Eten verjaardag kind

16-03-2017 20:24 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
As zaterdag vieren wij de tweede verjaardag van mijn zoontje!!

Er zijn 19 mensen (incluis onszelf) die waarschijnlijk allemaal mee eten.

Begint rond 3 uur met een taartje en dan snel over tot de borrel, niet teveel hapjes dan hoor.



Daarna moet er dus gegeten worden.

Ik wilde in ieder geval een pastaschotel met chorizo en kaas uit de oven doen (makkelijk en goed voor te bereiden). Maar ik wil er graag nog 1 of 2 goed voor te bereiden dingen bij doen. Ik dacht al aan een groentensoepje maar eigenlijk wil ik nog wel een echt gerecht. Er zijn wel wat kinderen maar daar hoeven we niet echt rekening mee te houden qua eetwensen.

Iemand goede of briljante ideeen?
quote:Phaedra__ schreef op 16 maart 2017 @ 21:50:

[...]



Wel met Turks brood en humus hè?ja hoor, en jij mag je hele bord in een keer volscheppen. Met een bergje erop ook nog. Doen we in huize Balade niet moeilijk over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 16 maart 2017 @ 21:52:

[...]



Dat vind ik wel een beetje weinig drank voor een late borreltijd.. lijkt me best een saai feestje waar jij nu bent eigenlijk. Of mag ik dat niet zeggen?Ja hoor dat mag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 16 maart 2017 @ 21:53:

[...]



ja hoor, en jij mag je hele bord in een keer volscheppen. Met een bergje erop ook nog. Doen we in huize Balade niet moeilijk over.
quote:sushilala schreef op 16 maart 2017 @ 20:52:

[...]





Lekker, had je de aardappels van tevoren in de oven gedaan?

En welke toppings had je?

Aardappels hadden wij op de bbq gedaan (regelmatig even aardappels schuiven zodat ze allemaal gelijkmatig gaar worden) maar oven kan ook prima. Afhankelijk van kooktechniet en grootte van de aardappels 30 min tot 1 uur.



Toppings: mais, augurk, andere soorten rauwkost, sucuk, gerookte zalm, verse kruiden, paar sausjes zelf gemaakt, paar soorten kaas.
quote:wolkewitje schreef op 16 maart 2017 @ 21:49:

[...]





Mijn man vindt soep en brood ook geen volwaardig eten. En hapjes zoals kaas een smeerseltjes blieft hij niet. Na zo'n verjaardag vraagt hij thuis wat we gaan eten.

Dan zou ik met een lieve glimlach zeggen dat hij helemaal zelf mag kiezen wat hij wil koken
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Ik heb net een bordje met kaasblokjes, mandarijntje en palingworst met augurkjes op Boerentapas
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kashri schreef op 16 maart 2017 @ 21:55:

[...]



Aardappels hadden wij op de bbq gedaan (regelmatig even aardappels schuiven zodat ze allemaal gelijkmatig gaar worden) maar oven kan ook prima. Afhankelijk van kooktechniet en grootte van de aardappels 30 min tot 1 uur.



Toppings: mais, augurk, andere soorten rauwkost, sucuk, gerookte zalm, verse kruiden, paar sausjes zelf gemaakt, paar soorten kaas.Oe lekker!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 16 maart 2017 @ 21:56:

[...]





Boerentapas Dat is wel een heel groot woord voor mijn bordje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de smulsteen een idee
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 21:57:

[...]





Dat is wel een heel groot woord voor mijn bordje
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 21:54:

[...]





Ja hoor dat mag.Aww dat vind ik best wel sneu. Als je zin hebt dan ben je hier welkom voor een leuke borrel hoor! Heb ik er ook nog wat snaaierij bij, Turks brood en humus
quote:charlottew88 schreef op 16 maart 2017 @ 21:56:

[...]





Boerentapas
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 16 maart 2017 @ 21:58:

Misschien is de smulsteen een idee







Iedereen blij, zelfs Phae denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 22:01:

[...]









Iedereen blij, zelfs Phae denk ik.





Ik herinner me de plaatjes nog.....
Waarom eerst het dessert (taart) en dan pas het hoofdgerecht (warm eten)?



Ik zou om pakweg één uur beginnen en iedereen eerst eten geven. En taart als dessert.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne, Spaghetti Bolognese, Macaroni, Paella, Soep met brood, belegde broodjes

etc etc
Girls compete with each other, women empower one another
Als je toch voor pasta gaat ...

1 of 2 andere sauzen erbij?



Lading diepvries-lasagnes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 22:01:

[...]









Iedereen blij, zelfs Phae denk ik. Op de dag zelf wel ja. Maar ik vraag mij af of ze de volgende dag nog zo blij zijn
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 16 maart 2017 @ 22:04:

Als je toch voor pasta gaat ...

1 of 2 andere sauzen erbij?



Lading diepvries-lasagnes?Dit mag ik toch wel ranzig vinden Nous?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 16 maart 2017 @ 22:02:

[...]







Ik herinner me de plaatjes nog.....



Geloof me, je zou een moord voor een broodje hummus doen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 22:06:

[...]





[afbeelding]



Geloof me, je zou een moord voor een broodje hummus doen Yep
quote:Mietrot schreef op 16 maart 2017 @ 22:02:

Waarom eerst het dessert (taart) en dan pas het hoofdgerecht (warm eten)?



Ik zou om pakweg één uur beginnen en iedereen eerst eten geven. En taart als dessert.Dat is Hollands Mietrot. Taart is bij een verjaardag geen dessert maar een koffietraktatie. Liefst ondergespuugd door kleine kinderen die de kaarsjes proberen uit te tuffen. Mmjammie...
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 16 maart 2017 @ 22:05:

[...]



Dit mag ik toch wel ranzig vinden Nous?Ik lust het wel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Phaedra__ schreef op 16 maart 2017 @ 22:05:

[...]



Dit mag ik toch wel ranzig vinden Nous?



Het kan nochtans een oplossing bieden voor "help, mijn oven is te klein voor een grote schotel voor 10 man".



En dan moet je natuurlijk niet de allergoedkoopste van het huismerk nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 maart 2017 @ 22:07:

[...]





Ik lust het wel Ik heb binnen een half uur de schijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven