die persoon niet meteen weer blind vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 17 januari 2017 @ 18:11:

[...]





Volgens mij zegt niemand dat zij een heks is of dat hij tot in den treure haar verwijten moet maken. Dat maak jij ervan.

Letterlijk niet mee maar sommige reacties zijn wel heel veroordelend. Ik bedoelde alleen maar op te roepen tot wat minder harde taal in sommige reacties. Daar heeft TO toch niks aan voor een oplossing. Wel om hem een hart onder de riem te steken.

En TO, ik vind je juist heel redelijk en niet alleen maar verwijtend doen. Ik hoop je alleen te kunnen helpen met deze rotsituatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liez12 schreef op 17 januari 2017 @ 18:26:

Bedriegen en liegen zit gewoon in iemands karakter en het op een ander schuiven ook.

Niet mee eens. Ken voorbeelden van mensen die het eenmalig deden en daarna spijt hadden als jaren op hun hoofd.

Wel een heel akelig verhaal voor je zeg. Wat een knal in vertrouwen zal dat hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof best dat het bij berichten is gebleven.

Ik vind aandacht van een leuke andere man ook heerlijk en op de app heb ik een hele grote mond. Maar in real life zou ik het niet kunnen /durven.

TO: doet je vrouw moeite om het goed te maken? En geef je haar wel de kans daarvoor?

Is er een gesprek mogelijk dat het voor jou niet fair voelt om jou de schuld te geven?

Die 2 dingen lijken me de basis om weer nader tot elkaar te komen.

Als jij ondanks haar inzet blijft hangen in een (weliswaar terecht) rotgevoel dan kom je zeker niet verder. Je zult wel mee moeten werken aan herstel.

Maar zware klap voor je hoor,absoluut. En nee,natuurlijk heb jij hier geen schuld aan. Als zij zich door jou verwaarloosd voelt moet ze haar mond open doen. Het niet elders gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 17 januari 2017 @ 18:44:

Ik geloof best dat het bij berichten is gebleven.

Ik vind aandacht van een leuke andere man ook heerlijk en op de app heb ik een hele grote mond. Maar in real life zou ik het niet kunnen /durven. En wat vindt je man ervan dat je de aandacht van andere mannen dan hij zo heerlijk vindt en op de app naar hen nogal gebekt bent?
Ik blijf t opmerkelijk vinden hoe anders de reacties zijn nu de TO een man is en de vrouw een scheve schaats heeft gereden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 17 januari 2017 @ 18:31:

[...]



Niet mee eens. Ken voorbeelden van mensen die het eenmalig deden en daarna spijt hadden als jaren op hun hoofd.

Wel een heel akelig verhaal voor je zeg. Wat een knal in vertrouwen zal dat hebben gegeven.



Ja maar dat zeg ik ook. Ben ik helemaal met je eens. Eenmalig: ja. Het daarna niet op een ander afschuiven: ja. Maar maanden lang berichten sturen EN het op een ander afschuiven, zegt voor mij genoeg. Zoiets zit echt in je.



Ja zeker, was moeilijk en pijnlijk maar van alles leer je. Ik was vroeger tamelijk naïef en wilde (ik zeg bewust: wilde want ondertussen zag ik het heus wel) alleen het positieve in mensen zien. Daarom zeg ik het ook: je kan de betere persoon willen zijn/niet willen overdrijven maar je gevoel liegt niet. Je kan wel jezelf aanpraten dat je er aan wil werken en dat het goed kan komen maar dat is meestal niet zo als je zo gekwetst bent. Ik hoop voor TO dat dit een ander verhaal is maar ik zou nooit meer mezelf zo voor de gek houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 17 januari 2017 @ 18:55:

[...]





En wat vindt je man ervan dat je de aandacht van andere mannen dan hij zo heerlijk vindt en op de app naar hen nogal gebekt bent?Wij zijn niet doorsnee, wij swingen. Voor hem geen probleem dus. Hij doet het zelf ook
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je helemaal niet aan



Je vrouw heeft een misselijke streek geleverd. Als ze zo ongelukkig was, had ze niet met je moeten trouwen of het aan moeten kaarten.



Vreemdgaan kan alleen vergeven worden als de vreemdganger echt spijt heeft en bereid is vertrouwen terug te winnen. Zij doet het tegenovergestelde; geeft jou de schuld.



Als je bij haar blijft, zorg er dan voor dat je het haar goed laat voelen zolang ze niet echt berouw toont (bv door jou de schuld te geven), anders doet ze dit elke keer wanneer madam een beetje aandachtziek is.
quote:stellar schreef op 17 januari 2017 @ 19:23:

Ik blijf t opmerkelijk vinden hoe anders de reacties zijn nu de TO een man is en de vrouw een scheve schaats heeft gereden.Dat de vrouw nog mild wordt beoordeeld bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het moeilijk vinden om het vertrouwen terug te krijgen in deze situatie. Ik lees nergens dat er initiatief is genomen tot een goed gesprek (voordat de affaire begon, maar de relatie volgens TO's vrouw al wel neit lekker liep). Wie weet is dat er wel geweest en heeft TO er te laconiek oid op gereageerd, dan is het nog iets makkelijker om te geloven dat dit in de toekomst te voorkomen is.
Alle reacties Link kopieren
Heftig TO. En aanstellen vind ik het zeker niet.

Ooit heb ik in een zelfde soort situatie gezeten. Ik was ruim 7 maanden zwanger van onze jongste toen ik erachterkwam dat mijn inmiddels ex man niet eerlijk tegen mij was geweest en dat hij al maanden lang verliefd was op een collega van hem.

Verliefd worden op een ander kan gebeuren. Dat snap ik nog wel. Hier wat mee doen vind ik een ander verhaal. Al maanden hadden ze samen intieme gesprekken. Dit was op het werk, via de app, en achteraf bleek ook dat ze samen afspraken bij haar thuis. Al die tijd had ik al vermoedens, wat ook werd ontkend door hem. Tot ik hem betrapte doordat ik hem, op een voor hem fout moment, belde. Ik heb mij nog nooit zo bedonderd gevoeld als toen. Mijn vertrouwen was volledig weg en dit was absoluut een hele grote reden voor onze uiteindelijke scheiding. Hij geeft nog steeds aan dat er verder niets is gebeurd, ik geloof daar weinig van. En naast dat, ik had liever gehad dat hij eenmalig vreemd was gegaan als in een ons, dan dit.

Heel veel sterkte voor jou. Hopelijk komt het tussen jullie wel goed
quote:Maccaron schreef op 17 januari 2017 @ 19:57:

[...]





Dat de vrouw nog mild wordt beoordeeld bedoel je?Ja, andersom had de man al in t kanaal gelegen
quote:stellar schreef op 17 januari 2017 @ 22:58:

[...]





Ja, andersom had de man al in t kanaal gelegenJa, daar heb je zeker een punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 17 januari 2017 @ 22:58:

[...]





Ja, andersom had de man al in t kanaal gelegen+1000, mij viel het ook erg op.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Muurhanger schreef op 17 januari 2017 @ 23:13:

[...]





+1000, mij viel het ook erg op.Wat zou dat toch zijn he...
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 17 januari 2017 @ 22:58:

[...]





Ja, andersom had de man al in t kanaal gelegen

Eens.



Al zijn het meestal wel andere forummers die over het kanaal posten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 17 januari 2017 @ 23:15:

[...]





Wat zou dat toch zijn he...Tsja geen idee.. en weetje stél het is wel gebeurd omdat TO teveel werkt etc. Dan nog praat je daar eerst over, en ga je niet zomaar dat verliefde gevoel voor een ander achterna. Daar is het gewoon fout gegaan en dat is enkel en alleen aan de vrouw van TO te verwijten, niet aan TO zelf (vind ik).
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven