Gezelschapsspel 10 jarige

26-03-2017 21:12 52 berichten
Binnenkort is onze zoon jarig, hij wordt 10 en wil o.a. een gezelschapsspel. Spellen die we al hebben en hij erg leuk vindt zijn:

Carcasonne

Kolonisten van Catan

Stenen tijdperk

Risk

Monopoli

Hotel

Scotland Yard

Ticket to ride

Stratego



Nu wil hij dus een nieuw spel en ik ben op zoek naar tips. Hij zelf noemt 7 wonders en Het Dorp. Iemand bekend met 1 van deze 2? Of weet iemand een ander leuk spel ? Hij houdt niet meer van wie is het, vier op een rij etc.
Alle reacties Link kopieren
Machiavelli, Sushi Go, Pandemie, Saboteur, Franks zoo, Bang, Qwuixx en 7 Wonders vind ik allemaal erg leuk. Sushi Go, Qwuixx, Franks Zoo en Saboteur zijn heel makkelijk uit te leggen. De rest vraagt wat meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 26 maart 2017 @ 21:50:

[...]





Behalve agricola hebben we deze spellen al; we hebben er al veel besef ik me ineens, maar volgens zoon nog lang niet genoeg Haha. Agricola hebben kennissen van ons; duurt dat spel niet heel lang?



Zoon heeft gelijk, spelletjes heb je nooit teveel.

Als klein spelletje kun je ook eens naar loveletters kijken

En kijk ook eens naar Small world, is onder die naam gewoon Nederlandse editie van, Landveroveren en andere stammen in de pan hakken. leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:NorthCape schreef op 26 maart 2017 @ 22:07:

Geen idee of het nog bestaat, maar ik vond 'betoverde doolhof' heel leuk! Kan je ook met z'n tweeen spelen.ik denk dat je daar wel mee klaar bent als je 10 bent, maar het is wel een leuk spel vooral als familiespel met jongere kinderen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Splendor, al genoemd, maar echt heel leuk
Alle reacties Link kopieren
Bloesem, snel, niet moeilijk en heel leuk (ook snel met vriendjes) is Transamerica. Kan vanaf 7 ofzo, maar is voor volwassenen ook nog leuk.
Wat leuk dat je zoon spelletjes spelen zo leuk vindt!

Bij ons is sinds kort "Skye" een grote hit. Heb net even naar de leeftijd gekeken en dat is vanaf 8 jaar, dus lijkt me ook een leuke optie voor jullie dan.
Alle reacties Link kopieren
Skye is ook leuk, en als je in de buurt woont stel ik me beschikbaar voor je zoon om een spelletje te komen proberen.

Ik ben lichtelijk spellengek, maar ik weet dat sommige spellen tegenvallen en daar zijn ze te duur voor.

Volgens mij is transamerika uit de handel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
7 wonders vind ik een erg leuk spel. Agricola en Dominion ook. De laatste is relatief makkelijk uit te leggen aan anderen zonder eerst veel regels door te nemen. Lords of Waterdeep ook erg leuk, (is een worker placement), maar duurt ook wel wat langer, net als Agricola. Ook fan van Race for the Galaxy! Alle spellen zijn ook met twee personen te spelen, op 7 wonders na. Nou ja, technisch kan dat ook, maar is erg flauw. Daarom bestaat er nu ook een aparte twee spelers variant.
Alle reacties Link kopieren
Sommige spellen zijn trouwens wel (alleen) in het Engels, weet niet of dat een bezwaar is?
Alle reacties Link kopieren
7 wonders is erg leuk! Hebt ook de 2-persoons versie en die is nog leuker als je het vaak met zijn tweeën speelt.

Wij vinden qua 2-persoonsspellen ook patchwork erg leuk. Lekker snel en simpel.
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
quote:nlies schreef op 26 maart 2017 @ 22:49:

Skye is ook leuk, en als je in de buurt woont stel ik me beschikbaar voor je zoon om een spelletje te komen proberen.

Ik ben lichtelijk spellengek, maar ik weet dat sommige spellen tegenvallen en daar zijn ze te duur voor.

Volgens mij is transamerika uit de handelWat lief! Kinderen hebben het geluk dat man en ik ook van spelletjes houden. Nieuwste aanwinst is stenen tijdperk. Kinderen vinden het geweldig maar ik moet mijn draai er nog in vinden. Heb steeds het gevoel van , is dit het nou?
quote:Maisnon3 schreef op 26 maart 2017 @ 23:17:

Sommige spellen zijn trouwens wel (alleen) in het Engels, weet niet of dat een bezwaar is?Spel moet inderdaad wel in het Nederlands zijn
Dank voor de reacties allemaal, daar kunnen we zeker wat mee. Ik laat nog weten wat het geworden is :-)
Alle reacties Link kopieren
Machi Koro niet genoemd zie ik, maar is heel erg leuk. Hier in huis al bijna een jaar het favoriete spel, ook leuk voor ons als ouders.
Alle reacties Link kopieren
KingDomino is ook erg leuk, geen groot/lang spel, maar super makkelijk uit te leggen voor vriendjes.
Party en Co!
Alle reacties Link kopieren
Boonanza



Is echt geweldig.
Veritas vos liberabit
Pandemie
Net met zoon filmpjes bekeken van allerlei spelletjes. Hij wil geen kaartspel. Denk dat het " Het dorp" wordt. Bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je toch nog tips willen hebben: Khet is heel erg leuk en weer een heel ander spel dan de rest.

Ubongo is ook heel erg leuk (als hij van puzzels houdt).
Alle reacties Link kopieren
handig he, die filmpjes, kun je al een beetje zien of het je wat lijkt. Denk bij de volgende cadeaugelegenheid aan de uitbreidingen, Haven en Herberg. Maken het spel nog leuker,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Splendor is erg leuk en makkelijk uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Mundo, noorderwind, wie is de mol, take 5, monopoly deal, touche, escaperoom, el grande, elfenland.



Wij hebben op onze logeerkamer een inbouwkast met zes planken, vier ervan gevuld met spellen op detetrismanier..
Alle reacties Link kopieren
quote:petra123456 schreef op 28 maart 2017 @ 12:40:

Mundo, noorderwind, wie is de mol, take 5, monopoly deal, touche, escaperoom, el grande, elfenland.



Wij hebben op onze logeerkamer een inbouwkast met zes planken, vier ervan gevuld met spellen op detetrismanier..Is escaperoom niet klaar als je alle levels gespeeld hebt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
We hebben " Het Dorp" besteld. Ik houd jullie verdere tips in gedachten voor een volgend cadeaumoment. Helaas is hij niet van de kaartspellen terwijl die juist ontzettend handig zijn om mee te nemen op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven