Lijf & Lijn alle pijlers

foto"s

07-05-2007 16:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind foto's van mijzelf eigenlijk nooit zo leuk. Ik zie er anders uit dan in de spiegel. In de spiegel vind ik mijzelf veel mooier.

Als ik een foto van mijzelf zie denk ik "hmm ben toch eigenlijk niet zo mooi, vind mijn neus dan te groot en mijn gezicht te dun...

herkennen jullie dit ook..dat je er op foto's anders uitziet dan in de spiegel en welk beeld is realistischer?
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar.



Ik vind het verschrikkelijk om op een foto gezet te worden omdat ik weet dat ik er toch al beroerd uit zie op die foto.



Ik vind mn spiegelbeeld mooier dan een foto.



Maar wat realistischer is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook. Ik ontwijk foto's ook.

Ik heb er al heel wat ruzies over gehad en vooral mensen die om me geven vinden het erg omdat e van de laatste 8 jaar van mijn maar 3 foto's zijn.

Ik hoop er toch ooit vanaf te komen want het doet mijn moeder echt pijn.

Ze zegt als er wat gebeur met je heb ik zelfs geen foto.

Als ik het omdraai zou ik het ook niet leuk vinden.

Ik vraag me ook altijd af hoe realistisch foto's zijn. Ik vind het in iedergeval erg confronterend en ik vind mensen over het algemeen in het echt leuker.
Alle reacties Link kopieren
daarom is fotoshop ook uitgevonden.



foto's kunnen heel vertekenend zijn, door lichtval, door de pose, waarom denk je dat een fotoshoot voor een reclame of cd hoes wel  op zijn minst 100 shots vergt eer er 1 tussenzit die de werkelijke sfeer en karakter en lijnen v iemand weergeeft en vergeet het licht niet wat ze gebruiken.en dan ook de fotoshop er nog overheen,  recreatieve familiefoto'sfoto's geven niet echt weer hoe iemand er werkelijk uitziet, zowel positief als negatief
Alle reacties Link kopieren
Nooit verwacht dat anderen dit ook hadden. Wat een drama zijn foto's, en ik ben zo anders dan in de spiegel. In de spiegel vind ik mezelf wel mooi, maar op de foto ben ik opeen anders. In de spiegel staan mijn tanden recht, maar op de foto staat mijn voortand scheef. Ook heb ik op alle foto's (al jaren) een rand onder mijn oog/wal- achtig. Dit zie ik niet als ik in de spiegel kijk.



Zo vreemd dit, gelukkig zijn er meer die dit hebben....Maar wat is nu het juiste beeld hoe mensen je zien, zoals een foto of als in de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
Sto !! Leuk geweest ?En hoe is het ?

Maar goed, wat ik me dus afvraag stel je voo.

Je staat naast je beste vriendin b.v en die gaat op de foto gelijk daarna bekijk je de foto ziet ze er dan uit zoals je haar ziet als je haar aankijkt ?

Volgens mij dus niet dus is het bij jou ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
precies, ik loens ook vaak met 1 oog op de foto, in real live loens ik echt niet, heeft ook te maken hoe je net in de lens kijkt, het best schijnt t te zijn als je net boven de lens kijkt, staan je ogen ook wat meer open.
Alle reacties Link kopieren
kirs, ja het was leuk in sofia, veel kleding, tassen gekocht!!!

heerlijk. sorry ff off topic:D
Heel herkenbaar Katrina!

Als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf er meestal heel leuk uitzien (wow, dat klinkt goed):), maar op een foto vind ik mijn hoofd te dik, ik kijk raar (vooral dat) en mijn haar lijkt er niet op.

Vreemd he, ik ben wel benieuwd of anderen mij nu zien als op de foto of zoals ik mezelf zie in de spiegel.......
Alle reacties Link kopieren
Gezichten zijn nooit 100% symmetrisch. Het gezicht dat je in de spiegel ziet ben je gewend dus als dat beeld dat je gewend bent opeens in spiegelbeeld wordt gezet is dat heel vreemd. Ik merk het ook wel bij mijn vriend. Als ik gewoon naar hem kijk lijkt zijn gezicht symmetrisch, dat is immers het gezicht wat ik gewend ben. Die asymmetrie wordt pas zichtbaar als we samen voor de spiegel staan als we aan het tandenpoetsen zijn ofzo. Dan lijkt zn ene oog opeens kleiner dan de ander. Het verschil is natuurlijk opeens heel groot want ik ben bijvoorbeeld gewend dat het rechteroog (een mini mini beetje) groter is dan het linker, maar in de spiegel is opeens het linkeroog groter. Het is een dubbel zo groot verschil want de ogen worden niet opeens even groot, het oog dat eerst groter was wordt kleiner dan 'gemiddeld' (het gemiddelde van de twee ogen dan) en het oog dat eerst kleiner was wordt opeens groter dan 'gemiddeld'.



Volgen jullie het nog een beetje? Haha. Conclusie: foto's lijken raar omdat het het tegenovergesteld is van dat je gewend bent :) (maar het is wel zoals de rest je ziet).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt gelachen om je posting hahaha.

maar jij denkt dus wel dat het geen hoeje er uit ziet op de foto is zoals mensen jou zien.

Nou ik denk dat ik dan vandaag nog van een gebouw afspring of zwaar ga sparen voor een make over hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf niet zo'n moeite met foto's.

Het is een momentopname. En hoe ik daar op sta, tja soms stom. Maar soms ook erg leuk. (En dat heb ik ook met de spiegel :-)) Wat dat betreft zijn digitale camera's ideaal. Je maakt er een heleboel, en er zit meestal wel een leuke tussen. De rest gewoon deleten.



Wat jij zegt over je moeder, dat ze het jammer vind dat ze zo weinig foto's van je heeft, dat snap ik wel. Maar ja als je er echt moeite mee hebt om op de foto te gaan is dat wel lastig.



Heb je dit altijd al gehad?

 

Heeft het misschien te maken met zelfacceptatie?
Alle reacties Link kopieren


Ik heb echt gelachen om je posting hahaha.

maar jij denkt dus wel dat het geen hoeje er uit ziet op de foto is zoals mensen jou zien.

Nou ik denk dat ik dan vandaag nog van een gebouw afspring of zwaar ga sparen voor een make over hahaha
Tja het kan natuurlijk ook komen doordat je niet zo fotogeniek bent :P. Niet van een gebouw springen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar wat ik hier lees !!



Als ik mezelf in de spiegel bekijk ben ik best heel tevreden (afhankelijk van de lichtval, hihi). Als ik een mindere dag heb ontwijk ik spiegels, omdat dat mijn humeur kan verzieken.



Wel zonde van mijn foto's eigenlijk want heel veel van mijn foto's verdwijnen meestal in de prullenbak, omdat ik ze écht niet meer tegen wil komen.



Ik ben te kritisch, wat het niet altijd makkelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet gesprongen hoor :)

Ik heb het vanaf dat ik 12 was heel erg.

Er zijn wel wat diagnoses bij mij gesteld waar uit wel wat duidelijk word.

Het is inderdaad heel erg de confrontatie.

Ik ben erg onzeker en dan is zo'n foto van jezelf erg hevtig. Critisch. Ben aan het werk om daar mee om te kunnen gaan want heb soms wel dat ik denk je kan het gewoon niet maken tegenover sommige mensen. Heb er op vakanties echt ruzies over.

Ik vind zo'n digitale ook wel wat minder erg al maar het is ook meer dat de foto's vaak niet leuk zijn als je weet dat ze gemaakt worden.

De gene die worden gemaakt zonder dat het in de gaten hebt zijn vaak leuker tenzij je zwaar bezopen bent hihihi

Merken jullie dat ook ?
Alle reacties Link kopieren
ER zijn ook genoeg mensen die er op foto's beter uitzien dan in het echt. Ik heb gehoord dat de meeste fotomodellen in het echt tegenvallen. En dat komt niet alleen maar door de trucages maar ook omdat een foto over het algemeen dikker maakt..dus de fotomodellen hebben "in het echt" van die hele ingevallen gezichtjes.

Had ook gehoord dat je op tv vijf kilo zwaarder lijkt dan in het echt...

Vind "beeldopnames' van mijzelf trouwens ook verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het in het geval van fotomodellen vaak is omdat er inderdaad wat sto zegt van alles aan de foto's gedaan word.

En ze zijn fotogeniek daar worden ze op uit gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven